Kun lähdettä reissuun niin mikä on se joka jää aina matkasta pois?!

"Neiti"
Kännykän laturi, dödö, käsirasva (ehdoton lentokoneessa), nenäliinat.

Kohteesta riippuen olisi hyvä olla mukana myös pikkupyyhkeitä, vaikka hotellista saisikin omat. Halpishotelleissa ei ole aina ollut käsipyyhkeitä... Soveltuvat hyvin myös pikkupesuihin esim. lentokoneessa.

Kannattaa ottaa mukaan myös yks iso ohut villa tai merinovillahuivi. Siitä voi tehdä boleron, se toimii tyynynä ja vilttinä tarvittaessa. Mulla on aina mukana maatuskahuivi lentokoneessa ;). Vaikka kunka luultais venäläiseks...

"äitimuori"
Yleensä mulla kulkee melkoinen arsenaali mukana kaikenlaista kun yritän varautua vähän kaikkeen. :) Nykyisellä reissulla tosin tarvittiin pikaliimaa ja jatkojohtoa, joita ei mukana ollut. Puhdistusliinat on muuten loistava apu reissussa repussa!

Foortti harmaana
Kaikenlaiset särkylääkkeet.
Ulkomailla on ikävää etsiä apteekkia, joskus se on joku luontaistuotekauppa, josta
saa jotain luontaistuotesärkylääkettä, no voihan niitäkin testailla....
Paremman puutteessa.

Mutta IKINÄ mulla ei oo mukana ibuprofeenia riittävästi.

"vieras"
Tämän kesän reissujen perusteella sanoisin kotiavaimet ja omat sukat...
Ekalla reissulla molemmat unohti avaimet kotiin ja toisella reissulla toiset avaimet jäi sinne lomapaikkaan. Edessä siis 600kilsan ylimääräinen ajelu kun ne avaimet tarvii ensi viikolla. ARGH!

"vieras"
Viimeksi jäi lapsen insuliinit. Siis täydet ampullit jääkaappiin. Oli kyllä vähän vajaat ampullit pitkää ja lyhyttä inskaa, mutta piti käydä täydentämässä niitä ilman reseptejä ja KELA-korvauksia. Pikkusen otti koteloon oma tyhmyys.

Niin ja jäi meillä kengätkin. Kaikki järkevät kengät. Oli varavastossut/hellekengät kullakin, ei mitään muuta. Niitä piti ostaa...

Sitten jäi juomapullot.

Foortti harmaana
[QUOTE="vieras";26676472]Viimeksi jäi lapsen insuliinit. Siis täydet ampullit jääkaappiin. Oli kyllä vähän vajaat ampullit pitkää ja lyhyttä inskaa, mutta piti käydä täydentämässä niitä ilman reseptejä ja KELA-korvauksia. Pikkusen otti koteloon oma tyhmyys.

Niin ja jäi meillä kengätkin. Kaikki järkevät kengät. Oli varavastossut/hellekengät kullakin, ei mitään muuta. Niitä piti ostaa...

Sitten jäi juomapullot.[/QUOTE]

Hmm, eikö noi Kelakorvaukset voi sitten hakea jälkikäteen?
Kuitilla?

Mä jouduin ostaa reissua varten viimeks uudet sandaalit; 70,- ja reissussa kanssa, kun noi uudet hiersi; 50,- kun MIES oli siivonnu mun sandaalit edellisen reissun jäljiltä mun matkalaukusta OMPELUJAKKARAN sisään (mä en ompele) ja en sitte löytän niitä ajoissa.
Kiitos vaan ;)

"vieras"
Hmm, eikö noi Kelakorvaukset voi sitten hakea jälkikäteen?
Kuitilla?

Mä jouduin ostaa reissua varten viimeks uudet sandaalit; 70,- ja reissussa kanssa, kun noi uudet hiersi; 50,- kun MIES oli siivonnu mun sandaalit edellisen reissun jäljiltä mun matkalaukusta OMPELUJAKKARAN sisään (mä en ompele) ja en sitte löytän niitä ajoissa.
Kiitos vaan ;)
Juu toki saatiin jälkikäteen, mutta lomareissulla ei ole kiva, kun joutuu maksamaan tämmöisiä omia möhläyksiä. :D Kalliita sellaisia siihen hetkeen.

Ja kyllä mua ärsytti ostaa kuudelle kengätkin, vaikka kaikki kakarat oli innoissaan valitessaan uusia "lomamonojaan". :LOL:

dddd
[QUOTE="vieras";26676448]Tämän kesän reissujen perusteella sanoisin kotiavaimet ja omat sukat...
Ekalla reissulla molemmat unohti avaimet kotiin ja toisella reissulla toiset avaimet jäi sinne lomapaikkaan. Edessä siis 600kilsan ylimääräinen ajelu kun ne avaimet tarvii ensi viikolla. ARGH![/QUOTE]

no, eikö kannattais teettää uudet, pakolliset avaimet ja hakea ne unohtuneet sitten, kun on vähän sinnepäin menoa muutenkin?

Mä olen kerran tehnyt listan välttämättömistä lomakamppeista. Siitä olen ottanut kopioita ja aina pakatessa ruksaan listasta kassiin laitetut tavarat. Mitään oleellista ei sitten pääse unohtumaan.

Terveisin,
Listafriikki

Yhteistyössä