Miten lääkitsette kuukautiskipuja?

• Viestiketjun aloittaja "Light"
  • Ensimmäinen viesti
"Light"
Siis mitä särkylääkettä otatte ja millaisia annoksia?

Minä olen tänään ottanut kaksi burana 400 mg ja mietin että voisinko ottaa yöksi 2x 400 mg buranaa tai 400 mg buranaa + panadolia (pitää kyllä tarkistaa onko minulla sitä).

Edellisen tabletin otin klo 17 ja nyt alkaa olo olla tukala. Tiedän että kivut tästä vielä yltyy niin, että olen kipeimmilläni yöllä ja huomenna aamulla.

Light!
Jee, löytyi Para-tabs 500 mg kaapista. Ajattelin nyt kerrankin kokeilla saisko nää kivut aisoihin vähän isommalla lääkemäärällä, kun yleensä minäkin kärvistelen sillä 3 x 400 mg ibua / vrk- annoksella.

"Light"
Mä otan 800mg ibuprofeenia ja 1g parasetamolia noin 2-4kertaa ensimmäisenä vuorokautena.. Kipuilen vain ensimmäisenä vuotopäivänä.
Ok. Mä otin nyt saman annoksen yötä vasten ja aion myös aamulla ottaa saman annoksen taas. Sittenpä näen kuinka paljon paremmin auttaa, jos auttaa. Todennäköisesti aamulla on kovimmat kivut ja kuitenkin pitäisi lapsen kanssa lähteä puistoon ym. (Menkat alkoi tänään päivällä ja kaikkein kivuliainta on eka vuorokausi tai joskus vähän pitempäänkin).

"vieras"
Tytöllä ja mulla sama ongelma, järkyttävät kuukautiskivut. Ainut lääke joka auttaa, on Miranax ja sekin vain jos ottaa ajoissa. Jos kipu pääsee kunnolla päälle niin ei auta mikään. Ja tuota menee ekoina päivinä 4 kpl / vrk.

"Light"
[QUOTE="vieras";26608875]Tytöllä ja mulla sama ongelma, järkyttävät kuukautiskivut. Ainut lääke joka auttaa, on Miranax ja sekin vain jos ottaa ajoissa. Jos kipu pääsee kunnolla päälle niin ei auta mikään. Ja tuota menee ekoina päivinä 4 kpl / vrk.[/QUOTE]

En ole Miranaxista koskaan kuullutkaan.

Miranaxia. Tänään aamulla sattu aivan helvetisti, olin valmis tekemään mitä vaan, että saan kivut pois. En voinut kun istua kippurassa, kun sattu niin. Otin 2 Miranaxia, ja puolessa tunnissa kivut pois. Ei satu vieläkään. Toi on ainoo, mikä mulla auttaa. Tosin yleensä ei oo kipuja, ja pää- ja selkäsärkyyn ton alunperin oon saanutkin, enkä menkkoihin, Mut nyt muutaman kerran ollut tosi kipee kun on alkanut!

Nykyisellään burana (tmv.) 600mg + panacod yhdistelmä jokusen kerran päivässä.. Miranaxia joskus syönyt ja auttoi kipuihin ihan ok, mutta alkoi tulla tosi pahoja sivuoireita jokusen kuukauden kuluttua. Vaikka käytti vain kerran kuukaudessa max 3pv!

Ei noikaan kyllä oikein tehoa, tiiä mitä sitä pitäis syödä.. Tuntuu ettei yksikään gyne ota tosissaan kun sanoo että oikeesti noi ei auta ihan toivotulla tavalla, hyssytellään vaan että kyllä niiden pitäisi auttaa. No pitäis ja pitäis, kiva helpotus hei : /

Nykyisellään burana (tmv.) 600mg + panacod yhdistelmä jokusen kerran päivässä.. Miranaxia joskus syönyt ja auttoi kipuihin ihan ok, mutta alkoi tulla tosi pahoja sivuoireita jokusen kuukauden kuluttua. Vaikka käytti vain kerran kuukaudessa max 3pv!

Ei noikaan kyllä oikein tehoa, tiiä mitä sitä pitäis syödä.. Tuntuu ettei yksikään gyne ota tosissaan kun sanoo että oikeesti noi ei auta ihan toivotulla tavalla, hyssytellään vaan että kyllä niiden pitäisi auttaa. No pitäis ja pitäis, kiva helpotus hei : /
Voi paska :| mooniskivut on kaameita. Mitä sulla tuli tosta Miranaxista? Me käytetyään miehen kanssa molemmat sitä päänsärkyyn. Tosin mä otan päänsärkyyn lääkettä ehkä 3 kertaa vuodessa, ja nyt menkkoihin 2. kerran elämässäni...

"vieras"
Itseäkin kiinnostaisi tietää mitä sivuoireita Miranaxista tulee ? Tytön kanssa sitä käytetään kuukautiskipuihin ja vaikka meillä määrät on suht isoja ja joka kuukausi niin en ole huomannut mitään sivuoireita. Toi kun on ainut joka auttaa meitä. Lekurin mukaan Miranax on hyvä lääke just pahoihin kuukautiskipuihin mutta ainakin meillä tuokin pitää ottaa tarpeeksi ajoissa jotta tehoaa.

"äiti"
Nuorempana kun kivut oli kovat, sain gynekologilta jotain (nimeä enää muista), mutta se tosiaan auttoi. Ja ne kivut olivat kovat, avautumisvaiheen (synnytys) kivut ei oo koskaan tuntuneet miltään, koska menkkakivut olivat paaaaljon kovemmat. Nykyään pärjään yhdellä panadol-tabulla eka päivänä.

Yhteistyössä