Kertokaa parhaimmat kotikonstit tulla nopeammin raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hillahippo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hillahippo

Vieras
Yritystä takana 3 vuotta ja ehkä noin puoli vuotta olen ollut luovutus asenteella ettei tästä mitään tule, mutta nyt tekisi taas mieli alkaa yrittämään kunnolla. cb:n ovulaatiotstejä olen käyttänyt varmaan lähemmäs 1,5 vuotta ja seksiä harrastettu siis otollisempaan aikaan mutta se ei taida meidän tapauksessa riittää. Inseminaatiot ja clomifenit kokeiltu. Mies ei halua lähteä kokeilemaan IVF:ää joten se on poislaskuista.

Kotikonsteista olen kokeillut:
-Syön Multitabs raskausvitamiineja, sinkkiä, helokkiöljykapseleita ja pellavansiemenöljyä kokoajan.
-Greippimehua ja maccajauhetta on kokeiltu.
-Kokeilin muutamassa kierrossa, että otin ovulaation jälkeen lasillisen punaviiniä illassa.
-Ollaan kokeiltu kiinalaista akupunktiota.
-On kokeiltu seksiä joka päivä ja jokatoinen päivä, olen makoillut seksin jälkeen paikoillaan.
- Ollaan "unohdettu" asia kokonaan eli esim. viimeiset puolivuotta olen ollut luovuttaja fiiliksellä/ en ole takuulla stressannut asialla.
- Kumpikaan meistä ei tupakoi, emme ole yli- tai alipainoisia (minun BMI 22), liikuntaa tulee harrastettua noin 3 kertaa viikossa ja muutenkin mielestäni meillä on suht terveelliset elämäntavat.

Lapsettomuustutkimuksissa ei muta vikaa löytynyt kuin minun alhainen keltarauhashormonin toiminta (menkat alkaa aina noin 9 päivää ovulaatiosta) ja on paljon kiertoja joissa munasolu ei irtoa vaikka kasvaakin.

Nyt siis lisää kotikonsteja joilla raskaaksi tulemista voisi edistää :) Ikää meillä 29 kummallakin ja aikaisempia lapsia ei ole. Ikinä en ole saanut edes mahdollisuutta, että miettisin kannattaako jo tehdä raskaustesti.

Miksi mies ei halua lähteä IVF:ään. Eihän se inseminaatiosta paljoa poikkea. Kunhan kerätään ne kasvatetut munasolut, joita jo inseminaatioonkin kasvatellaan. Vähän eri dropeilla vaan.

Koki tutkimukset ja inseminaatiot henkisesti niin raskaiksi ettei halua enää yhtään lapsettomuushoitoja koska kuulemma aina toivoi niin kovasti onnistumista, että pettymys oli melkein liian suuri kestettäväksi. Olikin todella hajalla aina kun hoito epäonnistui eikä esim. saanut nukutuksi eikä pystynyt käymään töissä.

yleensähän sit tärppää kun lopettaa sen yrittämisen ja sen raskauden ajattelun. seksiä kannattaa harrastaa vähintään joka toinen pv. unohda ovulaatiotestit.

Koki tutkimukset ja inseminaatiot henkisesti niin raskaiksi ettei halua enää yhtään lapsettomuushoitoja koska kuulemma aina toivoi niin kovasti onnistumista, että pettymys oli melkein liian suuri kestettäväksi. Olikin todella hajalla aina kun hoito epäonnistui eikä esim. saanut nukutuksi eikä pystynyt käymään töissä.

Ai, mutta ifv:ssä tilanne on kyllä usein parempi, koska saadaan selville paremmin lapsettomuuden syytä. Siinähän tutkitaan munasolut, niiden laatu, nähdään hedelmöittyykö, voidaan tehdä alkiokuorenavausta ISCI:tä yms, ja ajoittaa siirto parhaaseen mahdolliseen ajankohtaan. Inseminaatiossa tuokin kun voi vielä mennä pieleen.

Itse tässä IVF lasta odottelen yli raskauden puolen välin jo. Meille tehtiin 3 inseminaatiota, 1 munasoloun keräys joista 5. siirto tuotti toivotun tuloksen. Eikä sen keräyksen jälkeen tarvinnut muuta kuin mennä niitä hedelmöittyneitä munasoluja "hakemaan". Eli ei inssiä kummempaa, mutta tulokset ovat paaaaaljon paremmat.

Eihän sille mitään voi ellei niihin halua lähteä, mutta silti olen sen kannalla, että ennemmin niin, kuin että sokkona yrittää vaikka ei voi tietää olisikin jotain syytä. Hoidoissa saa luget tueksi, jolloin keltarauhashormonia on riittävästi alkion kiinnittymiseen ja kiinni pysymiseen ennen kuin istukka alkaa sitä itse tuottaa.

Vielä sinuna keskustelisin asiasta. Onhan miehesi simpat jo tutkittu, ettei sellaista enää tarvitsisikaan käydä läpi. Ja voihan sitä samalla luomustikin yrittää, mutta ainakin parantaisitte mahdollisuuksianne huomattavasti.

Kyllä nuo nytkin tuntuvat potkut tuossa mahassa on viiden vuoden odotuksen arvoisia...ilman IVF:ää en tässä tilanteessa varmasti olisi.

teisu: Olen kysynyt sitä usealtakin gyneltä (siltä jolla käyn perustarkastuksissa sekä lapsettomuuspolilla useammalta kun ovat todenneet minulla olevan huono keltarauhasen toiminta labrojen perusteellakin) mutta eivät ole ottaneet kantaa asiaan usein olen saanut vastaukseksi vain "katsotaan sitä sitten myöhemmin" jos olen kysynyt siihen lääkitystä.

Yritä kuitenkin suositella vielä miestäs siihen ivf:ään. Siinä yhteydessä voidaan antaa sulle hcg-pistoksia, jotka pitävät menkat poissa.. mulla kun ei edes keltarauhashormonituki auttanut.
ivf:ssä voidaan myös nähdä, onko alkiot täysin paskoja..
ivf on todella rankka naiselle, mutta mies pääsee taas helpommalla..

kannattaa vaatia se terolut ihan tosissaan.. meillä auttoi terolut ja clomifen yhdistelmä silloin :) tosin mulla on rakkulaiset munasarjat, mutta siis kuitenkin, ei tullut lasta luonnollisesti :)

Vaatimalla vaadi niitä teroluteja!! Ja ehkä tuo teisun ehdottama terolut-clomi-yhdistelmä olisi myös kokeilemisen arvoinen vielä.

Kotikonsteja: Naisen orgasmi miehen laukeamisen yhteydessä tai hiukan sen jälkeen optimoi siittiöiden pääsyn eteenpäin ;)

[QUOTE="vieras";26597510]Vaatimalla vaadi niitä teroluteja!! Ja ehkä tuo teisun ehdottama terolut-clomi-yhdistelmä olisi myös kokeilemisen arvoinen vielä.

Kotikonsteja: Naisen orgasmi miehen laukeamisen yhteydessä tai hiukan sen jälkeen optimoi siittiöiden pääsyn eteenpäin ;)[/QUOTE]

Nomutta tämä on niin yksilöllistä. Eikä missään nimessä kannata alkaa kenellekään toiselle määrättyjä lugeja omin päin käyttämään.

En tiedä keneltä niitä teroluteja voisi vielä pyytää, ehkä pitäisi mennä johonkin muuhun kaupunkiin gynelle. kotikaupungissani on kaksi yksityistä lääkäriasemaa ja kummassakin olen käynyt (ennen lapsettomuustutkimuksia) ja ihmetellyt kun menkkani alkavat, alkoivat siis silloin 7-9 päivää ovulaatiosta ja kysynyt olisiko teroluteista tai vastaavista hyötyä. Silloin toinen sanoi, että yritystä on niin vähän vasta takana ettei mitään kannata vielä tehdä. Tuolloin siis yritystä takana aikatarkkaan vuosi. Toinen gynekologi oli jo eläkkeellä oleva ja vähän ehkä omasta mielestäni "höpsähtänyt" tai ainakin vanhoja käsityksiä omaava joka sanoi, että viikko riittää ihan hyvin koska alkio kiinnittyy viikossa. Lapsettomuuspolille ei siis ole enää käyntejä koska hoidot on lopetettu. En siis kehtaisi taas mennä saman ongelman kanssa samoille gynekologeille kun tuli sellainen olo, että olen vain rasittava asiakas joka vaatii jotain mitä ei oikeasti tarvitse.

En tiedä keneltä niitä teroluteja voisi vielä pyytää, ehkä pitäisi mennä johonkin muuhun kaupunkiin gynelle. kotikaupungissani on kaksi yksityistä lääkäriasemaa ja kummassakin olen käynyt (ennen lapsettomuustutkimuksia) ja ihmetellyt kun menkkani alkavat, alkoivat siis silloin 7-9 päivää ovulaatiosta ja kysynyt olisiko teroluteista tai vastaavista hyötyä. Silloin toinen sanoi, että yritystä on niin vähän vasta takana ettei mitään kannata vielä tehdä. Tuolloin siis yritystä takana aikatarkkaan vuosi. Toinen gynekologi oli jo eläkkeellä oleva ja vähän ehkä omasta mielestäni "höpsähtänyt" tai ainakin vanhoja käsityksiä omaava joka sanoi, että viikko riittää ihan hyvin koska alkio kiinnittyy viikossa. Lapsettomuuspolille ei siis ole enää käyntejä koska hoidot on lopetettu. En siis kehtaisi taas mennä saman ongelman kanssa samoille gynekologeille kun tuli sellainen olo, että olen vain rasittava asiakas joka vaatii jotain mitä ei oikeasti tarvitse.

Nämä ovat niin isoja asioita, että tervettähän se vaan on pohtia ja ottaa vähän aikalisääkin välillä. Kyllä sen jokainen hoitava lääkäri ja hoitaja tietää ja ymmärtää.

Ettekö ole siis olleet julkisella hoidossa? Voisithan jonottaa sinne sen puolisen vuotta, ja sen aikaa yrittää luomusti. Siinä jää aikaa vielä miettiäkin kaikkea. Kirjoituksestasi ainakin käsitin että hoitonne olisi tehty yksityisellä.

Suosittelen että jätät pois pellavansiemenöljyn. Pellavansiemenet eivät sovi raskaana olevalle ja siksi en käyttäisi sellaisia valmisteita raskautta yrittäessäkään.

Lapsettomuushoidoilla sain ensin yhden lapsen ja seuraava lapsi tuli yllättäen luomuna. Join greippimehua siinä kierrossa, mutta muuta erityistä en tehnyt. Ai joo, foolihappoa söin myöskin!

Meillä esikoisen jälkeen käytetty kumia ehkäisynä, nyt yritettiin uutta sillä konstilla että harrastettiin seksiä väh. jokatoinen päivä kuukautisten jälkeen ja nyt olen raskaana. EI sen kummempaa tai kauempaa mennyt,.

[QUOTE="jaa";26597661]Kotikonsteista semmonen että jalat kattoon seksin jälkeen.[/QUOTE]

Sitä kun on tuolla hoidoissa tullut pyörittyä, ja IVF vauvaa odottelen, niin on jo aikaa sitten lakannut uskomasta tällaisiin poppakonsteihin. Kun kaikki lapsettomuuslääkäritkin ovat nämä ns. kotikonstit tyrmänneet, samoin ovat kertoneet, ettei muistakaan vastaavista konsteista ole oikeasti todistetusti mitään hyötyä.

Jos nyt ihan tarkkaankin mietti naisen anatomiaa, niin huomaa jo, että sperman pitäminen siellä emättimen pohjassa ei vie siittiöitä kohtuunpäin, koska kohdunkaula on siitä vähän ylempänä. Plus että siittiöt ovat niin pieniä, että pääsevät sinne kyllä.

[QUOTE="vieras";26597761]Sitä kun on tuolla hoidoissa tullut pyörittyä, ja IVF vauvaa odottelen, niin on jo aikaa sitten lakannut uskomasta tällaisiin poppakonsteihin. Kun kaikki lapsettomuuslääkäritkin ovat nämä ns. kotikonstit tyrmänneet, samoin ovat kertoneet, ettei muistakaan vastaavista konsteista ole oikeasti todistetusti mitään hyötyä.

Jos nyt ihan tarkkaankin mietti naisen anatomiaa, niin huomaa jo, että sperman pitäminen siellä emättimen pohjassa ei vie siittiöitä kohtuunpäin, koska kohdunkaula on siitä vähän ylempänä. Plus että siittiöt ovat niin pieniä, että pääsevät sinne kyllä.[/QUOTE]

Miksi sitten inseminaation jälkeen ei saa nousta heti ylös? Mun piti olla siinä selällään n. 10 minuuttia. Ja silloin sanottiin syyksi se, että ei valu heti tavarat ulos.

Julkisella ollaan oltu muuten hoidoissa mutta "perus käynneillä" olen käynyt yksityisellä kun löytyy kaupungista jossa asutaan. Lapsettommuspolille taas matkaa noin 70 km. Siksi kyselen kotikonsteja kun tuntuu, että lääkäreillä ei ole enää mitään keinoja auttaa koska mieheni ei halua hoitoja jatkaa.

[QUOTE="vieras";26597788]Miksi sitten inseminaation jälkeen ei saa nousta heti ylös? Mun piti olla siinä selällään n. 10 minuuttia. Ja silloin sanottiin syyksi se, että ei valu heti tavarat ulos.[/QUOTE]

Minä sain kyllä nousta heti ylös, sekä inssin että ivf:n jälkeen. Ja tosiaan, ivf:stä plussasin.

Naistenklinikalla tämä.

[QUOTE="vieras";26597761]Sitä kun on tuolla hoidoissa tullut pyörittyä, ja IVF vauvaa odottelen, niin on jo aikaa sitten lakannut uskomasta tällaisiin poppakonsteihin. Kun kaikki lapsettomuuslääkäritkin ovat nämä ns. kotikonstit tyrmänneet, samoin ovat kertoneet, ettei muistakaan vastaavista konsteista ole oikeasti todistetusti mitään hyötyä.

Jos nyt ihan tarkkaankin mietti naisen anatomiaa, niin huomaa jo, että sperman pitäminen siellä emättimen pohjassa ei vie siittiöitä kohtuunpäin, koska kohdunkaula on siitä vähän ylempänä. Plus että siittiöt ovat niin pieniä, että pääsevät sinne kyllä.[/QUOTE]

Jep, kyllähän ne sinne oikeaan paikkaan singahtaa jo siinä siemensyöksyssä jos on singahtaakseen, ei niitä valuttamalla saa oikeaan paikkaan :D

[QUOTE="vieras";26597808]Minä sain kyllä nousta heti ylös, sekä inssin että ivf:n jälkeen. Ja tosiaan, ivf:stä plussasin.

Naistenklinikalla tämä.[/QUOTE]

Mä olen käynyt yksityisellä. IVF:n jälkeen sai nousta, mutta inseminaation jälkeen ei.

Ihan hyvänä kotikonstina pidän sitä, että ei nouse heti seksin jälkeen ylös.

Yhteistyössä