En voi mitään mutta pidän lähihoitajia vähän yksinkertaisina

• Viestiketjun aloittaja ei provo
  • Ensimmäinen viesti
Taidanpa tuntea sinut. Ja ei kyllä yllätä tämä aloitus, on siinä sosiaalisilta taidoiltaan aika surkea ihminen, hienostelija, nostaa itsensä jalustalle, nokka pystyssä.
Hei, tuo ap:n työhistoria voisi olla minunkin näppikseltäni, joten ei siitä kannata tosiaan tehdä johtopäätöksiä... Heti mietin, että kamalaa jos joku tuttu nyt luulee että ap on minä! :D Siis todella, meitä tuollaisia "sekatyöläisiä" on pilvin pimein.

Ap, kuinka korkea jalusta sulle pitäisi nyt ojentaa kun sinä olet ammattikuntasi kanssa NIIIIIIIIIN älykäs ja kaikin puolin nokkela ja hieno ihminen että ethän sinä voi meidän tavallisten kanssa edes samalla tasolla seisoakaan?
Mun mielestäni älykäs ihminen ymmärtää että kaikki eivät voi mennä yliopistoon ja valmistua sieltä koska silloin jäisi moni perustyö tekemättä. Itseasiassa tämä yhteiskunta ei enää pyörisi jos niin kävisi. Ja se että jotkut ihan itse päättää olla menemättä sinne yliopistoon ei tee heistä tyhmiä. Myös älykäs ihminen voi haluta olla lähihoitajana tai vaikka kaupan kassana. Ei se koulutus ja ammatti kerro ihmisestä kaikkea.

"aloittaja"
Aika pitkälti mun käsitys on, että suurin osa menee kun eivät muutakaan keksi eivätkä muualle pääse kutosen tokareillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26558841:
Ja lähihoitajako ei voi kokea, että ala ja tehtävät ovat kiinnostavia?
Arvostat humanistia enemmän siksi, että on korkea koulutus?

Jotenkin kummallinen näkemys, jotenkin vajaa. En saa kiinni siitä, mitä oikein arvostat.

"aloittaja"
Väitän että on mulla ainakin huumorintajua enemmän kuin sulla :)

[QUOTE="vieras";26558843]Väitän että eivät ole päässeet näkemään sisintäsi jonka tuot tässä esille. Kukaan viisas tai älykäs ihminen ei tekisi tällaista avausta, saatikka että tällaista tekisi ihminen jolla on tunneälyä. Olen pahoillani ap mutta näin se vaan on.[/QUOTE]

[QUOTE="aloittaja";26558848]En ole mittauttanut ja olen käsityksessä, ettei tuo ole edes mitenkään korkea äö? Että 135-140 on korkea?[/QUOTE]

Sori tuli kirjoitusvirhe. Siis 137 on äo minulla. Ei ehkä huippuälykäs mutta en mää nyt itteäni tyhmänäkään pidä siitäkään huolimatta että en lähteny yliopistoon vaikka olis mahdollisuus ollutkin.

Voi hyvänen aika ap... Yleistät kaikki lähihoitajat yksinkertaisiksi ihmisiksi, koska sun miehes siskot on (onko edes?!) ja sattuvat olemaan lh:ia? Ja miten hyvin tunnet oikeasti jonku veljes naapurin? Niin hyvin ilmeisesti, että sen perusteella voit surutta häntä täällä mollata?

Mä olen mieluummin sit vaikka vähän yksinkertainen, mutta samalla ennakkoluuloton toisia kohtaan. Mieluummin kun tuollanen ku ap.

• Tykkää
Reactions: Eedla
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26558870]Väitän että on mulla ainakin huumorintajua enemmän kuin sulla :)[/QUOTE]

Voi ollakin. Minä kun en "revi huumoria" toisten älykkyydestä tai yksinkertaisuudesta, työstä jne. En siis ole lainkaan "humoristista" ja "nokkelaa" kiusaajatyyppiä.

• Tykkää
"aloittaja"
Joo, ymmärrän kyllä, ja olen sen jo jossain kirjoittanutkin.

Mutta olen tavannut älykkäitä tehtaan työntekijöitä, varastomiehiä, kaupan henkilökuntaa, sairaanhoitajia, bussikuskeja, sähkömiestä (tosin toinen oli nainen :)) ym. "tavallisissa töissä olevaa", mutten vaan yhtään älykästä lähihoitajaa.

Ap, kuinka korkea jalusta sulle pitäisi nyt ojentaa kun sinä olet ammattikuntasi kanssa NIIIIIIIIIN älykäs ja kaikin puolin nokkela ja hieno ihminen että ethän sinä voi meidän tavallisten kanssa edes samalla tasolla seisoakaan?
Mun mielestäni älykäs ihminen ymmärtää että kaikki eivät voi mennä yliopistoon ja valmistua sieltä koska silloin jäisi moni perustyö tekemättä. Itseasiassa tämä yhteiskunta ei enää pyörisi jos niin kävisi. Ja se että jotkut ihan itse päättää olla menemättä sinne yliopistoon ei tee heistä tyhmiä. Myös älykäs ihminen voi haluta olla lähihoitajana tai vaikka kaupan kassana. Ei se koulutus ja ammatti kerro ihmisestä kaikkea.

[QUOTE="aloittaja";26558848]En ole mittauttanut ja olen käsityksessä, ettei tuo ole edes mitenkään korkea äö? Että 135-140 on korkea?[/QUOTE]

Ehkä ei kannatakaan mittauttaa, voi tulla pettymys.

suuri osa ihmisistä on älykkyydeltään 100-118 välillä. 131 tai yli niin pääsee mensan jäseneksi. Siskoni jäi sen jäsenyydestä 2 pisteen päähän.

"aloittaja"
Kun vaikka jossain grillijuhlissa ym. puhutaan vähän myös ajankohtaisia asioita, esim. vaikka vaaleista, yhteiskunnallisista ongelmista ym. niin kyllä siinä on aika äkkiä valjennut, jos joku ei oikein osaa ajatella analyyttisesti.

Noista sukulaislapsista olen saanut käsityksen, etteivät ole ihan fiksuimmasta päästä nuoria muutenkaan, kiinnostaa lähinnä meikit ja pojat ja haistattelu opettajille ja alkoholi & tupakka.

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;26558889:
Voi hyvänen aika ap... Yleistät kaikki lähihoitajat yksinkertaisiksi ihmisiksi, koska sun miehes siskot on (onko edes?!) ja sattuvat olemaan lh:ia? Ja miten hyvin tunnet oikeasti jonku veljes naapurin? Niin hyvin ilmeisesti, että sen perusteella voit surutta häntä täällä mollata?

Mä olen mieluummin sit vaikka vähän yksinkertainen, mutta samalla ennakkoluuloton toisia kohtaan. Mieluummin kun tuollanen ku ap.

[QUOTE="aloittaja";26558910]Joo, ymmärrän kyllä, ja olen sen jo jossain kirjoittanutkin.

Mutta olen tavannut älykkäitä tehtaan työntekijöitä, varastomiehiä, kaupan henkilökuntaa, sairaanhoitajia, bussikuskeja, sähkömiestä (tosin toinen oli nainen :)) ym. "tavallisissa töissä olevaa", mutten vaan yhtään älykästä lähihoitajaa.[/QUOTE]

No se että ne muutama sun tuntema lähäri ei ole älykkäimmästä päästä ei tee koko ammattikuntaa tyhmäksi. Jokainen älykäs ihminen ymmärtää sen kuten myös sen että muutaman ihmisen perusteella ei voi leimata kaikkia lähihoitajia. Ehkä sun kannattaisi laajentaa piirejä tuolla saralla niin voisit huomata jotain taikka sitte vähä miettiä omia asenteitasi.

"aloittaja"
En ole mittauttanut, koska pidän sitä testiä vääränä. Siis varmaan se toimii meille länsimaalaisille, tämän koulutusjärjestelmän läpikäynneille, mutten usko, että on sellainen, että huolimatta vaikka missä maanosassa asuu ja mitä kouluja on käynyt, se on luotettava testi, vaikka niin väittävätklin.

Ehkä ei kannatakaan mittauttaa, voi tulla pettymys.

suuri osa ihmisistä on älykkyydeltään 100-118 välillä. 131 tai yli niin pääsee mensan jäseneksi. Siskoni jäi sen jäsenyydestä 2 pisteen päähän.

[QUOTE="aloittaja";26558966]En ole mittauttanut, koska pidän sitä testiä vääränä. Siis varmaan se toimii meille länsimaalaisille, tämän koulutusjärjestelmän läpikäynneille, mutten usko, että on sellainen, että huolimatta vaikka missä maanosassa asuu ja mitä kouluja on käynyt, se on luotettava testi, vaikka niin väittävätklin.[/QUOTE]

seliseli.

"..."
Sä oot vaan katkera. Onko joku lähihoitaja tehnyt sulle jotain? Vienyt sun miehen? Tai et ole itse päässyt lähihoitajaksi vaikka oot halunnut. Säälittävä sä silti olet koska joku ammattinimike on niin tärkeä asia. Mua ei onneksi muiden ammatit hirveesti liikuta kun oon ihan tyytyväinen omaan elämään ja ammattiin.

• Tykkää
Tämän on ihan pakko olla provo, myönnä nyt se ap. En voi pitää ap:n kaltaista ihmistä kuin provoilijana taikka sitten erittäin tyhmänä ja kapeakatseisena ihmisenä. Kukaan älykäs ihminen ei ala mollaamaan mitään ammatikuntaa tai ihmisryhmää muutaman tuntemansa ihmisen perusteella. Onko ne ap:n tuntemat lähärit tyhmiä koska ovat lähäreitä vai voisko syy olla joku muu? MIkset samantien väitä että jossain tietyllä paikkakunnalla asuvat on tyhmempiä kuin muut - ai niin ethän sinä voi jos asut samassa kunnassa kun sitten sinäkin olisit tyhmä.

No joo, mä en nyt jaksa enää väitellä asiasta mutta tämän ketjun perusteella voin taas todeta että todellakaan ne kaikki korkeakouluunkaan päässeet eivät ole kyllä kovin älykkäitä.

"aloittaja"
Ei ole tehnyt, korkeintaan ikävystyttänyt tai varastanut aikaani.

Mieheni yksi kriteeri tyttöystävälle ja vaimolle oli älykkyys, joten kukaan lähäri ei voi häntä "viedä" :). Enkä muutenkaan usko, että kukaan voi kenenkään miestä tai vaimoa viedä, kyllä se on mies tai vaimo, joka lähtee, jos on lähteäkseen.

Olen ollut tänä vuonna 10 v naimisissa. Ei ole vielä lähtenyt. Ja jos lähtisi, niin todennäköisemmin jonkun luonnontietelijän matkaan, niin saisi jakaa rakkaan aiheensa kotioloissakin täydellisesti :).

[QUOTE="...";26558985]Sä oot vaan katkera. Onko joku lähihoitaja tehnyt sulle jotain? Vienyt sun miehen? Tai et ole itse päässyt lähihoitajaksi vaikka oot halunnut. Säälittävä sä silti olet koska joku ammattinimike on niin tärkeä asia. Mua ei onneksi muiden ammatit hirveesti liikuta kun oon ihan tyytyväinen omaan elämään ja ammattiin.[/QUOTE]

"VIERAS"
[QUOTE="aloittaja";26559014]
Mieheni yksi kriteeri tyttöystävälle ja vaimolle oli älykkyys, joten kukaan lähäri ei voi häntä "viedä" :).

[/QUOTE]

Ihanaa, vakka kantensa valinnut! :) Ei ole kovin korkealla miehen kriteerit kun on tuon luonteisen naisen valinnut mutta onneksi älykkyys korvaa kaiken :D

"aloittaja"
Osan kansssa asun, mutta on niin iso paikkakunta, että mahtuu ääripäät samaan kaupunkiin :).

No toki vähän kärjistän, ja huvitan tässä itseäni ihmiskokeella :) mutta ei niin pientä pilaa, etteikö ole vähän tottakin. En ole ihan oikeasti tavannut älykästä lähihoitajaa ikinä. Etteikö semmoinen voisi jossain olla, hyviinkin voi, tilastoharha, ja harvinaisuus :).

Tämän on ihan pakko olla provo, myönnä nyt se ap. En voi pitää ap:n kaltaista ihmistä kuin provoilijana taikka sitten erittäin tyhmänä ja kapeakatseisena ihmisenä. Kukaan älykäs ihminen ei ala mollaamaan mitään ammatikuntaa tai ihmisryhmää muutaman tuntemansa ihmisen perusteella. Onko ne ap:n tuntemat lähärit tyhmiä koska ovat lähäreitä vai voisko syy olla joku muu? MIkset samantien väitä että jossain tietyllä paikkakunnalla asuvat on tyhmempiä kuin muut - ai niin ethän sinä voi jos asut samassa kunnassa kun sitten sinäkin olisit tyhmä.

No joo, mä en nyt jaksa enää väitellä asiasta mutta tämän ketjun perusteella voin taas todeta että todellakaan ne kaikki korkeakouluunkaan päässeet eivät ole kyllä kovin älykkäitä.

[QUOTE="aloittaja";26559014]Ei ole tehnyt, korkeintaan ikävystyttänyt tai varastanut aikaani.

Mieheni yksi kriteeri tyttöystävälle ja vaimolle oli älykkyys, joten kukaan lähäri ei voi häntä "viedä" :). Enkä muutenkaan usko, että kukaan voi kenenkään miestä tai vaimoa viedä, kyllä se on mies tai vaimo, joka lähtee, jos on lähteäkseen.

Olen ollut tänä vuonna 10 v naimisissa. Ei ole vielä lähtenyt. Ja jos lähtisi, niin todennäköisemmin jonkun luonnontietelijän matkaan, niin saisi jakaa rakkaan aiheensa kotioloissakin täydellisesti :).[/QUOTE]

:LOL:

MItä pitemmälle tämä ketju menee niin varmempi olen että on vain kaksi vaihtoehtoa: joko ap provoilee tahallaan tai sitten hän on käsittämättömän tyhmä.

"aloittaja"
Pääasiassa meni sekaisin tavattaessa kun olen niin sekskäskin :).

[QUOTE="VIERAS";26559031]Ihanaa, vakka kantensa valinnut! :) Ei ole kovin korkealla miehen kriteerit kun on tuon luonteisen naisen valinnut mutta onneksi älykkyys korvaa kaiken :D[/QUOTE]

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26559043]Pääasiassa meni sekaisin tavattaessa kun olen niin sekskäskin :).[/QUOTE]

Joo-o :) Mielenterveystoimistossa alkaa puhelinaika varmaan piakkoin niin voisit sitten sinne soitella ja mol.fi on ihan hyvä aloittaa niin saat ehkä päiviisi muutakin tekemistä kuin nokkelat mielikuvitusleikit. Tsemppiä! :hug:

kysymys ap:lle
Haluaisin kysyä että olenko minäkin mielestäsi yksinkertainen?

Viimeiset vuodet työelämässä olen toiminut esimiehenä, työnkuvaan kuuluu kaikkea palkoista ja työvuorolistojen teosta suunnitteluun... Nyt olen kokenut ainaiseen toimistossa (yksin) istumiseen totaalikyllästymisen joten hain opiskelemaan lähihoitajaksi, ja elokuussa jään opintovapaalle ja aloitan koulun...

Yhteistyössä