Tähän avaukseen voitaisiin listata hyviä suomalaisia elokuvia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Samppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24355419:
Calamari Union
Varjoja paratiisissa
Ariel
Tulitikkutehtaan tyttö
Leningrad Cowboys ja Hamlet
I Hired a Contract Killer
Boheemielämää
Pidä huivista kiinni, Tatjana
Juha
Kauas pilvet karkaavat
Mies vailla menneisyyttä
Laitakaupungin valot

Täällä toinen Kaurismäkifani. :wave:

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";24355577]Kaikki Dome Karukosken leffat: Tyttö sinä olet tähti, Kielletty hedelmä, Tummien perhosten koti jne.

Haarautuvan rakkauden talo. RAID. Onnen varjot. Nousukausi.[/QUOTE]

Hyviä pätkiä, minusta toi Kielletty Hedelmä oli kuitenkin ihan paska.

Nämä aion hommata ja osan katsoa mitä ehdotitte:

Turhapuroja
Komisario Palmuja
Paha maa
Poliisin poika
Mies vailla menneisyyttä
Jäniksen vuosi
Ford Fairlane
RAID

Minulta löytyy jo moni leffa mitä ehdotitte, toivottavasti ehdotuksia tulee paljon lisää, nyt hyvää yötä kaikille.

riko-tooney---happy-face-2792.png

Mie pidän enemmän vanhemmista elokuvista kuin näistä uusista, vaikkakin joitain hyviä niissäkin on. Lempielokuviani on nämä Niskavuori-elokuvat, Kulkurin valssi, Katariina ja Munkkiniemen kreivi, Vaimoke, Prinsessa Ruusunen, Linnaisten vihreä kamari, Rovaniemen markkinoilla ja Pekka ja Pätkä-elokuvat.

• Tykkää
Reactions: chrissy
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin nämä;24355256:
Skavabölen pojat, Helmiä ja sikoja, Pitkä kuuma kesä, Levottomat, Matti, Musta jää, haarautuvan rakkauden talo, Sooloilua, Ganes, Pihalla, Kolme viisasta miestä, Kuutamolla

NYT TULI MUN SUOSIKKEJA
ja lisään viel , FC VENUS ! ja sarjana tappajan näköinen mies :)

suomalaiset leffat on iha paskoi. samat naamat jokases pätkäs, samuli edelmannit sun muut pääkköset, hietamiehet mitä lie näitä luusereita ny on. sama kaava toistuu aika pitkälti "juonessaki" kiroillaan, juodaan, ryöstetään, joku tappaa ittensä.. hohhoijaa

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26498281:
Maa on syntinen laulu -kirjan oon muistaakseni lukenut. Ainakin jonkun Mukan kirjan. Tabua tai Milkaa en. Kannattaako?

en mä tiedä. Luin ne teiniangstivuosinani ja olin vaikutettu. Pitäisi ehkä kokeilla uudelleen.

Käki. Ville Haapasalo ja Anni-Kristiina Juuso ovat aivan LOISTAVIA tässä, ja kertomuksena ja kuvaukseltaan aivan ykkösluokan elokuva minun mielestäni myös ulkomaisiin elokuviin verrattuna.

Yhteistyössä