Kun usko ihmisiin on mennyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Voiko sitä saada takaisin ja miten?
Mä en luota kehenkään, ja oon huomannu et se tekee minusta onnettoman ja olo tuntuu yksinäiseltä vaikka olen naimisissa (mieheni ei ole tätä aiheuttanut). Ja tilanne johtaa varmasti eroon jos en opi luottamaan. Mut mitä mun pitäs tehdä? Kun mä näen kaikessa "merkkejä" petollisuudesta jne. :(

Mä en luota kehenkään, ja oon huomannu et se tekee minusta onnettoman ja olo tuntuu yksinäiseltä vaikka olen naimisissa (mieheni ei ole tätä aiheuttanut). Ja tilanne johtaa varmasti eroon jos en opi luottamaan. Mut mitä mun pitäs tehdä? Kun mä näen kaikessa "merkkejä" petollisuudesta jne. :(

Ota tästä
561607.jpg

Eläin on eläin! Kaikkia ei saa tuomita sen perusteella mitä edustavat. Mutta aina löytyy ihmisiä jotka ei ÄLYÄ!

Mäkin liityn seuraan katselemaan jos joku keksii jotain vastattavaa, itsellä sama vika kuin sulla ap.
Tosin tiedostan kyllä etteivät ajatukseni ole kovin realistisia, mutta epäilen silti. :D

ei ainakaan suomessa! Soskun eukot kuuntelee viisaampia? Oisko näin! Miten suomen maassa kuunnellaan yliopiston käyneitä jotka ei ajattele omilla aivoillaan!
einsten ei käynyt yliopistoa vaan ajatteli omilla aivoillaan, marie curie kävi mutta huomas että sitä voi soveltaa! benjamin franklin.... tää lista jatkuu ...jostain ne opit on tultava!

Ensin pitäisi varmasti itse yrittää saada selville, että missä vaiheessa se usko muihin on mennyt. Ja jos se usko menee ihmisiin kerta toisensa jälkeen uudelleen kannattaa miettiä, minkälaisia omat toimintamallit ovat.

Eli toistavatko ne jatkuvasti itseään; ts. ajaudut yhä uudelleen ja uudelleen samanlaisten ihmisten seuraan. Mitä niissä ihmisissä on sellaista, mikä vetää puoleensa. Onko se jotain sellaista, että haet hyväksyntää suunnalta, josta et tule sitä koskaan saamaan täysin jne.

Ihminenhän toistaa usein sitä "tuttua ja turvallista" toimintamallia, mihin on oppinut jo lapsena. Aina henkilö vaan ei välttämättä ymmärrä, että se opittu, tuttu malli mitä toteuttaa ihmissuhteissa jne. onkin oikeasti se asia, mikä aiheuttaa itselle sitä tuskaa, ahdistusta ja ongelmia. Klassisia esimerkkejä lienevät alkoholistien lapset, joista monilla on aikuisiällä mm. läheisriippuvuutta.

Jotain tollasia asioita kandeis ehkä funtsia. Et ei niinkään ensin, et mitä vois omalle ongelmalleen tehdä, vaan että mistä se johtuu ja alkaa sitten ratkomaan asiaa.

Ensin pitäisi varmasti itse yrittää saada selville, että missä vaiheessa se usko muihin on mennyt. Ja jos se usko menee ihmisiin kerta toisensa jälkeen uudelleen kannattaa miettiä, minkälaisia omat toimintamallit ovat.

Eli toistavatko ne jatkuvasti itseään; ts. ajaudut yhä uudelleen ja uudelleen samanlaisten ihmisten seuraan. Mitä niissä ihmisissä on sellaista, mikä vetää puoleensa. Onko se jotain sellaista, että haet hyväksyntää suunnalta, josta et tule sitä koskaan saamaan täysin jne.

Ihminenhän toistaa usein sitä "tuttua ja turvallista" toimintamallia, mihin on oppinut jo lapsena. Aina henkilö vaan ei välttämättä ymmärrä, että se opittu, tuttu malli mitä toteuttaa ihmissuhteissa jne. onkin oikeasti se asia, mikä aiheuttaa itselle sitä tuskaa, ahdistusta ja ongelmia. Klassisia esimerkkejä lienevät alkoholistien lapset, joista monilla on aikuisiällä mm. läheisriippuvuutta.

Jotain tollasia asioita kandeis ehkä funtsia. Et ei niinkään ensin, et mitä vois omalle ongelmalleen tehdä, vaan että mistä se johtuu ja alkaa sitten ratkomaan asiaa.

Mutta hyvä kun laitoit se voi auttaa niitä jotka on jo päässyt siihen pisteeseen!
Itse tiedän ! Mutta on muitakin jotka ei tiedä joilla ei hajukaan! Oravan pyörä!
En paras neuvoja kun tiedän! Osaa jo oravan pyörän! Mutta tää oravan åyöra ei kaikille sovi! On niitäkin jotka elää elämän miettimättä!

[QUOTE="vieras";26497853]Mutta hyvä kun laitoit se voi auttaa niitä jotka on jo päässyt siihen pisteeseen!
Itse tiedän ! Mutta on muitakin jotka ei tiedä joilla ei hajukaan! Oravan pyörä!
En paras neuvoja kun tiedän! Osaa jo oravan pyörän! Mutta tää oravan åyöra ei kaikille sovi! On niitäkin jotka elää elämän miettimättä![/QUOTE]

Tämän voi ymmärtää kuka tahansa, joka kohdistaa ajatuksensa edes hetkeksi toisten käyttäytymisen sijasta omaansa. Että mikä siinä omassa touhuamisessa on sellaista, mikä johtaa aina samaan, tässä tapauksessa epäsuotuisaan lopputulokseen. Ja miksi tekee niin. Se auttaa myös ymmärtämään.

Itellä menny lähes kaikkiin ihmisiin usko. Jotenkin näen kaikissa vain paskaläjän jolle ei kannata jutella tai auttaa. Nyt puhun siis tuntemattomista ihmisistä en perheenjäsenistä yms. Ihminen on läpeensä paha. Joitakin harvoja löytyy vielä joilla on sydän paikallaan. Aika ajoin toivon että tulisi joku katastroofi ja pyyhkisi ihmisen maapallolta, ettemme enää pahoinpitelisi tätä planeettaa ja toisiamme. Niin henkisesti kuin fyysisesti.. Uutisissa valehdellaan eikä pureuduta asian ytimeen. Saamme välillä huolettomia uutisia ja välillä uutisia jotka säpsähdyttävät meidät kaikki. Totuus kuitenkin on vielä verhon takana. En halua ketään masentaa kirjoituksellani, mutta valitettavasti se on juurikin näin. Jos vähänsekään on kurkkinut verhon taakse ja tutkaillut mitä meille ei kerrota ja miksi meidät halutaan pitää hyvällä tuulella. Ikään kuin meidän pitäisi unohtaa huolettomat asiat, että ne tulisivat ja puukottaisivat meitä kovemmin takaisin. En odota innolla kun tämä kupla puhkeaa tai pikemminkin räjähtää kun asiat joita meille ei kerrottu antavat meille käsityksen missä me oikeasti elämme. Vielä on tyyntä ennen myrskyä. Siellä täällä mellakoita ja sotaa. Toistaako historia itseään? En tiedä, mutta siitä olen melko varma että ihminen onnistuu vielä tuhoamaan itsensä.

Kyllä useimmiten pahat ajatukset muista pohjautuvat oman pään tulkintoihin enemmän kuin todellisuuteen. Synkeys ja epäluottamus on raskas kantaa, rumaa ja ihmissuhteita huomattavasti vaikeuttavaa. Siitä kannattaa pyrkiä eroon, tosin helpommin sanottu kuin tehty. Avoimuus voisi olla yksi keino eli inhimillisen näkeminen ihmisissä.

Yhteistyössä