Poika kuin perkele kiusaa omaani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(((

Vieras
Oma poikani menee syksyllä 6. luokalle koulussa ja koko viime lukuvuoden yksi luokkakaveri on kiusannut (henkistä ja fyysistä väkivaltaa) poikaa niin koulussa kuin vapaa-ajalla harrastuksessa jota harrastavat samassa seurassa.

Kiusaajapoika on mm. ollut viikkoja pois koulusta koska ei pysty siellä olemaan, kiusaa muitakin ja voi olla ihan vaarallinen ympäristölleen.
Lapset ovat esy-opetuksessa, omani on luokkansa rauhallisimpia (on esyssä keskittymisvaikeuksien takia, ei mitään diagnoosia ja toivottavasti ensi lukuvuoden aikana siirtyy takaisin normaaliopetukseen) eikä lainkaan väkivaltainen. Tämän kiusaajan diagnoosista en tiedä, ihan sekopää lapsi.

Harrastuksessa tuo pirulainen oli puhunut omiaan lapseeni liittyen muillekin ja n. puoli joukkuetta haukkunut siellä minun lastani. Asiaan on valmentajien taholta tiukasti puututtu ja nyt muutama viikko ollut rauhallisempaa mutta viimeksi tänään oma lapseni itki harkkojen jälkeen. Oma muksu on ns. harrasteporukassa ja haluaisi siinä jatkaa kun muuten on mieleinen porukka ja toiminta hyvää, tämä kiusaaja on sitten taas edustusporukkaa ja koko joukkueen parhaimmistoa minkä takia häntä ei varmaan seurasta ulos potkitakaan vaikka piinaa siellä muita (minun lastani ja jotain toista poikaa joka oli sen takia lopettanut koko harrastuksen :()

Musta tuntuu vaan niin pahalta ja raivostuttaa edes nähdä tuon kiusaajapennun nimi ja naama. Ymmärrän että on ns. erityislapsi mutta ellei pysty olemaan niin pysyisi kotona muita piinaamasta.

Olen omalle pojalleni ehdotellut josko etsittäisi uutta joukkuetta mutta kun hän on tuonne nyt ns. "kotiutunut" ja on vähän ujo niin haluaisi tuolla jatkaakin. Toivottavasti koulussa pääsee takaisin normaaliluokkaan niin pääsee eroon tuosta pirusta edes siellä.

Anteeksi sekava teksti, olen vain niin raivoissani taas asiasta, oman lapsen suru on kamalaa katsottavaa.

oletko sä puhunut sen lapsen kanssa?tai sen vanhempien?

Mun mies on sanonut sille pojalle aika pahastikin kun sattui näkemään miten hyökkäsi poikamme kimppuun kerran harkkojen loputtua.

Vanhempia en tunne, poika kulkee harjoituksiin itsekseen enkä ole koskaan nähnyt vanhempia koulun järjestämissä tilaisuuksissa. Opettajan kanssa kun olen ollut yhteyksissä niin hän on palaveerannut vanhempien (tai ainakin äidin) kanssa ja äiti kyllä on tietoinen poikien kähinöistä, en sit tiedä millainen tyyppi on kun ei naamaansa missään näytä.

Ota koulun kautta yhteyttä kiusaajan vanhempiin ja selvittäkää asiaa vanhempien kanssa. Aikuinen-lapsi -keskustelu tämmösessä tilanteessa ei yleensä auta. Sekin koetaan kiusaamiseksi, jos kiusatun vanhemmat "puhuttavat" kiusaajaa ilman tämän vanhempien läsnäoloa.

Alkuperäinen kirjoittaja koulussa töissä;26467868:
Ota koulun kautta yhteyttä kiusaajan vanhempiin ja selvittäkää asiaa vanhempien kanssa. Aikuinen-lapsi -keskustelu tämmösessä tilanteessa ei yleensä auta. Sekin koetaan kiusaamiseksi, jos kiusatun vanhemmat "puhuttavat" kiusaajaa ilman tämän vanhempien läsnäoloa.

Jos olisit oikeasti koulussa töissä niin tietäisit varmasti ettei koulu saa tällaisessakaan tapauksessa antaa toisten vanhempien tietoja. Opettaja on palaveerannut mm. tästä asiasta (pirupoika siis kiusaa koulussa muitakin kuin minun lastani) vanhempien kanssa, puhuttanut poikia yhdessä ja erikseen ja puhunut minun kanssani. Jos toiset vanhemmat eivät halua muidden vanhempien kanssa palaveerata/olla missään yhteydessä niin se on heidän oikeutensa.
Samoin joukkueessa on valmentajat puhuttanet poikia, ja myös niitä muita poikia jotka tämä pirulainen oli yllyttänyt mukaan haukkumiseen ja tällä hetkellä siellä on tilanne se että yhdestäkin joukkuekaverin haukkumisesta napsahtaa heti pelikieltoa.

Koulukiusaaminen on vakava asia johon pitää puuttua heti. Jos opettaja, rehtori ei saa kiusaamista loppumaan, poliisit ja sos.toimi mukaan. Useissa kouluissa omituinen myötäilymeininki, johtuen osittain keinojen ja mallien puuttumisesta, mutta koulukiusaamisesta alkaa olla jo ihan hyvää matskua myös oikeudessa eli menee jo läpi rutiinina.

Puutu asiaan. Ole aktiivinen, älä surkuttele.

[QUOTE="aapee";26467906]Jos olisit oikeasti koulussa töissä niin tietäisit varmasti ettei koulu saa tällaisessakaan tapauksessa antaa toisten vanhempien tietoja. Opettaja on palaveerannut mm. tästä asiasta (pirupoika siis kiusaa koulussa muitakin kuin minun lastani) vanhempien kanssa, puhuttanut poikia yhdessä ja erikseen ja puhunut minun kanssani. Jos toiset vanhemmat eivät halua muidden vanhempien kanssa palaveerata/olla missään yhteydessä niin se on heidän oikeutensa.
Samoin joukkueessa on valmentajat puhuttanet poikia, ja myös niitä muita poikia jotka tämä pirulainen oli yllyttänyt mukaan haukkumiseen ja tällä hetkellä siellä on tilanne se että yhdestäkin joukkuekaverin haukkumisesta napsahtaa heti pelikieltoa.[/QUOTE]

Ja mitä tulee siihen että kiusaajan ojentaminen kiusatun vanhempien taholta katsotaan myös kiusaamiseksi niin itsekö olisit ihan tyynenä jos itseteossa näkisit kuukausia lastasi piinanneen perkeleen lyövän jälleen kerran? Oli kiusaamista tai ei niin mun mielestä täysin oikeutettua korottaa ääntään tilanteessa.

Jospa ekaks lopetat sen lapsen piruksi haukkumisen! Tiedän koulukiusaamisesta paljonkin, ja sitä ei pidä missään tilanteessa vähätellä. Ja teidän vanhempien on nyt kesällä yritettävä hoitaa asiaa myös yhdessä; eikä vaan välikäsien kautta!

Meille selitettiin vanhempainillassa, että kiusaamistapauksissa ensin opettaja sovittelee oppilaiden välillä vanhempien kanssa ja sitten yritetään yhdistää vanhemmat (siis molempien osapuolien vanhemmat). Mukana on myös koulun rangaistusmahdollisuudet eli jälkkri, puhuttelu jne (yhtä tyhjän kanssa isompien lasten kohdalla), joskus joudutaan siirtoihin jne, kuitenkin lähes aina niin että kiusattu siirretään.

Jospa ekaks lopetat sen lapsen piruksi haukkumisen! Tiedän koulukiusaamisesta paljonkin, ja sitä ei pidä missään tilanteessa vähätellä. Ja teidän vanhempien on nyt kesällä yritettävä hoitaa asiaa myös yhdessä; eikä vaan välikäsien kautta!

No kun mä en tiedä ketä ne vanhemmat on!!!!
Tiedän äidin etunimen Ja sukunimen alkukirjaimen (joka eri kuin pojalla), en muuta.
Koulusta ja harrastuksesta ovat olleet tähän äitiin yhteydessä mutta eivät saa antaa tietojaan mulle eteenpäin.
Mihinkään yhteispalaveriin ei varmaan voi pakottaa, enkä tiedä olisiko sellaisesta hyötyäkään. Mikään normaali ihminen voi ko. äiti/vanhemmat olla kun eivät IKINÄ kuskaa poikaa harkkoihin, käy koulun tilaisuuksissa tai harrastuksen vanhempainpalavereissa.

[QUOTE="vieras";26467951]Meille selitettiin vanhempainillassa, että kiusaamistapauksissa ensin opettaja sovittelee oppilaiden välillä vanhempien kanssa ja sitten yritetään yhdistää vanhemmat (siis molempien osapuolien vanhemmat). Mukana on myös koulun rangaistusmahdollisuudet eli jälkkri, puhuttelu jne (yhtä tyhjän kanssa isompien lasten kohdalla), joskus joudutaan siirtoihin jne, kuitenkin lähes aina niin että kiusattu siirretään.[/QUOTE]

Siis tämä poika on jo väliaikaisesti erotettu koulusta muutamaan otteeseen (äärimmäinen keino) kun ei osaa siellä olla ja on vaaraksi koulutovereilleen.

Todellakin toivon että omani olisi ensi lukuvuoden aikana kypsä siirtymään takaisin normaaliopetukseen niin tilanne koulun osalta ainakin raukeaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26468018:
Kulkekaa pojan perässä, jospa selviäisi missä asuu, kysytte numerotiedustelusta pojan numeroa, saattaapi olla aikuisen nimissä.

Rikosilmoitus fyysisestä väkivallasta.

Ihan oikeesti hei :D En mä ketään stalkkaamaan ala.

Mutta jos käy vielä poikani kimppuun niin rikosilmoitusta harkitsen ehdottomasti.

eniron nettipalvelusta penskan nimellä. Usein löytyy myös vanhemman nimi.

Mä en nyt ihan oikeasyi tiedä onko mikään ratkaisu etsiä väkisin ne vanhemmat käsiinsä. Jos olisivat yhteistyökykyisiä ja -haluisia niin eivät varmaan noin "piilottelisi". Tiedä mitkä haistattelut sieltä päälleen saa ja vielä pahemman mielen jos ottaa noin vain yhteyttä.
Jos siihen pisteeseen menee asiat että rikosilmoituksen joutuu tekemään niin sitä kauttahan ne tiedot sitten viimeistään saa ja asiat alkaa selviämään, ehkä.

Toisaalta mulla on kamalan paha mieli sen kiusaajapirulaisenkin puolesta, ties missä helvetissä joutunut pienen ikänsä olemaan kun on tuollaiseksi sadistiksi tullut.

Juu mun poika oli melkoinen pirulainen päiväkodissa/eskarissa ja ekassa koulussa. Liian vähän aikuisen tukea, ja liian osaamaton henkilökunta.

Tokassa koulussa sai oman avustajan ja lasta eriytettiin riittävästi ryhmästä, ja etukäteen suunnittelivat ja ennakoivat riittävästi ja kas kummaa lpsen käytöskin oli parempaa. Mutta suurimman muutoksen teki adhd lääke

Yhteistyössä