Kuinka olette saaneet oman lapsen kiusaamisen kuriin?

31.12.2011
129
0
16
Eli koulussa yksi poika kiusaa kaikkia koulukavereitaan, myös omaa lastani. Milloin on potkinut, lyönyt, töninyt yms. Kiusaaminen on aina fyysistä satuttamista. Poika on jäänyt luokalleen ja sama meno jatkuu.
Pojan äiti on ihan yhteistyökyvytön ja oon alkanut miettimään onko opettajakaan ihan tarpeeksi jämäkkä kun on tosi kiva ja herttainen mutta saattaa olla liian pehmo. Lapseni inhoaa jo tätä poikaa ja pelkääkin tottakai kun tämä aina satuttaa ihan yllättäen. Oon miettinyt jo muuttoakin mutta tuntuu niin väärältä että kiusaaja saisi jatkaa mutta kiusattu häipyy kun kuitenkin muuten tykkää ko. koulusta ja siellä on paljon kavereita.

Koulu sai kiusaamisen kuriin.

Kiusaaja mm. laitettiin ulkoilemaan välitunneilla eri pihalle kuin luokkakaverit (kiusasi siis lähes kaikkia luokkansa tyttöjä, itse raukkamainen poika), ja lukukauden lopussa siirrettiin toiseen kouluun =). Olen NIIN tyytyväinen koulun ratkaisuun...eivät pelänneet eristää kiusaajaa ja lähettää tätä lopulta pois kun meno ei muuttunut.

Olen ilmaissut. Katsotaan nyt miten tämä vuosi lähtee sujumaan ja sitten kova kovaa vastaan jos ei muu mene perille. Pojan äiti on pyöräyttänyt vähän liikaa lapsia vaikkei mitään kiinnostusta heidän kasvatuksen suhteen ole. Poika on pitkän päivän vielä koulun jälkeen iltapäiväkerhossa vaikka äiti kotona. Mua kyllä säälittääkin tuo kiusaaja tosi paljon, mahtaa tuntua ikävältä kun ei ole edes kotiinsa tervetullut vaikka äiti siellä onkin. Iltapäiväkerhopaikat kun ovat täällä kiven alla ja sitten yhden paikan vie vielä semmoinen joka voisi olla kotonaankin.

Ilmaise jämäkästi huolesta opettajalle. Sano, että kiusaamisen on nyt kertakaikkiaan loputtava.

Kerää "todistusaineistoa": pistä ylös kiusaamistapaukset ja etsi myös "todistaja", esim. lapsen kaveri, joka sanoo nähneensä/kuulleensa tapauksesta, jos vaikka on sellainen hetki, että opettaja ei ole paikalla. Muista, että koulun ulkopuolella tapahtuva kiusaaminen ei ole koulun asia vaan se sinun on hoidettava itse kiusaajan perheen kanssa.

Sano, että haluat koululle tapaamisen, jossa on sekä sinä että lapsesi, kiusaaja että vanhempansa ja opettaja ja myös mahdollisesti koulukuraattori ja rehtori. Täällä esität huolesi ja sinulla on myös esittää aineistoa kiusaamistapauksista kokreettisesti, kun olet sitä kerännyt (esim. "X tönäisi Y:tä ilman mitään syytä 1.1.12 ruokavälitunnilla keinujen luona. Tapauksen näki S ja hänenkin mukaansa asia tapahtui kuten Y kertoi.")

Ole napakka: kaikki opettajat eivät sitä ole. Vaadi kiusaamisen loppumista. Se on kaikkien, myös kiusaajan, etu.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä