Hauskimmat jutut joita taaperonne ovat sanoneet :D

Millaisia hulvattomuuksia puhumaan opettelevat ihan pienet ipananne ovat laukoneet?

Tässä meidän pojan (nyt 1 v. 9 kk) helmiä:

1 v. 6 kk
Vaati aina heti aamusta:
"Munaa (eli musaa), rokkii, hevii." Jos ei heti tullut, lisäsi painokkaasti: "HEVI-Ä!"

Isi oli pissalla. Yhtäkkiä viereen ilmestyy pieni pojan pää:
"WAAAUU! IIIISO! UIUIUI!"

1 v. 8 kk:
Äiti keittiössä askareissaan, poika änkeää samaan ahtauteen kävelykärryn kanssa: "Kuule, otapa se kärry ja mene vaikka tonne olkkariin kärryttelemään, jooko."
"Pois tieltä, äiti siivoo, VAROKAA!"

Oltiin kaverilla kylässä, levyltä tuli rokkia. Poika toteaa yhtäkkiä:
"Hyvä biisi, hyvä basso!"

Eilen heräsi keskellä yötä ihan puoliunessa:
"RADIO PÄÄLLE!"

Tänään miettiväisenä potalla:
"Ei saa maistaa kakkaa. Todella, TODELLA pahaa."

Viimeksi muokattu:
ddd
olin todella stressaantunut ja vielä kaikenlisäksi kipeä.. siivosin leluja kaappiin.. 2v nukkui samassa huoneessa päikkäreitä.. oli ilmeisesti jo herännyt enkä minä huomannut.. kaapista tietty putoi muutama lelu alas ja minä kiroilin "vittu perkele kun kaikki tippuu.." myöhemmin päivällä poika sanoo nämä samat sanat kun itse tiputteli tavaraa lattialle.... :/

olin todella stressaantunut ja vielä kaikenlisäksi kipeä.. siivosin leluja kaappiin.. 2v nukkui samassa huoneessa päikkäreitä.. oli ilmeisesti jo herännyt enkä minä huomannut.. kaapista tietty putoi muutama lelu alas ja minä kiroilin "vittu perkele kun kaikki tippuu.." myöhemmin päivällä poika sanoo nämä samat sanat kun itse tiputteli tavaraa lattialle.... :/
Hups! Saapi ruveta täälläkin vähän katsomaan mitä suusta lipsahtaa... :D

Mitähän niitä olis...

Yksi, jota hymyssä suin muistelen, on sellainen kerta kun tyttö oli ehkä 1,5 v. Päällä oli pelkkä body, ja jalat meni kananlihalle. Olin keittiössä, kun tyttö juoksi sinne kovaa vauhtia huutaen että "äitiiiiii, minun lotusäälissä (rotusäärissä) on palloja!!!". Puoliksi kauhuissaan, puoliksi innoissaan :heart:

Samainen tyttö suht samassa iässä istui rattaissa kun olimme keskustassa. Hänellä oli hiukset nätisti, jonkun veikeän kampauksen olin taas väkertänyt. Pari naista pysähtyi ja sanoi että "onpa sinulla hienosti hiukset". Tyttö - sen sijaan että olisi sanonut "kiitos" - totesi taaperon itsevarmuudella että "joo mul on nätti tukka, nätti paita, nätti housu, nätti kolu (koru), nätti naama, nätti jalka, nätti käsi, mää oon nätti tyttö!". Ja naiset nauroivat & totesivat että oot kyllä ihan oikeassa.

Pojasta muistan ainakin sellaisen tapauksen, kun oltiin Ärrällä ja hyllyssä oli suklaamunia. Ja sälli alkoi huutamaan että "äitiiiii, haluu isoo munaa!". Tarkoittaen siis että "äiti, haluan kokonaisen (suklaa)munan"; tuohon aikaan ostin lapsille yhden yhteisen suklaamunan, ja poika halusi useimmiten kokonaisen, jota kutsui isoksi. Oli kanssaihmisillä hauskaa kun napero julisti äitinsä tahtovan isoa munaa :snotty:

Mä vielä odottelen,et tuo taapero alkaisi letakuttelemaan jotain hauskaa tai ylipäätään puhumaan jotain mistä saisi selvää. Toisaan ei paljoakaan mitään sano vielä,mut tänään oli keittiössä mun sylissä ja tason päällä oli suklaalevy jäänyt avoimeksi kun leivoin. Poika sitten näytti sitä suklaalevyä ja äänteli ö öötä
Vieressä oli tutti niin otin sen ja yritin antaa lapselle. Poika katsoi tuttia vähän aikaa ja sit mua, sen
jälkeen laittoin käden otsalle ja painoi pään alas ja sanoi EIKÄ.
Tuo eikä tuli oikee sillee huokaisten ja vähän siihen sävyy,et etkö sä nyt tajunnu :D

Mulle on jäänyt parhaiten mieleen nämä kaksi tapausta: 2-vuotias poikani totesi kesken leikkien "Mä haluaisin päästä paskan kanssa junaan." En oikeen meinannut käsittää, mitä hän tarkoittaa, mutta aikani kyseltyäni se sitten selvisi: Hän halusi päästä Buzzin (Lightyear) kanssa junaan, taivutusmuoto oli vaan vähän erikoinen :D

Joku aika takaperin kysäisin, mitä hän haluaisi iltapalaksi. Vastaus oli: Kaljaa ja fiilistä. No, se oli jaffaa ja viilistä :D (eikä saanut ;) )

Mä vielä odottelen,et tuo taapero alkaisi letakuttelemaan jotain hauskaa tai ylipäätään puhumaan jotain mistä saisi selvää. Toisaan ei paljoakaan mitään sano vielä,mut tänään oli keittiössä mun sylissä ja tason päällä oli suklaalevy jäänyt avoimeksi kun leivoin. Poika sitten näytti sitä suklaalevyä ja äänteli ö öötä
Vieressä oli tutti niin otin sen ja yritin antaa lapselle. Poika katsoi tuttia vähän aikaa ja sit mua, sen
jälkeen laittoin käden otsalle ja painoi pään alas ja sanoi EIKÄ.
Tuo eikä tuli oikee sillee huokaisten ja vähän siihen sävyy,et etkö sä nyt tajunnu :D
Taaperon facepalm äidin tajuamattomuudelle :D

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
"Reetu"
Siskonpoika oli noin kahden vanha kun oltiin kävelyllä ja laps istui vaunuissa. Tuttava tuli vastaan ja ihasteli, että "onpa sinusta tullut jo iso poika". Kun tuttava meni ohi, poika jupisi kiukkuisena "minä en ole iso poika, minä olen pieni poika".

Samainen poika on käskenyt minun korjata itselleni pienempi pylly tai ostaa kaupasta uuden, kun sanoin, ettei minun pyllyni mahdu vaunuihin. Olisi halunnut työntää minua vaunuissa.

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Tää tuli vielä mieleen, kun juuri lasten kanssa asiaa naurettiin...
Esikoinen oli 2 v kun Lordi voitti Euroviisut. Aamuteeveessä näytettiin sitten Lordia, ja muksu katsoi telkkaria silmät suurena, kysyen että "Äiti....mikä toi on?". Vastasin että se on Lordi. Seurasi jatkokysymys: "Oliko siellä eläintarhassa lordeja?". Lapsi oli juuri edellisenä päivänä tms ollut puiston kanssa eläintarhassa retkellä, ja luuli vissiin Mr. Lordia joksikin jakkihäräksi tms :D

Muistan myös sellaisen kerran, kun esikoinen oli about 1,5 v ja juteltiin lomamatkalle lähdöstä. Sanoin, että mennään Turkkiin. Lapsi ei halunnut Turkin-matkalle, vaan "koskamatkalle". Minä kysyin että minne? "Koskamatkalle!", toisti ipana. Ja jatkoi sitä aina vaan. Lopulta kysyin että mikset sä halua Turkkiin, miksi haluat sinne koskamatkalle - ja lapsonen vastasi että "koska siellä on hauskaa niin". Ja mä en tajunnut vieläkään. Kunnes välähti; eikö se oo Elefanttimarssi, jossa lauletaan "koska matka oli hauska niin"...?

Yhteistyössä