Onko nolo omistaa vain puhelin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MintunKukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MintunKukka"

Vieras
Mietin tänään ku ostin pojalle puhelimen ja halusin vain pelkän puhelimen,ilman mitään ylimääräsiä toimintoja. Ei mitään kosketusnäyttöjä ja nettiliittymiä. Vaikka myyjä yrittin kuin vakuuttaa että kaikilla muillakin on sellaiset niin en lämmennyt edelleenkään. Lapsi on alaluokkalainen ja tarvii vain puhelimen jolla voi soittaa äidille/isälle/muutamalle kaverille. Ja viestit toimii. Myyjä vielä yritti että tuossa toisessa on paljon parempi kamerakin.
No ostin puhelimen joku nokialainen joka maksoi 39euroa jolla voi soittaa ja lähettää viestin.
Samallainen/saman tyylinen on minullakin.
Mitä ihmettä tuon ikäiset tarvii puhelimessa nettiä tai muutakaan? Meillä on monta tietokonetta jossa lapset/lapsi saa käydä.
Mä en itsekkään tarvi mitään muuta toimintaa kuin sen että voin soittaa. Tarviiko sinne nettiinkään aina olla mahdollisuus päästä.

Mietin vaan että onko se nyt niin nolooo kun lapsella on vain puhelin? Vaikka ''kaikilla muilla'' on vaikka kuin hienot ja kalliit vekottimet.

Meilläkään ei lapsilla ole mitään hienoja puhelimia, mutta olen kokenut hyväksi, että puhelimessa on kohtuu hyvä kamera ja musiikkisoitin. Meidän lapset ainakin käyttävät niitä paljon. Nettiä ei puhelimessa ole, ja saldorajana 10e/kk. Ja lapset 10v tyttö ja 12v poika.

Samalla ko mä ostin lapselleni sen halvan kännykän ni viereisellä kassalla pariskunta osti 7vuotiaalle tytölle lähes 200euroa maksavan luurin. Ja tuumasivat vielä että pitäähän se kunnon puhelin jo tuon ikäisellä olla.
Olis kiva tietää minkälaisia puhelimia muiden tenavilla on?

Meidän tulevalla kolmasluokkalaisella on joku suht peruspuhelin. On siinä aika hyvä kamera, ja aika hyvä musiikkisoitin (lapsi tykkää ottaa kuvia puhelimella ja kuunnella sillä musiikkia), mutta esim. nettiä en siihen ole ottanut.

6 v tulevalla eskarilaisella on karvalakkiluuri; joku vuosien takainen Nokia. Käyttää sitä tasan siihen, että vastaa kun äiti soittaa :)

En tiedä mitä toi 5vee joskus parin-kolmen vuoden päästä saa-mies hankkii aina uusimman, mulla joku peruspuhelin jolla voi soittaa ja tekstata. Sen verran uusi se on että siinä on kamera, huono tosin.

Puhelimessa on kiva olla laskin, herätyskello ja se kamera.

tulevalla tokaluokkalaisella ja eskarilla ei edes ole puhelinta. Yksi känny on kotona ns. kotipuhelimena, sitä on koululainen saanut ottaa mukaansa tarvittaessa (olisiko tähän mennessä ollut tarvetta ehkä kaksi kertaa?).

No kyllä se mun mielestä aika noloo on, jos on ihan perusluuri, jossa ei ole kameraa eikä mitään musiikkijuttua. Niin se vain on, että jo ala-aste ikäiset tykkäävät kuvailla kavereiden kans, ja kuunnella musiikkia. Miksi se ihan peruspuhelin pitäis olla, kun näppäriä puhelimia saa ihan halvallakin (monet mallit maksaa reilusti alle 100e), eikä sitten oo niin noloo kun ainoo jolla on ihan peruspuhelin. Ja ei, en todellakaan tarkota et pitäis olla mikään hemmjetin satoja euroja maksava älypuhelin. Mutta maailma muuttuu, ja vaikkei meidän nuoruuteen vielä kännyt kuuluneet, niin nyky lasten ja nuorten maailmaan ne kyllä jo kuuluvat, ja niillä tehdään muutakin kuin soitellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26457268:
Älypuhelimessa pitäisi tarkalleen ottaen olla samantasoinen virusturva kuin kotikoneessa. Mitä kivikautisempi luuri sitä vähemmän altis väärinkäytöksille.

Mutta perusluurin ja älypuhelimen välille mahtuu monta muutakin puhelinmallia, ja nimenomaan niitä lapsillekin sopivia puhelimia.

Meillä on työmme puolesta kolme tietokonetta kotona. Nettiyhteys luonnollisesti kaikissa. Omalta puhelimeltani en kaipaa muuta, kuin että se olisi vain puhelin, jolla voi soittaa. Ja ottaa joskus räpsäyskuvia lapsista. Edellinen puhelimeni hajosi ja tämä uudehko (noin 2 v. vanha) puhelin on mun tarpeisiini vähän turhan häävi. Ja ikävänä seikkana sellainen ongelma, että kosketusnäyttö jumii melkoisen usein ja sitten irrotellaan akkua ym....

Joskus olen lainannut pojan ikivanhaa kännykkää ja todennut sen helppoakin helpommaksi puhelimeksi.

[QUOTE="hmm";26457254]No kyllä se mun mielestä aika noloo on, jos on ihan perusluuri, jossa ei ole kameraa eikä mitään musiikkijuttua. Niin se vain on, että jo ala-aste ikäiset tykkäävät kuvailla kavereiden kans, ja kuunnella musiikkia. Miksi se ihan peruspuhelin pitäis olla, kun näppäriä puhelimia saa ihan halvallakin (monet mallit maksaa reilusti alle 100e), eikä sitten oo niin noloo kun ainoo jolla on ihan peruspuhelin. Ja ei, en todellakaan tarkota et pitäis olla mikään hemmjetin satoja euroja maksava älypuhelin. Mutta maailma muuttuu, ja vaikkei meidän nuoruuteen vielä kännyt kuuluneet, niin nyky lasten ja nuorten maailmaan ne kyllä jo kuuluvat, ja niillä tehdään muutakin kuin soitellaan.[/QUOTE]
No kamera tuossa on mutta musiikki jutuista en ole ottanu selvää:D
Ja toinen juttu oli etten raskinu maksaa kovin paljoa siittä että lapsi hukkaa sen kummiskin kohta kummiskin tai särkee...Edellinen on ollu jo puolivuotta tiellä teitämättömissä.
Ja oli itse ainakin tosi onnellinen uudesta puhelimesta.

Meidän pojalla on kaksi puhelinta: Mun vanha 3120 classic joka on siis Vain Puhelin ja jota kantaa koulussa mukana ja jolla on tarkoitus kommunikoida äidin ja isän kanssa ja sit sillä on ZTE Blade, eli halpa kosketusnäyttökänny jossa on liittymässä rajaton data, tää on meillä "elektroniikkapelin"/PS Vitan/Nintendo DS:n korvike eli pelikone, johon saa ladata pelejä - lähinnä Angry Birdsiä paukuttaa sillä. Tämä on ehdottomasti aina kotona ja kielletty ottamasta kouluun tms. mukaan.

9-vuotiaalla on Samsungin kosketusnäyttö, siinä ei ole muuta hienoa kuin se kosketusnäyttö, ihan hyvä kamera ja jotain musiikkiahan se siitä kuuntelee. Ja joku ihan huippu noppapeli :D Maksoi ehkä 60e, ihan vasta ostettiin ja vanhempi mallihan tuo jo on. Lumia800 myyjä yritti tyrkyttää, mutta kohteliaasti kieltäydyin siitä. Tosin itelle pitäs kai semmonen hommata :P
En yleensä kuuntele puhelinkaupassa myyjiä.

9-vuotiaalla on Samsungin kosketusnäyttö, siinä ei ole muuta hienoa kuin se kosketusnäyttö, ihan hyvä kamera ja jotain musiikkiahan se siitä kuuntelee. Ja joku ihan huippu noppapeli :D Maksoi ehkä 60e, ihan vasta ostettiin ja vanhempi mallihan tuo jo on. Lumia800 myyjä yritti tyrkyttää, mutta kohteliaasti kieltäydyin siitä. Tosin itelle pitäs kai semmonen hommata :P
En yleensä kuuntele puhelinkaupassa myyjiä.

Me ostettiin pojalle tähän tarkoitukseen käsikonsoli. Jossa olin monta sataa peliä :D

Meillä ei ole vielä aikoihin ajankohtaista hankkia puhelinta, mutta veikkaan että valintani olisi se kultainen keskitie. Kun tosiaan reippaasti alle satasellakin jo saa sen kosketusnäytönkin, niin en näe ongelmaa siinä jos lapsi sellaisen haluaa.

Tuon ikäiset käyttävät puhelinta pelaamiseen, Angry Birds on se ehdoton ykkönen. Meillä kuvaavat sen lisäksi videoita, joiden päähenkilönä ovat legoukot.

Meidän alakoululaisilla on Nokia 700 puhelimet.

miksi se lapsilla on noloa jos ei ole aikuisellakaan, itselläni on ihan perus simpukka ja vielä 2v vanha!! NOLOUDEN HUIPPU.....

Mulla on kosketusnäyttöpuhelin, jonka ainoa hankintaperuste oli hinta, suureelliset 24 euroa. Ostin sen vain omaan käyttööni, työpuhelin saa sitten olla millainen härpäkehilavitkutin tahansa evvk.

Olen niin nolo ihminen, että haluaisin puhelimen, jossa on näppäimet |O!!! Vihaan noita kosketusnäyttöärsytyksiä, qwerty on niissä lähinnä vitsi.

Yhteistyössä