14-vuotias tyttöni pudotti pommin- raskaana!

  • Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt mummo(ko?)
  • Ensimmäinen viesti
sffff
"Jos tyttö (ja poika) on valmis yhdyntään, on hän valmis myös sitten ottamaan vastuun yhdynnän seurauksista. Loppujen lopuksihan yhdynnän perimmäinen tarkoitus on LISÄÄNTYMINEN."

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi ihmeessä kaikkien seksiä harrastavien kuvitellaan olevan valmiita saamaan ja hoitamaan lapsia hyvin.

Älytöntä.

Ei kaikki aio lisääntyä, eikä ole koskaan valmiita, syyt voi olla ihan vaikka fyysisiäkin.

On ihan eri asia VAATIA valmiutta, kuin olla valmis.

Ps. seksiä harrastetaan myös nautinnon vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Tuo on aika hämmentävää kyllä että tyttö ei tiedä kuka on isä... Aika pommin on neitokainen tosiaan pudottanut. Voimia ja tsemppiä molemmille!
Tuo voi tosin kyllä olla sitäkin, ettei kehtaa kertoa.
Jos yritän miettiä itseäni 14-vuotiaana ja raskaana niin voin hyvin kuvitella että yrittäisin suojella siittäjää ja hävettäis kertoa kuka se on.
Tai tietty voihan 14-vuotiaalla olla niinkin vilkas sukupuolielämä ettei tosiaan ole varma kuka on isä...
 
Jo vanha teiniäippä
Mä olen tullut 15 vuotiaana raskaaksi ja tein abortin, esikoinen syntyi kun olin 16. Tulin siis melkein heti uudelleen raskaaksi.

14-vuotias saattaa haluta pitää lapsen vain ja ainoastaan sen takia, että se on siistiä ja hänestä jutellaan koulussa, kiva työnnellä vaunuja jne. Kerro lapsellesi ne ihan oikeat tosiasiat, kroppa menee mitä luultavammin piloille, lapsi on siinä sitten 24/7 ja vieläpä lukuisia vuosia, pienen vauvan kanssa ei ole helppoa, taaperoikää unohtamatta.

14 v ei missään tapauksessa tajua vielä sitä, että mitä se äitiys oikeasti on. Mä olin valmis 16 vuotiaana, mutta voin kertoa että kyllä se silti yllätti, ei raskaanaollessa oikeastaan edes tajunnut että ihan kohta se vauva oikeasti tulee, vaikka vaatteita ja tarvikkeita ostelikin.

Nyt esikoinen menee 5.lk jo, mutta mielessä nämä asiat tietysti aina.
 
"huh"
Tai tietty voihan 14-vuotiaalla olla niinkin vilkas sukupuolielämä ettei tosiaan ole varma kuka on isä...
Sitten olisi vanhemmilla syytä katsoa peiliin missä kohdin kasvatus meni pieleen jos alaikäinen lapsi jakaa itseään kaikille kuka vähän haluaa ja ilmoittaa olevansa paksuna ja pitävänsä lapsenkin.
Se mielikuva tulee heti minulle jos lapsi ei edes tiedä kuka isä on :O
 
Jo vanha teiniäippä
Ja sanon vielä, että mun äitini ei ollut alusta asti tukena, oli pitkään vihainen. Hän ei osannut puhua minulle asiasta ollenkaan. Älä sä tee samaa virhettä.
Mulla oli poikaystävä kuvioissa mukana, tyttärestäsi en tiedä??
Älä painosta, mutta ohjaa oikeaan ratkaisuun, 14v ei ilman apua osaa sitä ratkaisua tehdä yksinään
 
[QUOTE="huh";26457494]Sitten olisi vanhemmilla syytä katsoa peiliin missä kohdin kasvatus meni pieleen jos alaikäinen lapsi jakaa itseään kaikille kuka vähän haluaa ja ilmoittaa olevansa paksuna ja pitävänsä lapsenkin.
Se mielikuva tulee heti minulle jos lapsi ei edes tiedä kuka isä on :O[/QUOTE]

Jaa, että vanhemmat lapsesta tekee jakarin?
Jotkut 14-vuotiaat leikkii vielä sujuvasti nukkeleikkejä, jotkut 14-vuotiaat taas kiinnittävät jo katseet niihin poikiin, seurustelevat ja tekevät muitakin juttuja. Eiköhän se ole ihan teinin luonteesta kiinni, kumpaan kastiin kuuluu. Kai nyt jokainen vanhempi haluais 14v:n kuuluvan tohon ekaan ryhmään, jos valita sais...
 
[QUOTE="huh";26457494]Sitten olisi vanhemmilla syytä katsoa peiliin missä kohdin kasvatus meni pieleen jos alaikäinen lapsi jakaa itseään kaikille kuka vähän haluaa ja ilmoittaa olevansa paksuna ja pitävänsä lapsenkin.
Se mielikuva tulee heti minulle jos lapsi ei edes tiedä kuka isä on :O[/QUOTE]

Ei välttämättä, 14-vuotias voi kokeilla rajojaan tai viehätysvoimaansa tai ihan vaan haluta itse harrastaa seksiä oli kasvatus millainen vaan.
Eikä 14-vuotias siinä tilanteessa välttämättä edes uskalla vaatia ehkäisyä vaikka tietäisikin että pitäisi.
Surullista jokatapauksessa, oli miten oli. Toivottavasti tän tapauksen tyttö ei oo joutunut hyväksikäytetyksi.

Ei tuon ikäisen pitäisi vielä kokea raskautta, ei saada lasta tai tehdä aborttia.
Eikä kyllä minkään ikäisen tarvisi joutua tilanteeseen jossa raskaus on kauhistus ja joutuu miettimään mitä tekee..
 
sddddddddf
Jaa, että vanhemmat lapsesta tekee jakarin?
Jotkut 14-vuotiaat leikkii vielä sujuvasti nukkeleikkejä, jotkut 14-vuotiaat taas kiinnittävät jo katseet niihin poikiin, seurustelevat ja tekevät muitakin juttuja. Eiköhän se ole ihan teinin luonteesta kiinni, kumpaan kastiin kuuluu. Kai nyt jokainen vanhempi haluais 14v:n kuuluvan tohon ekaan ryhmään, jos valita sais...
No herran jumala, eihän ihmisiä voi jakaa noin kahteen ryhmään.
Voihan joku leikkiä ja myös sekstailla.
 
"emma"
Tsiisus!!! Minä olen kanssa järkyttynyt!! Minulla on 14 vuotias poika, joka ei vielä kuljaile edes kylillä saatikka,että olisi edes hetken seurustellut kenenkään kanssa... ja sinun saman ikäinen tyttösi on raskaana EIKÄ TIEDÄ KUKA ON LAPSEN ISÄ.

Minusta on kamalampaa tuo,että ei tiedä kuka on lapsen isä... mihin tämä maailma on menossa. :/
 
"Kifa"
Tuo hyväksikäyttöasia itseänikin huolettaa ja se pitäisi ainakin kunnolla selvittää. Tyttö on saattanut suorastaan joutua raiskauksen uhriksi mutta huonosti tuonikäinen niitä asioita hahmottaa, voi ajatella että itse oli syypää kun vastasi flirttiin, oli liian humalassa, ei vastustellut tarpeeksi pontevasti... Ja yrittää sitten salata koko jutun, ei ehkä muka muista kuka oli kyseessä tms. Tai jos oli vaikka kaverin poikkis kyseessä eikä halua kaverin vihoja niskoilleen. Tuonikäisillä voi ne prioriteetit olla niin eri kuin aikuisella ihmisellä. Bestiksen suututtaminen tai välirikko ihastukseen voi olla sata kertaa isompi juttu kuin se lapsen synnyttäminen johon nyt sentään on melkein 9 kuukautta eli teinin mielestä niin pitkä aika ettei niin kauas osaa oikein ajatellakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Bellava
Jos oma 14-vuotiaani tulisi raskaaksi, olisi se toki järkytys. Sen ensijärkytyksen jälkeen alkaisin varmaan etsimään tytölle jotakin kerhoa, jossa käy muitakin nuoria raskaana olevia tai jo synnyttäneitä, jotta hän saisi vertaistukea. Myös asumisjärjestelyitä täytyisi alkaa miettimään uudelleen, voisi olla että koko perheemme muuttaisi isompaan kämppään. En halua potkia lastani ja lapsenlastani kadulle saati yllättäen yksin omaan kämppään. Ei luonani asuminen tarkoittaisi 24/7 lapsenhoitoa, se tarkoittaisi sitä, että voisin pitää lastani silmällä, neuvoa ja tukea. Tosin lapseni äitiyspäivärahoista yms hän saisi osallistua omiin menoihinsa sekä kustantaa tietenkin lapsen elämän. En hyväksyisi yletöntä shoppailua sun muuta koko rahalla kuitenkaan, ei kotini täyshoitola ole.
 
"Cara"
Itse suosittelen ainakin, että puhut tyttösi kanssa siitä, että onko hän oikeasti valmis saamaan lapsen. Kerro ihan suoraan kaikki ne tosiasiat mitkä hän tulee kohtaamaan lapsen myötä. Aloita raskaudesta, synnytyksestä, vastasyntyneen hoitamisesta, lapsen mahdollisista sairauksista, yksinhuoltajana olemisesta...siis aivan kaikki mahdolliset asiat. Mitä todenmukaisempi on keskustelu, sen helpompaa on tulevalle äidille sisäistää asioita. Kerro myös, että mistä hän jää paitsi. Ei voi joka viikonloppu lähteä mihinkään yms. Kerro myös, että mitä äitiys antaa. Kerro myös niitä positiivisia asioita.
 

Yhteistyössä