Meidän 7v sai pituusennusteeksi aikuisena 152cm.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Claudia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsen naamasta ei minun mielestä kyllä niin helposti pystyy päättelemään, minkä ikäinen on. Heidän kohdalla kun puhutan kuitenkin vaan muutaman vuoden haitarista ;)
Ja kyllä vaan, isokokoista lasta luullaan melkein poikkeuksetta vanhemmaksi. Mulla on 6,5vuotias poika, jolla oli viime viikolla kouluunmenotarkastuksessa pituutta 133,5cm. Hän on aina kasvanut sillä omalla +3käyrällä ja aina häntä on luultu useamman vuoden vanhemmaksi, mitä hän oikeesti onkaan.

Onko hän syntynyt joulukuussa?
Mulla on melkein samanikäinen poika ja pituutta on aika lailla saman verran- aina luullaan tokaluokkalaiseksi..

[QUOTE="hmmm";26452912]Meidän kohta 8v. tyttö käyttää kokoa 122 cm ja kengän koko 29. Eräällä kaverillaan oli jo 37 numeron kengät 0_0[/QUOTE]

Meidän kohta kaksi vuotiaalla on kengät kokoa 27-28. Ihana miten erikokoisia ne lapset vaan on.

[QUOTE="hmmm";26452912]Meidän kohta 8v. tyttö käyttää kokoa 122 cm ja kengän koko 29. Eräällä kaverillaan oli jo 37 numeron kengät 0_0[/QUOTE]

Meidän elokuussa 4 vuotta täyttävällä pojalla on kengänkoko 29-30...

Lapsen naamasta ei minun mielestä kyllä niin helposti pystyy päättelemään, minkä ikäinen on. Heidän kohdalla kun puhutan kuitenkin vaan muutaman vuoden haitarista ;)
Ja kyllä vaan, isokokoista lasta luullaan melkein poikkeuksetta vanhemmaksi. Mulla on 6,5vuotias poika, jolla oli viime viikolla kouluunmenotarkastuksessa pituutta 133,5cm. Hän on aina kasvanut sillä omalla +3käyrällä ja aina häntä on luultu useamman vuoden vanhemmaksi, mitä hän oikeesti onkaan.

Toki usein luullaankin, en sitä kieltänytkään, mutta ei aina. :) Siskoni poika on pitkä ja pullea, mutta yllättävän harvoin häntä on luultu vanhemmaksi. Kai hän on niin "vauvamaisen" näköinen. Mutta eihän sillä niin väliä ole jos luullaan vanhemmaksi/nuoremmaksi, kunhan ei loukkaa lasta. :) Mua ei luultu lapsenakaan nuoremmaksi, ainakaan siinä iässä josta mä muistan asioita. Silloin se olisikin harmittanut. :D Eli ei se ihan PELKÄSTÄÄN pituudesta ole kiinni lapsellakaan. :) Mutta toki aikuisella naama vaikuttaa PALJON enemmän asiaan kuin lapsella. :D Varmaankin se on niin että lapsena pituus enemmän, aikuisella naama enemmän, vaikuttaa siihen minkä ikäisenä toiset häntä pitävät, mutta ei ihan yksinään. :)

Meillä on kasvuennustetta tiputettu allergioiden vuoksi. Alkuun pojasta piti tulla 182cm, mutta nyt ennuste on 175cm luokkaa. Lopputuloksesta ei vielä tietoa :) Mutta lapsen enolle on aikoinaan annettu samantyyppiset ennusteet. Alkuun pidempi, mutta allergioiden, infektioiden ja astaman perusteella sitä on tiputettu ja loppujen lopuksi on jäänyt lyhyemmäksi.

Ei ole kokemusta, miten toteutuu nuo ennusteet, kun itsellä vasta 7v. ja 3v. lapset mutta meillä poika vasta 7v. täyttänyt ja käyttää 140cm vaatteita. Pitkä kyllä on ja ennuste on yli 190cm.

Mä taisin olla jo 12-vuotiaana saman mittainen kuin nyt, eli 175 cm. Menkat alkoi ala-asteen viidennellä...

Molemmat muksut on pituutensa kanssa plussakäyrillä, mutta mitään ennusteita ei olla saatu, sanottu vain että pitkiä tulee.

Mutta mitäpä siitä jos jää lyhyemmäksi, ei varmasti haittaa menoa.

Kuulostaa pieneltä ja lyhyeltä tytöltä, meidän 5v tyttö käyttää vaatteita kokoa 120-122cm ja on 117cm pitkä, poika 8v on 137cm ja käyttää vaatteita kokoa 140cm, aika lyhyitä lapsia sulla on.

[QUOTE="vieras";26453082]Meillä on kasvuennustetta tiputettu allergioiden vuoksi. Alkuun pojasta piti tulla 182cm, mutta nyt ennuste on 175cm luokkaa. Lopputuloksesta ei vielä tietoa :) Mutta lapsen enolle on aikoinaan annettu samantyyppiset ennusteet. Alkuun pidempi, mutta allergioiden, infektioiden ja astaman perusteella sitä on tiputettu ja loppujen lopuksi on jäänyt lyhyemmäksi.[/QUOTE]

Meidän pahasti allerginen, astmaattinen ja korvakierteinen pikkupoika on kasvanut nyt 190
cm pituiseksi 15-vuotiaaksi teiniksi =) Ainoastaan hoitamattomat allergiat ja
astma voivat rajoittaa lapsen kasvua.

Yhteistyössä