Kertokaa mielipiteenne polttareiden hinnasta!!

  • Viestiketjun aloittaja kakas
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Suunnitelkaa porukalla ja varautukaa siihen, että 1-2 jää pois joko korkean hinnan takia tai ihan muuten vaan eikä tietenkään halua maksaa mitään kun ei ole mukana.
 
"hmh"
[QUOTE="A P";26442248]Voi itku, arvasin että monelle maksimisumma on jotain 50€ luokkaa :( Maksajia on niin vähän, että 350€ ei saa edes yhtä koko porukan "kunnollista tekemistä" ja morsiamen kuluja maksettua, ja me tarvittais vielä hotellihuonekin! Ihan hurjan hintaisia kyllä kaikki tanssitunnitkin jo...[/QUOTE]

Hotellihuone? Tanssitunteja???

huoh

Miltä alalta te osallistujat olette ja mitä kukin osaa itse tai voi järjestää? Mielikuvitus korvaa rahan puutteen, monessakin asiassa. Ja lopputulos on parempi kuin millään isolla rahalla voisi saada
 
[QUOTE="A P";26442463]On, koska kaikki asutaan tässä lähistöllä ja liikutaan julkisilla. Morsian ei halua mitään mökkipolttareita, vaan nimenomaan yökerhoa ja ravintolaa..[/QUOTE]

No voi. Sitten nuo mökkipolttari ideat ei toimikaan. Ja tuo rahahan menee jo pelkästään juomiin ja ruokiin. :(
 
"A P"
Vuokramökki missä kaikki aktiviteetti tapahtuisi olisi kyllä edullinen ja mukava ratkaisu, mutta tiedän että ei ole tämän morsiammen mieleen, ei ole yhtään ns. mökkityyppi vaan haluaa olla kaupungissa. Olen koittanut etsiä erilaisia vuokrahuoneistoja jne, mutta niissäkin on aina useamman päivän minimiveloitus :(

Palaverointi ei valitettavasti onnistu, ja ihmiset ei oikein viesteihinkään vastaile. Yksin en onneksi ole järjestämässä!
 
Pitäkää itse hauska tanssitunti jossain puistossa. Katselkaa kirpparilta morsiammelle kauniit mutta persoonalliset yökerhovaatteet. Ja tuon lahjomis ideanhan voi myös toteuttaa vaikka taivasalla. Ja morsian vaikka luoksesi yöksi. :)
 
Oletko katsonut venevuokrauksia. Siis jotain venettä jossa voisitte viettää iltaa ennen kaupungille menoa. Helsingissä varmasti löytyy kivoja veneitä joita vuokrata. Liikkeelle ei tarvitse lähteä, ellei omistaja tarjoudu kippariksi. :)

Ja veneessä voisi myös viettää vaikka koko porukka yönkin hotellin sijaan.
 
"A P"
Oletko katsonut venevuokrauksia. Siis jotain venettä jossa voisitte viettää iltaa ennen kaupungille menoa. Helsingissä varmasti löytyy kivoja veneitä joita vuokrata. Liikkeelle ei tarvitse lähteä, ellei omistaja tarjoudu kippariksi. :)
Katselin itse asiassa, mun mielestä se olisi todella kiva idea. Ne oli kyllä niin huikean hintaisia, että huhhuh!! Koitan vielä etsiä, jos löytyisikin joku edullinen. Vinkata voi jos tietää :)

Polttareihin ei siis ole tulossa mitään hauskoja vaatteita, nolausta, "hassuja" tehtäviä tai mitään sellaista, tämä on ihan suora morsiamen toive.
 
ghyt
En kyllä oikein tajua niitä morsiamia joilla on kovat vaatimukset. Luulis että polttareiden idea on viettää yhteistäaikaa ystävien kanssa, tutustua toisin, pitää hauskaa, juhlia morsianta. Jos morsiamen juttu ei ole mökkeily niin eihänen tarvitsekaan muuttaa mökkiin vaan viettää siellä yksi mukava ilta rakkaiden ihmisten kanssa...
Siis toki tietysti kannattaa huomioida morsiamen toiveet, mutta kohtuus kaikessa.

Maks. summa mullakin toi 50 ja tosiaan itse en aikoinaan edes halunnut polttareita, juuri noiden syiden takia (en halua että minuun käytetään rahaa, joka erityisesti sillon oli monella tiukassa kun opiskeltiin) Jos oliskin voinut olla vaan jonkun mökissä, yhdessä ruokaa laittaen, jutellen, nauraen, saunoen ja uiden niin MIKÄ VOISI OLLA SEN PAREMPAAN
(siis saa haluta muutakin, mutta tosiaan...)
 
[QUOTE="A P";26442463]On, koska kaikki asutaan tässä lähistöllä ja liikutaan julkisilla. Morsian ei halua mitään mökkipolttareita, vaan nimenomaan yökerhoa ja ravintolaa..[/QUOTE]

Ongelma näyttää lähinnä olevan se, että te ette halua tehdä mitään halpaa.. Ravintola+yökerho on jo sellainen yhdistelmä että tulee todella kalliiksi!
 
"nuuh"
No meette tietenkin laivalle! On yökerhoa ja ravintolaa. Tallinassa halvempaa tanssikurssia ja savinaamoita tai Tukholmaan ihastelemaan ja nauramaan sukkahousuisille miehille, käymään huvipuistossa ja vilkuttamassa kuninkaallisille.
 
"A P"
Ongelma näyttää lähinnä olevan se, että te ette halua tehdä mitään halpaa.. Ravintola+yökerho on jo sellainen yhdistelmä että tulee todella kalliiksi!
Voi kuule mielelläni tehtäisiin! Meidän pääongelma on tosissaan se, että omasta takaa ei ole mitään polttareiden viettopaikkaa (eli sitä mökkiä tai asuntoa joka sopisi kaikille) eli siitä pitää maksaa. Mietinkin, että olisiko paha jos polttareissa ei olisi mitään maksettua ohjelmaa, vaan pelkästään jotain itse keksittyjä pikkujuttuja. Eli ei mitään maksullista ryhmäohjelmaa, vaan pelkästään sellaisia pieniä tehtäviä jotka on ilmaisia/todella edullisia.
 
"Lissu"
Max 50 euroa.

Miten olisi risteily? Siinä järjestyisi majoitus samalla kaikille, eikä kulu taksimatkoihin rahaa. Ennen laivalle menoa voisi käydä vaikka sitten tanssitunnilla jos budjetti sallii.
 
"Eee"
Kun olin ystäväni kaasona, tein ekana kyselyn muutamista taustajutuista kaikille osallistujille niin, että jokainen vastasi pelkästään mulle ja tein sitten yhteenvedon koko porukalle niin, etten kertonut erikseen, mikä oli kenenkin sanomaa. Meillä tiukimmassa taloudellisessa tilanteessa oleva ilmoitti olevansa valmis panostamaan polttareihin 30e, joten sillä sitten mentiin, eikä se ollut ongelma, koska porukka oli iso. Pienellä porukalla ei voi tehdä ihan kaikkia samoja juttuja kuin isolla. Niin se vaan on. Mutta halvallakin voi tehdä paljon kivaa, jos vaan on mielikuvitusta!
 
"A P"
En kyllä oikein tajua niitä morsiamia joilla on kovat vaatimukset. Luulis että polttareiden idea on viettää yhteistäaikaa ystävien kanssa, tutustua toisin, pitää hauskaa, juhlia morsianta. Jos morsiamen juttu ei ole mökkeily niin eihänen tarvitsekaan muuttaa mökkiin vaan viettää siellä yksi mukava ilta rakkaiden ihmisten kanssa...
Siis toki tietysti kannattaa huomioida morsiamen toiveet, mutta kohtuus kaikessa.
Meidän morsion ainoa toive on se, että mitään noloa tai "hassua" ei ole, ja mökille ei mielellään tahdo. En minä nyt ainakaan niitä koviksi vaatimuksiksi sanoisi :)
 
plm
No mä en ole koskaan käsittänyt sitä että annetaan morsiamen sanella mitä tehdään ja mitä ei.
Nolaamiset ja liian rajut jutut (tyyliin benji) on asia erikseen mutta muuten.
Miksi ette tosiaan menisi Tallinnaan kuten joku jo ehdotti. Sinne hemmotteluun ja syömään hyvin, tanssimaan ja yö hotellissa. Jokainen varmaan maksaisi omat kulunsa, onhan se samalla miniloma :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26442707]Menkää Rastilaan mökille. Sieltä pääsee metrolla keskustaan baareihin. Kaikille kaikkea.[/QUOTE]

Lomamökit 6 - 8 henkilölle

- 2 makuuhuonetta, olohuone, wc/suihku, terassi, avokeittiö ja ruokailutila

- Hinta kesäkaudella (1.5. - 30.9.)
213 e / vrk, 1 066 e / vko
- Hinta talvikaudella (1.1. - 30.4. ja 1.10. - 31.12.)
192 e / vrk, 995 e / vko

Lomamökit 4 – 6 henkilölle

- soveltuvat liikuntaesteisille
- 1 makuuhuone, olohuone, wc/suihku, terassi, avokeittiö ja ruokailutila

- Hinta kesäkaudella (1.5. - 30.9.)
193 e / vrk, 963 e / vko
- Hinta talvikaudella (1.1. - 30.4. ja 1.10. - 31.12.)
172 e / vrk, 895 e / vko

HIRSIMÖKIT

- 4 – 6 henkilölle
- makuuhuone, olohuone, keittokomero, parvi, wc/suihku ja terassi
- varustus: jääkaappi, astianpesukone, keittolevy, mikroaaltouuni, kahvinkeitin, leivänpaahdin, astiasto, televisio ja dvd-soitin
- vuodevaatteet ja pyyhkeet sisältyvät hintaan

- Hinta kesäkaudella (1.5. - 30.9.)
143 e/ vrk, 700 e / vko
- Hinta talvikaudella (1.1. - 30.4. & 1.10. - 31.12.)
119 e / vrk, 620 e / vko
 
_2_
Meillä yhtenä kesänä ratkaistiin ruokailu/baari/yöpymisongelma sillä että lähdettiin laivalle. Aamupäivästä ensin grillailtiin vähän, käytiin tankotanssitunnilla ja ajeltiin limusiinilla. Meitä maksajia taisi olla noin kymmenen ja budejetti kyllä pompsahti sinne sataseen per naama. Mutta me oltaisiin muutenkin varmaan porukalla tehty jotain mukavaa yhdessä sille kesälle, joten eipä kukaan valittanut kuinka joutui rahaa tuhlaamaan jonkun polttareihin koska meillä kaikilla oli mukava vuorokausi eikä pelkästään morsiammella.. Ja joukossa ei ollut mitään suurituloisia vaan siivoojia, lähihoitajia ja koulunkäyntiavustajia..
 
50 euroa.

Kustannuksista on hyvä puhua ääneen heti ensimmäisessä suunnittelupalaverissa.

Minusta ei ole tarpeen esimerkiksi yöpyä missään porukalla. Kivat polttarit saa järjestettyä yhdessä päivässäkin. Itse olen viettänyt useat polttarit Helsingissä siten, että morsmaikku on haettu aamulla kotoa ja on tehty kaikkea mukavaa päivä ja yöllä sitten kukin omaan kotiinsa.
 
"Mina"
Kysele polttareihin osallistujilta, että mitä he harrastavat ja pystyvätkö järjestämään omien harrastustensa/työkavereidensa kautta teille ohjelmaa. Jos tuntee paljon erilaisia ihmisiä (ja luulisi, että useamman hengen porukassa on jo satoja tuttuja) niin heitä voi pyytää vähän pienemmällä korvauksella järjestämään puistossa taj chia, kiipeilyä, vpk:laiset voi ajeluttaa paloautolla, moottoripyörän omistajat moottoripyörällä, jenkkifutiksen pelaajat voi lainata morsiammelle varusteita ja neuvoa lajin alkeita tai kokki voi tulla teille laittamaan piknikki ruoat paikanpäälle johonkin puistoon..

Mä ainakin surutta käytän tuttuja ja kavereita hyväkseni, kun olen järjestämässä jotain tapahtumaa tai juurikin esim. polttareita. Yleensä he tulevat mielellään apuun ja voin antaa muutaman kympin kulukorvauksia. Pääsee paljon halvemmalla kuin ostamalla jostain elämysmatkailufirmasta yli kalliita retkiä.
 
[QUOTE="A P";26442664]Voi kuule mielelläni tehtäisiin! Meidän pääongelma on tosissaan se, että omasta takaa ei ole mitään polttareiden viettopaikkaa (eli sitä mökkiä tai asuntoa joka sopisi kaikille) eli siitä pitää maksaa. Mietinkin, että olisiko paha jos polttareissa ei olisi mitään maksettua ohjelmaa, vaan pelkästään jotain itse keksittyjä pikkujuttuja. Eli ei mitään maksullista ryhmäohjelmaa, vaan pelkästään sellaisia pieniä tehtäviä jotka on ilmaisia/todella edullisia.[/QUOTE]

Ei tarvitse mielestäni ryhmäohjelmaa. Voiko polttarit järjestää päivänä, jolloin Hgissä olisi jotain ilmaistapahtumia tms.? Saaripiknik omine juomineen ja ruokineen tulee edulliseksi, illaksi ehkä jotain saunaa tms., kohtuuhintaiseen ravintolaan syömään ja baareihin. Ei mene satasia, jos maksajia on 6-7.
 

Yhteistyössä