Kertokaa mielipiteenne polttareiden hinnasta!!

  • Viestiketjun aloittaja kakas
  • Ensimmäinen viesti
kakas
Eli, olemme järjestämässä ystävällemme polttareita. Ongelmana on aivan huikeat kulut, kaikki on vaan niin kallista! Meillä ei ole kellään kesämökkejä tai edes autoa, ja polttarit vietetään Helsingissä. Morsian on suhteellisen läheinen kaikille näistä ja maksajia on 7.

Mikä teidän mielestänne on maksimi hinta polttarivieraalle maksettavaksi, jos summa EI sisällä omia illalliskuluja eikä juomia?
 
Meillä arvio oli 30€/henkilö, mutta oisko jokasella mennyt joku 20€ morsiammen kuluihin.

Käytiin keilaamassa, syömässä ja istuttiin iltaa karaokessa muistellen nuoruutta. Niin ja tilattiin valokuvakirja morsiammelle muistoksi tuosta illasta.
 
"A P"
Voi itku, arvasin että monelle maksimisumma on jotain 50€ luokkaa :( Maksajia on niin vähän, että 350€ ei saa edes yhtä koko porukan "kunnollista tekemistä" ja morsiamen kuluja maksettua, ja me tarvittais vielä hotellihuonekin! Ihan hurjan hintaisia kyllä kaikki tanssitunnitkin jo...
 
pikkanen
[QUOTE="A P";26442248]Voi itku, arvasin että monelle maksimisumma on jotain 50€ luokkaa :( Maksajia on niin vähän, että 350€ ei saa edes yhtä koko porukan "kunnollista tekemistä" ja morsiamen kuluja maksettua, ja me tarvittais vielä hotellihuonekin! Ihan hurjan hintaisia kyllä kaikki tanssitunnitkin jo...[/QUOTE]

Se on vaan niin, että pienellä porukalla täytyy menoista karsia tai tulee liian kalliiksi. Eikö voisi pitää jonkun omassa kodissa? Hotelli ja mökkimajoitus on kallista. Tai no mökki ei niinkään, jos vuokraa yhdeksi yöksi.
 
"A P"
Se on vaan niin, että pienellä porukalla täytyy menoista karsia tai tulee liian kalliiksi. Eikö voisi pitää jonkun omassa kodissa? Hotelli ja mökkimajoitus on kallista. Tai no mökki ei niinkään, jos vuokraa yhdeksi yöksi.
Mökit ne vasta kalliita onkin, ja kesäaikana todella harva vuokraa mökkejään vuorokaudeksi :( Se tässä ongelmia nyt tuottaakin, kun iltaa ei voi istua kenenkään omassa kodissa asunnon sijainnin/koon/allergioiden vuoksi ja morsian itse asuu eri kaupungissa kuin muut. Harmittaa, olen koko päivän koittanut etsiä jotain ratkaisua miten kuluja saisi karsittua ja ei tule mitään!
 
"vieras"
[QUOTE="A P";26442339]Mökit ne vasta kalliita onkin, ja kesäaikana todella harva vuokraa mökkejään vuorokaudeksi :( Se tässä ongelmia nyt tuottaakin, kun iltaa ei voi istua kenenkään omassa kodissa asunnon sijainnin/koon/allergioiden vuoksi ja morsian itse asuu eri kaupungissa kuin muut. Harmittaa, olen koko päivän koittanut etsiä jotain ratkaisua miten kuluja saisi karsittua ja ei tule mitään![/QUOTE]

No kuljetatte morsiamen teidän kaupunkiin ja joku sitten majoittaa hänet yöksi. Keksitte illaksi ohjelmaa joka ei maksa maltaita, ja kyllä jokainen nyt ainakin ne omat juomat aina maksaa jos menee vaikka loppuillaksi baariin.
 
nohh
70 euroa on ehdoton yläraja. Sillä pitäs saada jo jotain kivaa itsellekin. Meillä on lounastettu usein piknik-meiningillä. Siinä pääsee tosi halvalla. Onko polttarit pakko pitää Helsingissä?
 
pikkanen
[QUOTE="A P";26442339]Mökit ne vasta kalliita onkin, ja kesäaikana todella harva vuokraa mökkejään vuorokaudeksi :( Se tässä ongelmia nyt tuottaakin, kun iltaa ei voi istua kenenkään omassa kodissa asunnon sijainnin/koon/allergioiden vuoksi ja morsian itse asuu eri kaupungissa kuin muut. Harmittaa, olen koko päivän koittanut etsiä jotain ratkaisua miten kuluja saisi karsittua ja ei tule mitään![/QUOTE]

Mökkivuokra oli pk-seudulla 200 euroa vuorokausi. Ostatte marketista ruoat ja juomat niin ei karkaa hinta käsistä. Mökillä voi pitää kaikkea kivaa ja ilmaista ohjelmaa. onhan toi 200 euroakin kova hinta toki.
 
"vieras"
Kysy osallistujilta paljonko ovat valmiita polttareihin satsaamaan. Sillä voi olla, että heillä on parempi tulotaso kuin minulla (olin valmis panostamaan 35€). Kannattaa kysyä myös, tietävätkö ketään joka omistaa mökkiä jota voisi vuokrata nimellistä korvausta vastaan.
 
"A P"
[QUOTE="vieras";26442465]Kysy osallistujilta paljonko ovat valmiita polttareihin satsaamaan..[/QUOTE]

Minua vähän mietityttää tää, koska en tunne puolia osallistujista ollenkaan. Parhaitenhan sen näin saisi selville, mutta mietin sitä, että antaako kysymys sellaisen paineen siitä, että ei "kehtaa" sanoa todellista hintaa vaan kertoo sen yläkanttiin, ettei olisi ainoa joka ei ole valmis maksamaan niin paljoa...?? En missää nimessä silti haluaisi mitään överikalliita polttareita järkätä, että vieraille ei tulisi ongelmia siitä.
 
"hmh"
Mulle kipuraja olis 50 euroa ja mä olen sentään mielestäni ihan varakas nainen. En vaan halua laittaa rahojani johonkin kaverin polttareihin.

Saati sitten jos kaveripiirissä on joku vähävarainenkin, jolla viellä sattuu olemaan monet hääkutsut ja polttarit saman kesän aikana...

Kyllä nyt sitten tarttee miettiä tarkemmin. Yksinkö sä niitä polttareita suunnittelet, eikö niillä kuudella muulla ole mitään sijaa siinä suunnittelussa?
 
50€ ihan ehdoton yläraja.

Ja tätä toivoisin myös silloin, jos itse olisin morsian. Kun mun polttareitani järkättiin, niin nimenomaan sanoin, etten halua kenenkään laittavan niihin hurjaa rahasummaa. Kivat polttarit saa ihan pikkurahallakin, jos vaan haluaa.

Mun polttareissani ei ollut pakko yöpyä hotellissa, syödä ravintolassa, hankkia mulle hoitoja tms. Mulle passas paljon pienempikustanteisemmatkin jutut.
 
Mökkivuokra oli pk-seudulla 200 euroa vuorokausi. Ostatte marketista ruoat ja juomat niin ei karkaa hinta käsistä. Mökillä voi pitää kaikkea kivaa ja ilmaista ohjelmaa. onhan toi 200 euroakin kova hinta toki.
Morsius sauna temppuineen on ilmainen, jos mökissä on sauna. Jokainen voisi antaa jonkun pienen muiston liittyen siihen kuinka on morsiammen tavannut. Itse tehty tai ostettu. Tarinat niihin ei maksa mitään. Yhdessä kokkailua, pihapelejä jne. Baariin ei mielestäni polttareilla tarvitse mennä. Mister polttarit kisat...Yksi juontaa ja muut pukeutuvat "upeiksi" miehiksi ja morsian saa valita voittajan. Tehkää morsiammelle jalkahoito, kasvonaamio, kynsimanikyyri, hieronta ym. hemmottelua. Soittakaa musiikkia joka yhdistää teidät ja morsiammen. Miettikää mitä olette nuorena morsiammen kanssa tehneet ja keksikää niistä ohjelmaa. Silloin polttarit ovat morsiammen näköiset ja vaatineet paljon suunnittelua. On helpompi vain ostaa palveluja muualta, miettimättä ihan todella mistä morsian voisi tykätä. Tunnelma on lämmin ja välitön, kun kaikki antavat sydämestään lahjansa, eli juhlan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef ja Pinki
"vieras"
[QUOTE="A P";26442517]Minua vähän mietityttää tää, koska en tunne puolia osallistujista ollenkaan. Parhaitenhan sen näin saisi selville, mutta mietin sitä, että antaako kysymys sellaisen paineen siitä, että ei "kehtaa" sanoa todellista hintaa vaan kertoo sen yläkanttiin, ettei olisi ainoa joka ei ole valmis maksamaan niin paljoa...?? En missää nimessä silti haluaisi mitään överikalliita polttareita järkätä, että vieraille ei tulisi ongelmia siitä.[/QUOTE]

Itse olen kysynyt suoraan polttaripalaverissa, jossa suunnittelimme ohjelmaa, että paljonko ovat halukkaita polttareista maksamaan. Oletteko te palaveroineet asian tiimoilta? Ties vaikka heillä olisi mielessä jotain edullista tai muuta mukavaa tekemistä tai majoitusratkaisuja.
 

Yhteistyössä