Lapselle korvakorut !!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
En ymmärrä korvakoruja pienillä lapsilla. Saako lapsi kaiken muunkin mitä haluaa? Entä muut lävistykset? Moni korvakorujen sallija ei kuitenkaan hyväksy nenäkoruja, kulmalävistyksiä ym. lapsilla? Miksi? Ei ne mitenkään eroa korvakoruista, reikä niissäkin tehdään.
en halua omalleni nenäkorua tai kulmalävistystä. Ja se on se avainasia: meneekö sekä minun että lapsen haluamiset yksiin vai ei :saint:

(mutta saahan tuo isompana lävistää vaikka mitkä ruumiinosansa, jos itse haluaa, ja ikää on sen verran että lävistyksiä voi alkaa ottamaan)

vieras
Tyttäreni on kohta 2v, minä haluaisin korvakorut, mutta mies ei anna vielä. Siksi tyydyin nyt kaulakoruun hänellä.
Mutta kunhan tyttö itse keksii niitä haluta (haluaa nyt jo lakkaa kynsi kun minä lakkaan, ja samoin halusi koruja kaulaan ja käsiin, kun itsekin pidän ) nin kyllä hän korvikset saa. Minäkin laitan vain puudutetta, jotta ei satu! Kivun tuottaminen ei kuulu asiaan.

Ja tiedoksi: meillä ei mennä lasten tahdon mukaan!! Korvikset nyt vain on asia, jotka ymmärrän täysin. Samoin kuin, että esikoispoikamme haluaa poikien juttuja..

vieras
Mun tytölle laitettiin korvikset vähän alta 1vuotiaana, menivät kuitenkin aika nopsasti umpeen, niin 3veenä sit uudestaan. Ja ampumalla siis otettiin. 13vuotiaana sai napakorun kun halusi, ja 14veenä tatskan. Olen antanut luvan näihin kaikkiin ja jopa kustantanutkin, koska osaa ne hyvällä maulla ottaa, ei onneksi haaveile mistään naamaläväreistä tms. Nämä ovat mielestäni pieni "paha", joten miksi niitä kieltämään :)

Salaisuus (vietnamilainen)
Mulle laitettiin korvikset jo kun olin vauva noin 3 viikon ikäinen.Se on tapana koska pienenä ei tunneta sillain kipua.Se tehään näin eka laitetaan leulaan jotain ainetta ja siihen neulan silmään sit narun pätkä.Kannattaa eka jollakin kynällä merkitä se kohta ja sit siitä läpi ja solmitaan narulla jonkin aikaa sit jätetään siihe.Tiiän kun näin et mun siskollekkin tehtiin.

lapsia palstalla
Alkuperäinen kirjoittaja Salaisuus (vietnamilainen):
Mulle laitettiin korvikset jo kun olin vauva noin 3 viikon ikäinen.Se on tapana koska pienenä ei tunneta sillain kipua.Se tehään näin eka laitetaan leulaan jotain ainetta ja siihen neulan silmään sit narun pätkä.Kannattaa eka jollakin kynällä merkitä se kohta ja sit siitä läpi ja solmitaan narulla jonkin aikaa sit jätetään siihe.Tiiän kun näin et mun siskollekkin tehtiin.

voi kele mitä juttuja...

vieras
Mä oon jo meidän tytöille sanonut, että ainakaan ala-asteikäisenä ei korviksia laiteta.
Onneksi kolmasluokkalainen ei ole kinunnutkaan, varsinkaan kun luokkakaverilla repesi korvanlehti, kun korvis tarttui vaatteeseen kiinni.
Itse olin 8lk:lla ja ihan sopiva ikä oli mielestäni silloin ja on edelleen.

mun tyttö sai korvikset n.1,5 v:nä..kertaakaan ei ole tulehtunut,jäänyt jumiin mihinkään,kukaan ei ole repinyt korviksia..ei siis mitään ongelmaa ole ollut korvisten suhteen..ja vieläkään reilu 9 v:nä ei ole sanonut,etteikö haluaisi korviksia pitää :saint:

neidillä on ne nyt pari viikkoa ollut.
edelleen tykkää niistä eikä halua luopua.
nyt on sisko ruennut haluamaan ( täyttää 7v kohta, perui viime tingassa silloin pari viikkoa sitten ) mutta ainakaan nyt mätäkuun aikaan ei niitä oteta.
saapi neiti hiukan odotella

Tilli
Meillä tyttö sai reilu viisivuotiaana. Oli joskus neljä vuotiaana kysellyt, saako korvikset, mutta kun kerroin, että laitto pikkaisen nipistää, jäi aihe siihen. Sitten täytettyään viisi kerhokaverinsa oli saanut korvikset, ja siitä se kärttäminen sitten alkoi. Kun tyttö oli toista kuukautta niitä pyytänyt, ja hänelle oli kerrottu, että laittaminen voi sattua, mutta siitä huolimatta ne halusi, annoin periksi. Ja tosiaan useaan kertaan käytiin läpi, että sitten ei lähdetä pois vain toinen korva rei'itettynä...

Kosmetologilla laitettiin ampumalla, ilmeestä näki, kun ensimmäinen oli laitettu, että kyllä ilmeisesti tuntui, mutta muisti, että toinenkin korva on siitä huolimatta hoidettava. Eli ei itkua eikä muutakaan draamaa laitettaessa.

Ei ole ollut tulehduksia.

mona paldanius
olenjo 10 enkä vieläkään uskalla ottaa korviksia haluan mutta en uskalla kamalaa haluaisinniin korvikset ihan kamalaa kaikki mun kaverit kysyy miks mulla ei oo korviksii.

vieras
Meidän 7-v sai korvikset koulun aloitettuaan. Näin oli sovittu ja luvattu. Ei sattunut, ei inahtanutkaan, kun korut ammuttiin paikoilleen. Kohta saadaan vaihtaa korut "oikeisiin" koruihin, kun nuo harkkakorut on olleet pian kuukauden.

Neljänä päivänä putsaaminen kirpaisi, mutta sitten homma hoitui kivasti.

"Mummeli"
Olen 10w ja otin ensimmäiset korvikset alle 4 vuotiaana. Se sattu niin paljon että mulle on tullut kammo korviksiin. No molempiin koviin laitettiin ku olin alle 4vuotias,ja nytten mä haluaisin uudestaan korvikset! Pelkään kyllä että sattuu,koska sillon sattu ihan SAIRAASTI<3! No kyllä ne tulehtu,vaikka hoidettiin todella hyvin!!!

Otanko vai EN?!?!?!?!

"hilima"
Ite sain korvikset 9w. Itkin kyllä ihan hillittönmäti ennen sitä ;D Mutta olihan ne korvikset pakko ottaa. Minun mielestä ainakin oli, sillä joka ikisellä luokan tytöllä oli korvikset, paitsi tietenkin minulla ja yhdellä tytöllä, josta en välittänyt paljoakaan. No mentiinpä äipän kaa ne korvikset ottaa, ei sattunu yhtään ja huomasin itekki että ihan turhaan olin itkeny ;) On vieläki tallella ne reiät xD Kerran samana päivänä meenas mennä umpee. Ei onneks menny ;O Kerran myös meenas tulehtuu mutta ELMA tuli avuks :) Äippä kävi viisana neitinä ne apteekista ostamassa :) Ampumalla mulle ne korvikset laitettiinni nii ehkä sen takii tuli niitä pikku onglemia. Toinen mummi ei kyllä YHTÄÄN tykänny ku otin ne. Loppujen lopuks kaikki meni ihan OK:sti. :)

Mun 4-vuotias poikani olis kovaa kyytiä menossa ottaan korviksia kun isilläkin on.. :D Miehelläni on siis korut molemmissa korvissa ja hyvin sopii ;) Mutta tuo pentu nyt saa odottaa vielä jonkun aikaa. Ja ensin laitetaan vain toiseen korvaan, niinkuin pojilla yleesä. Jos vielä vanhempana tahtoo toisenkin niin sitte saa.

73652ma7
Sain itse 5-vuotiaana ekat korvikset. Kultasepänliikkeessä pyssyllä laitettuna, kuinkas muutenkaan. TUOTA EI PIDÄ KENENKÄÄN TEHDÄ!!! :(
Myöhemmin on tullut lisää lävistyksiä, tosin VAIN ja AINOASTAAN oikealla lävistäjällä.. :) En laittaisi vauvalle korvakoruja, IKINÄ, koska lapsi ei ole silloin saanut päättää itse haluaako loppu iäksi reiät korviinsa vai ei.. Ne kun ei helpolla umpene ainakaan minulla ei mene ollenkaan umpeen..
Mutta koululaiselle voisin laittaa.. Ja yläasteikäisestä saa pistää lävistyksiäkin. Mulla on niitä itsellänikin ja oli nuorempanakin.

Yhteistyössä