tätäkö tämä äitiys nyt sitten on?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsikkasuklaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos kaikille vastanneille. kysyin kyllä sairalassa tuosta, että pissaan alleni kun vaikka vain nousen penkiltä ja hoitaja vakuutti sen olevan ohimenevää... vauva on nyt kaksi viikkoa vanha. imetys ei suju, en saa vauvaa rinnalle makuulta enkä istuviltaan, vauva ei myöskään saa otetta ja lopulta itketään molemmat. olen yh, siskoni ja paras ystäväni kyllä auttelevat minkä pystyvät mutta lapsia kummallakaan ei ole

[QUOTE="heluna";26420967]No mihin siihen tarttee opettamista? joko se vauva imee tai sitten ei. joko maito riittä ätai sitten ei.

ja joo mä oon imettänyt aina yli 1,5vuotta omiani, mutta en mä sen imetyksen onnistumisen etten mitään tehnyt, kuhan lykkäsin tissin suuhun joka kitinään :D[/QUOTE]
:headwall:

Katsos kun kaikilla se ei mene noin. Jotkut vauvat tarvitsee apua imuotteen oppimiseksi, ja äidit apua löytääkseen oikeat imetysasennot.

Ehkä säkin huomaat sen joskus, saman äidin eri lapset kun voi olla ihan erilaisia "tissikäyttäytymiseltään". Joku heittää heti hanskat tiskiin kun imetys ei lähdekään sujumaan vaan sillä, että lykkää tissin suuhun. Joku hakee ja saa apua, ja imettää pitkään & onnistuneesti sitä saatuaan.

[QUOTE="aloittaja";26426376]kiitos kaikille vastanneille. kysyin kyllä sairalassa tuosta, että pissaan alleni kun vaikka vain nousen penkiltä ja hoitaja vakuutti sen olevan ohimenevää... vauva on nyt kaksi viikkoa vanha. imetys ei suju, en saa vauvaa rinnalle makuulta enkä istuviltaan, vauva ei myöskään saa otetta ja lopulta itketään molemmat. olen yh, siskoni ja paras ystäväni kyllä auttelevat minkä pystyvät mutta lapsia kummallakaan ei ole[/QUOTE]
Pyydä neuvolasta apua imetysasiaan. Imetystukihenkilöitäkin on, neuvola saattaa tietää heistäkin, tai sitten googlaamalla voi löytyä.

Tsemppiä!

[QUOTE="aloittaja";26426376]kiitos kaikille vastanneille. kysyin kyllä sairalassa tuosta, että pissaan alleni kun vaikka vain nousen penkiltä ja hoitaja vakuutti sen olevan ohimenevää... vauva on nyt kaksi viikkoa vanha. imetys ei suju, en saa vauvaa rinnalle makuulta enkä istuviltaan, vauva ei myöskään saa otetta ja lopulta itketään molemmat. olen yh, siskoni ja paras ystäväni kyllä auttelevat minkä pystyvät mutta lapsia kummallakaan ei ole[/QUOTE]

Onko sulla jokin fyysinen syy ettet saa rinnalle? ootko ollu yhteydessä imetystukeen? kuulemma moni saanu avun imetystuki-ihmiseltä. Imetyksen alku voi olla todella takkuista, kannattaa pyytää apua. jos ote on ongelma niin oletko koettanut rintakumia? mulla se oli alkuun apuna. Ja relaa =) Maailma ei kaadu siihen ruokintapaan ellei millään ala sujua imetys. Onneksi vauvanhoidossa ei oo olemassa yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa.

:headwall:

Katsos kun kaikilla se ei mene noin. Jotkut vauvat tarvitsee apua imuotteen oppimiseksi, ja äidit apua löytääkseen oikeat imetysasennot.

Ehkä säkin huomaat sen joskus, saman äidin eri lapset kun voi olla ihan erilaisia "tissikäyttäytymiseltään". Joku heittää heti hanskat tiskiin kun imetys ei lähdekään sujumaan vaan sillä, että lykkää tissin suuhun. Joku hakee ja saa apua, ja imettää pitkään & onnistuneesti sitä saatuaan.

Näi on. Meillä sitä tarvittiin jo siihen että saatiin poika imemään. Eipä se sujunutkaan tosta vaan. Nekin hoitsut joutu miettimään keinoja. Saati sitte että oltas yksin vaan yritetty.

Kyllä se alku voi olla tosi hankalaa, ei kaikilla mene sutjakkaasti ja sujuvasti paraneminen ja imetys. Minullakin oli todella tuskaista niin oman paranemisen kuin imetyksen onnistumisen kanssa, monta kuukautta meni kipuja kärsiessä. Muutaman kuukauden päästä varmasti on jo helpompaa, ja se aika kuitenkin menee loppujen lopuksi tosi nopeasti. Tsemppiä.

Yhteistyössä