V
"vieras"
Vieras
Terveisiä lekurille..En ole osallinen tuohon henkilöön, mutta päätimpä nyt kertoa omasta puolesta vaan..
Suomessa on niin hauskasti KELAn lääkärit määritellyt esim. colitiksen ja chronin taudin kanssa, että jos sulle lopulta lääkärit heittää toivonsa lähes 20 leikkauksen jälkeen.
Saat diagnoosin "määrittämätön suolistosairaus" ja kuule sitten ei voida lääkitä vilkasta suolta(remicade esim. niin kallis, että sitä et saa ilman oikeaa diagnoosia) tai jatkuvaa prolapsitaipumusta.
Korkea verenpaineki johtuu sitten kivusta, ok, ei sitäkään sen enempää ruveta tutkimaan. Hae sitten apuja yksityiseltä, jos millon rahat riittää mihinkin. Kilpparissakin voi olla vikaa, mutta turha sitäkään tutkia. Kun henki pihisee ja vetelet lisäravinteita, kun ei jaksa syödä sellaisia määriä ruokaa, että painon sais normisti pidettyä edes siinä 50kg.
Näin. Luettelenko lisää? Kaikki karvat on muuten veks, mutta eipä sillekään mahda mitään. Voi liittyä noihin muihin, imeytymishäiriönkin muodossa(yks.lekurin näkemys) mutta kun ei varsinaisesti haittaa.. niin ei tukea tipu esim.peruukkiin, kestopigmentointiin tms.
Sitten voikin vaan olla masentunut ja kaikki aiemmat sairaudet "hups" katoaa ja masennusoireet tekevät vaan noita yllämainittuja sen jälkeen. Joten saapaha sit olla vaan pakostikin, ei myönnetä kuntoutusta tms. Kai siellä KELAssa kuolemaa odottavat tän kohdalla..
Olen pahoillani puolestasi. Kelan määritelmät eri sairauksien lääkkeiden korvattavuudelle ovat eri kuin kriteerit niiden käytölle (ja tämä on sanonkomämistä meidän läkäreidenkin mielestä), mutta en keksi yhtään sairautta, jonka "yhteiskunta", mitä ikinä alkuperäinen kirjoittaja sitten sillä tarkoittikaan, olisi määrännyt poistettavaksi. Ei kukaan tai mikään ole minun tietääkseni tullut vielä kertomaan lääkäreille, että " tästä pv:stä sairautta X ei ole olemassa". Johan jo alan erikoislääkärit asiasta metelin nostaisivat!
Ja minun osaltani keskustelu päättyy tähän.