Mitä sairasta on siinä, että koko perhe saunoo yhdessä iästä ja sukupuolesta riippumatta?

"vieras"
Joo,samalla viivalla venakon kanssa,jätän suosiolla tästä eteenpäin aloitukset lukematta. Taannoin oli hyvä ja mielenkiintoinen ketju romanttisesta rakkaudesta jossa vrs ja astrolabe (?) Toivat esiin ihan mielenkiintoisia faktoja mutta sitten seKIN meni pilalle jostain kumman syystä -.-
 
"Annica"
että esim. lapsi näkee eri sukupuolta kanssaan olevan vanhempansa alasti tai että vanhempi näkee eri sukupuolta kanssaan olevan lapsensa alasti ihan ikään katsomatta. Oli sitten tytön ikää 1v tai 20v, hän ei saa nähdä isäänsä alasti tai isä ei saa nähdä tyttöä alasti. Samoin poika ei saa nähdä äitiään alasti eikä äiti poikaansa alasti. Siksi meillä minä pesen minun ja mieheni 4 tytärtä ja vaihdan heistä nuorimmaiselle vaipat. Samoin mieheni pesee 4 poikaamme ja vaihtaa heistä nuorimmaiselle vaipat. Tämä siksi että mieheni ei näkisi tyttäriämme enkä minä poikiani alasti. Alastomuus on syntiä eri sukupuolten välillä.
 
hhoi
Se ei ole mielipideasia, onko yhdessä saunominen tai taaperoimetys luonnotonta. Luonnoton on minusta yhtä kuin biologian vastaista. Luonnottomuuskaan ei ole aina huono asia, esim. nykylääketiede on luonnotonta, mutta monessa mielessä hyväksi ihmisille. Outona kukin voi pitää mitä haluaa, etenkin omalta kohdaltaan. SE on mielipideasia. Sairasta tai luonnotonta perheen kesken saunominen ei ole.
Sä tiedätkin taaperoimetyksestä kaiken, ja imetyksestä yleensä. Kokemuksestahan puhut, etkä suinkaan ninatt;n vauhkoomisesta
 
[QUOTE="öö";26375533]Tytsi, minkäikäinen olet? Asutko omassa asunnossa, vai kotona? Onko sulla napanuora vanhempiin katkennut?[/QUOTE]

Pian 23v. Asun omassa asunnossa, opiskelen kolmatta vuotta yliopistossa, teen osa-aikaisesti töitä jne. Olen siis aivan kuin kuka tahansa tämän ikäinen. Missä pullossa ihmiset on kasvaneet, jos vanhempien kanssa saunovaa kuvitellaan jotenkin jälkeenjääneeksi? :O
 
"vieras"
Pian 23v. Asun omassa asunnossa, opiskelen kolmatta vuotta yliopistossa, teen osa-aikaisesti töitä jne. Olen siis aivan kuin kuka tahansa tämän ikäinen. Missä pullossa ihmiset on kasvaneet, jos vanhempien kanssa saunovaa kuvitellaan jotenkin jälkeenjääneeksi? :O
Kuka tahansa sun ikäinen ei notku lapsettomana kaksplus-palstalla monta vuotta kommentoimassa asioita, joista ei ole minkäänlaista kokemusta.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
En voi mitään sille, että minua alkaa naurattaa kuvitelma iäkkäästä äidistäni ja hänen vielä iäkkäämmästä veljestään eli enostani yhdessä saunomassa. Toki mukana voisi sitten vielä olla isäni ja minä ja kaikki sisarusteni puolisot lapsineen... . :D

Voi olla, että perheeni eivät oikein ymmärtäisi, kun markkinoisin heille tätä grande idétä, jonka löysin - mistä muualta kuin Kaksplussalta! :D
 
"öö"
Pian 23v. Asun omassa asunnossa, opiskelen kolmatta vuotta yliopistossa, teen osa-aikaisesti töitä jne. Olen siis aivan kuin kuka tahansa tämän ikäinen. Missä pullossa ihmiset on kasvaneet, jos vanhempien kanssa saunovaa kuvitellaan jotenkin jälkeenjääneeksi? :O
Olet 13v asti notkunut mammapalstoilla, ja se on outoa. Mutta varmaan vuosien mammapalstailu on tehnyt susta omasta mielestä ainakin pätevän puhumaan asioista, mistä et mitään tiedä. Saatkohan tähänkin yhteyteen ton saunomisen ympättyä?
 
[QUOTE="öö";26375655]Olet 13v asti notkunut mammapalstoilla, ja se on outoa. Mutta varmaan vuosien mammapalstailu on tehnyt susta omasta mielestä ainakin pätevän puhumaan asioista, mistä et mitään tiedä. Saatkohan tähänkin yhteyteen ton saunomisen ympättyä?[/QUOTE]

Sinun aikuisena ihmisenä luulisi käsittävän, että maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä ja mieltymyksiä eikä se heti tarkoita, että siinä olisi jotain outoa tai huolestuttavaa, jos teini-ikäinen keskustelee ennemmin Kaksplus-palstalla kuin notkuu kaiket viikot ryyppäämässä. 16-vuotiaana aloitin palstailun. Ei ole millään tavalla omituista, että sen ikäinen on lapsirakas ja tykkää keskustella lastenkasvatusasioista tai yleisesti maailmanmenosta. Ainakaan negatiivisessa mielessä.
 
"vieras"
Sinun aikuisena ihmisenä luulisi käsittävän, että maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä ja mieltymyksiä eikä se heti tarkoita, että siinä olisi jotain outoa tai huolestuttavaa, jos teini-ikäinen keskustelee ennemmin Kaksplus-palstalla kuin notkuu kaiket viikot ryyppäämässä. 16-vuotiaana aloitin palstailun. Ei ole millään tavalla omituista, että sen ikäinen on lapsirakas ja tykkää keskustella lastenkasvatusasioista tai yleisesti maailmanmenosta. Ainakaan negatiivisessa mielessä.
Kyllä se on vähintäänkin omituista. Omituisempaa on se, että jatkaa sitä käytöstä 7 vuotta putkeen, eikä itsellä ole vieläkään lasta. Eli keskustelee lapsesta 7 vuotta tuntemattomien ihmisten kanssa ja luulee olevansa pätevä antamaan neuvoja kasvatusasioissa, se on omituista.
 
Lunatic
[QUOTE="Rainbow";26374521]No kun nyt kysyit, niin suoraan sanottuna en. En edelleenkään ymmärrä, mistä sait sen käsityksen, että minä pidän mielipidettäni yleisenä faktana. Mutta olkoon.

Minun mielestäni Tytsi ei vaikuta kyllä läheskään yhtä ehdottomalta mielipiteidensä kanssa kuin Lunatic, jonka keskustelutyyli tässä ketjussa on ollut todella hyökkäävää ja aggressiivista. Minun mielestäni saunomisessa isän tai veljen kanssa ei siis todellakaan ole mitään omituista, mutta hyväksyn sen, että joku on eri mieltä. Hyväksyn sen, että joistakin ihmisistä on epämukavaa saunoa isänsä tai veljensä kanssa, vaikka en ymmärräkään minkä takia. Niin kuin aiemmassa viestissäni sanoin, Lunatic sen sijaan ei kommenttiensa perusteella pysty mitenkään hyväksymään eriäviä mielipiteitä tästä aiheesta. Sen takia hänelle sataa kuraa niskaan ainakin minulta.

Ymmärretty?[/QUOTE]

Voi perseensuti, miten minä liityn tähän alotukseen milläänlailla. Keskittyisitte itse asiaan, ettekä jonkun palstalaisen (minun) mielipiteisiin. Jokainen täällä saa sanoa mielipiteensä yhtälailla kuin minäkin, ei pitäs olla valittamista siinä suhteessa.

Hohhoijaa.
 
ewrw
Kysyn jo aiemmin, mut on ainakaan hoksinu, että olisit vastannut.
Entäs jos sinulla olisi 5-vuotias lapsi, joka ei haluaisi saunoa vastakkaista sukupuolta olevan vanhempansa kanssa, niin olisiko hänen pakko, jos hänestä se tuntuisi epämukavalta?
 
"öö"
Sinun aikuisena ihmisenä luulisi käsittävän, että maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä ja mieltymyksiä eikä se heti tarkoita, että siinä olisi jotain outoa tai huolestuttavaa, jos teini-ikäinen keskustelee ennemmin Kaksplus-palstalla kuin notkuu kaiket viikot ryyppäämässä. 16-vuotiaana aloitin palstailun. Ei ole millään tavalla omituista, että sen ikäinen on lapsirakas ja tykkää keskustella lastenkasvatusasioista tai yleisesti maailmanmenosta. Ainakaan negatiivisessa mielessä.
Muistan vaan että sait kakkaa paljon niskaan silloin, mutta päätit silti jatkaa täällä. Mikä oli tosin hienoa ettet antanut kiusaajille periksi.

Mutta nykyään huomaa että et hirveästi tuo omia ajatuksiasi, vaikka niin väität; vaan kavereidesi ajatuksia. Joista tietenkin satut vaan olemaan samaa mieltä
 

Yhteistyössä