Kannatatko monikulttuurisuutta

• Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26369882]Avioliiton ulkopuolella on kautta aikojen syntynyt lapsia pilvin pimein. Kaupparatsuilla yms. liikkuvaa työtä harjoittavilla voi olla ympäri Suomea paljon lapsia.[/QUOTE]

Onhan niitä aviottomia lapsia vaikka kuinka, mutta oletatko että niistä suuri osa on sisaruksia keskenään?

Kysymys
kyllä tämä maaiilma kuuluu kaikille.miksi vain somalit saisi asua somaliassa tai saksalaiset saksassa? minusta vaikka intialainen saisi muuttaa gröönlantiin ja etelä-amerikalainen kiinan jos niin haluaisi. ajatelkaa... kaikkien maiden ihmiset menisi minne haluaisi, mikä kansojen sulatusuuni ja kaikki ihmiset puhuisi vaikka samaa kieltä.. ihanaa olaisiin kaikki samanlaisia ihmisä samanarvoisia. kannatan kultuureita, kyllä! kulttuuritkin voisi siten sekoittua oltaisiin kaikki samaa perhettä, rakastakaa kaikkia ihmisiä.

¨vieras
[QUOTE="vieras";26369882]Avioliiton ulkopuolella on kautta aikojen syntynyt lapsia pilvin pimein. Kaupparatsuilla yms. liikkuvaa työtä harjoittavilla voi olla ympäri Suomea paljon lapsia.[/QUOTE]

Kuten laukkuryssillä.

"vieras"
Olen kuullut.
Mutta vaikka kaksi ihmistä eivät olisi lähisukulaisia, se ei tarkoita sitä, ettei homma olisi sisäsiittoista.
Meillä esimerkiksi täällä pikkupitäjässä, jossa "kaikki" ovat olleet naimisissa kaikkien kanssa ja tehneet lapsia, alkaa olla piirit ja geenit aika pieniä.
Ja itse en ole ottanut paikkakuntalaista vaimoa ;)
Tästähän tehdään pikaiseti se johtopäätös että kaikki hurrit suomessa on sukua keskenään.

-
Mutta hei... nyt mä keksin hyvän ajatuksen. Puoltamisveron. Ne, jotka puoltavat sitä, että pakolaisia on saatava lisää suomeen ja heidät on elätettävä yhteiskunnan varoilla, voivat maksaa ylimääräistä puoltamisveroa. Me, jotka sitä emme kannata, voimme jättää veron maksamatta. Tämä toimenpide ei tarvitse kuin yhden ruudun verokorttiin lisää. Katsotaan sitten, miten moni oikeasti puoltaa työperätöntä maahanmuuttoa.
Ja ei, ei ole valinnaista maksetaanko suomalaisten terveydenhuoltoa ym. omista veromarkoista. Suomalaisina meidän on pidettävä huolta omistamme.

Mutta hei... nyt mä keksin hyvän ajatuksen. Puoltamisveron. Ne, jotka puoltavat sitä, että pakolaisia on saatava lisää suomeen ja heidät on elätettävä yhteiskunnan varoilla, voivat maksaa ylimääräistä puoltamisveroa. Me, jotka sitä emme kannata, voimme jättää veron maksamatta. Tämä toimenpide ei tarvitse kuin yhden ruudun verokorttiin lisää. Katsotaan sitten, miten moni oikeasti puoltaa työperätöntä maahanmuuttoa.
Ja ei, ei ole valinnaista maksetaanko suomalaisten terveydenhuoltoa ym. omista veromarkoista. Suomalaisina meidän on pidettävä huolta omistamme.
Olen ensisijassa ihminen, vasta sen jälkeen suomalainen. Kansalaisuutta voi vaihtaa, lajia ei. Joten eikö meidän tulisi kantaa huolta kaikista kaltaisistamme?

Kokonaan eri asia on se, kuinka heitä voisi parhaiten auttaa.

Minulle tuli mieleen se, että miksi minulle ei tule mieleen yhtään maata, jossa olisi toimivaa ja tasa-arvoista monikulttuurisuutta. Jos monikulttuurisuus on onnela, niin miksei siitä ole yhtään onnistunutta esimerkkimaata? Yhdysvaltoja pidetään monikulttuurisena maana, mutta siellä on intiaanit ajettu ahtaalle, viety heiltä alunperin heille kuulunut maa, mustat kansalaiset ovat yliedustettuina rikoksissa, vankiloissa, heillä on enemmän monia sairauksia, ovat jollain tapaa edelleen niitä entisaikojen kakkosluokan kansalaisia.
Kaikki maat ovat jo monikulttuurisia. Monokulttuurisia alueita löytyy lähinnä vuoristoista, jäätiköiltä, sademetsistä - ja Pohjois-Koreasta. Parhaiten ovat pärjänneet ne alueet, joilla kulttuurit ovat eniten aikojen saatossa sekoittuneet.

Monikulttuurisuus on terminä melko hönö. Toimii, jos vastakohtana pidetään monokulttuurisuutta. Siitä voisikin kysellä ketkä kannattavat sitä.

"Mä"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26370877:
Kaikki maat ovat jo monikulttuurisia. Monokulttuurisia alueita löytyy lähinnä vuoristoista, jäätiköiltä, sademetsistä - ja Pohjois-Koreasta. Parhaiten ovat pärjänneet ne alueet, joilla kulttuurit ovat eniten aikojen saatossa sekoittuneet.

Monikulttuurisuus on terminä melko hönö. Toimii, jos vastakohtana pidetään monokulttuurisuutta. Siitä voisikin kysellä ketkä kannattavat sitä.
Näinpä, sitä yritin myös sanoa jossakin toisessa ketjussa, kun täällä näyttää olevan vallalla sellainen kummallinen käsitys että kulttuuri = kansallisuus.

jaa ei vai?
Ja se, ettei pakolaiset sopeudu suomeen, ei todellakaan johdu mistään turvapaikkahakemusten pitkistä käsittelyajoista.
Eikö?

Kun suomalainen yhteiskunta nimenomaan OPETTAA heidän lorvimaan, ja he oppivat että rahaa saa vaikkei tee yhtään töitä.

Turvapaikanhaijahan ei saa tehdä työtä suomessa vaan hänen täytyy odottaa...ja yhteiskunta maksaa kaiken.

-
Olen ensisijassa ihminen, vasta sen jälkeen suomalainen. Kansalaisuutta voi vaihtaa, lajia ei. Joten eikö meidän tulisi kantaa huolta kaikista kaltaisistamme?

Kokonaan eri asia on se, kuinka heitä voisi parhaiten auttaa.
Niin no, riippuu miten ajattelee asiaa. Ensisijaisesti haluan auttaa lapsiani ja itseäni. Sen jälkeen perhettäni. Sen jälkeen muita läheisiäni. Sen jälkeen oman kaupunkini asukkaita. Jonka jälkeen Suomen asukkaita. Jonka jälkeen pohjoismaiden asukkaita. Jonka jälkeen Euroopan asukkaita jne. Me suomalaiset ei voida pelastaa koko maailman ihmisiä, jotka kärsivät hätää jossain. Mitä jos ensisijaisesti pidettäisiin huoli omistamme ja sen jälkeen vasta muista? On ihana ajatus, että kaikki me ollaan ihmisiä, kuten ollaankin. Mutta kaikkia me ei voida pelastaa. Siksi pitäisi pitää huoli niistä, jotka on oikeasti lähimpänä.

Auttaminen ei sinällään ole huono juttu. Mutta en ole ihan varma, kannattaako tänne tuoda ihmisiä autettavaksi toiselta puolelta maapalloa. Itse ajateltuna kuolisin ennemmin, kuin muuttaisin johonkin muslimimaahan pakolaisena. En sopeutuisi ikinä siihen kulttuuriin. En koskaan. Aikuisista pakolaisista tuskin moni sopeutuu meidän kulttuuriimme.
Ns. rahallinen apu kehitysmaihin menee pääasiassa väärään osoitteeseen, ne jotka sitä apua tarvitsisivat, sitä vähiten tuntuvat saavan.

Olen vain yksinkertaisesti turhautunut koko touhuun. Mikään ei oikeasti auta. Sitä vaan kustaan omille nilkoille loppuviimeksi.

Kuten huomautit, tulisi miettiä miten heitä pitäisi auttaa... siihen ei tunnu olevan oikein kellään järkevää ratkaisua.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26370877:

Kai tässä nyt sentään puhutaan ihmisten pärjäämisestä eikä alueiden, mitäs muuten Amerikan intiaaneille kuuluu?

"mä"
En jos se tarkoittaa sitä että meidän kulttuurista poistetaan siihen kuuluvia perinteitä jottei vaan kukaan kokisi vääryyttä tai loukkaantuisi .
Meidän pitää kunnioittaa toisten tapoja ja kulttuuria mutta heridän pitää myös ymmärtää että meillä suomalaisilla on oma kulttuurimme ja perinteemme jotka haluamme myös säilyttää.

[QUOTE="vieras";26372441]Kai tässä nyt sentään puhutaan ihmisten pärjäämisestä eikä alueiden, mitäs muuten Amerikan intiaaneille kuuluu?[/QUOTE]

No, sitä ei oikeastaan ollut aloituksessa määritetty. Mutta kaikkien ihmisten pärjäämisestä tosiaan on kyse ja siitä olisi hyvä keskustella. Alueellinen pärjääminen, mistä puhiin, on avain yksittäisten ihmisten hyvinvoinnille ja mahdollisuuksille.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26372461:
No, sitä ei oikeastaan ollut aloituksessa määritetty. Mutta kaikkien ihmisten pärjäämisestä tosiaan on kyse ja siitä olisi hyvä keskustella. Alueellinen pärjääminen, mistä puhiin, on avain yksittäisten ihmisten hyvinvoinnille ja mahdollisuuksille.
Aha. Unohdit taas vastata kysymykseen: mitä Amerikan intiaaneille kuuluu? Onko maahanmuutto ollut heille suunnaton rikkaus ja voimavara?

[QUOTE="vieras";26372537]Aha. Unohdit taas vastata kysymykseen: mitä Amerikan intiaaneille kuuluu? Onko maahanmuutto ollut heille suunnaton rikkaus ja voimavara?[/QUOTE]
Sinun on aina pakko heittää kysymyksiä - et ilmeisesti kykene keskustelemaan toteamuslauseilla. Tiedät itse aivan hyvin mitä amerikan intiaaneille kuuluu, en näe mitään syytä miksi minun pitää todeta jotakin heistä. Tietääkseni brittien ja ranskalaisten suorittama aluevalloitus ei ollut maahanmuuttoa (etenkään nykyiseen mamuiluun verrattavaa) - but whatever suits your propaganda... Saat tästä varmaan monta hyvää ja yksinäistä vääntöä aikaiseksi.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26372523]5.000.000 suomalaista pitää huolta 7.000.000.000 ulkomaalaisesta jotka vuosittain lisääntyvät 200.000.000...[/QUOTE]
Niin joo, maailmassahan on vain suomalaisia ja huolehdittavia.

• Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26372610:
Sinun on aina pakko heittää kysymyksiä - et ilmeisesti kykene keskustelemaan toteamuslauseilla. Tiedät itse aivan hyvin mitä amerikan intiaaneille kuuluu, en näe mitään syytä miksi minun pitää todeta jotakin heistä. Tietääkseni brittien ja ranskalaisten suorittama aluevalloitus ei ollut maahanmuuttoa (etenkään nykyiseen mamuiluun verrattavaa) - but whatever suits your propaganda... Saat tästä varmaan monta hyvää ja yksinäistä vääntöä aikaiseksi.
Miksi sinun on niin vaikea sanoa ääneen ettei maahanmuutto ollut intiaaneille suunnaton rikkaus ja voimavara (eikä tule olemaan suomalaisillekaan)?

Eiköhän suvaitsevaisto levitä sitä propagandaa, en minä.

[QUOTE="vieras";26372650]Miksi sinun on niin vaikea sanoa ääneen ettei maahanmuutto ollut intiaaneille suunnaton rikkaus ja voimavara (eikä tule olemaan suomalaisillekaan)?

Eiköhän suvaitsevaisto levitä sitä propagandaa, en minä.[/QUOTE]

Tiedätkö mitä, tekisi taas vaihteeksi mieli haistattaa sinulle pitkät, koska sinä olet sellainen tyyppi että osaat mädättää hyvätkin keskustelut. Tyydyn olemaan hiljaa ja muistelemaan aikoja, jolloin asioista sai keskustella järkevästi.

Yhteistyössä