Kannatatko monikulttuurisuutta

• Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26368399]80 prosenttia maahanmuutosta on työperätöntä. He tulevat yhteiskunnan eläteiksi ja veronmaksajat maksavat heidän elämisensä. Tämä yhdistettynä eläkepommiin on erittäin huono yhtälö. Mistä rahat tähän kaikkeen?[/QUOTE]

Höpön höpön. Suurimmat ulkomaalaisryhmät Suomessa ovat
1. venäläiset (25 314*)
2. virolaiset (17 543)
3. ruotsalaiset (8 295)
4. somalialaiset (4 621)
5. serbialaiset (3 352*)

Lähde: TILASTOJA ja TIETOA | yle.fi | Arkistoitu

Väitätkö että esim top kolmosessa vain pelkkiä pummeja? Virolaisetkin taitavat tulla tänne TÖIHIN raksahommiin yms. paremman palkan toivossa, eivät elämään meidän verorahiolla. Onko Ruotsissa asiat niin huonosti, että sieltä täytyy paeta tänne meikäläisten elätettäviksi :LOL:

Myöskin kun sivua selailee alaspäin, niin maahanmuuttajien työttömyysaste ei lähentele 100 prosenttia :snotty:

Taas kerran muistuttaisin, että turvapaikkahakemusten käsittelyajat ovat hyvin, hyvin pitkiä. Lisäsksi monikulttuurinen ohjaus on puutteellista, samoin maahanmuuttajien kielikoulutus. On osin suomalaisen järjestelmän vika, että kaikki maahanmuuttajat eivät integroidu nopeasti yhteiskuntaamme,

Lisäksi pyytäisin muistamaan, että osa maahanmuuttajista on sen lisäksi, että ovat joutuneet jättämään kotinsa ja näkemään sukulaistensa julmia kuolemia kokeneet itsekin vainoa ja jopa kidutusta. Sellaisesta toipuminen vie varmasti vuosia. Miksi siis hyväksyä suomalaisten sosiaalituilla eläminen, mutta ei turvapaikanhakijoiden?
Oletko aina ollu näin suvaitsevainen? :)

"vieras"
Taas kerran muistuttaisin, että turvapaikkahakemusten käsittelyajat ovat hyvin, hyvin pitkiä. Lisäsksi monikulttuurinen ohjaus on puutteellista, samoin maahanmuuttajien kielikoulutus. On osin suomalaisen järjestelmän vika, että kaikki maahanmuuttajat eivät integroidu nopeasti yhteiskuntaamme,

Lisäksi pyytäisin muistamaan, että osa maahanmuuttajista on sen lisäksi, että ovat joutuneet jättämään kotinsa ja näkemään sukulaistensa julmia kuolemia kokeneet itsekin vainoa ja jopa kidutusta. Sellaisesta toipuminen vie varmasti vuosia. Miksi siis hyväksyä suomalaisten sosiaalituilla eläminen, mutta ei turvapaikanhakijoiden?
Olet selvästikin Satutäti Mielikin hengenheimolainen.:D

http://i40.tinypic.com/xf4oy.gif

Missä mä olen sanonut hyväksyväni suomalaisten sossurahoilla elämisen?

Iso kuviohan on se, että kehitysmaiden väestö kasvaa 1.000.000.000 ihmisellä 11 vuoden välein, kuinka monta heistä me kykenemme elättämään Suomessa? Onko tämä sitä kestävää kehitystä?

-

Älä nyt jaksa lässyttää tota paskaa... suomalaisetkin on sotineet ja nähneet ties mitä ja täällä ne oli jälleenrakentamassa omaa maataan taisteltuaan omista oikeuksistaan ja maistaan. Ja nyt meidän pitäisi elättää kaikki muualta tulleet sossupummit, kun niillä on niiiiiiin vaikeeta???? Kyllä mä sanon, että moni veteraani kääntyy haudassaan. Ne on repineet kaiken selkänahastaan ja sitten niiden aikaansaannosta kunnioitetaan niin paljon, että tänne halutaan ehdottomasti elättejä ulkomailta.
Mä olen niin kyllästynyt, niiiiin kyllästynyt tähän lätinään.

Ja tehtäköön selväksi, että mulla ei todellakaan ole mitään ulkomaalaisia vastaan. Mutta mulla on sitä vastaan, että tänne laahataan veromarkoilla kustannettaviksi elättejä. Ja joo, niitä on suomalaisiakin. Se riittäköön. Tarviiko niitä rikollisia ja sossupummeja sitten tasa- arvon nimissä raahata tänne vielä ulkomailtakin.

Älä nyt jaksa lässyttää tota paskaa... suomalaisetkin on sotineet ja nähneet ties mitä ja täällä ne oli jälleenrakentamassa omaa maataan taisteltuaan omista oikeuksistaan ja maistaan. Ja nyt meidän pitäisi elättää kaikki muualta tulleet sossupummit, kun niillä on niiiiiiin vaikeeta???? Kyllä mä sanon, että moni veteraani kääntyy haudassaan. Ne on repineet kaiken selkänahastaan ja sitten niiden aikaansaannosta kunnioitetaan niin paljon, että tänne halutaan ehdottomasti elättejä ulkomailta.
Mä olen niin kyllästynyt, niiiiin kyllästynyt tähän lätinään.

Ja tehtäköön selväksi, että mulla ei todellakaan ole mitään ulkomaalaisia vastaan. Mutta mulla on sitä vastaan, että tänne laahataan veromarkoilla kustannettaviksi elättejä. Ja joo, niitä on suomalaisiakin. Se riittäköön. Tarviiko niitä rikollisia ja sossupummeja sitten tasa- arvon nimissä raahata tänne vielä ulkomailtakin.
Mutta eihän tämä ole synonyymi monikulttuurillisuudelle?

Kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26368519:
1. venäläiset (25 314*)
2. virolaiset (17 543)
3. ruotsalaiset (8 295)
4. somalialaiset (4 621)
5. serbialaiset (3 352*)

Väitätkö että esim top kolmosessa vain pelkkiä pummeja? Virolaisetkin taitavat tulla tänne TÖIHIN raksahommiin yms. paremman palkan toivossa, eivät elämään meidän verorahiolla. Onko Ruotsissa asiat niin huonosti, että sieltä täytyy paeta tänne meikäläisten elätettäviksi :LOL:

Myöskin kun sivua selailee alaspäin, niin maahanmuuttajien työttömyysaste ei lähentele 100 prosenttia :snotty:
Onkos mitään uudempaa tilastoa ? Vaikuttaa aika vanhalta. Kun ei jaksa kaivella, sulla kun näyttää tietoa löytyvän.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26368519:
1. venäläiset (25 314*)
2. virolaiset (17 543)
3. ruotsalaiset (8 295)
4. somalialaiset (4 621)
5. serbialaiset (3 352*)

Migrin sivuilta sä voit käydä tsekkaamassa tilastot useamman vuoden ajalta ja sieltä sä huomaat kuinka monen, siis harvan, ulkomaalaisen oleskelun syy Suomessa on työ (vain 20 prosenttia).

Keikkatyötä tekevät virolaiset raksamiehet eivät ole mukana noissa sun luvuissa.

Ruotsista Suomeen muuttavat ovat enimmäkseen mustalaisia ja sinä varmaan tiedät sen, että ainoa maa missä heikäläisiä ei näy on työmaa.

mamujen työttömyys on moninkertainen suomalaisiin verrattuna, eli mamut ovat ryhmänä pelkkä rasite yhteiskunnalle.

Nykyään väestönkasvusta jo kolmannes muodostuu maahanmuutosta...

[QUOTE="vieras";26368432]Mutta kahta asiaa rantahurrit eivät hyväksy: suomenkieltä ja suomalaisia. Ei kelvannut Karjalan evakot suomenruotsalaisille ja åålantilaiset suorastaan vihaavat suomenkieltä.
[/QUOTE]
Jaaa, minun suomenruotsalainen mummoni meni naimisiin sen naapuriin asutetun karjalaisen evakon kanssa... Eipä voi oikein lämpimänpää vastaanottoa saada.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei työ tekemällä lopu;26368647:
Jaaa, minun suomenruotsalainen mummoni meni naimisiin sen naapuriin asutetun karjalaisen evakon kanssa... Eipä voi oikein lämpimänpää vastaanottoa saada.
Tämäkö sitten kumoaa sen historiallisen tosiasian, että jopa Ruotsi painosti Suomea siitä, ettei karjalaisia saa asuttaa suomenruotsalaisten asuinalueille?

white p
no, en oikein oo puolesta enkä vastaan, lähinnä ehkä nimby-ajatuksella. Itse en muuttais ikinä mihinkään kirjavaan lähiöön, mutta en myöskään hyljeksi face to face ketään.

-
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26368615:
Mutta eihän tämä ole synonyymi monikulttuurillisuudelle?
Kuten mainitsin. Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan. Joten monikulttuurisuus on ok. Olen vastaan suomalaisten päättäjien paapomisviettiä.

"vieras"
Onkos mitään uudempaa tilastoa ? Vaikuttaa aika vanhalta. Kun ei jaksa kaivella, sulla kun näyttää tietoa löytyvän.
Migrin sivuilla on aiemmin ollut tarkat tilastot maahanmuutosta, mutta nyt ne sivut näyttävät muuttuneen, etten tiedä löytyykö niitä sieltä enää.

Migri - Etusivu

Tilastokeskuksen sivuilta löytyy kans, kunhan jaksaa kahlata ja etsiä.

Tilastokeskus - Statistikcentralen - Statistics Finland

Kysymys
Tilastokeskus - Väestö

Mielenkiintoisempi luku olisi tietää kuinka suuri osa on ulkomaalaistaustaisia henkilöitä, tämä antaisi oikeamman kuvan kuinka paljon erilaisten kulttuurien edustajia suurinpiirtein maasta löytyy. Tätä lukua on todella vaikea määritellä, mutta joku arvio kuitenkin.

kannatan rajauksin

otan hyväksi esimerkiksi vienankarjalaiset, joita valui Suomeen kymmenintuhansin Lokakuun vallankumouksen jälkeen

vaikka uskonto oli eri niin ollaan sulauduttu suomalaiseen yhteiskuntaan niin ovelasti, että ette enää pysty päällepäin sanomaan kutka on laukkuryssiä ja kutka ei

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
[QUOTE="vieras";26368683]Tämäkö sitten kumoaa sen historiallisen tosiasian, että jopa Ruotsi painosti Suomea siitä, ettei karjalaisia saa asuttaa suomenruotsalaisten asuinalueille?[/QUOTE]
No kun niitä nyt kuitenkin ainakin osaan suomenruotsalaisia paikkakuntia asutettiin. Ja niiden kanssa mentiin naimisiin ja tehtiin lapsia, ihan kuin muuallakin maassa. En muuten tajua tätä sinun suomenruotsalaisvihaasi, joka jatkuu vuodesta toiseen, ja aina jaksat tuoda esiin Karjalan. Sen aikaisia tapahtumia ei kukaan enää voi muuttaa. Minun isovanhemmista muuten kolme joutui lähtemään evakkoon, myös ne kaksi suomenruotsalaista. Ihan yhtä ikävää se oli kaikille, ihan samalla lailla kaikilta lähti koti alta.

Minulle tuli mieleen se, että miksi minulle ei tule mieleen yhtään maata, jossa olisi toimivaa ja tasa-arvoista monikulttuurisuutta. Jos monikulttuurisuus on onnela, niin miksei siitä ole yhtään onnistunutta esimerkkimaata? Yhdysvaltoja pidetään monikulttuurisena maana, mutta siellä on intiaanit ajettu ahtaalle, viety heiltä alunperin heille kuulunut maa, mustat kansalaiset ovat yliedustettuina rikoksissa, vankiloissa, heillä on enemmän monia sairauksia, ovat jollain tapaa edelleen niitä entisaikojen kakkosluokan kansalaisia.

[QUOTE="vieras";26368643]Migrin sivuilta sä voit käydä tsekkaamassa tilastot useamman vuoden ajalta ja sieltä sä huomaat kuinka monen, siis harvan, ulkomaalaisen oleskelun syy Suomessa on työ (vain 20 prosenttia).

Keikkatyötä tekevät virolaiset raksamiehet eivät ole mukana noissa sun luvuissa.

Ruotsista Suomeen muuttavat ovat enimmäkseen mustalaisia ja sinä varmaan tiedät sen, että ainoa maa missä heikäläisiä ei näy on työmaa.

mamujen työttömyys on moninkertainen suomalaisiin verrattuna, eli mamut ovat ryhmänä pelkkä rasite yhteiskunnalle.

Nykyään väestönkasvusta jo kolmannes muodostuu maahanmuutosta...[/QUOTE]

Työperäinen maahanmuutto on tietenkin eri asia kuin pakolaiset. Mutta jääkö todella SUURIN OSA tänne saapuvista pakolaisista työllistymättä? Noita mainitsemiasi tilastoja selailin ja silti en löytänyt mitään niin "synkkää" kuin annetaan ymmärtää.
(Voisitko vinkata mistä kohtaa noita karmivia faktoja pääsee lukemaan. Informaatiota oli niin paljon, että tältä istumalta en kyllä kaikkea jaksa kahlata läpi).

Se mitä porukkaa Ruotsista tulee, ei mitään hajua. Voip olla, että mustalaisia. Tosin yhtä paljon romaneja valuu varmaan Ruotsiinkin päin. Ja minulla ei ole mitään romaneja vastaan, kunhan osaavat käyttäytyä.

Toki maahanmuutosta on rasitteita Suomelle. Vaan varmaan johtunee siitä, että asoita ei ehkä ole osattu hoitaa oikein. Onko oikea tapa sitten sulkea rajat kaikelta ulkoapäin tulevalta? Vai kenties pyrkiä sopeuttamaan tänne tulevat ihmiset tavalla taikka toisella paremmin?

Ja kysymys kaiketi oli, mitä mieltä olet monikulttuurisuudesta, eikä pidätkö somalipakolaisista?

"vieras"
Minulle tuli mieleen se, että miksi minulle ei tule mieleen yhtään maata, jossa olisi toimivaa ja tasa-arvoista monikulttuurisuutta. Jos monikulttuurisuus on onnela, niin miksei siitä ole yhtään onnistunutta esimerkkimaata? Yhdysvaltoja pidetään monikulttuurisena maana, mutta siellä on intiaanit ajettu ahtaalle, viety heiltä alunperin heille kuulunut maa, mustat kansalaiset ovat yliedustettuina rikoksissa, vankiloissa, heillä on enemmän monia sairauksia, ovat jollain tapaa edelleen niitä entisaikojen kakkosluokan kansalaisia.
Joskus kyllä tuntuu, että monikulttuurisuus on vain kiva ajatus, jonka käytännön toteutus kusee pahasti. Mutta positiivisiakin asioita löytyy paljon, jos vain haluaa katsoa. Toisaalta pessimimissä ja ankeudessa piehtaroiminen on paljon kivempaa? :D

Kysymys
Jenkkilöihin harva lähtee elintasopakolaiseksi, siihen maahan kun menet niin et saa yhteiskunnalta yhtään mitään. Jokainen voi kuitenkin miettiä minkälainen onnella joku Usakin on ghettohelvetteineen, köyhyydestä puhumattakaan. Onhan siellä toki porukkaa joilla pyyhkii helvetin hyvin, lopuilla meneekin sitten aivan päin persettä.

Maassa täytyy olla perustavanlaatuista vikaa jos haluat käydä kouluja maksaa se melkein miljoona dollaria. Jos haluat hoitoa tai tulet sairaaksi, niin voit tämän takia tehdä konkurssin koska se on niin kallista. Kaikista maailman vangeista 23,6% on USA:ssa, 100'000 asukasta kohden enemmän vankeja kuin missään muualla maailmassa. Kakkosena tulevat Venäjä, Valkovenäjä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26368925:
Työperäinen maahanmuutto on tietenkin eri asia kuin pakolaiset. Mutta jääkö todella SUURIN OSA tänne saapuvista pakolaisista työllistymättä? Noita mainitsemiasi tilastoja selailin ja silti en löytänyt mitään niin "synkkää" kuin annetaan ymmärtää.
(Voisitko vinkata mistä kohtaa noita karmivia faktoja pääsee lukemaan. Informaatiota oli niin paljon, että tältä istumalta en kyllä kaikkea jaksa kahlata läpi).

Se mitä porukkaa Ruotsista tulee, ei mitään hajua. Voip olla, että mustalaisia. Tosin yhtä paljon romaneja valuu varmaan Ruotsiinkin päin. Ja minulla ei ole mitään romaneja vastaan, kunhan osaavat käyttäytyä.

Toki maahanmuutosta on rasitteita Suomelle. Vaan varmaan johtunee siitä, että asoita ei ehkä ole osattu hoitaa oikein. Onko oikea tapa sitten sulkea rajat kaikelta ulkoapäin tulevalta? Vai kenties pyrkiä sopeuttamaan tänne tulevat ihmiset tavalla taikka toisella paremmin?

Ja kysymys kaiketi oli, mitä mieltä olet monikulttuurisuudesta, eikä pidätkö somalipakolaisista?
Migrin sivuilla oli aiemmin täydelliset tilastot maahanmuutosta. Kannattaa kiinnittää huomiota millä perusteella myönnetään oleskelulupia.

Vaikka suuriN osa mamuista työllistyisi, ei silti tarkoita sitä että he olisivat ryhmänä nettomaksajia. Suomalaisten työllisyysaste on noin 75% ja silti elämme koko ajan velaksi ja siksi emme tarvitse suurten ikäluokkien eläköityessä taloudelle lisärasitusta.

Tiedät varmaan, että huoraamisen ja seliaatin välillä on se kultainen keskitie, eli ei kukaan ole panemassa rajoja kiinni mihinkään suuntaan, mutta maahanmuuttoa pitää järkevöittää nykyisestä.

Kerrotko missä maahanmuuutto on osattu hoitaa oikein?

"vieras"
Jenkkilöihin harva lähtee elintasopakolaiseksi, siihen maahan kun menet niin et saa yhteiskunnalta yhtään mitään. Jokainen voi kuitenkin miettiä minkälainen onnella joku Usakin on ghettohelvetteineen, köyhyydestä puhumattakaan. Onhan siellä toki porukkaa joilla pyyhkii helvetin hyvin, lopuilla meneekin sitten aivan päin persettä.

Maassa täytyy olla perustavanlaatuista vikaa jos haluat käydä kouluja maksaa se melkein miljoona dollaria. Jos haluat hoitoa tai tulet sairaaksi, niin voit tämän takia tehdä konkurssin koska se on niin kallista. Kaikista maailman vangeista 23,6% on USA:ssa, 100'000 asukasta kohden enemmän vankeja kuin missään muualla maailmassa. Kakkosena tulevat Venäjä, Valkovenäjä.
Eikö Euroopassa muka ole ghettohelvettejä?

Ei se koulutus Suomessakaan ole ilmaista, aina sen joku joutuu maksamaan.

Jenkeissä yksityishenkilö saa tehdä konkurssin ja aloittaa sen jälkeen puhtaalta pöydältä, Suomessa joutuu ikuiseen velkavankeuteen.

Kysymys
[QUOTE="vieras";26369039]Eikö Euroopassa muka ole ghettohelvettejä?

Ei se koulutus Suomessakaan ole ilmaista, aina sen joku joutuu maksamaan.

Jenkeissä yksityishenkilö saa tehdä konkurssin ja aloittaa sen jälkeen puhtaalta pöydältä, Suomessa joutuu ikuiseen velkavankeuteen.[/QUOTE]

Suomalainen järjestelmä on kuitenkin paljon tasa-arvoisempi, ei tartte löytyä miljoonaa että voi päästä kouluun, persauksillakin on mahdollisuus kouluttautua. Tokihan ghettohelvettejä löytyy vaikka mistä, nyt oli keskustelussa Usa.

Ja tuo konkurssijuttu on todella hyvä asia, se pitäisi saada myös Suomeen. Siinä jenkit vievät pidemmän korren.

Yhteistyössä