Kun pistäydyt kahvilaan, minkä kahvin tilaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joo";26360999]Kun mä aikoinaan huomasi rasittuvani erilaisista toiveista palveluammatissa, vaihdoin alaa.
Ja joo, niin monta Lattee väsänneenä tiedän miten sen haluan, cremasta viis tee työsi.[/QUOTE]

ok, eli jos mä menen vaatekauppaan ja sanon että haluan tästä mekosta koon S, ja myyjä sanoo ettei kyseistä kokoa ole saatavilla, niin mä voin vastata että viis siitä, tee työsi ja myy mulle heti koko S? Niinkö? Että kun on palvelualalla niin pitäisi olla joku jeesus joka voi täyttää kaikki toiveet?
Lattea nyt vaan ei voi tehdä kunnolla jos maitoa ei ole vaahdotettu tarpeeksi ja tästä on ihan turha riidellä. Voin mä sulle tehdä latten huonosti vaahdotetulla maidolla, mutta turha tulla sitten inisemään pahasta kahvista ja vaatimaan uutta....

Omituinen käsitys, että asiakaspalveliaa ei koskaan saisi ärsyttää mikään tai heti pitää olla vaihtamassa alaa. Muilla aloilla epäkohdista saa kyllä ihan vapaasti valittaa, mutta asiakaspalvelijan on nieltävä kaikki, myös ammatillisen osaamisen päälle hyppiminen.

Tilaan tylsästi aina tavallisen kahvin maidolla. En erityisemmin perusta "erikoiskahveista" ja kahvin himoni tyydyttää vaan se meidän peruskahvi :) Joskus saatan ottaa limun.

Mä suosin kahviloita, joissa kahvia on tarjolla tasan kahta sorttia eli iso ja pieni. Ja otan sen ison, maidolla. Kaveriksi munkkirinkilä, korvapuusti tai kampaviineri.

Riippuu ihan kahvilasta. Suosin neljää eri kahvilaa ja jostain syystä ainoastaan yhdessä kannattaa tilata teetä, yhdessä cappuccinoa ja yhdessä lattea. Neljännessä laatu on kyllä tasaisempaa, mutta ei ehkä parempaa, mutta siellä tulee kokeiltua jotain erikoisempia kahveja.

Riippuu vähän kahvilasta. Useimmiten maakunnissa pelkkä kahvi - erikoiskahvit kun ovat yleensä väärin tehtyjä ja huonolaatuisia. Tutuissa, laadukkaissa kahviloissa sitten aamulla cappuccino, iltasella suodatinkahvia tai aeropressiä. Croissant maistuu myös toisinaan, jos ovat tuoreita.

Onneksi kotona saa aina laadukasta kahvia <3 Rancilio

Mä juon kahvilassa yleensä ihan vaan sitä tavallista kahvia. Kotona käytän espresso- ja tavallisten kahvipapujen sekoitusta ja lorautan kahviini kuohukermaa. Ai että on hyvää.

Minä? Pistäytymässä kahvilaan??
Aaaahahahhhahahahahaaa. Buahahahahaha.

Mä pistäydyn kahvin perässä Teboilille tai Shellille. Saan 1,70-1,80 eeron hintaan kitkeräksi seissyttä moccamaster-kuraa, keitetty jostain tarjouskahvipussista.
Sekaan heitän kolme palaa sokeria. Tebiksellä saa kermaakin, Shellillä on tyydyttävä rasvattomaan maitolitkuun.
Sekoitan kofeiinipläjäykseni puutikulla ja juon sen pahvisesta, punaisesta paulig-mukista, jossa on muovikansi. Autossa, matkalla sinne, mihin mulla milloinkin on kiire.

Tavallinen kahvi kermalla. Kaveriksi munkkipossu (torilla), munkkirinkeli (huoltsikalla) tai joku raikkaan hedelmäinen kakkupala, jos olen herkuttelemassa. Esim passionhedelmä-juustokakku.

Tiukan paikan tullen kyllä melkein mikä vaan leivonnainen käy. Olen aika perso herkuille.

Latte. Jos on nälkä otan kinkkupiirakan tms hyvän suolaisen, jos taas makeeta tekee mieli niin kakku, leivos tms. Tai arnoldsin vaniljatäytteinen sydän, mikä nyt oikealta nimeltään oli :)

vanilijalatte, en juo tavallista kahvia. joskus tazza-kaakao suklaakastikkeella & kermavaahdolla..
kahvileiväksi otan, jos siis olen vakiokahvilassani ja jos on nälkä, kanapatongi tai croisantin

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä