Mitä tekisit jos seuraavan hallituksen pääministeri olisi Paavo Väyrynen...

• Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26360480]Tyttö hyvä, luulin sinun ymmärtävän tämän: koska PS:n vertailuluku on kovin pieni edellisistä vaaleista, eivät gallupit oikein pidä paikkaansa ja niiden tekijät voivat PS:n osalta tehdä niistä sellaiset kuin haluavat ja alla olevassa lainauksessa se sanotaan suoraan.

"Sen jälkeen meneekin vaikeaksi. Research Insight Finlandin kyselyssä perussuomalaiset saa nimittäin laskentatavasta riippuen 5 - 12,1 prosentin kannatuksen. Kun käytetään korjauskertoimia, perussuomalaisten kannatus on viisi prosenttia ja korjaamaton tulos 12,1 prosenttia."[/QUOTE]

Niin? Mikä oli sinulle epäselvää? 5-12%, eli joka tapauksessa tulos on heikko, jos verrataan jytkyyn, jota pidetään tämän hetken kannatuksen verrokkina (= viimeisin toteutunut äänestystulos. Toki hyvin menee, jos verrataan pressanvaalien tulokseen, mutta sitä ei henkilövaalina oteta huomioon.)

mutta eiks se olis lopulta koko maan etu, että kepu ei ikinä enää nousisikaan

alkaa tuo maalaisliiton ideologia olla vähän vanhanaikainen palveluyhteiskunnassa
No en nyt tarkoittanut ihan KIRJAIMELLISESTI maalaisliittoideologiaa - tarkoitin tässä Keskustan konservatiisivempaa siipeä ja sitten liberaalisiipeä.
Minä henkilökohtaisesti olen arvokonservatiivi, enkä ole sitä mieltä, että Kepun lasku olisi kaikkien kannalta hyväksi - eikös Suomessa ole mielipiteenvapaus? ;)
Mihinkäs puolueeseen mun sitten pitäisi liittyä, jos Kepu painuisi alas ja siirtyisi pelkästään viljelijäpuolueeksi?
Oikeistokonservatiivi maalainen - mihin mun sit pitäisi liittyä?
Perussuomalaiset ei kelpaa, en ole rasisti. Ja Kokoomus.... kai se sitten olisi pakko, mutta jotenkin tihkasee...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26360502:
se mies ei nää kuin oman napansa. sen itserakkaampaa otusta kuin väykkä ei tämä maa päällään kanna
Kerro esimerkki? Minä en taas näe muuta kuin isänmaan puolesta puhujana ja tekijänä. Missä se narsistisuus näkyy, teot?

Lisäänpä vielä ohi aiheen, että gallupit ovat myös keskenään melko vertailukelpoisia. Eli esim. vertaamalla tämän vuoden gallupeja nähdään hyvin kannatuksen suunta, vaikka prosenttiluku olisikin noinkin suuressa haarukassa kuin persuilla on. Trendi on selkeä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26360521:
Lisäänpä vielä ohi aiheen, että gallupit ovat myös keskenään melko vertailukelpoisia. Eli esim. vertaamalla tämän vuoden gallupeja nähdään hyvin kannatuksen suunta, vaikka prosenttiluku olisikin noinkin suuressa haarukassa kuin persuilla on. Trendi on selkeä.
gallupit ohjailee äänestäjiä. Gallupeita ei pitäisi koskaan tehdä ennen vaaleja.

[QUOTE="vieras";26360533]gallupit ohjailee äänestäjiä. Gallupeita ei pitäisi koskaan tehdä ennen vaaleja.[/QUOTE]

Niin, että viime kesänä kun ps oli nousussa, niin gallupit olivat oikeassa ja kuvasivat todellista tilannetta, koska ei ollut juuri ennen vaaleja. Nyt kun vaalit lähestyy (mikä muuten on tarkka raja sille "ennen vaaleja"?) ja ps on laskussa, niin gallupit ovatkin manipulaatiota. Justiinsa.

Ja lopeta tytöttely tai alan vanhustella.

[QUOTE="vieras";26360524]Selitäppä vähän tarkemmin?[/QUOTE]

Perussuomalaiset vai tuo Kokoomus? Oletan sinun tarkoittavan Kokoomusta...
No, selitän sen sitten.
Olen saanut nuorena niin paljon kokoomuspropagandaa isältäni, joka on pesunkestävä kokoomuslainen. Sitä propagandaa tuli niin paljon, että koko Kokoomus alkoi tihkaista, eikä nappaa oikein vieläkään, vaikka olen heidän kanssaan monessa asiassa samaa mieltä - EU-politiikkaa lukuunottamatta.
Ihan siis tunnesyistä, eipä juuri järkeen perustu. :D
Isä onnistui tekemään minusta vahvasti oikeistolaisen, mutta ei kokoomuslaista.
Äiti oli/on kova kepulainen, mutta hänen propagandansa oli näkymättömämpää...
Mutta saa nähdä - jos Puumalasta tulee pj, alan harkita vakaavasti siirtoa vaikka sinne Kokoomukseen!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26360555:
Niin, että viime kesänä kun ps oli nousussa, niin gallupit olivat oikeassa ja kuvasivat todellista tilannetta, koska ei ollut juuri ennen vaaleja. Nyt kun vaalit lähestyy (mikä muuten on tarkka raja sille "ennen vaaleja"?) ja ps on laskussa, niin gallupit ovatkin manipulaatiota. Justiinsa.

Ja lopeta tytöttely tai alan vanhustella.
tytöttely? :) Sama se mitä gallupit sanoi kun tulos oli mitä oli. En minä ainakaan luota gallupeihin yhtään enkä seuraa niitä, miksi pitäisi? Itseni takia minä äänestän jotain en muiden mieliksi.

"vieras"
Perussuomalaiset vai tuo Kokoomus? Oletan sinun tarkoittavan Kokoomusta...
No, selitän sen sitten.
Olen saanut nuorena niin paljon kokoomuspropagandaa isältäni, joka on pesunkestävä kokoomuslainen. Sitä propagandaa tuli niin paljon, että koko Kokoomus alkoi tihkaista, eikä nappaa oikein vieläkään, vaikka olen heidän kanssaan monessa asiassa samaa mieltä - EU-politiikkaa lukuunottamatta.
Ihan siis tunnesyistä, eipä juuri järkeen perustu. :D
Isä onnistui tekemään minusta vahvasti oikeistolaisen, mutta ei kokoomuslaista.
Äiti oli/on kova kepulainen, mutta hänen propagandansa oli näkymättömämpää...
Mutta saa nähdä - jos Puumalasta tulee pj, alan harkita vakaavasti siirtoa vaikka sinne Kokoomukseen!
Oletan että olet -70, 80 luvun nuori? Silloin oli kokoomus eri aatteilla ja teeseillä menossa mitä se nyt on ja silloin oli demaritkin ihan eri tasaolla ajamassa asioita mitä ne nyt on. Puolueen sisäinen kulku asioiden suhteen muuttu ajan myötä ja nyt kokoomus ajaa vain eu asioita, ei ihmisten asioita, se on suurporvareiden puolue, ei duunareiden tai edes pk-yritys johtajien asialla. Oma asia se on mitä äänestää tai kannataa mutta ei itseään vastaan kannata äänestää ketään. Miten PS on mielestäsi rasisti puolue, mitään merkkiä siitä ei ole ja taitaa olla ainoa puolue joka on allekirjoittanut rasisminvastaisen lupauksen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26360503:
Niin? Mikä oli sinulle epäselvää? 5-12%, eli joka tapauksessa tulos on heikko, jos verrataan jytkyyn, jota pidetään tämän hetken kannatuksen verrokkina (= viimeisin toteutunut äänestystulos. Toki hyvin menee, jos verrataan pressanvaalien tulokseen, mutta sitä ei henkilövaalina oteta huomioon.)
Minulle ei mikäöän ollut epäselvää, jollekin toiselle oli. ;)

Ai sinä vertaat Elannon vaaleja ja kunnallisvaaleja keskenään, no voihan sitä niinkin tehdä jos haluaa. Minä vertaan tästä lähtien vasemmistoliiton jokaista vaalitulosta vuoden 1945 vaaleihin...

[QUOTE="vieras";26360622]Minulle ei mikäöän ollut epäselvää, jollekin toiselle oli. ;)

Ai sinä vertaat Elannon vaaleja ja kunnallisvaaleja keskenään, no voihan sitä niinkin tehdä jos haluaa. Minä vertaan tästä lähtien vasemmistoliiton jokaista vaalitulosta vuoden 1945 vaaleihin...[/QUOTE]

Mitä ihmettä sinä sekoilet...

[QUOTE="vieras";26360618]Oletan että olet -70, 80 luvun nuori? Silloin oli kokoomus eri aatteilla ja teeseillä menossa mitä se nyt on ja silloin oli demaritkin ihan eri tasaolla ajamassa asioita mitä ne nyt on. Puolueen sisäinen kulku asioiden suhteen muuttu ajan myötä ja nyt kokoomus ajaa vain eu asioita, ei ihmisten asioita, se on suurporvareiden puolue, ei duunareiden tai edes pk-yritys johtajien asialla. Oma asia se on mitä äänestää tai kannataa mutta ei itseään vastaan kannata äänestää ketään. Miten PS on mielestäsi rasisti puolue, mitään merkkiä siitä ei ole ja taitaa olla ainoa puolue joka on allekirjoittanut rasisminvastaisen lupauksen.[/QUOTE]

Minä olen 80-luvun lopun ja 90-luvun alun nuori - olen syntynyt 1976.
Silloin oli varmasti monella tapaa eri meininki - asiat muuttuu 20 vuodessa.
Sitten vielä noista Perussuomalaisista: puolue itsessään ei varmastikaan ole rasistinen, eikä myöskään sen periaateohjelma, mutta puolueen jäsenet ovat esittäneet hyvinkin rasitisia mielipiteitä - ja siitä syystä ovat varmasti allekirjoittaneet tuon rasisminvastaisen lupauksen.
Toinen asia, miksi en äänestä PS, on se, etten usko heidän saavan mitään aikaiseksi.
Heitä on niin iso joukko kokemattomia politikkoja - Soini ei vienyt joukkojaan hallitukseen, joka oli toisaalta viisas päätös, mutta sitten taas toisaalta, he olisivat voineet näyttää, mitä vaalilupauksiaan meinaavat saada aikaan. Juu, Soini sanoi, että johtui EU-asioista, mutta tiedä siitä sitten.

mäkin olen maalainen&oikeistolainen mutta en halua äänestää kepua koska se on niin selkeästi maanviljelijöiden ja maanomistajien asialla

en käsitä sitä, että miksi jotakuta pitäis hyysätä vain sen takia että sen isoisä on isossa jaossa saanut enemmän kuin muut

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26360662:
No onko ihme? Kaksi samanlaista vänkkääjää ketjussa, samalla nikillä. Mutta se pyyntö oli siis sille joka minua tytötteli, oli kumpi tahansa. Oletan että sinä.
Minä tytöttelin, mutta kumpi vieras minä olen? ;)

"vieras"
Minä olen 80-luvun lopun ja 90-luvun alun nuori - olen syntynyt 1976.
Silloin oli varmasti monella tapaa eri meininki - asiat muuttuu 20 vuodessa.
Sitten vielä noista Perussuomalaisista: puolue itsessään ei varmastikaan ole rasistinen, eikä myöskään sen periaateohjelma, mutta puolueen jäsenet ovat esittäneet hyvinkin rasitisia mielipiteitä - ja siitä syystä ovat varmasti allekirjoittaneet tuon rasisminvastaisen lupauksen.
Toinen asia, miksi en äänestä PS, on se, etten usko heidän saavan mitään aikaiseksi.
Heitä on niin iso joukko kokemattomia politikkoja - Soini ei vienyt joukkojaan hallitukseen, joka oli toisaalta viisas päätös, mutta sitten taas toisaalta, he olisivat voineet näyttää, mitä vaalilupauksiaan meinaavat saada aikaan. Juu, Soini sanoi, että johtui EU-asioista, mutta tiedä siitä sitten.
Rasistit allekirjoittavat rasisminvastaisen lupauksen?

Kerrotko esimerkkejä perussuomalaisten edustajien rasistisista mielipiteistä?

Yhteistyössä