Mitä tekisit jos seuraavan hallituksen pääministeri olisi Paavo Väyrynen...

• Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26360263]Olis kiva tietää minkä kiven alta löytyy näitä hyödyllisiä idiootteja...[/QUOTE]

Sä et tänä iltana oikein onnistu olemaan riittävän provosoiva. Harmin paikka :(

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26359412:
Minä satsaisin lähidemokratiaan. Tuli noista kommenteistanne vain mieleeni, aiheeseenhan se ei liity.

Väyrysen ei käynyt kovin hyvin kepun jäsenvaalissa. Saako kysyä Pikkukaupunkilaiselta kävitkö äänestämässä ja ketä?
Parasta lähidemokratiaa olisi erota EU:sta.

Ai Väyryselle ei käynyt kovin hyvin kun voitti jäsenvaalit.:xmas:

"vieras"
[QUOTE="vieras";26360306]Tänään Suomen eduskunta teki 1.800.000.000 euron lisäbudjetin ja rahat menevät Välimeren karvaranteille...[/QUOTE]

No nyt ei ole pelkoa työttömyydestä tai huonosta elinvoinnista kun siksi sinne piti sitä rahaa antaakin. Ostovoima paranee, jipii...!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26360293:
Miltä sinusta tuntui tuo jäsenäänestyksen tulos? Oliko Paavon voitto pienempi kuin odotit?
Itseasiassa ei. Tiesin, että Väyrynen tulee voittamaan, mutta sellainen kutina minulla oli, että ei kovin suurella äänierolla.
Ajattelin kuitenkin, että ääniero ehdokkaiden välillä olisi ainakin viisi prosenttia, mutta eipä ollut - tietynlainen yllätys se pieni voitto siis kuitenkin oli.
Se minua yllätti, että Puumala jäi viimeiseksi jäsenäänestyksessä - olin täysin vakuuttunut, että Sipilä jää kolmanneksi, mutta olinpa väärässä.
Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että Puumalan viimeiseksi jääminen oli hyvä asia - minun ehdokkaani hän ei ole.

"vieras"
Niinhän se varmasti pelastaa - ainakin hetkellisesti.
Kuitenkin, pidemmällä tähtäimellä, kuinka syvä Kreikan "kaivo" on?
Kreikalla on niin suuret velat ja holtiton taloudenpitotyyli, että siinä vaiheessa, kun Kreikkaa on tuettu (tai siis eurooppalaisia pankkeja) tarpeeksi, onko rahaa käytetty jo liikaa?
Itse tätä touhua vierestä seuranneena olen vahvasti sitä mieltä, että Kreikan olisi pitänyt antaa kaatua jo alunperinkin - sen suo on niin syvä, että rahaa ei ole tarpeeksi sen pelastamiseksi.
Ancient Default
The first recorded default in Greek history occurred in the fourth century B.C., when 13 Greek city states borrowed funds from the Temple of Delos. Most of the borrowers never made good on the loans and the temple took an 80% loss on its principal.

Five Times
Greece has defaulted on its external sovereign debt obligations at least five previous times in the modern era (1826, 1843, 1860, 1894 and 1932). The first episode occurred in the early days of that country's war of independence, and the last default was during the Great Depression in the early 1930s. The combined length of period under which Greece was in default during the modern era totaled 90 years, or approximately 50% of the total period that the country has been independent. (For related reading, see Recession and Depression: They Aren't So Bad.)

Itseasiassa ei. Tiesin, että Väyrynen tulee voittamaan, mutta sellainen kutina minulla oli, että ei kovin suurella äänierolla.
Ajattelin kuitenkin, että ääniero ehdokkaiden välillä olisi ainakin viisi prosenttia, mutta eipä ollut - tietynlainen yllätys se pieni voitto siis kuitenkin oli.
Se minua yllätti, että Puumala jäi viimeiseksi jäsenäänestyksessä - olin täysin vakuuttunut, että Sipilä jää kolmanneksi, mutta olinpa väärässä.
Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että Puumalan viimeiseksi jääminen oli hyvä asia - minun ehdokkaani hän ei ole.

Sittenhän on vielä Kaunisto.

Mitä arvelet siitä teoriasta, että sitten puoluekokouksessa lähes kaikki noita kolmea muuta äänestäneet äänestävät toisella kierroksella Väyrystä vastaan? Oletteko tosiaan niin jakautuneet ja onko Väyrynen osalle niiiin kamala peikko, kuin annetaan ymmärtää?

"Kysyn"
[QUOTE="vieras";26360351]Voishan tuosta tehdä aloituksen jonka aiheena on se, kuinka gallupeilla yritetään vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin vaalien alla, mutta en viitsi, antaa karavaanin kulkea ja koirien haukkua.[/QUOTE]

Mikä on lukemattomien aloitustesi tavoite? Ettei vain ihmisten mielipiteisiin vaikuttaminen?

No, en voi sanoa, että yritys olisi hyvä, antaa sun vain haukkua ;)

[QUOTE="vieras";26360351]Voishan tuosta tehdä aloituksen jonka aiheena on se, kuinka gallupeilla yritetään vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin vaalien alla, mutta en viitsi, antaa karavaanin kulkea ja koirien haukkua.[/QUOTE]

Että kun PS nousi gallupeissa, niin niistä oli hyvä tehdä useampi aloitus päivässä ja ne kertoivat totuuden, mutta nyt taas joko gallupeiden tuloksia vääristellään tai niissä kysytään väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26360349:
Sittenhän on vielä Kaunisto.

Mitä arvelet siitä teoriasta, että sitten puoluekokouksessa lähes kaikki noita kolmea muuta äänestäneet äänestävät toisella kierroksella Väyrystä vastaan? Oletteko tosiaan niin jakautuneet ja onko Väyrynen osalle niiiin kamala peikko, kuin annetaan ymmärtää?
Kauniston mahdollisuuksiin en juurikaan usko - hän on kuitenkin ollut kohtalaisen "näkymätön" persoona Kepussa, vaikkakin varapuheenjohtaja on.
Kuitenkin hän on toiminut eduskunnassa yhden kauden.
Sipilän kykyjä epäilen vielä enemmän, koska hän ei ole ollut eduskuntatoiminnassa vielä , kuin reilun vuoden.
Mutta vielä tuosta Väyrysestä; sen teorian kanssa olen aika samoilla linjoilla, että puoluekokouksessa saattavat nämä uusliberaaliviherpiiperöt äänestää Väyrystä vastaan ja ihan vain periaatteesta - ammattitaitoon tai kokemukseen ei katsota, periaate tärkein.
Olemme siinä mielessä jakautuneet, että meitä on maalaisliittolaisia ja cityliberaaleja - itse kuulun ensimmäiseen noista vaihtoehdoista.
Mutta totuus on, että Kepua ei Kiviniemen & Laanisen sekoilun jälkeen nosta suosta, kuin Väyrynen.
Väyrynen osaa politiikan!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26360375:
Että kun PS nousi gallupeissa, niin niistä oli hyvä tehdä useampi aloitus päivässä ja ne kertoivat totuuden, mutta nyt taas joko gallupeiden tuloksia vääristellään tai niissä kysytään väärin.
Tyttö hyvä, luulin sinun ymmärtävän tämän: koska PS:n vertailuluku on kovin pieni edellisistä vaaleista, eivät gallupit oikein pidä paikkaansa ja niiden tekijät voivat PS:n osalta tehdä niistä sellaiset kuin haluavat ja alla olevassa lainauksessa se sanotaan suoraan.

"Sen jälkeen meneekin vaikeaksi. Research Insight Finlandin kyselyssä perussuomalaiset saa nimittäin laskentatavasta riippuen 5 - 12,1 prosentin kannatuksen. Kun käytetään korjauskertoimia, perussuomalaisten kannatus on viisi prosenttia ja korjaamaton tulos 12,1 prosenttia."

Yhteistyössä