Auttakaa kirjeen kanssa - pitää lähettää suomen suurlähetystöön Nigeriaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja finlandsvensk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

finlandsvensk

Vieras
Auttakaa mua kirjottamaan kirje Nigerian suurlähetystöön. Mieheni sisko sai koulupaikan Suomesta ja nyt hänelle pitäisi anoa viisumia. Toivomme ettei hänen tarvitsisi mennä Nigerian suurlähetystöön itse Ghanasta, koska matka on pitkä ja todella vaarallinen (ghanan, togon, beninin ja nigerian läpi, jotain yli 1000km), ja teen tälläistä anelu kirjettä sinne Abujaan.
Mä olen itse suomenruotsalainen, joten tämä suomenkieli ja kielioppi on hieman vaikea, joten toivon ettette raatele tätä ketjua ihan täysin vaan autatte, JOS OSAATTE! ;)

Näin pitkälle olen päässyt ja pyytäisin nyt teitä, arvon palstalaiset, muokaamaan ja auttamana minua tämän kirjeen kanssa.
Haluan että kirje on henkilökohtainen ja vähän sellanen nyyhky...u know...

*Hei, Minun nimeni on XXXX, ja asun Tampereella aviomieheni XXXX kanssa, sekä poikamme kanssa. Aviomieheni on Ghanalainen, ja hän on asunut Suomessa 8 vuotta.
Nyt hänen sisarensa XXXX on saanut pitkään odotetun koulupaikan Suomesta, (Seinäjoelta) ja toivomme että hän pääsisi tänne vielä tämän vuoden puolella opiskelemaan kovasti haluttua ammattia itselleen, ja tietenkin hankkimaan itselleen parempaa taloudellista turvaa tulevaisuudelle.
Me olemme auttaneet häntä tähän astisten paperi ja raha prosessien kanssa, ja autamme tietenkin myös tulevaisuudessa. Hän asuu alussa meidän luonamme, ja sitten muuttaa Seinäjoelle, ja toivon mukaan saa opiskelija asunnon sieltä.

Nyt kysyisinkin teiltä että onko mahdollisuutta anoa viisumia teiltä, Nigerian lähetystöstä, ilman että hänen pitää matkustaa koko matka Ghanasta Nigeriaan? Hän on nuori nainen (21v) ja itse tiedän Afrikassa matkustaneena että tuo matka saattaa olla vaarallinen.
Kaikki tarvittavat paperit, dokumentit ja todistukset toimitettaisiin tietenkin teille siten miten kuuluukin, mutta olisimme todella huojuntuneita jos XXX ei kuitenkaan itse tarvitsisi käydä paikan päällä, nimenomaan sen takia että matka saattaa olla vaarallinen.*

No niin, sieltä aletaan pikku hiljaa kärräämään sukua Suomeen. Tyypillinen Ghanalaisten taktiikka, ensin pokataan sinisilmäinen suomalainen ämmä ja sitten koko suku rahdataan tänne nauttimaan sosiaalisen turvaverkon makeista hedelmistä.

[QUOTE="no niin";26360110]No niin, sieltä aletaan pikku hiljaa kärräämään sukua Suomeen. Tyypillinen Ghanalaisten taktiikka, ensin pokataan sinisilmäinen suomalainen ämmä ja sitten koko suku rahdataan tänne nauttimaan sosiaalisen turvaverkon makeista hedelmistä.[/QUOTE]

JEEEEEEE tiesit heti mistä tässä on kyse! Kymmenen pistettä sulle <3 ja pusu vielä päälle

[QUOTE="tuota...";26360143]miksi ihmeessä ghanalaisten tarvitsisi nigerian suurlähetystöön mennä? Mitä mä nyt en ymmärtänyt?[/QUOTE]

Ghanassa ei ole Suomen suurlähetystöä, joten se viisumi pitää anoa nigerian kautta :(

[QUOTE="ger";26360141]Ghanalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, eli ghanalainen.

Ehkä tuosta pitäisi tehdä vähän virallisempi..?[/QUOTE]

Ehkä pitäisi? Osaisitko auttaa siinä asiassa?

Oletteko tarkastaneet, että Ghanassa ei ole jonkin toisen maan suurlähetystöä joka edustaisi myös Suomea? Sieltä voi myös anoa viisumia, vaikka käsittelyajat ovat kai pidemmät.

Viisumia ei tarvitse hakea henkilökohtaisesti, oleskelulupa on sitten varmaan asia erikseen.

Mutta toisaalta, mäkin sain viisumin Ghanaan kirjeitse, laitoin postissa paperit tanskaan (ghanan lähin suurlähetystö Tanskassa) ja meni muistaakseni 3 viikkoa niin sain viisumin. EI tarvinnut käydä paikanpäällä

Taitaa olla niin, että Afrikan maihin saa usein viisumin kirjeitse, mutta Afrikan maista tänne ei saa... Mutta ainakin Etiopiassa viisumi oli vain "rahastusta", ei sillä sen kummempaa virkaa ollut. Leima vaan lyötiin papereihin ja matka sai jatkua. Mutta kun haki viisumia Etiopiasta Suomeen, piti todellakin käydä henkilökohtaisesti suurlähetystössä.

Minäkin sanon, että laita vain tuollaisena menemään, kuulosti ihan hyvältä. Mutta en usko, että kirjeestä mitään hyötyä on. :(

ikävä kyllä se taitaa olla niin,että siskon täytyy mennä sinne Nigeriaan ihan itse..on ne muutkin selvinnyt Ghanasta Nigeriaan ja takaisin hengissä ;) ja voi olla,että viisumia ei tipu kyllä,vaikka opiskelupaikka olisikin olemassa.

Mun veli on hakenut tansaniaan ja gambiaan viisumia. Gampian suurlähetystö oli Ruotsissa ja viisumin ois voinut hakea joko kirjeellä missä tarvittavat liitteet mukana tai menemällä paikan päälle, jolloin viisumin saa itselleen nopeammin.
Mä mietin, että jos kirjeessä mainittaisi vierailu teidän luona (tarvitaanko teiltä kutsukirje?) Tarvitseeko tässä vaiheessa vielä mainita opiskelusta mikäli vasta kyselet viisumin saamisesta ilman, että miehesi sisko menee paikalle? Mä en tiedä toimiiko tuo siis samalla tapaa, kun afrikkaan mentäessä...

Katsoin suurlähetystön sivuilta, näkyy olevan pakollinen haastattelu viisumihakijoille, jos eivät ole suurlähetystön tuntemia henkilöitä. Mutta Ghanassa Suomea edustaa Tanska, sinne siis.

http://www.finlandnigeria.org/public/default.aspx?nodeid=31444&contentlan=1&culture=fi-FI

[QUOTE="mie";26360322]Katsoin suurlähetystön sivuilta, näkyy olevan pakollinen haastattelu viisumihakijoille, jos eivät ole suurlähetystön tuntemia henkilöitä. Mutta Ghanassa Suomea edustaa Tanska, sinne siis.

Viisumi - Suomen suurlähetystö, Abuja : Palvelut : Viisumi[/QUOTE]

Kun ghanalainen Ghanassa hakee oleskelulupaa Suomeen,asioidaan Nigeriassa olevassa suurlähetystössä.Kun ghanalainen joka asuu Suomessa,asioi Tanskan Ghanan suurlähetystössä,esim uusiakseen passinsa.

Kun ghanalainen Ghanassa hakee oleskelulupaa Suomeen,asioidaan Nigeriassa olevassa suurlähetystössä.Kun ghanalainen joka asuu Suomessa,asioi Tanskan Ghanan suurlähetystössä,esim uusiakseen passinsa.

"Ghanassa Suomea viisumiasioissa edustaa Tanska ja Beninissä Hollanti. Vain Ghanan ja Beninin kansalaiset, tai näissä maissa laillisesti ja pysyvästi oleskeluluvalla oleskelevat kolmansien maiden kansalaiset voivat hakea viisumia mainituista Suomea edustavista suurlähetystöistä." suora lainaus suurlähetystön sivuilta, ts. ghanalainen voi hakea viisumia Suomeen Ghanassa sijaitsevasta Tanskan suurlähetystöstä joka edustaa Suomea.

Ottamatta kantaa miten tai mistä viisumia pitää hakea kirjoitan tekstin mielestäni parempaan asuun näin:

Hei

Nimeni on XXXX. Asun Tampereella aviomieheni XXXX ja poikamme "Matin" kanssa. Aviomieheni on ghanalainen ja hän on asunut Suomessa kahdeksan vuotta.
Aviomieheni sisar XXXX on saanut pitkään odotetun koulupaikan Suomesta, Seinäjoelta ja toivomme että hän pääsisi Suomeen vielä tämän vuoden puolella opiskelemaan kovasti haluamaansa ammattia itselleen ja hankkimaan näin parempaa taloudellista tulevaisuuden turvaa.
Olemme auttaneet häntä paperi- ja raha-asioiden kanssa ja autamme tietenkin tulevaisuudessakin. Aluksi hän asuisi luonamme ja muuttaisi myöhemmin opiskelija-asuntoon Seinäjoelle.

Nyt kysynkin Teiltä, onko mahdollista anoa viisumia Nigerian lähetystöstä, ilman että hänen pitää matkustaa Ghanasta Nigeriaan? Hän on 21 vuotias nainen ja itse Afrikassa matkustaneena tiedän että tuo matka saattaa olla vaarallinen.
Kaikki tarvittavat paperit, dokumentit ja todistukset toimitamme tietenkin teille, mutta olisimme todella huojuntuneita jos XXX ei tarvitsisi itse käydä paikan päällä matkan vaarallisuuden vuoksi.*

Voisi varmaan vieläkin stilisoida, mutta mielestäni selkiytyi ja turhat koukerot jäi pois.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä