Hommaatteko te tosiaan kaikki lasten hoitajille ja opettajille jotain lahjaa?

• Viestiketjun aloittaja helvata pojat sentää
  • Ensimmäinen viesti
helvata pojat sentää
[QUOTE="www";26353759]miksi toista ihmistä ei voisii muistaa kiitoksella, kun tärkeää työtä tekee? Ja joo, palkkansa saavat, mutta hyvä mieli siitä tulee niin antajalle kuin saajallekin...[/QUOTE]

Oletko varma,että tulee niin hyvä mieli saajalle? Kahvipaketista :D

"vieras"
Meidän lapsi on perhepäivähoitajalla, ja viedään lahja. Satun pitämään kyseisestä naisesta, samoin lapsi: tosi mukava hoitajana. Halutaan muistaa häntä, antaa hänelle hyvä mieli.

Viedään lahjoja. Myös ekana koulupäivänä syksyllä. Maalla lahjoimme myös postinkantajan jouluna. Neuvolan tädeillekin vein ja päiväkodin tädeille. Töihinkin vien karkkia ennen lomaa ja loman jälkeen sekä merkkipäivinä perheessäni. :D

"www"
ei pidä kärjistää... jos vaikka ajattelisi asiaa niin, että ne päiväkodin tädit/koulun opettaja näkee arkena lastani kauemmin kuin minä itse, on aika loogista, että heistä muodotuu lasilleni aikasta tärkeitä ihmisiä...ja arvostan sitä todella paljon!

"Anni"
Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353782:
Muut teidän lähellä olevat ei tee sitten tärkeää työtä?
Eivät muut kuin lapsieni hoitajat hoida heitä joka arkipäivä monta tuntia. He ovat lapsilleni tärkeitä ja merkityksellisiä ihmisiä.
Neuvolan terveydenhoitajaa nähdään kerran vuodessa yhden lapsen tiimoilta. Lääkäriä vielä harvemmin. Miksi heitä muistaisin?

helvata pojat sentää
Viedään lahjoja. Myös ekana koulupäivänä syksyllä. Maalla lahjoimme myös postinkantajan jouluna. Neuvolan tädeillekin vein ja päiväkodin tädeille. Töihinkin vien karkkia ennen lomaa ja loman jälkeen sekä merkkipäivinä perheessäni. :D
Tämä on hienoa. Muistat useampaa,etkä vain paria ammattiryhmää.

Juuri sitä ihmettelen miksi vain heille viedään jotain

"www"
Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353798:
Oletko varma,että tulee niin hyvä mieli saajalle? Kahvipaketista :D
No voi sun kanssas...AINA on olemassa itsekkäitä ja omahyväisiä ihmisiä, joille ei kelpaa mikään ja siten ollen ei osaa olla kiitollinen mistään mitä saa...mutta tässä tapauksessa olkoon sitten niin...onpahan ainakin lapseni iloisia antaessaan jos saaja ei osaa olla... =)

mjut
Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353822:
Tämä on hienoa. Muistat useampaa,etkä vain paria ammattiryhmää.

Juuri sitä ihmettelen miksi vain heille viedään jotain
Kun nuo pari ammattiryhmää ovat arkisin joka päivä lasten kanssa.

helvata pojat sentää
[QUOTE="Anni";26353811]Eivät muut kuin lapsieni hoitajat hoida heitä joka arkipäivä monta tuntia. He ovat lapsilleni tärkeitä ja merkityksellisiä ihmisiä.
Neuvolan terveydenhoitajaa nähdään kerran vuodessa yhden lapsen tiimoilta. Lääkäriä vielä harvemmin. Miksi heitä muistaisin?[/QUOTE]

Miksi heitä muistaisin? Tuolla logiikalla sinun pitäisi muistaa myös itseäsi ja lapsien isää, muistatko ja ostatko teille jotain kivaa?
Miksi pitäisi olla niin kiitollinen heilleja lahjoa ne. Hoitaako ne sitten tai opettaako ne sitten teidän muksut paremmin suraavana vuonna?

"Anni"
Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353857:
Miksi heitä muistaisin? Tuolla logiikalla sinun pitäisi muistaa myös itseäsi ja lapsien isää, muistatko ja ostatko teille jotain kivaa?
Miksi pitäisi olla niin kiitollinen heilleja lahjoa ne. Hoitaako ne sitten tai opettaako ne sitten teidän muksut paremmin suraavana vuonna?
Ostan kyllä itselleni ja miehellenikin säännöllisesti jotain kivaa. Älä meitä sure.

Haluan kiittää lasteni hoitajia kuluneesta vuodesta. Eiväthän he välttämättä ole samassa ryhmässä lapsieni kanssa seuraavana vuonna, joten lahjomisesta ei ole kyse.

"Mää"
Se on osoitus omasta kiitollisuudesta hyvää työtä kohtaan sekä haluan myös opettaa lapsilleni, miten ihmisiä huomioidaan. Ilmeisesti sinä et ole koskaan sitä oppinut saati oppinut tuntemaan kiitollisuuttakaan!

Miulle ainaski muistaminen ja lahjominen ovat kaksi eri asiaa. Ope saa pienen lahjan kiitoksena kuluneesta vuodesta. Meillä kuopus vie opelle erikoisliikkeestä ostettua mummon marjapiirakalta tuoksuvaa teetä, esikoinen vie opensa makeannälkään tämän lempinameja.

Miksi? Koska siitä tulee antajalle ja saajalle hyvä mieli. Koska se kuuluu käytöstapoihin siellä suunnalla Suomea, josta olen kotoisin. Koska se lopettaa kouluvuoden vastavuoroisella antamisella. Koska opettaja on lasteni elämässä tärkeä henkilö.

helvata pojat sentää
[QUOTE="www";26353823]No voi sun kanssas...AINA on olemassa itsekkäitä ja omahyväisiä ihmisiä, joille ei kelpaa mikään ja siten ollen ei osaa olla kiitollinen mistään mitä saa...mutta tässä tapauksessa olkoon sitten niin...onpahan ainakin lapseni iloisia antaessaan jos saaja ei osaa olla... =)[/QUOTE]

Niin monen opettajan olen ainakin kuullut sanovan ennen kevätjuhlaa tai joulujuhlaa,että toivottavasti ei tulisi mitään lähjuksia. Krääsää on vaikka kuin jo nurkat täynnä ja sitten monen vuodenpäästä kysellään,et muistatkos kun annoimme sulle sen ja sen ja onko se piirongin päällä siellä sinua meidän Tahvosta hyviä muistoja tuomassa. Niin ja näitä asioita ei kysy lapset vaan vanhemmat. lapset ei edesmuistamitä ovat vieneet tai antaneet ja kelle. Ei se ole lapselle kovinkaan merkityksellistä,mutta vanhemmille se tuntuu olevan :D
Monelle opettajalle se on jopa noloa kun tuosaan jotain. Harva opettaja säilyttää niitä ja kahvipaketitkin menee opettajien kahvihuneeseen kaikille jakoon. Siellä sitten vitsaillaan,et kenen perhe toi Saludoa ja kenen JuhlaMokkaa :D

Jos lapsella on oikeasti maailman paras hoitaja tai upea opettaja, kirjoittakaa se korttiin.
Kaikkein mieleen painuvimpia "lahjoja" ovat olleet ne, kun vanhempi on sanonut olevansa onnellinen voidessaan luottaa opettajan ammattitaitoon. Tai kun lapsi on kirjoittanut korttiin mistä syistä arvostaa opettajaasa.

Karua sanoa, mutta en muista viime joululta kuka toi lahjan ja kuka ei.. Mutta muistan ne, jotka sanallisesti ja kirjallisesti muistivat. Ja arvostan jokaista sanaa!

Olen siis alakoulun ope :D

"ope"
Tässä open näkökulma: itselleni tulee hyvä mieli, kun muistetaan, tottakai. Mutta (tästä on muuten ennenkin jauhettu täällä) toivoisin jotain malttia lahjojen ostossa. Esim. itselleni tulee hieman vaivautunut olo, jos saan lahjaksi jonkun pentikin pystin. Tiedän sen olevan aika kallis, eikä minulla ole sille käyttöä. Sitten se lahja jää lojumaan vaatehuoneen nurkkaan - ei siksi, etten arvostaisi sitä, vaan siksi, että se vain ei ole ollenkaan minun tyyliseni eikä sovi kotini sisustukseen. Tai en vain yksinkertaisesti pidä siitä. Mutta minä en odota vanhemmilta mitään lahjaa, sillä teenhän vain työtäni. Jos joku taas haluaa muistaa ihan aidosti, eikä tee sitä velvollisuudesta, niin se on kaunis ele. Ja jos jotain haluaa antaa, niin oppilaan itse piirtämä kortti on esim. ihana muisto. Jos joku älyäsi tuoda kahvipaketin, niin ottaisin sen ilomielin vastaan! Täällä on myös joskus keskusteltu siitä, onko sopivaa antaa lahjaksi viinipullo opettajalle tai lastenhoitajalle. Minusta se on. Eri asia joku kossupullo, se taas ei oikein menisi läpi, ja tuntuisi jotenkin vinoilulta.

En tiedä auttoiko ketään, mutta älkää mammat stressatko niillä lahjoilla. Ei me mitään tartteta, oikeesti. :)

säpäle harmaana
Nyt yksi tyhmä kysymys aiheeseen liittyen. Miksi muistatte niitä hoitajia _keväällä_? Onko teidän lapset hoidosta koko kesän pois vai menevätkö kesäksi varahoitopaikkaan? Vai viettekö silloin kun jäätte itse kesälomalle?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26353952:
Nyt yksi tyhmä kysymys aiheeseen liittyen. Miksi muistatte niitä hoitajia _keväällä_? Onko teidän lapset hoidosta koko kesän pois vai menevätkö kesäksi varahoitopaikkaan? Vai viettekö silloin kun jäätte itse kesälomalle?
Kevätjuhlassa ja joulujuhlassa olleet hyvät ajat lahjoa.

Yhteistyössä