Mitä sairasta on siinä, että koko perhe saunoo yhdessä iästä ja sukupuolesta riippumatta?

7thHeaven
En mä tiedä mikä siinä sitten on niin kamalaa, mutta en menis mun 18v veljen kanssa, enkä miespuolisten ystävieni kanssa saunaan.
En varmaan edes anopin tai miehen mummin.
Oon vaan niin mukasiveä ehkä.
 
Kenenkään ei tarvitse tietenkään saunoa niiden ihmisten seurassa, jonka kanssa ei halua saunoa. Ihmetyttää vain, mitä sairasta siinä on joidenkin mielestä. Musta sekasaunomisessakaan ei ole mitään sairasta vaikka itse en ole tottunut saunomaan sekalaisessa mies-naisporukassa esim. kaveripiirissä. :xmas: Olen saunonut vain perheen kesken ja samaa sukupuolta olevien ihmisten kanssa. Uikkarit päällä olen ollut kyllä sekasaunoissa.
 
7thHeaven
Kenenkään ei tarvitse tietenkään saunoa niiden ihmisten seurassa, jonka kanssa ei halua saunoa. Ihmetyttää vain, mitä sairasta siinä on joidenkin mielestä. Musta sekasaunomisessakaan ei ole mitään sairasta vaikka itse en ole tottunut saunomaan sekalaisessa mies-naisporukassa esim. kaveripiirissä. :xmas: Olen saunonut vain perheen kesken ja samaa sukupuolta olevien ihmisten kanssa. Uikkarit päällä olen ollut kyllä sekasaunoissa.
Mulle tulis myös vähän ilkee olo jos kuulisin, että mun aikuinen ystävä saunois aikuisen veljensä tai isänsä kanssa. Mut en kyllä tiedä miten siitä saa sairasta..
Mut toisaalta unohtaisin sen asian varmaan lähes samantien.
 
"..."
Itse ajattelen ettei siinä ole mitään pahaa jos vielä aikuisenakin saunoo perheensä kesken, alasti siis. Kyllä me saunottiinki kaikki keskenämme vielä kun vanhemmillani asuin. Nykyään jos saunaan päästään niin miehen kanssa mennään kahdestaan, korkeintaan on mun veljet mukana. Eli en haluiasi että mieheni saunoisi esimerkiksi äitini kanssa, mutta oman perheen kesken saunomisessa en näe mitään pahaa :)
 
En näe sitä sairaana tms, mutta toisaalta pidän ihan normaalina sitä että murrosikään tultaessa nuori ei enää halua näyttäytyä alasti eri sukupuolta olevien omanikäisten tai vanhempien ihmisten seurassa. Silloinkaan kun nämä ovat samaa perhettä. Omat seurustelusuhteet poislukien.

Tietysti ihmiset suhtautuvat näihin erilailla ja jotkuthan tykkäävät sekasaunoa liki vieraidenkin ihmisten kanssa jne, ei siinäkään sairasta. Mutta siis ihan ymmärrettävää ettei kaikki halua tuohon ryhtyä.

Ehkä se jos itselle saunominen oman isän ja/tai veljien kanssa tuntuu mahdottomalta ajatukselta, tekee myös sitä että vieraidenkin tekemänä tuo tuntuu oudolta.
 

Yhteistyössä