Pääsis kauppaan hyllyttämään mutta miten raskasta työtä se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskastako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan tavallista työtähän se. Vedät lavan tai rullakon hyllyjen väliin ja laitat FIFO järjestykseen niitä kamoja hyllyyn. Sellaista työtä mihin jokainen pystyy.

No itse pidän tuolllaista hyllytystä aikas kevyenä työnä, mutta varmaan riippuu siitä kuinka raskasta työtä on joutunut aiemmin tekemään. Kyllä kai jollekin "sohvaperunalle" tuokin voi tuntua liian raskaalta...

• Tykkää
Reactions: MsGodDammit
Raskainta siellä oli se alahyllyissä pyllöttäminen. Otat ensin vanhat pois, uudet taakse ja vanhat eteen ja viereisten hyllyjen korjaus kohilleen.Siis vedetään taakese jäänyt tavara eteen siistiin pinoon. Mulla ei selkä kestänyt,mutta eipä se mitään kestä mutenkaan. Kivaa hommaa muuten,. senkun latoo vaan ja miettii omiaan, helppoo!

[QUOTE="Vieras";26350477]Eipä niitä oikein istuenkaan voi hyllyttää. Mutta onhan siellä sentään tauot. Jokainen terve ihminen jaksaa kyllä seistä pari tuntia kerrallaan. Plus että siihen seisomiseen tottuu. Kannattaa panostaa työkenkiin. Sillä on paljon merkitystä.[/QUOTE]

Sitten ei onnistu.

Seisomatyötähän tuo on ja "sormivoimia" huomaa tarvitsevansa päivän aikaan, koska hyllystä ekaks tuotteet veks ja uudet hyllytetään taakse.
Tavallaan se on yksitoikkoista, mutta ei raskasta mielestäni ;)

Tavaran latomista hyllyyn, ei oo missään mittakaavassa mun mielestä raskasta työtä.

Kyllä se suht raskastakin on esim litran, puolen toista mehut ei hyppää itsekseen hyllyyn ja isommat purkitkin painaa kun ei niitä yksitellen sinne nosteta vaan useampia kerralla. Miehelle hyvää työ, mutta naiselle saattaa olla vähän raskasta ja päälle koko päivän jaloilla oleminen.

[QUOTE="Höpöhöpö";26350496]Kyllä se suht raskastakin on esim litran, puolen toista mehut ei hyppää itsekseen hyllyyn ja isommat purkitkin painaa kun ei niitä yksitellen sinne nosteta vaan useampia kerralla. Miehelle hyvää työ, mutta naiselle saattaa olla vähän raskasta ja päälle koko päivän jaloilla oleminen.[/QUOTE]

Edelleen, minun mittakaavallani ei millään tapaa raskasta.

• Tykkää
Reactions: MsGodDammit
[QUOTE="Höpöhöpö";26350496]Kyllä se suht raskastakin on esim litran, puolen toista mehut ei hyppää itsekseen hyllyyn ja isommat purkitkin painaa kun ei niitä yksitellen sinne nosteta vaan useampia kerralla. Miehelle hyvää työ, mutta naiselle saattaa olla vähän raskasta ja päälle koko päivän jaloilla oleminen.[/QUOTE]

näin juuri

Mun mielestä kivointa ja helpointa kaupan työtehtävistä. Raskaampien tuotteiden, kuten limsojen ja maitotuotteiden laittaminen on fyysistä, jos sellaistakin joudut tekemään, mutta siihenkin tottuu. Kyllä tämän työtehtävän pitäisi melkein kenelle tahansa sopia, jollei ole kovia rajoitteita selän toimintakyvyssä (kyykistely jne.). Seisomiseen tottuu kyllä nopeasti normaalifysiikalla varustettu ihminen, vaikka sohvaperuna olisikin.

Riippuu varmaan vähän paikastakin ja miehityksen määrästä. Itse työskentelin muutaman vuoden teollisissa elintarvikkeissa, ensin myyjänä ja myöhemmin ryhmänvastaavana. Ja voin sanoa, että siellä painettiin hommia sata lasissa. Meitä oli kaksi vakkaria ja toisen vapaapäivänä painettiin sitten yksin. Normimäärä tavaraa oli sellaiset 8 lavaa päivässä ja erikoisempina päivinä jopa tuplat. Oli todellakin raskasta :).

Mutta nykyään tavarat kai puretaan ensin kärryihin ja varmaan monessa kaupassa tahti on inhimillisempää. Toisaalta mä kyllä itse ihan tykkäsin siitä raatamisen meiningistä. Työpäivän jälkeen oli hikinen ja lihassärkyinen, tiesi tehneensä :). Ja toisaalta työpäivätkin kului järkyttävän nopeaa vauhtia. Huomattavasti mukavampaa tehdä töitä kelloa vastaan kuin katsella kellon matelevan.

Eikä siellä oo aikaa tupeksia ja istua hyllyjen vieressä laittamassa yks kerrallaan. Mitä isompi kauppa, sen enempi rullakoita ja ne kaikki on tyhjennettävä oman työvuoron aikana koska seuraavana päivänä sielä on uus kuorma. Eli ei oo ihan lepposta hommaa..

[QUOTE="Myy";26350522]Mun mielestä kivointa ja helpointa kaupan työtehtävistä. Raskaampien tuotteiden, kuten limsojen ja maitotuotteiden laittaminen on fyysistä, jos sellaistakin joudut tekemään, mutta siihenkin tottuu. Kyllä tämän työtehtävän pitäisi melkein kenelle tahansa sopia, jollei ole kovia rajoitteita selän toimintakyvyssä (kyykistely jne.). Seisomiseen tottuu kyllä nopeasti normaalifysiikalla varustettu ihminen, vaikka sohvaperuna olisikin.[/QUOTE]

Kun nimenomaan on fyysisiä rajoitteita,siksi kysyinkin.

ei ole raskasta, on paljon raskaampia töitä: syövyttäviä aineita, syöpää aiheuttavia aineita, vaaratilanteita, vastuuta ihmisistä, jatkuvaa asiakaspalvelua hankalien asiakkaiden kanssa, suuria koneita kuumissa tiloissa, vaativaa tarkkuutta vaativia töitä. Sanoisin et toi on helpoimmasta päästä, suoranaista lepoa, mutta kuitenkin työtä kuin työtä arvostan tietysti.

jos asennot kunnossa, niin kyllä jaksaa varmaan vaikka olisi rajoitteita? riippuu tietysti millaisia. voiko sitä kokeilla? Tietysti jos selkä tms. ei oikeesti kestä niin en osaa sanoa sitä.

Mä tein kesätyönä tuota hyllyttämistä 14- ja 15-vuotiaana. Ei ollut mielestäni super rankkaa. Alahyllyille tulevat tavarat voi (ja kannattaakin) laittaa kyykyssä paikkoilleen.

Yhteistyössä