Varastitko synnytyslaitokselta mitään?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Ne ihkut verkkoalkkarit tais jäädä jalkaan ja semmonen jättiside ku en muistanu vaihtaa ku housut ja paidan päälle. Siellä epäiltiin että pöllin rintakumin kun oli oma mukana.
 
[QUOTE="vieras";26337114]Tässä toinen yllätys: Myös kynsisakset ja kammat kierrätetään. Ne vain desinfioidaan ensin dekossa.[/QUOTE]

En oo koskaan kuullutkaan, vaikka useissa sairaaloissa oon ollu töissä, tosin en synnärillä. Kynsisaksia ei tosiaan oo jokaiselle omaa ees ollu antaa ja niille riittää desinfiointiaineella putsaus käytön jälkeen ja kammat on aina saanu potilas pitää.
 
"punahilkka"
En oo koskaan kuullutkaan, vaikka useissa sairaaloissa oon ollu töissä, tosin en synnärillä. Kynsisaksia ei tosiaan oo jokaiselle omaa ees ollu antaa ja niille riittää desinfiointiaineella putsaus käytön jälkeen ja kammat on aina saanu potilas pitää.
Ei ainakaan tuolla ois saanu kampaa pitää. oli ongelma jo saada se kampa, kun ne järkiään pöllitään sieltä. Oiskin kiva, kun synnärit kertos mitä heiltä ei tahdo löytyä ja pyytäs et potilaat ottaa omia mukaan. Kampakaan ei kauheen suuri investointi ole ottaa kotoa matkaan.
 
"vieras"
Mä en tiedä millaisia muut synnärit on, mutta meidän synnäri ei kovinkaan iso ja rahakas laitos ole, että sieltä kehtais mitään kotiin viedä, lähinnä olen miettinyt huolivatko lahjoituksena pienimmät vauvan vaatteet. Rintapumppuja oli tasan kaksi, joten toisen katoaminen olisi aika nopsaan ilmennyt, ne isot siteet oli ihan kauheen epämukavia ja niiden olemassa olon omien vaatteiden kanssa olisi tuntunut ja varmasti myös näkynyt, siis missä teltoissa te olette synnärille menneet, että olette voineet "vahingossa" poistua sieltä se jätti side housuissa?
 
"punahilkka"
Aika harvassa ylipäätään ne naiset, jotka käyttää semmosta pappakampaa.. :p
Niin olen luullut minäkin, mutta todellisuus on ilmeisesti aivan toinen. Ekan vauvan kans en osannu odottaa kampaa edes synnärillä tarvitsevani, saati mitään muuta sellasta joita oli niin paljon pöllitty ettei ollu saatavilla ollenkaan. Pahoittelivat vaan aina et sulle ois semmonenkin nyt hyvä tässä kohtaa, muttei meiltä enää löydy yhtään. Seuraavalle varaan omaan kassiin joitain juttuja mukaan.
 
"maisa"
??? öö,en. varastaminen ei kuulu tapoihini todellakaan.
pitäiskö tosta touhusta olla ylpeä,vai minkä takia tollasta täällä kysellään?ei ymmärrä : ))
eikös ne synnärin tavarat ole tarkoitettu KAIKKIEN käyttöön siellä SYNNÄRILLÄ!?
jos jotakin sellaista olen tarvinnut,mikä ei ole mun,olen mennyt kauppaan,JA OSTANUT IHAN RAHALLA SEN.ei tule mieleenkään varastaa jotakin mikä on tarkoitettu kaikille,ja ennenkaikkea pienten vastasyntyneiden hyvinvointiin!!!!
ja heidän äideille.
enkä kyllä katso hyvällä todellakaan ihmisiä jotka vievät toisten omaisuutta luvatta.
 
Ilmeisesti meidän synnärillä ei ole hävikkiä suuremmin kun edelleen kaikilla on vapaa pääsy varastoihin missä on vaipat, vaatteet jne..Ja ihan luvan kanssa saa viedä niitä isompia siteitä kotiin jne..

Sitä en kyllä mäkää ymmärrä et miks joku sieltä niitä vaatteita veis..
 
[QUOTE="punahilkka";26337239]Niin olen luullut minäkin, mutta todellisuus on ilmeisesti aivan toinen. Ekan vauvan kans en osannu odottaa kampaa edes synnärillä tarvitsevani, saati mitään muuta sellasta joita oli niin paljon pöllitty ettei ollu saatavilla ollenkaan. Pahoittelivat vaan aina et sulle ois semmonenkin nyt hyvä tässä kohtaa, muttei meiltä enää löydy yhtään. Seuraavalle varaan omaan kassiin joitain juttuja mukaan.[/QUOTE]

Tarkotin lähinnä että ei tulis itelle ainakaan mieleenkään lähteä mihinkään ilman omaa harjaa, kampa ei menis ees tukasta läpi.. Toki eihän se varastamasta estä, jos on semmoseen taipuvainen..
 
näin käy
Tästä ketjusta tulee mieleeni pari ns. matalan kynnyksen kohtaamispaikkaa, joissa käy mielenterveys- ja päihdeongelmaisia sekä muita yhteiskunnan vähäosaisia. Kaikki viedään (astioita, kahvipaketteja, saippuaa, muuta irtotavaraa), vaikka tarkoituksemme on ollut tarjota näille ihmisille paikka, jossa he voivat edullisesti ruokailla ja viettää aikaa. Väkisinkin tulee mieleeni näiden sairaalavarkaiden olevan jotenkin samanlaisessa tilanteessa ja oikeuttavan varastamisensa puhumalla siitä "mukaan ottamisena". Tällä tavalla julkinen terveydenhuolto rapautuu ihan kansalaisista itsestään lähtien ja lopulta juuri ne ryhmät, joilla ei ole varaa yksityisiin palveluihin, jäävät hoitamatta julkisen terveydenhuollon surkastuttua.
 
ei oo totta
Uskomatonta, ihanko oikeasti ihmiset vie sairaalasta tavaraa ja vielä leveilee sillä netissä? Miten sairaaksi on maailma mennyt.

Itse "varastin" vain sellaiset verkkoalushousut, koska luulin niitä kertakäyttöisiksi. Rintakuminkin jätin ohjeiden mukaan juuri sinne minne pyysivät. Luulin että kaikki muutkin toimivat näin.
 
"vieras"
Niitä siteitä :ashamed: Kotona olis saanut laittaa tavallisia yösiteitä ainakin neljä yhtaikaa...
No niinhän se kuuluukin tehdä, jos ei isompia ole!

Meillä ei sairaalassa isompia ollut, ihan sellaisia Vuokkosia tms. yösiteitä laitettiin heti synnytyksen jälkeen neljä kappaletta ja pakkausta koossa pitämään se vaipan vaihdossa käytettävä kertakäyttölakana :D

Ja aika monta pakettia pistin sitten miehen ostamaan noita yösiteitä kun kotiuduttiin. Kotiuduttiin samana päivänä synnytyksestä, niin vuoto oli vielä voimakasta useamman päivän ajan kotonakin. Jos ei neljää, niin kahta sidettä sai pitkään laittaa.

Välillä käytin myös vauvan vaippaa, joka imi uskomattoman hyvin, vinkiksi kaikille ;)
 
"Eepee"
Minä otin mukaan vauvan tutin, muutaman semmosen pitkän vanupuikon, lansinoh-pikkupurkin, pari PronXen-tablettia, 3 alkkarit kun ne olis muuten menny roskiin ja n. 10 kpl jättisiteitä, kun hölmönä en olit varanut kotiin yhtään siteitä.
 
iso sairaalalasku
Joku sanoi että lasku kun tuli kotiin ni ois voinu noin tieten ottaa enemmänkin... Minun mielestäni se on pieni hinta mitä joutuu siellä olosta Suomessa maksamaan. Itsellä joutuivat hälyttämään KOTOA päivystävän leikkaussalitiimin (mukana siis anestesia lääkärit ja kaikki) jotta saivat meikäläisen takaliston kursittua kokoon leikkaussalissa synnytyksen jälkeen. Oon joskus naureskellu että kyllä niille perberitikeille tuli hintaa! Meidän sairaalassa kun ei oo ilta/yö aikaan kun yksi leikkaussalitiimi paikalla ja ne olivat juuri jossain toisessa leikkauksessa ja oottaa ei voitu kun olis meikäläinen kuulemma vuotanut kuiviin...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yöpaidoista;26332537:
Ja se mitä noihin yöpaitoihin tulee, niin ne ei edes ole sairaalan omaisuutta (eli verorahoilla hankittua) vaan pesulan omaisuutta. Pesulat vuokraa niitä sairaaloillle.
Ai apua, mikä ajatuksen juoksu jollain on, eihän se tee varastamisesta yhtään hyväksyttävämpää vaikkei sitä veronmaksajilta ole vietykkään. Sun logiikalla kaupasta saa varastaa kun se ei ole verorahoilla hankittua.
 

Yhteistyössä