Varastitko synnytyslaitokselta mitään?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla ei imettäminen onnistunut ilman rintakumia, ja hoitajat kysyivät, ehtiikö mieheni ajaa kaupunkiin ennen seuraavaa imetyskertaa ja ostaa matkalla rintakumeja, ja neuvoivat vielä miehelle millaisia kannattaa ostaa :D En tiedä olivatko vain väliaikaisesti loppu vai eikö niitä ole Seinäjoella synnärillä tarjolla ollenkaan.

Jossainhan on esimerkiksi rintapumppujakin pöllitty niin paljon, että äidit joutuvat jonottamaan, että saavat sitä ainoaa jäljelle jäänyttä käyttää. Mammat ottaa vauvalle vaippapinoja mukaansa samalla kun vanhusten vaippamääriä säännöstellään... Varastaminen on aina varastamista, ottipa sitten sairaalasta, kaupasta tai naapurilta, ja ihan varmasti tuo varastelu näkyy jossain, vaikkapa tavaroiden huonossa kunnossa tai puutteena. Lisää ei voida ostaa kun ei ole varaa tai ei kannata, kun kaikki hyvä viedään.
 
"vieras"
En vienyt mitään. Jorvissa vaippojakin saa huoneeseen kerralla jotain 5-10kpl (huoneessa 2 äitiä). Oli todella rasittavaa mennä joskus yöllä pyytämään lisää kun loppui kesken. Enempää ei kuitenkaan huoneeseen kerralla jätetty, kun ne kuulemma aina pöllitään!
 
Meidän sairaalassa ainakin vauvan vaatteet oli niin hirveitä etten olis niitä ottanu vaikka olis tarjottu. Ne verkkosexypikkarit jäi toisella kertaa jalkaan. Oman siteen olin vaihtanu ja vaihtopikkaritkin oli kassissa mutta järki ei vaan sanonu et nekin vois vaihtaa :). Ai niin, olin jo aktiivisesti unohtanut, varastin sellaisen flanellipeiton tai pyyhkeet tai mikä se nyt on johon vauvan voi kapaloida. Yhtään kapaloa en tehnyt eli turha omantunnon rasite.
 
"silakka"
Jännää että monelle on sitten niin tärkeetä että micot ja nicot on puettu tiettyyn kuosiin ja/tai merkkiin pienestä pitäen. Äidilläkin pitää olla meandi:n paitulit päällä. Ei siksi että merkki ja hinta olisi tärkeetä vaan ne nyt vaan on niiiin hyviä, laadukkaita ja mukavia päällä!

Mutta kun on VARASTETTU ja ILMAINEN niin kyllä kelpaa! Ei haittaa vaikka HUS lukisi kissan kokoisin kirjaimin selässä tai potkarit aivan ihanat unisex keltaiset kohta puhki kuluneet. Perkeleen hyeenalauma.
 
..
..opettaisitteko nyt sitten omalle nyytillennekin että hei kun menet sairaalaan vie kaikki mitä käteen jää? ymmärrän jos otat mukaan henkilökohtaiset tavarat:rannekkeen, voiteen joka on sinulle tuotu purkissa, vauvan tutin jota hygienia syistä ei käytetä uudestaan, sekä jos alus housut saat pitää haavan tms syyn vuoksi, tai isomman siteen matkaa varten LUVAN KANSSA. En yhtään ihmettele että SATKSissakin on vain 2 rintapumppua nekin pöytään ruuvattu kiinni, vaippoja sai vain 4kpl kerrallaan huoneeseen ja käyttömäärä merkattiin ylös, maitoa vain pyytämällä ja pullot haettiin aina kierrolla takaisin, vaippoja tuotiin wc:hen vain muutama kerrallaan ja vauvan vaatteitakin oli vain parit kaapissa. tähän siis ollaan tultu koska asiakkaisiinkaan enään voi luottaa. kyllä pitää olla taloudellisesti todella rappiolla tai erittäin mieleltään kieroutunut ihminen jos vaippoja,tutteja ja vaatteita pitää heti alkumetreillä VARASTAA??
 
"vieras"
Luvatta en ottanut mitään. Rintakumin sain luvalla, koska imetys ei muuten onnistunut, kotona ei ollut niitä ja kello oli vaille 8 lauantai-iltana kun lähdettiin. Lähtiessä hoitaja kysyi oliko tutti sairaalasta vai oma, kun sanoin että sairaalasta niin otti pois sen :D
 
"HEH"
Mä otin vaippoja me oltiin sairaalassa 2kk tai siis vauva oli. Mä olin 2 viikkoa. Niin kerty niitä vaippoja sit mukaan... Yhen rasvapurkin taisin napata... Vaatteita en kyllä ottas. ne on siellä tosi tiukassa. Meillä kyllä hävis omia vaatteita siellä, mitä vietiin vauvalle. ;( otin vaippoja sit senkin eestä....
 
astalea
Syntinen ilmoittautuu. Otin rintakumin, vaikka tiesin että se pitäisi palauttaa. Mulla oli 2 eri kokoista, ja sen isomman ja paremman (suositumman) palautin. Pienemmän otin mukaan, vaikka olin menossa kotimatkalla kaupan kautta ostamaan rintakumeja. Siksi otin, että pelkäsin että ne on kaupasta loppu, ja vauvan ei syönyt ilman.

Omatunto kolkutti ja koska ostin itse niitä isompia ja parempia, heitin sen pienen ja huonon roskiin. Mietin tässä, että jos lähetän nuo ostamani sinne osastolle nimettömänä postissa? :D Huolivatkohan niitä. Voin samaan kuoreen laittaa sen jättisiteen jonka otin mukaan mutta jäi käyttämättä.
 
"vieras"
Ekan kohdalla en muistaakseni mitään mutta tokan kohdalla otin kaksi niitä libero-kasseja kun en sillon ekalla kertaa älynnyt sellasta ottaa niin otinpa sitten vahingon takasin kuopuksen kohdalla.
 
astalea
HAASTAN MUUTKIN KLEPTOMAANIT LÄHETTÄMÄÄN POSTISSA PÖLLIMÄNSÄ TAVARAT! :D

Esim vauvan vaatteet menee kätevästi kirjekuoressa, maksaa vain 0,75 e. Nimetön anteeksipyyntö mukaan. Synnärit hukkuvat siihen tavaratulvaan.

Ehkä niitä käytettyjä pikkareita ja siteitä ei kannata lähettää, eikä vaippoja.. :D
 
"Hilde"
Siis hä. En jaksa lukea koko ketjua, mutta ihanko tosissaan tätä kysytään? En vienyt mitään, ei ole tapana varastaa, en ymmärrä, miksi olisin varastanut synnytyssairaalasta. Toki olisi tehnyt mieli viedä sellaiset ihanat alushousut :)
 
"hilma"
Otin tosi monta pakettia niitä tena-vaippoja ja hyvä, että otin sillä kotiin varaamillani yösiteillä en olisi millään pärjännyt kaiken sen verenvuodon ja pahan virtsankarkailun vuoksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26333306]Rintakumeja kuulemma pöllitään ihan hirveät määrät,sanoi kätilö mulle kun esikoisen kanssa olin synnärillä. Silloin niitä ei ollutkaan heti saatavilla ja hoitaja kävi hakemassa lähtöpäivänä rintakumin pois mun pöydältä.[/QUOTE]

Pöllitään? Mä ainakin kuvittelin, että sen SAA omaksi. Jos olisin tiennyt, että ne on käytettyjä, niin olisin laittanut miehen ostamaan kaupasta paketin uusia. Eipä se meille ollut rahasta kiinni, mutta ei tullut mieleenkään, että niitä voisi kierrättää. En mä niitä käytettyjä siteitäkään sinne sairaalaan palauttanut...
 
siis???
Itsellä kaksi lasta. Kummallakaan kerralla meidän sairaalassa en ole nähnyt rintakumeja, rasvaa, hammasharjoja, vauvan harjoja, harsoja tai rintaliivejä. Nämä ei ilmeisesti kuulu valikoimaan tai sitten niitä pitää pyytää erikseen. Minulle ei ikinä tarjottu. Sanottiin suoraan että mies voi tuoda esim. bepanthenia tullessaan. Myös mm. rautalääkkeitä en saanut osastolta, vaan kotonta piti tuoda. Ja tämä mielestäni ok. Ei siellä kuitenkaan missään hotellissa olla!

Mitä tulee noihin flanellikapaloihin ym. Olen ollut itse pesulassa töissä ja on se kyllä välillä suorastaan surku kun tilaavat lastenosastolle pienille sairaille vauvoille kapaloita taii muita vastaavia ja sitten niitä ei yksinkertaisesti ole sinne laittaa kun ei niitä ole ikinä sinne pesulaan saakka päätyt. Nyt selvisi minulle mihin ne on kadonneet.
 
[QUOTE="mama";26334745]^ Tuohon, että olihan se eka vaatekappale sen uunituoreen lapsen päällä ikinä. Ei voinut vastustaa :) Tunnesyistä...[/QUOTE]


Eikö olis helpompi ottaa oma mieleinen myssy mukaan ja viedä sit kotiinkin?
 

Yhteistyössä