Varastitko synnytyslaitokselta mitään?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
:))
Haha, en jaksanut lukea koko ketjua mutta sen perusteella mitä luin, voin ehkä lakata potemasta huonoa omatuntoa. Nimittäin yhdestä harsoliinasta joka kotiin kulkeutui 4v sitten. :D :D Mua on oikeasti hävettänyt se! :D

Ei kyllä tullut nyt mieleenkään nyysiä mitään kun 6kk sitten taas synnytin, johan sieltä tuli liberon- ja pampersin kassit, verkkorintsikat, verkkoalkkarit (niitä hoitaja suositteli nappaamaan muutamat kotiin kun on mukavammat kuin tavalliset pikkarit!!), lääkepurkissa nännirasvaa ja mitähän kaikkea..
 
Menee aiheen vierestä, mutta mulla on kotona iso kasa harsoja, joissa lukee Turun tekstiilihuolto. Ja pinnasängyn kosteussuojalakana, jossa lukee VR:n omaisuutta.

Kirppikseltä oon ostanut...ja kotona nuo tekstit huomannut.

Jotkut siis tekee ihan bisnestä pöllimällä.
 
En mitään. Eipä siellä ollu mitään mitä varastaa. Tosin ei ole tapana varastaa muutenkaan mistään mitään.
Ainoastaan olen kerran ottanu pojalle sukat ku oli leikkauksessa, ja vein vaatteet välissä kotia pestäväksi ja unohdin ottaa sukat mukaan. Ja niihinki sain ihan hoitajalta luvan,etten niitäkään varastanu.
 
"vieras"
Mitään en ottanut, mutta minun rintaliivit jäi sinne. Päälle eivät mahtuneet ja unohdin pakata, johonkin lakanapyykin sekaan jäivät. Kun kävin niitä seuraavalla viikolla etsimässä ja kysymässä, niin jollekin äidille olivat jo kelvanneet nekin :(
 
En olisi. Työskentelen sairaalassa itsekin ja tiedän mitä vaatteet maksavat. Se että ne on vuokrattu pesulalta ei tarkoita ettei kadonneista joudu maksamaan.
Hyvin monlta hoitajalta kuullu samaa,että kaikki katoaa. Hyvä ettei kiikkutuolejakin viedä mennessä.
Ja itse pesulassa töissä suorastaan säälittää ne ihmiset jotka joutuu niitä ryntteitä pitämään ku ei kannata hienompia hommata ku ne katoaa heti. Ja määrärahat ostaa uusia on todella tiukoilla.
 
Sellasen jättisiteen otin tarkoituksellani mukaan, ja sit luvan kanssa sain ottaa sellaset kertakäyttöiset lämpöpussit ku maito pakkautu koko ajan.
Ei sieltä muuta tainnut mukaan lähteä, vauvalle oli kyllä tarvikkeita ja vaatteita ihan riittämiin omastakin takaa.
 
Ei ole kaikkialla. Toisissa paikoissa nekin verkkopöksyt pestään. Enkä kyllä ihmettelis jos joutuu kertakäyttökulttuuriin sairaaloissa siirtymään, kun lukee miten on tavaraa lähteny kenenkin matkaan :(
No ainakin ne naisteklinikan kalsarit oli tasan varmasti kertakäyttökamaa. Hyvä kun pysyi kasassa vessareissun ajan. Sormen meni verkosta läpi, kun vähän rivakammin kiskaisi. Jotenkin ällöttää ajatus, jostain muusta kuin kertakäyttökalsareista. En ostaisi alusvaatteita kirppikseltäkään.
 
gtfttgh
Synnytysosaston puolella ei saanut lämpöpakkausta/jyväpussia kun kaikki on varastettu eikä ole uusia hankinnassa. Eli kuittausta vastaan varmaan jatkossa saa synnyttäessä lainata lämpötyynyä, jumppapalloa tms. Varmaan joku mamma jollain opilla veisi synnytysjakkarankin kotiin.
 
sh
[QUOTE="vieras";26333809]Itse olen siivoojana sairaalassa ja kyllä sieltä kaikki mahdollinen lähtee kävelemään mikä ei ole ruuvattu seinään kiinni :/

Vähän kyllä ihmetyttää, että jotkut vaan naureskelevat asialle.[/QUOTE]

Niinpä! Ja sitten jaksavat vielä ihmetellä, kun sairaaloissa joudutaan säästämään kaikesta, hoitotarvikkeista lähtien, kun potilaat pöllivät niitä minkä kerkeävät. Ja näin ollen potilashoito kärsii, joudutaan säästösyistä jopa sulkemaan osastoja, koska sairaaloilla ei yksinkertaisesti ole resursseja hankkia uusia tavaroita ja vaatteita tilalle. Käytetyt potilasvaatteet voi myös ystävällisesti palauttaa sairaalaan, jos niitä on kotiinsa vienyt! Joskus jotkut potilaat jopa kotiutetaan potilasvaatteissa, jos omat menneet roskiin esim. onnettomuuden vuoksi, mutta kyllä suomalainen potilas on yleensä niin fiksu että palauttaa ne sairaalaan. Toista on palstamammojen kohdalla!

Ainoastaan OMALLE potilaspöydälle jätetyt loput lääkekipot, rasvajämäpurkit, terveyssiteet yms saa ottaa mukaan, koska ne menevät muutenkin hygieniasyistä roskiin.
 
mä olen hoitsu JA SILTI PÖLLIN sen aikaisemmin mainitsemani rintakumin, parit vaipat ja myssyn, koettakaa selviytyä nyt vaan tän ketjun kanssa!! sairaanhoitopiirien kustannusongelmat eivät johdu synnäriltä pöllityistä tavaroista, believe me...
 
[QUOTE="vieras";26333809]Itse olen siivoojana sairaalassa ja kyllä sieltä kaikki mahdollinen lähtee kävelemään mikä ei ole ruuvattu seinään kiinni :/

Vähän kyllä ihmetyttää, että jotkut vaan naureskelevat asialle.[/QUOTE]

toinen ex laikkari täällä.
Ja kyllä sieltä hammasharjat mukeineen lähtee kävelemään.
Melkein oikeestaan mikä vaan ei oo kiinni.
 
"koppis"
Järkyttävää, miten paljon viitsitte viedä tavaraa eli varastaa.. Itse en vienyt mitään enkä olis kyllä mistään hinnasta niitä kauheita sairaalalumppuja huolinutkaan (siis aikuisen vaatteita). Vauvallekin ostettiin itse tutti ja mies toi sen sairaalaan, kun ei meidän sairaalassa vauvalle suostuttu edes antamaan tuttia, että osaisi imeä tissiä. Vauva osasi imeä kyllä molempia :)
 
Sellasen jättisiteen otin tarkoituksellani mukaan, ja sit luvan kanssa sain ottaa sellaset kertakäyttöiset lämpöpussit ku maito pakkautu koko ajan.
Ei sieltä muuta tainnut mukaan lähteä, vauvalle oli kyllä tarvikkeita ja vaatteita ihan riittämiin omastakin takaa.
mullekin kätilö sanoi,että ota mukaan ja käytä tarvittaessa kotona..sen unohdin tuosta omasta listasta aiemmin..
 

Yhteistyössä