Jos teille olisi tulossa lapsia viikonlopuksi hoitoon - ja omastakin takaa pieniä riittäisi

"Muija"
Olisin minäkin ottanut lapset vastaan, mutta laittaisin heidät pesemään kätensä tavallista useammin. Lisäksi meillä on käsidesipullo tautiaikoja varten varattuna, ja sitä käytetään jos joudumme toipilaina olemaan perheen ulkopuolisten kanssa tekemisissä tai jos olemme jonkun sairastuneen tutun kanssa olleet tekemisissä. Siitä kun tarjoaa väliajoin lapsen käsiin tilsat niin auttaa ainakin vähän tartuntoja leviämästä. :)
 
[QUOTE="Muija";26326283]Olisin minäkin ottanut lapset vastaan, mutta laittaisin heidät pesemään kätensä tavallista useammin. Lisäksi meillä on käsidesipullo tautiaikoja varten varattuna, ja sitä käytetään jos joudumme toipilaina olemaan perheen ulkopuolisten kanssa tekemisissä tai jos olemme jonkun sairastuneen tutun kanssa olleet tekemisissä. Siitä kun tarjoaa väliajoin lapsen käsiin tilsat niin auttaa ainakin vähän tartuntoja leviämästä. :)[/QUOTE]

Jeps.
Minäkin nostin käsidesit veskiin ja köökiin esille.
Normioloissa niitä ei käytetä, mutta nyt ehkä taas paikallaan.

:)
 
heihei mutsit
Se lause oli oikeastaan tarkoitettu vähän itsensä kiusoitteluksi.
Minusta on hupsua, miten koukussa olen noihin lapsenlapsiini.
En oikeasti osaa kuvitella tilannetta, jolloin en heitä viikonlopuksi "huolisi".

:)
Luulen silti sinunkin ymmärtävän, että termiä "huolia" käytettiin tuossa jonkun verran arkimerkityksestään poikkeavassa tarkoituksessa - luullakseni kyse ei ollut niinkään arvottamisesta vaan "tietoisesta riskistä" tm.

Mutta hyvähän se on innoissaan olla. :) Hieman vain tuo yksi tähtien sisään suljettu loppukaneetti haiskahti omakehulta itsellenikin.

Vaan väliäkö sen: antoisaa hulinaviikonloppua!
 
Itse laittaisin mahdollisesti kaikki muut pois, jos juuri nuo olisi pakko ottaa. Muuten en ottaisi. 3kk ikäistä en todellakaan muutenkaan ottaisi, ehtisi se mamma dokaamaan 3 kk myöhemminkin. Mutta itse en ottaisi riskiä, että muihinkin lapsiin tartuttaisivat kuitenkaan.
 
Itse laittaisin mahdollisesti kaikki muut pois, jos juuri nuo olisi pakko ottaa. Muuten en ottaisi. 3kk ikäistä en todellakaan muutenkaan ottaisi, ehtisi se mamma dokaamaan 3 kk myöhemminkin. Mutta itse en ottaisi riskiä, että muihinkin lapsiin tartuttaisivat kuitenkaan.
Mielenkiintoinen oletus, että kolmikuisen äiti menossa automaattisesti dokaamaan.

Ja hauska ajatus, että laittaisin omatkin lapset pois hoitaakseni serkkujaan.

:D
 
Viimeksi muokattu:
No mihin muuallekkaan sitä menis ilta aikaan jos vastasyntynyt täytyy yöksi johonkin lykätä? o_O
Ihan ensimmäiseksi minulle mieleen tulee, että miksi pitäisi ylipäätäänmennä minnekään?
Mutta premissit meillä tässä asiassa erilaiset.

(Tosin se korjaus pitänee oletukseesi tehdä, että 3 kk ja isosiskonsa 2 v tulevat huomenna neljän maissa ja ovat joko lauantai TAI sunnuntai-iltaan sen mukaan miten tarvetta on.)

:)
 
"sipsi"
No ei 3kk enää mikään vastasyntynyt ole - minä menin päivähoitoon sen ikäisenä :)

Oma jouduttiin aikanaan laittamaan yöhoitoon 3kk ikäisenä mummille yhdeksi yöksi, kun mies joutui leikkaukseen ja itse olin liki 40 asteen kuumeessa.
 
"kkk"
No mihin muuallekkaan sitä menis ilta aikaan jos vastasyntynyt täytyy yöksi johonkin lykätä? o_O
Se, että sinulla tarve "vapaa"illalle (vauvastakin) tarkoittaa vain ja ainoastaan ryyppämisen mahdollistumista ei merkitse sitä, että kaikkien muiden kohdalla olisi samoin.

Onhan sitä nyt ihmisillä menoja vaikka minkälaisia, hyvänen aika.
 
  • Tykkää
Reactions: moona81 ja Anatolia
[QUOTE="vieras";26327196]No en tiedä mitä kiksejä te sellaisella leikittelyllä saatte. Kai se teistä sitten on jännää.[/QUOTE]

Tässä nyt sama kuin Katylinan jutussa.
Minä en osaa samaistua ajatteluun, että jos lapsi on yötä muualla kuin äidin luona, äiti on automaattisesti ryyppäämässä.
En myöskään osaa samaistua sinun maailmaasi, jossa moinen olisi "jännää".

Niin erilaisia me ihmiset ollaan.
:)
 
"vieras"
Tässä nyt sama kuin Katylinan jutussa.
Minä en osaa samaistua ajatteluun, että jos lapsi on yötä muualla kuin äidin luona, äiti on automaattisesti ryyppäämässä.
En myöskään osaa samaistua sinun maailmaasi, jossa moinen olisi "jännää".

Niin erilaisia me ihmiset ollaan.
:)
Siis missä vaiheessa puhuin ryyppäämisestä? :D Tuo on nyt sinun omassa mielessä koko juttu. Kommentoin vain sitä, että jos hoidossani olisi 3kk-ikäinen vauva, en ottaisi samaan huusholliin mahdollista vatsatautista lasta.

Ihan oikeasti, mistä revit tuon ryyppäämis-kommentin? Kyllä minäkin olen vienyt lapseni mummolaan hoitoon, kun olen ollut ryyppäämässä, en näe siinä mitään pahaa. Mutta tietääkseni tässä ei nyt ollut kyse ryyppäämisestä. Onko teillä jotain ongelmia alkoholin käytön kanssa, kun sinun piti vetää ryyppääminen tähän keskusteluun?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26327266]Siis missä vaiheessa puhuin ryyppäämisestä? :D Tuo on nyt sinun omassa mielessä koko juttu. Kommentoin vain sitä, että jos hoidossani olisi 3kk-ikäinen vauva, en ottaisi samaan huusholliin mahdollista vatsatautista lasta.

Ihan oikeasti, mistä revit tuon ryyppäämis-kommentin? Kyllä minäkin olen vienyt lapseni mummolaan hoitoon, kun olen ollut ryyppäämässä, en näe siinä mitään pahaa. Mutta tietääkseni tässä ei nyt ollut kyse ryyppäämisestä. Onko teillä jotain ongelmia alkoholin käytön kanssa, kun sinun piti vetää ryyppääminen tähän keskusteluun?[/QUOTE]

Luin vähän taaksepäin ja hokasin tuon katylinan kommentin. Miksi vertaat minua häneen?
 
[QUOTE="vieras";26327266]Siis missä vaiheessa puhuin ryyppäämisestä? :D Tuo on nyt sinun omassa mielessä koko juttu. Kommentoin vain sitä, että jos hoidossani olisi 3kk-ikäinen vauva, en ottaisi samaan huusholliin mahdollista vatsatautista lasta.

Ihan oikeasti, mistä revit tuon ryyppäämis-kommentin? Kyllä minäkin olen vienyt lapseni mummolaan hoitoon, kun olen ollut ryyppäämässä, en näe siinä mitään pahaa. Mutta tietääkseni tässä ei nyt ollut kyse ryyppäämisestä. Onko teillä jotain ongelmia alkoholin käytön kanssa, kun sinun piti vetää ryyppääminen tähän keskusteluun?[/QUOTE]

Jos luet ketjua taaksepäin huomaat Katylinan kommentin, joka yhtä kaukana minun todellisuudestani kuin sinun kommenttisi.
En sanonut sinun puhuvan ryyppäämisestä vaan otin sen esiin rinnastuksena siitä, kuinka monenlaisia erilaisia "todellisuuksia" todellisuuteen mahtuu - omani ohella sinun, Katylinan ja taatusti paljon muitakin joita en ollenkaan ymmärrä.

Toiston vuoksi vielä: En ymmärrä yhtään paremmin Katylinan todellisuutta kuin sinunkaan, mutta uskon että teille kummallekin moinen olemassaoleva.

:D
 
"kkk"
Mummeliisa, taidat olla vähän kujalla. Tuon vieraan mielestä on käsittämätöntä, että pikkuvauvan mahdollinen vatsatauti olisi sinusta "jännä" juttu (en siis väitä tai tiedä että olisit tuota jännäksi kutsunut, mutta vieraan kommentti tässä:

"Ja aloittajan mielestä on "jännää" ottaa riski, että 3kk-ikäinen sairastuu vatsatautiin? Voi prkl. Onnea valitsemallanne tiellä."

Niin mikä tästä ajatusmallista tai "todellisuudesta" tekee vieraan sinulle?
 
"vieras"
Koska minun näkökulmastani teidän molempien käsitys asioista on yhtä vieras.

:)
Joo, en ymmärrä siltikään yhtään, miten voit rinnastaa minun kommenttini häneen. En minä kritisoi mitenkään tilannetta, että 3kk-ikäinen laitetaan mummolaan hoitoon, olen itsekin laittanut. Kritisoin tilannetta, että 3kk-ikäinen altistetaan tieten tahtoen vatsapöpölle. Mitä outoa siinä nyt on? Vastuullinen aikuinen pitäis tietää, ettei niin pienen lapsen terveydellä kannata pelleillä.
 
"vieras"
[QUOTE="kkk";26327332]Mummeliisa, taidat olla vähän kujalla. Tuon vieraan mielestä on käsittämätöntä, että pikkuvauvan mahdollinen vatsatauti olisi sinusta "jännä" juttu (en siis väitä tai tiedä että olisit tuota jännäksi kutsunut, mutta vieraan kommentti tässä:

"Ja aloittajan mielestä on "jännää" ottaa riski, että 3kk-ikäinen sairastuu vatsatautiin? Voi prkl. Onnea valitsemallanne tiellä."

Niin mikä tästä ajatusmallista tai "todellisuudesta" tekee vieraan sinulle?[/QUOTE]

Ihanaa, joku ymmärsi! :D Kiitos :) Ja mielenkiinnolla odottelen minäkin Mummeliisan kommenttia..
 

Yhteistyössä