Jos teille olisi tulossa lapsia viikonlopuksi hoitoon - ja omastakin takaa pieniä riittäisi

[QUOTE="kkk";26327332]Mummeliisa, taidat olla vähän kujalla. Tuon vieraan mielestä on käsittämätöntä, että pikkuvauvan mahdollinen vatsatauti olisi sinusta "jännä" juttu (en siis väitä tai tiedä että olisit tuota jännäksi kutsunut, mutta vieraan kommentti tässä:

"Ja aloittajan mielestä on "jännää" ottaa riski, että 3kk-ikäinen sairastuu vatsatautiin? Voi prkl. Onnea valitsemallanne tiellä."

Niin mikä tästä ajatusmallista tai "todellisuudesta" tekee vieraan sinulle?[/QUOTE]

Se, miten hän tulkitsee motiivejani.
Jokainenhan tulkitse omista lähtökohdistaan, oman käsityksensä mukaan. Se luonnollista.
Itselle vastaava "jännyys" ei olisi ikinä juolahtanut mieleen, koska maailmankuvani varsin erilainen.

:)
 
[QUOTE="vieras";26327333]Joo, en ymmärrä siltikään yhtään, miten voit rinnastaa minun kommenttini häneen. En minä kritisoi mitenkään tilannetta, että 3kk-ikäinen laitetaan mummolaan hoitoon, olen itsekin laittanut. Kritisoin tilannetta, että 3kk-ikäinen altistetaan tieten tahtoen vatsapöpölle. Mitä outoa siinä nyt on? Vastuullinen aikuinen pitäis tietää, ettei niin pienen lapsen terveydellä kannata pelleillä.[/QUOTE]

Viimeisen lauseen kohdalla olemme ihan samaa mieltä.
:)
 
"vieras"
Se, miten hän tulkitsee motiivejani.
Jokainenhan tulkitse omista lähtökohdistaan, oman käsityksensä mukaan. Se luonnollista.
Itselle vastaava "jännyys" ei olisi ikinä juolahtanut mieleen, koska maailmankuvani varsin erilainen.

:)
No en keksinyt noinkaan typerälle toiminnalle muutakaan termiä, älä nyt takerru siihen. Takerru sisältöön, olen selittänyt sen jo monessa viestissä. Vieläkö pitää vääntää rautalangassa, se jännä-sana oli sitaateissa, ei olennainen siinä viestissä, enpä vaan muutakaan keksinyt.
 
[QUOTE="vieras";26327375]No en keksinyt noinkaan typerälle toiminnalle muutakaan termiä, älä nyt takerru siihen. Takerru sisältöön, olen selittänyt sen jo monessa viestissä. Vieläkö pitää vääntää rautalangassa, se jännä-sana oli sitaateissa, ei olennainen siinä viestissä, enpä vaan muutakaan keksinyt.[/QUOTE]

Ok.
:)
 
"vieras"
Vieläkään et ole kertonut motiiveistasi moiselle toiminnalle. Mitä mieltä sen 3kk-ikäisen vanhemmat on? Ihan ok? Eikö kukaan sitten halua vaikka siirtää niin, että olisivat eri päivinä hoidossa vai pitääkö olla molemmat koko viikonlopun? Ja jos onkin vatsatautia, miksi haluavat laittaa hoitoon sen isomman? Sulla on outo tyyli, kun kertoilet aina puolinaisia totuuksia ja haluat, että ihmiset tekee tulkintoja jotta voisit äimistellä ihmisten kommentteja. Siitä en sun kirjoituksissa pidä.
 
[QUOTE="vieras";26327436]Vieläkään et ole kertonut motiiveistasi moiselle toiminnalle. Mitä mieltä sen 3kk-ikäisen vanhemmat on? Ihan ok? Eikö kukaan sitten halua vaikka siirtää niin, että olisivat eri päivinä hoidossa vai pitääkö olla molemmat koko viikonlopun? Ja jos onkin vatsatautia, miksi haluavat laittaa hoitoon sen isomman? Sulla on outo tyyli, kun kertoilet aina puolinaisia totuuksia ja haluat, että ihmiset tekee tulkintoja jotta voisit äimistellä ihmisten kommentteja. Siitä en sun kirjoituksissa pidä.[/QUOTE]

Isä on matkoilla ja äiti ei vielä tiedä kauanko tarvitsee hoitopaikan.
Lauantai-iltaan mennessä selviää.

:)
 
Giideon3
Mummeliisa, mitä siulle on tapahtunut? Palstamummeliisasta on tullut omakehun ja nostatuksen ylin sanansaattaja. Ymmärrät ilm. Tarkoituksella väärin ja vastaat hyvin ympäripyöreästi ja sisällöttömästi asiallisiin kysymyksiin..

Tämä havainto siis vain palstalta/ blogista. Todellisuudessa olet taatusti se sama vanha ihana mummeliisa.
 
"Vieras"
Mummeliisa, mitä siulle on tapahtunut? Palstamummeliisasta on tullut omakehun ja nostatuksen ylin sanansaattaja. Ymmärrät ilm. Tarkoituksella väärin ja vastaat hyvin ympäripyöreästi ja sisällöttömästi asiallisiin kysymyksiin..

Tämä havainto siis vain palstalta/ blogista. Todellisuudessa olet taatusti se sama vanha ihana mummeliisa.
Tai sitten totuus onkin tarua kummempaa ;). Kyllä se mummeliisan luonne on jo ajat sitten selvinnyt.
 
Aijuu ne minun motiivini:

- Veljenlapset otan luokseni aikoja sitten sovitun sheman mukaan jotta veli vaimoineen pääsee matkoille.
- Isommat lapsenlapset otan alunperin sen vuoksi että saisivat viettää aikaa vanhempiensa serkkujen kanssa. Tosin , koska tieto aisatsa on ollut kaikilla tiedossa pitkään, niin vanhemmat ovat ehtineet sopimaan muita menoja ; ammattikurssin, lattialaminaatin laiton taloonsa, työkeikan jne.
-2 v ja 3 kk lapsenlasten äidin tilanne sen sijaan kehkeytyi vasta tänään, joten sitä ei hän enkä minä osannut ennakoida. Mutta joskus vaan menee niin. Olen kuitenkin iloinen heidän tulostaan, koska kauempana asuvina lapsenlapsina näen heitä selvästi harvemmin kuin muita - vain noin kerran viikossa tms.

Perusmotiivi kaikille - niin omien 5 ja 6 v kanssa, kuin kaikkien muidenkin mainittujen lasten kanssa ololle, on se, että minä nautin heidän seurastaan ja siitä miten paljon he nauttivat toistensa seurasta.
:)
 
ano
Mummeliisa, mitä siulle on tapahtunut? Palstamummeliisasta on tullut omakehun ja nostatuksen ylin sanansaattaja. Ymmärrät ilm. Tarkoituksella väärin ja vastaat hyvin ympäripyöreästi ja sisällöttömästi asiallisiin kysymyksiin..

Tämä havainto siis vain palstalta/ blogista. Todellisuudessa olet taatusti se sama vanha ihana mummeliisa.
Arvelisin, että tämä kaikki johtuu siitä identiteettikriisistä, minkä työelämästä syrjään joutuminen on Mummeliisassa ilmiselvästi aiheuttanut.
 
Mummeliisa, mitä siulle on tapahtunut? Palstamummeliisasta on tullut omakehun ja nostatuksen ylin sanansaattaja. Ymmärrät ilm. Tarkoituksella väärin ja vastaat hyvin ympäripyöreästi ja sisällöttömästi asiallisiin kysymyksiin..

Tämä havainto siis vain palstalta/ blogista. Todellisuudessa olet taatusti se sama vanha ihana mummeliisa.
En ole muuttunut miksikään, mutta ehkä sinä katselet nyt toisin silmin?
:)
 
her
Hmm. Itse en ikimaailmassa laittaisi omia lapsiani äitini kontolle, mikäli hänellä olisi jo 9 muuta pientä hoidettavana siinä. Jos haluaisin, että lapset saa näitä muita lapsia tavata, menisin itse mukaan ja auttaisin parhaani mukaan lasten kaitsemisessa. Jos taas oma tilanne vaatisi, että joku muu kuin minä on lasten kanssa, pyytäisin jotakuta toista katsomaan lapsia. Etenkään, jos on vatsatauti"vaara", en päästäisi muksujani.

Mutta kiva, jos teillä menee tämä homma näin.
 
[QUOTE="vieras";26327513]Työtöitä? Mitä ne ovat? Teetkö sitten niin paljon työtöitä, että pää menee sekaisin?[/QUOTE]

Työtöiksi kutsun palkallisia töitä erotukseksi esim kotitöistä ja vapaaehtoistöistä.
:)
 
Hmm. Itse en ikimaailmassa laittaisi omia lapsiani äitini kontolle, mikäli hänellä olisi jo 9 muuta pientä hoidettavana siinä. Jos haluaisin, että lapset saa näitä muita lapsia tavata, menisin itse mukaan ja auttaisin parhaani mukaan lasten kaitsemisessa. Jos taas oma tilanne vaatisi, että joku muu kuin minä on lasten kanssa, pyytäisin jotakuta toista katsomaan lapsia. Etenkään, jos on vatsatauti"vaara", en päästäisi muksujani.

Mutta kiva, jos teillä menee tämä homma näin.
Niin erilaisia me ihmiset ollaan.
Minä voisin hyvinkin päästää omat pieneni äidilleni vaikka kaikki näiden serkut siellä jo olisivat. Oikeastaan silloin nimenomaan - vaikka toki mielelläni muutenkin.

:)
 
[QUOTE="kkk";26327100]Se, että sinulla tarve "vapaa"illalle (vauvastakin) tarkoittaa vain ja ainoastaan ryyppämisen mahdollistumista ei merkitse sitä, että kaikkien muiden kohdalla olisi samoin.

Onhan sitä nyt ihmisillä menoja vaikka minkälaisia, hyvänen aika.[/QUOTE]

Ei mulla oo koskaan vielä ollut tarvetta 3 kk ikäisestä vauvasta vapaata ottaa, joten ei ole tätä tullut koettua :D Ja ottaen huomioon etten ole vuoteen käyttänyt tippaakaan alkoholia, niin ei ole tullut näitä vapaita käytettyä :D Taino, vapaitakin on ehkä n. 1 kerta 3 kk välein.
 
Eihän päiväkodissakaan saa yhdellä ihmisellä olla noin montaa pikkulasta vastuullaan :O
Noh onhan täällä nyt tuo mieskin.
Ja teinitkin osan aikaa, minkä omilta menoiltaan ehtivät.

Mutta silloin aikoinaan kun oli 4 omaa pikkuista ja 4 sijaislasta (+1 osa-aikainen) niin mies oli kyllä ma-to keikkatöissä toisella puolen maata eli yksin silloin olin.
Ja kuten sanottua; nykyään tuskin uskaltaisin.

:)
 

Yhteistyössä