Lapsesi likaantuneet vaatteet jäävät mummolaan, palauttaako anoppisi ne takaisin likaisina vai pestyinä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
totta kai puhtaana,
ja lapsilla on minun vanhempieni luona omat vaatteet jotka muori automaattisesti pesee joka käynnin jälkeen. sinne ei tarvi viedä kuin muksut ja pärjäävät.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"jippo"
Puhtaana tulee ja vielä oikein TOSI puhtaana. Usein hän on saanut jollakin poppakonsteilla irti esim. tahroja, joidne suhteen olen itse luovuttanut, tai vaatteen värinkin kirkastumaan. :)

Mun äidiltä taas vaatteet tulee takaisin likaisena; hän on kiireinen ja yhä työelämässä, joten enpä haluaisikaan hänen uhraavan siihen aikaansa. Hän on kyllä aivan loistava mummi ja lapseni suuresti rakastama: ainoa, jonka luokse hoitoon mennessä lapseni suorastaan työntää mut ovesta ulos, että mee jo äiti.. :)

Kumpikin parempi, mulle sopii. :)

"Tiuku"
Varmaan riippuu siitä, kuinka likaiset vaatteet ovat oikeasti olleet, kuinka pian näkisimme uudestaan ja pesevätkö tällä välin pyykkiä.

Ensisijaisesti kyllä ajattelen, että anoppi kyllä vaatteet pesisi, mutta se ei ehkä olekaan niin hyvä juttu, sillä meillä porukka on aika herkkähipiäistä, eikä kaikki pesuaineet (huuhteluaineesta puhumattakaan) käy, vaan ne aiheuttavat ylimääräistä kutinaa (hyvästä huuhtelusta huolimatta).

HippuTAR
Sekä anopilta että äidiltä voi tulla joko likaisena tai puhtaana. Riippuu aivan siitä ovatko pesseet pyykkiä kylässä käyntien välissä ja ovatko lapsen vaatteet sopineet heidän omien pyykkien kans pestäväksi. Eivät ala erikseen pesemään. Joskus muutama vuosi sitten likka oli anopin luona viikon putkeen ja kaikki likan valkoiset vaatteet palautui vaaleanpunaisina joten mieluummin saakin olla pesemättä.

"vihreä"
Pestyinä tulisivat, ellei kyseessä olis joku tosi hifistely vaate (pesee siis vain vaatteet joista on varma ettei mene pilalle pesussa). Pesuaineetkin mummo on ostanut ajatellen lapsen herkkää ihoa. Tämä on siis koettu niin anopin, kuin äitinikin toimesta.

kyllä anoppi pesisi ne... olen täl palstalla aikaisemminkin marissut anopin pyykkikäyttäytymisestä, eli kunmeillä kotona pyykkiä kuivumassa telineellä saunassa, siis mun ja mihen alusvaatteita, pojan vaatteita jne, niin väkisin kerää ne sieltä ja ryttää pojan vaatteet laatikkoon, mut meidän ALUSvaatteet ja jne viikkaa siisteihin pinoihin, siis kun on katsomassa poikaa muutaman tunnin... selittäkää mulle, kuka kajoaa toisten pyykkeihin? mä en "viikkais" niiden pyykkejä, ellei mua pyydettäis sitä tekemään, miehen kans täst puhuttu ja ollaan aika uunoja, kun ei voi huomauttaa, kun loukkaantuu, koska kai haluaa "auttaa"?

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvänenaika;26316708:
Mutta miksi ihmeessä anoppien tai äitien pitäisi palauttaa likaiset vaatteet puhtaana? Mikä velvollisuus heillä on tehdä meille kuuluvia töitä?
Ei pitäisi munkaan mielestä. Myös lapsen mennessä muillekin sukulaisille, esim. siskolleni tai veljelleni vaatteet saisi kyllä mun puolesta tulla likaisina takaisin. En siis odota koskaan kenenkään hoitavan mun hommia. Miehen äiti on vaan sitä ikäluokkaa ja pitää yllä niin korkeaa siisteystasoa, että häneötä ne vaatteet tulee kyllä ihan aina pestyinä takaisin -sanon mä mitä vaan. :)

kyllä anoppi pesisi ne... olen täl palstalla aikaisemminkin marissut anopin pyykkikäyttäytymisestä, eli kunmeillä kotona pyykkiä kuivumassa telineellä saunassa, siis mun ja mihen alusvaatteita, pojan vaatteita jne, niin väkisin kerää ne sieltä ja ryttää pojan vaatteet laatikkoon, mut meidän ALUSvaatteet ja jne viikkaa siisteihin pinoihin, siis kun on katsomassa poikaa muutaman tunnin... selittäkää mulle, kuka kajoaa toisten pyykkeihin? mä en "viikkais" niiden pyykkejä, ellei mua pyydettäis sitä tekemään, miehen kans täst puhuttu ja ollaan aika uunoja, kun ei voi huomauttaa, kun loukkaantuu, koska kai haluaa "auttaa"?
niinpä keksin kerran jättää kirjeen pojalta pyykkitelineen päälle : äiti viikkaa pyykit, mummon ei tarvitse, toivoo: pojanpoikasi L :D ... onnistui

"Ccc"
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvänenaika;26316708:
Mutta miksi ihmeessä anoppien tai äitien pitäisi palauttaa likaiset vaatteet puhtaana? Mikä velvollisuus heillä on tehdä meille kuuluvia töitä?
Eipä niiden pidäkkään mutta tekevät silti. Sellattis normaalit mummit toimii.

• Tykkää
Reactions: erinys

Yhteistyössä