äitelö
Haluan kuulla miten muissa perheissä toimitaan jos lapsi omille vanhemmille alkais huutamaan haista vittu, haista paska tai vastaavaa.
Itselläni ei ole noin isoja lapsia, mutta naapurissa asuu äiti ja poika (12v). Karjuvat toisilleen päivät pitkät. Kauheaa kielenkäyttöä, Haista vittua ja painu helvettiin. Tekis mieli tehdä LS-ilmo, mutta ilmeisesti normaalia? Vai?
Vai lastensuojeluilmoituksen tekemistä mietit. Jessus sentään...... Mistä teitä nuijia oikein sikiää?Itselläni ei ole noin isoja lapsia, mutta naapurissa asuu äiti ja poika (12v). Karjuvat toisilleen päivät pitkät. Kauheaa kielenkäyttöä, Haista vittua ja painu helvettiin. Tekis mieli tehdä LS-ilmo, mutta ilmeisesti normaalia? Vai?
Juu niin tuli, sitähän sinä toivoit, nyt sait. Ei kun lastensuojeluilmoa tekemään! Hopihopi!Tulihan se sieltä! DD
mä tuun nyt pilaamaan sun ketjun :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja äitelö;26298671:Mä taidan näyttää tän viestiketjun tälle haistattelijalle niin näkee, että tulee muuallaki rangaistuksia :saint:
Käytös on ollu huonoa jo iät ja ajat ja lapsi käy terapiassa sen takia + toisenki asian takia. Eli 2 diagnoosia jonka takia käy terapiassa (ei adhd kumminkaan). Lapsi on edistyny valtavasti mutta nyt tää kevät on ollu jotenki vaikea ja takapakkia on tullu :/Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26298731:mä tuun nyt pilaamaan sun ketjun :snotty:
meillä keskusteltaisiin, sen jälkeen kun tilanne olis muuten rauhoittunut.Keskusteltaisiin siitä kuinka muille puhutaan, mutta myös selvitettäisiin mikä aiheutti tuon sanomisen.Omat lapset osaa kyllä kiroilla ja lipsahtelee noita sanoja kotonakin, mut tuon esikoisen kanssa opin jo et silloin kun se mulle pari kertaa noin on sanonut niin sillä oli niin paha olo, et se vaan sit aina purkatu muhun, koska mulle se uskalsi olla inottava, tietäen et mä en sitä hylkää teki mitä teki.
jos käytös on muutenkin huonoa ja typeryyksiä on tehnyt jo aiemmin (kerroit et puhelin on jo viety) asia voi toki olla vähän eri.
No ei kyllä mun mielestä kenekään haistattelu oo sallittua. Ei aikuisten eikä varsinkaan lasten.itse aina ihmetellyt noita aresti juttuja.lapsena ihmetetlin kun kaverit sai sellasta ja ite sanoin ettei mun äiti sellasta pysty pakottaa ja meen miten haluan.muutenkin kai sillä lapsella on oikeus haistatella samalla lailla kun aikuisillakin.tollanen jeesustelu ettei niin saa tehdä on naurettavaa..
Tää lähti alunperin siitä, että lapsi kiusas pienempää sisarusta ja koska ei lopettanu vaikka monesti käskin niin passitin omaan huoneeseen. Siinä kohti alko tuo haistattelu...Sanoisin että siisti suusi ja tule puhumaan sitten kun olet rauhoittunut.
Meillä on tytön kanssa aikamoista taistelua mutta kyllä se aina jostain syy löytyy mikä pännii.
Kuuntele, kuuntele ja kuuntele, siinä olis mun ratkaisu.