Kolmio minulle ja kolmelle lapselle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "naps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"naps"

Vieras
Ei se auta, ero tässä taitaa tulla sitten kaikkien näiden vuosien jälkeen. Sitä asiaa en ole kunnolla edes sisäistänyt enkä mene nyt yksityiskohtiin (palaan vollottamaan paremmalla ajalla), mutta mietin tässä että riittääkö minulle ja kolmelle lapselle nyt aluksi kolmio? Lapset ovat kaikki alle kouluikäisiä, kaksi tyttöä ja yksi poika. Tällä hetkellä poika on omassa huoneessa ja tytöt samassa. Voisihan niin tehdä kolmiossakin jos itse nukun olohuoneessa. Tai sitten jos on isot huoneet niin lapset samaan vielä hetkeksi?

Tämä on kustannuskysymys. Nuorimmainen on 1,5-vuotias ja haluaisin olla kotona vielä vuoden päivät. Kun palaan töihin voisi sitä isompaa asuntoakin sitten miettiä.

Meitän on asunnossa parhaimillaan seitsemän ihmistä, puolet kuukaudesta vähintään 6 ja puolet 4. Lasten iät on 16-v - 11kk. Vanhemmat likat muuttavat justinsa samaan huoneeseen ja sinne tulee parvisänky ja sen alle nuoremmalle "sohvasänky". Vauva ja kaksi muuta nuorinta jakaa samanhuoneen, eli vanhemmilla on sänky, josta toisen sängyn saa alle (ikeasta) ja vauvalla pinnis, josta myöhemmin saa muunnettua taaperosängyn (ikeasta sekin). Me aikuiset asutaan olohuoneessa, jossa on meille Parvi. Olkkari on sen verran iso, että parvenalla on ns. "peli/lukunurkkaus" ja olohuone jaettu tilanjakajalla (eli lokerikkohyllyllä) puoliksi. Eikä ongelmia ja en usko, että tästä isompaa lähdetään, kun hyvin riittää :) Ja neliöitä on 74m2.

Fiksulla sisutamisella voi saada ihmeitä aikaan ja pienemmänkin asunnon riittämään suuremmallekkin porukalle. Ei muuta kuin voimia ja katselet vaan valoisasti tulevaisuuteen!

Olen itse asunut yksinhuoltajana kolmiossa ja parin yön jälkeen oli pakko perua lupaus omista huoneista. En pystynytnukkumaan sikeästi olohuoneessa, jossa oli. Kulku yhteen makuuhuoneesta eikä ovea eteiseen.

[QUOTE="Vieras";26293501]Olen itse asunut yksinhuoltajana kolmiossa ja parin yön jälkeen oli pakko perua lupaus omista huoneista. En pystynytnukkumaan sikeästi olohuoneessa, jossa oli. Kulku yhteen makuuhuoneesta eikä ovea eteiseen.[/QUOTE]

No minä olen tässä sohvalla viettänyt yöni nytkin. Ainoa ongelma lienee, että tähän vuodesohvaan pitää ostaa joku petari, koska selkä on kyllä ihan pirun kipeä!

Kyllä riittää, minä kyllä laittaisin lapset samaan huoneeseen ja äidille oma huone. Tai sitten kaksi vanhempaa lasta samaan huoneeseen ja nuorin äidin kanssa toiseen huoneeseen.

Mietin myös tuota että ottaisin nuorimmaisen mun kanssa nukkumaan. Katsotaan nyt millaisen asunnon sitä saa ja minkä kokoisilla huoneilla. Siinähän sen vasta näkee, että mikä on fiksuin ratkaisu.

[QUOTE="naps";26293521]No minä olen tässä sohvalla viettänyt yöni nytkin. Ainoa ongelma lienee, että tähän vuodesohvaan pitää ostaa joku petari, koska selkä on kyllä ihan pirun kipeä![/QUOTE]

Entäs jokin "kokoontaitettava" patja lattialla? Saisi soffan taakse päivisin piiloon. Voisi olla ystävällisempi sinun selällesi.

[QUOTE="vieras";26293530]Entäs jokin "kokoontaitettava" patja lattialla? Saisi soffan taakse päivisin piiloon. Voisi olla ystävällisempi sinun selällesi.[/QUOTE]

Meillä on tällainen divaanisohva, jossa on vuodevaate/säilytyslaatikko ja kokoamismekanismikin on aika kätsy (ja kautta kukkaronpohjani, tämä tulee minun mukaani kun tästä lähden). Tämä on ihan kätsy, luulen että petarilla helpottaisi oloa jo paljon ja vuodevaatteet saa tuonne divaanin sisään päiväksi. Tilaakin tässä on sen verran että mahtuu lapsia viereen jos niikseen tulee. :)

[QUOTE="naps";26293521]No minä olen tässä sohvalla viettänyt yöni nytkin. Ainoa ongelma lienee, että tähän vuodesohvaan pitää ostaa joku petari, koska selkä on kyllä ihan pirun kipeä![/QUOTE]

Ihan sänky minulla olohuoneessa oli, mutta havahduin aina unesta kun joku kulki eteisessä tai kulki huoneen läpi. Lapset olivat sen ikäisiä, että heidän takiaan ei olisi tarvinnut yöllä herätä. Kompromissina jaoin huoneen eskarilaisen kanssa, olin varma, että en ikinä rupea seurustelemaan. ;)

Kolmio on teille ihan hyvän kokoinen, mutta ota se oma huone kun sinulla on mahdollisuus.

Kaverini on asunut yhden pojan ja kahden tytön kanssa kolmiossa. Aluksi kaikki lapset olivat samassa huoneessa, mutta lasten kasvaessa eivät sängyt enää mahtuneet samaan huoneeseen, joten nyt poika (13 v) muutti äitinsä makuuhuoneeseen. Ainoa mitä tässä järjestelyssä en ymmärrä, on se, että poika on ihan oven vieressä, vailla yksityisyyttä, ilman mitään sermejä. Murrosikäinen poika kun mielestäni tarvitsee jo omaa tilaa. Samaa ihmettelen näiden tyttöjen kohdalla. 16 ja 13 vuotiaat samassa huoneessa ilman mitään suojaa. Ehdotin että olisin heille joululahjaksi ostanut pari sermiä, mutta äiti pisti hanttiin. Ei ymmärrä ei. Siis joka tapauksessa lahjon, mutta idea ei ollut äidin mieleen. :/ Kuulemma eivät tarvitse omaa tilaa.

Mutta pienet lapset menevät vaikka kaikki samassa huoneessa, kunhan teini-iässä yksityisyys on suojattu. Mutta siihen teillä lienee vielä aikaa... :)

Yhteistyössä