Vauvan tutti aikuisen suussa??? Viktoria ja Estelle

• Viestiketjun aloittaja "VIERAS"
  • Ensimmäinen viesti
hoituri
Voe kauheeta, tunnustan niiiiiiin syyllistyneeni samaan ja uskomatonta mutta totta lapsillani on hampaat suussa!! Ja tunnen jopa niinkin vanhoja ihmisiä joille on tuttina käytetty harson sisällä olevaa sokerinpalaa ja hälläkin on omat hampaat suussa...

hammaslääkärissä kärsinyt
Voe kauheeta, tunnustan niiiiiiin syyllistyneeni samaan ja uskomatonta mutta totta lapsillani on hampaat suussa!! Ja tunnen jopa niinkin vanhoja ihmisiä joille on tuttina käytetty harson sisällä olevaa sokerinpalaa ja hälläkin on omat hampaat suussa...
Se että ihmisellä on hampaat suussa ei tarkoita sitä, etteikö ihminen olisi joutunut kärsimään hammaslääkärin 'kidutustuolissa' kymmeniä tunteja elämänsä aikana. Sitä piinaa minä en ainakaan aio lapsilleni aiheuttaa tahallisesti.

halipupu harmaana
Eihän tuossa kerrota laittoiko Vickan tutin takaisin vauvan suuhun vai ei, joka on se ratkaiseva asia. Eiköhän tuossa perheessä ole enemmän kuin yksi tutti kerralla käytössä.

"vieras"
Mä laittaisin niin, että tuttiosa on ulos suusta.

Tutin tai lusikan laittaminen omaan suuhun ja sen jälkeen vauvan suuhun on kyllä musta ällöttävää ja hampaille pahaksi. Muuten en kannata ylihygieenisyyttä yhtään, mutta kariesbakteeri nyt vain oikeasti tarttuu toisesta ihmisestä ja jos pystyy kouluikään astikin olemaan ilman tartuntaa, niin on jo tosi hyvä suoja eikä enää bakteeri pääse kasvamaan suussa niin helpolla kuulemma.

dfg
Olikos se Alicia Silverstone joka pureskelee ruuan lapselleen valmiiksi ja syöttää last omasta suustaan?? Se jos mikä oli kummeksuttavaa mutta kaipa hänellä jokin syy moiseen tapaan.

hahaha
Tottahan se on että omasta suusta ei saisi antaa mitään lapsen suuhun, paitsi jos ei oikeasti välitä kariesbakteerin tartuttamista lapselle. :/
Mutta kuka ei välittäisi näin tärkeästä asiasta?!
Kuitenkin olen sitä mieltä, että joskus sitä tekee virheitä ihan vahingossakin ja jokainen, vaikka olisi prinsessa, hänkään ei ole täydellinen.

näyttää siltä
musta näyttää siltä, että toi tutti on se tuttipuoli (suuhun laitettava puoli) ulospäin eikä äidin suussa. Ehkä näen väärin. Joka tapauksessa onhan sitä maailmassa pahempaakin kuin tämä :)

....
Vickanilla ei välttämättä ole kariesbakteeria suussa. Ei ole itsellänikään. Kaikki hampaat ehjiä olleet aina ja vanhempien suusta otettiin bakteeritesti lapsen ekalla hampilääkärikäynnillä.

nojhg
Vickanilla ei välttämättä ole kariesbakteeria suussa. Ei ole itsellänikään. Kaikki hampaat ehjiä olleet aina ja vanhempien suusta otettiin bakteeritesti lapsen ekalla hampilääkärikäynnillä.
Tämä on ainoa tapaus jossa ymmärrän ettei olla niin tarkkoja, kunhan on vielä tarkistettu, reiättömät hampaat ei aina kerro edes. Ei kuten miehen isovanhemmat sanoo "ei meilläkään koskaan ollut mitään kariesta kun ennenvanhaa ei ollut" kas kummaa jokaisella lapsella on reikiä... ;) :D
He eivät usko kariesbakteerin olemassaoloon, idiootit.

"sondersson"
Tottahan se on että omasta suusta ei saisi antaa mitään lapsen suuhun, paitsi jos ei oikeasti välitä kariesbakteerin tartuttamista lapselle. :/
Mutta kuka ei välittäisi näin tärkeästä asiasta?!
Kuitenkin olen sitä mieltä, että joskus sitä tekee virheitä ihan vahingossakin ja jokainen, vaikka olisi prinsessa, hänkään ei ole täydellinen.
Mä voin kyllä sanoa ihan suoraan että en välitä pätkääkään. En pidä mitenkään tärkeänä asiana. Hampaista voi pitää muuten huolta ja jos joku reikä sattuu joskus tulemaan niin onpa kamalaa.

Yhteistyössä