Se että ihmisellä on hampaat suussa ei tarkoita sitä, etteikö ihminen olisi joutunut kärsimään hammaslääkärin 'kidutustuolissa' kymmeniä tunteja elämänsä aikana. Sitä piinaa minä en ainakaan aio lapsilleni aiheuttaa tahallisesti.Voe kauheeta, tunnustan niiiiiiin syyllistyneeni samaan ja uskomatonta mutta totta lapsillani on hampaat suussa!! Ja tunnen jopa niinkin vanhoja ihmisiä joille on tuttina käytetty harson sisällä olevaa sokerinpalaa ja hälläkin on omat hampaat suussa...
Ei se mun mielestä niin päin ole. Aika tyylikäs lippis vickanilla muutenEikö tuo tutti ole niin päin, että se kanta on Vickanin suussa ja varsinainen tutti "ulospäin"? Eihän silloin mitään pöpöjä tartu .
No eihän olisi. JOtkut vauvat syntyvät hampaita suussaan ja meidänkin vauvalle tuli ekat hampaat tasan 3 kk ikäisenä.Jos Estellä on jo hampaita parin kk ikäsenä se olisi jo ihme!! Hampaattomana ei bakteerit vielä vaikuta hampaisiin.
Tämä on ainoa tapaus jossa ymmärrän ettei olla niin tarkkoja, kunhan on vielä tarkistettu, reiättömät hampaat ei aina kerro edes. Ei kuten miehen isovanhemmat sanoo "ei meilläkään koskaan ollut mitään kariesta kun ennenvanhaa ei ollut" kas kummaa jokaisella lapsella on reikiä...Vickanilla ei välttämättä ole kariesbakteeria suussa. Ei ole itsellänikään. Kaikki hampaat ehjiä olleet aina ja vanhempien suusta otettiin bakteeritesti lapsen ekalla hampilääkärikäynnillä.
Mä voin kyllä sanoa ihan suoraan että en välitä pätkääkään. En pidä mitenkään tärkeänä asiana. Hampaista voi pitää muuten huolta ja jos joku reikä sattuu joskus tulemaan niin onpa kamalaa.Tottahan se on että omasta suusta ei saisi antaa mitään lapsen suuhun, paitsi jos ei oikeasti välitä kariesbakteerin tartuttamista lapselle. :/
Mutta kuka ei välittäisi näin tärkeästä asiasta?!
Kuitenkin olen sitä mieltä, että joskus sitä tekee virheitä ihan vahingossakin ja jokainen, vaikka olisi prinsessa, hänkään ei ole täydellinen.