*x*
[QUOTE="vieras";26279642]Lapset voi jättää tekemättä ihan vain sen takia, että ei halua lapsia. Siihen ei tarvitse olla mitään ekologista syytä tai traumaa takana. Kaikilla ei vain ole halua tehdä lapsia. Minä en jätä lapsia tekemättä siksi, että haluaisin pelastaa maapallon, minulla on ollut oikein hyvä lapsuus ja osaisin varmasti rakastaa ja hoivata lasta. En myöskään jätä lasta tekemättä sen takia, että en halua vaihtaa vaippoja tai herätä öisin tai että haluan matkustella. Minulla ei yksinkertaisesti ole halua tehdä lapsia. Ihan samalla tavalla kuin minulla ei halua opiskella lääkäriksi tai harrastaa jalkapalloa. Ei niihin ole mitään sen ihmeellisempää syytä.
Ja milläköhän tavalla vapaaehtoisesti lapsettomat ovat itsekkäitä?[/QUOTE]
Siis kirjoitinko jotenkin huonosti, tai vaikeasti ymmärrettävästi? Yritin nimenomaan valottaa sitä, että vapaaehtoinen lapsettomuus on OK ja todellakin jokaisen oma asia, olipa syy siihen mikä tahansa. Kirjoitin siitä, kun aina keskusteluissa syytellään näitä lapsettomia itsekkäiksi ja pahoiksi, ja sellanen syyllistäminen on mielestäni ällöttävää. Capisce?
Kannattaa lukea mun teksti uudestaan, ajatuksella.
Ja milläköhän tavalla vapaaehtoisesti lapsettomat ovat itsekkäitä?[/QUOTE]
Siis kirjoitinko jotenkin huonosti, tai vaikeasti ymmärrettävästi? Yritin nimenomaan valottaa sitä, että vapaaehtoinen lapsettomuus on OK ja todellakin jokaisen oma asia, olipa syy siihen mikä tahansa. Kirjoitin siitä, kun aina keskusteluissa syytellään näitä lapsettomia itsekkäiksi ja pahoiksi, ja sellanen syyllistäminen on mielestäni ällöttävää. Capisce?
Kannattaa lukea mun teksti uudestaan, ajatuksella.