Miksi pelkäät vastata tuntemattomaan numeroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärrimurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ärrimurri";26274460]Kyllähän minä viestin jättäisin puhelinvastaajaan jos siellä suvattaisiin sellaista palvelua käyttää, vaan ei !
Paikkaan jonne nyt olen koettanut soittaa on ns lankanumero mutta siinä on numeronäyttö joten ei kai sitten vastaa kun ei eniro löydä -tunnista numeroa.[/QUOTE]

No se on tietysti harmi. Mulla on puhelinvastaaja kännykässäni.

Vastaan aina, koska kyse voi olla työjutuista. Mutta ap, laita tekstari, että olet yrittänyt tavoittaa ja pyydä soittamaan takaisin, kun ehtii. Näin itse teen, kun minulle ei vastata useista yrityksistä huolimatta.

[QUOTE="Joo";26274455]Mun mies ei koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Sanoo, että kyllä soittaja laittaa tekstiviestin, jos on tärkeä asia :D[/QUOTE]

mun mies ei myöskään vastaa tuntemattomiin, ja usein käykin niin että se joka on koittanut soittaa esim töistä, soittaa sitten mulle. monia juttuja on mies missannut sen takia ettei vastaa tuntemattomaan numeroon, ex mieheni oli samanlainen ja muutaman kerran se soittaja olin minä ja oli tosissaan ihan hätä..

[QUOTE="ärrimurri";26274471]Koko aamun? Tämä tietää odottaa minun soittoani. Oli ajat ja kaikki mutta luuri korvaan :([/QUOTE]

Mun mies saattaa olla koko päivän kiinni kokouksissa. Ei pelkästään aamua siis, mutta jos sulla kerran oli aika varattuna niin sitten pikkasen outoa.

[QUOTE="vieras";26274480]Vastaan aina, koska kyse voi olla työjutuista. Mutta ap, laita tekstari, että olet yrittänyt tavoittaa ja pyydä soittamaan takaisin, kun ehtii. Näin itse teen, kun minulle ei vastata useista yrityksistä huolimatta.[/QUOTE]

Lankapuhelimeen hiukan hankala laittaa tekstaria, on numeronäytöllinen lankanumero siis ;)

Vastaan jos voin ja jos en voi niin soitan takasin jos eniro tai google ei tunnista numeroa

Näissä kannattaa muuten olla tarkkana, kun viime aikoina on tullut niitä huijauspuheluita ulkomailta. Kun soitat takaisin, sinulle ropsahtaa muhkea lasku.

Itse selvitän joskus numeron numerotiedustelusta ja jos numeroa ei löydy, en soita perään. Useimmiten numeron takana on ollut lehtitalo. Mulla on yrittäjänä omat vakutuiset kontaktit ja sähköpostin kautta saa kiinni, harvemmin asiakkaat ottavat yhteyttä puhelimitse, koska työt lähetetään sähköpostitse.

Näissä kannattaa muuten olla tarkkana, kun viime aikoina on tullut niitä huijauspuheluita ulkomailta. Kun soitat takaisin, sinulle ropsahtaa muhkea lasku.

Itse selvitän joskus numeron numerotiedustelusta ja jos numeroa ei löydy, en soita perään. Useimmiten numeron takana on ollut lehtitalo. Mulla on yrittäjänä omat vakutuiset kontaktit ja sähköpostin kautta saa kiinni, harvemmin asiakkaat ottavat yhteyttä puhelimitse, koska työt lähetetään sähköpostitse.

No toki asia on eri jos kyseessä ei ole maan sisältä tuleva puhelu

En pelkää mutta aina ei vain ole aikaa, virallisille tahoille tärkeissä asioissa (neuvola, lääkäri jne) olen esittänyt pyynnön että jättävät ellen vastaa, soittopyynnön vastaajaan ja soitan takaisin niin nopeasti kun kykenen. Luuri tuppaa soimaan aina silloin kun ollaan syömässä, nukkumassa, ulkona tai vaippoja vaihtamassa jne.

Viimeksi muokattu:
Pelkään? Jos minua ei vain huvita vastata tuntemattomille? Jo en halua/jaksa puhua lehtimyyjän kanssa juuri sillä hetkellä, en vastaa. Enkä todellakaan soita takaisin tuntemattomaan numeroon!

Eri asia on, jos olen vastikään hakenut uutta työapaikkaa tai muuten tiedän odottaa yhteydenottoa vieraasta numerosta.

Tää on vaan niin tätä. Lanka-aikaan oli ihan normaalia, ettei aina voinut olla vastamassa. Sitä oletti, että toinen on vaikka töissä tai lenkillä tms. Miten se eroaa nykyään siitä, etten voi työaikana vastata puhelimeen?

No mä satun tietämään, että he käyttävät ryhmittäin (siis lapset eri ryhmissä) aina yhteistä kännykkää, ja tosiaan tunnistan kaupungin käytössä olevien numeroiden alut ja niihin vastaan aina. Harvemmin niitä kuitenkaan tulee.

Voi jankkauksen jankkaus :D

Siinäkin tapauksessa, että ryhmän puhelin on pudonnut vessanpönttöön/ metsäretkelle / sillä soitetaan samaan aikaan ambulanssia ja joku hoitaja sitten soittaa mulle omastaan, niin vastaan kyllä. Ja trust me, näitä puheluita kyllä tulee vaikka minullakin on ryhmän oman kännykän numero tallennettuna.

[QUOTE="vieras";26274577]

Tää on vaan niin tätä. Lanka-aikaan oli ihan normaalia, ettei aina voinut olla vastamassa. Sitä oletti, että toinen on vaikka töissä tai lenkillä tms. Miten se eroaa nykyään siitä, etten voi työaikana vastata puhelimeen?[/QUOTE]

Tämä on totta. Kännykkäaikana on tullut jotenkin vallalle sellainen käsitys, että pitäisi aina olla tavoitettavissa. Myönnän itsekin, että jos kännykkää sattuu unohtumaan matkasta (harvemmin!), on jotenkin levoton olo ja sitä kuvittelee, että joku juuri silloin kenties lyhyenä aikana sattuu soittamaan tai tekstaamaan..

Minä teen aina niin, että jätän vastaamatta ja sitten soitan itse takaisinpäin, jos numero on joku normaali oman suunta-alueen lankanuomero tai joku 050 tms. alkuinen. Jos on tärkeä asia niin tulee hoidettua, jos on lehtimyyjä niin nämä menevät aina vastaajaan tai hälyttävät vain varattua ja puhelu katkeaa(tai joskus hälyttää normaalisti, mutta hälyytys katkaistaan)

Voi jestas, kyllä minä ainakin vastaan kaikkiin puheluihin. Jos asia ei kiinnosta, niin puhelu on helppo lopettaa.

Enpä tosiaan ota sitä riskiä, että joku soittaa päiväkodista, sairaalasta, poliisista jne ja mä en tahallani vastaa... =)

PEESI! Itse vastaan KAIKKIIN puheluihin, sillä ikinä ei voi etukäteen tietää kuikan tärkeää asiaa soittajalla on. Varsinkin kun lapset ovat hoidossa, mitä tahansa voi sattua ja siinä tilanteessa hoitajat voivat vaikka soitta omasta puhelimesta jos pk:n puhelin on hukassa/varattu ym. Luulisi ihmisten osaavan laitaa eston lehtimyyjille, niin ei tarvitsisi puheluita pelätä...

Tämä on totta. Kännykkäaikana on tullut jotenkin vallalle sellainen käsitys, että pitäisi aina olla tavoitettavissa. Myönnän itsekin, että jos kännykkää sattuu unohtumaan matkasta (harvemmin!), on jotenkin levoton olo ja sitä kuvittelee, että joku juuri silloin kenties lyhyenä aikana sattuu soittamaan tai tekstaamaan..

Juu. Samoin on itsellä, jos kännykkä ei ole matkassa. Vaikka se mulla onkin yleensä äänettömällä työaikaan:laugh: Tässä yhtenä aamuna tuli kiirelähtö töihin. Huomasin bussipysäkillä unohtaneeni sekä bussikortin että kännykän. Ei auttanut, kun bussi juuri silloin tuli pysäkille. rahat ja avaimet mulla oli. Ne nyt pääasia oli, silti oli "alaston" olo.

Voi jankkauksen jankkaus :D

Siinäkin tapauksessa, että ryhmän puhelin on pudonnut vessanpönttöön/ metsäretkelle / sillä soitetaan samaan aikaan ambulanssia ja joku hoitaja sitten soittaa mulle omastaan, niin vastaan kyllä. Ja trust me, näitä puheluita kyllä tulee vaikka minullakin on ryhmän oman kännykän numero tallennettuna.

Mitä sinä itse jankkaat, hassu :D
Onpa teillä päiväkodissa hurja meno, jos siellä puhelimet putoilevat vessanpönttöön jne. :D

Ole huoleti, en suinkaan jätä vastaamatta kaikkiin puheluihin, ja jos on tärkeä puhelu, soittavat uudelleen, eikö? Vai vastaatko sinä kesken vessareissun?
Lehtitalot ym. eivät yleensä soita kohta uudelleen. Sitä paitsi en ole ainoa taho, jolle soitetaan, jos jotakin sattuu. Isän numero on myös heillä.

Tänään toinen lapsista valitteli hieman kurkkuaan, joka voi johtua kylläkin siitepölyallergiasta, koska oli muuten suht pirteä. Mainitsin asiasta viedessäni lapsen hoitoon, joten osaan odottaa mahdollista puhelua.

En ole ihan holtiton, vaikka en lehtitarjouksia haluakaan kesken työpäivän vastaanottaa (niin olen vielä jokin aika sitten tehnyt), trust me. :)

Mitä sinä itse jankkaat, hassu :D
Onpa teillä päiväkodissa hurja meno, jos siellä puhelimet putoilevat vessanpönttöön jne. :D

Ole huoleti, en suinkaan jätä vastaamatta kaikkiin puheluihin, ja jos on tärkeä puhelu, soittavat uudelleen, eikö? Vai vastaatko sinä kesken vessareissun?
Lehtitalot ym. eivät yleensä soita kohta uudelleen. Sitä paitsi en ole ainoa taho, jolle soitetaan, jos jotakin sattuu. Isän numero on myös heillä.

Tänään toinen lapsista valitteli hieman kurkkuaan, joka voi johtua kylläkin siitepölyallergiasta, koska oli muuten suht pirteä. Mainitsin asiasta viedessäni lapsen hoitoon, joten osaan odottaa mahdollista puhelua.

En ole ihan holtiton, vaikka en lehtitarjouksia haluakaan kesken työpäivän vastaanottaa (niin olen vielä jokin aika sitten tehnyt), trust me. :)

Itse asiassa vastaan, koska toisella lapsista saattaa oikeasti se ambulanssikyyti olla aiheellinen kesken hoitopäivän koska vain =)

[QUOTE="vieras";26274632] Luulisi ihmisten osaavan laitaa eston lehtimyyjille, niin ei tarvitsisi puheluita pelätä...[/QUOTE]

Tuota, niitä lehtimyyjiä on paljon, lehtitaloja on paljon ja yksittäisiä myyjiä. Kerro minulle, miten ihmeessä kaikille näille laitetaan esto? Ja kuten sanoin, minulle on tullut soittoja esim. erilaisista numerotiedusteluista, kun haluavat "päivittää" yrityksen tietoja jne., enkä todellakaan enää halua niiden kanssa olla tekemisissä. Tiesittekö, että niistä voi tulla lasku, kun vain kysyvät, ovatko tietonne ennallaan.
Mulle ei ole luojan kiitos tullut, ja nykyään osaan jo varoa, mutta miksi käyttäisin aikaani tuollaisiin puheluihin?

Yhteistyössä