Keitä on palstan nuoret sielut, entä vanhat sielut?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
[QUOTE="sama";26271272]Et ehkä vain huomaa sitä, arvasin että ketjussa toivoit sinut mainittavan vanhaksi viisaaksi sieluksi, vaan kukaan ei maininnut, paitsi päinvastoin.[/QUOTE]

Kyllä se mua vähän harmittaa. Koska en todellakaan ole nuori sielu.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Leikkimielellä;26271157:
Vanhoja sileuja täällä ei ole yhtään, mutta vanhimmasta päästä
Keittiönoita
Ultramariini
Fortunate
Beep
Suzyanne
Horuksen silmä

Välimallista Lunatic
Lilii Lisänimetön
Kerpele
Kepsis
jne

Loput sit tuoreempia
joku on 25 ja puhuu kun ois nähnyt maailmaa pidempääkin! Se on vanha sielu.
 
No tää alotus ei koskenut nyt mitään uskontoja tai idän ihmeitä.
No kerrohan mitä tää koski? Jotain leikisti nuoria ja vanhoja sieluja. Sellasta pikku kivaa, jolloin voidaan laittaa nikkejä lokeroihin, että kuka on tyhmä ja kuka viisas?

Vai ajatko sä takaa, kuka ei ole kasvanut aikuiseksi ja kuka taas on? Sori mulle tää ei oikein aukene, kun itse yhdistän vanhat ja nuoret sielut juuri sinne itämaiden filosofiaan. Mutta toisaalta, miksi ihmeessä olisit alkanut palstalla pohtimaan syvällisiä....
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26271313:
No kerrohan mitä tää koski? Jotain leikisti nuoria ja vanhoja sieluja. Sellasta pikku kivaa, jolloin voidaan laittaa nikkejä lokeroihin, että kuka on tyhmä ja kuka viisas?

Vai ajatko sä takaa, kuka ei ole kasvanut aikuiseksi ja kuka taas on? Sori mulle tää ei oikein aukene, kun itse yhdistän vanhat ja nuoret sielut juuri sinne itämaiden filosofiaan. Mutta toisaalta, miksi ihmeessä olisit alkanut palstalla pohtimaan syvällisiä....
Sieluja tää koski, muttei mitään tiettyä uskontoa, vaan ihan intuitio-pohjalta pohdintaa kuka voisi olla jo paljon nähnyt sielu, ja kuka tuoreempi.
Ei sen vakavempaa, muttei sen keveempääkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
Mä taidan olla nuoren ja vanhan välissä. Osaan olla sinisilmäinen, naiivi optimisti, mut sit kans tarvittaessa löytyy sitä kyynistä ja pessimististä vanhaa pierua.

Äkkiseltään ainakin Keittis ja Jonsered tuntuu vanhoilta sieluilta.
 
Lunatic
[QUOTE="sama";26271286]Muiden näkemyksen mukaan olet. Luulen että ympärillä olevat näkevät tämän rehellisemmin.[/QUOTE]

Niin sun näkemyksen mukaan. Se ei kertone koko totuutta. Ja senkin laitoit ihan vittuillaksesi.
 
Lunatic
[QUOTE="sama";26271397]Eli jos tähän vastaa tavalla josta sinä et pidä, se on vittuilua? Miten voit olla noin lapsellinen, kerroin oman näkemykseni kuten pyydettiin.
En tiennyt että otat elämän näin vakavasti, tämän palstan vielä.[/QUOTE]

Luuletko etten haista vittuilua kun sen näen. :rolleyes:
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";26271414]Kuuluuko vanhan sielun hienoihin ominaisuuksiin jatkuva piikittely, nimittely ja vittuilu? Onko ne niitä ominaisuuksia joihin pyritään syntymällä uudestaan ja uudestaan? Kyllä sä vedät vielä ihan ekaa rundia, ja ihan oman käytöksesi perusteella.[/QUOTE]

Voi pyhä perkele, mitä vanhempi sielu, sen paremmin se vittuilee olemassaoleville vääryyksille.

Esim George Carlin oli selvästi vanha sielu, ja myöskin ERINOMAINEN piikittelijä.
 
Voi pyhä perkele, mitä vanhempi sielu, sen paremmin se vittuilee olemassaoleville vääryyksille.

Esim George Carlin oli selvästi vanha sielu, ja myöskin ERINOMAINEN piikittelijä.
Tää on SUN näkemys. Voisin väittää, että aika moni on muuta mieltä asiasta. Omasta mielestäni vanha sielu ( jos nyt sellaiseen uskoisin) ei todellakaan piikittelisi, vaan olisi lempeä ja ymmmärtäväinen, myös niitä sieluja kohtaan jotka saavat syystä tai toisesta piikittelyä osakseen. En minä ainakaan vittuile viisaudestani vaan silkasta vitutuksesta tai viisauden puutteesta. Piikittely on ihmisen epäkypsyyden merkki, ja minä jos kuka sen tiedän.
 

Yhteistyössä