Keitä on palstan nuoret sielut, entä vanhat sielut?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Mennään sinne jälleensyntymisopin puolelle. Nuori sielu on vasta kiertonsa alussa. Eli ei kovin viisaudella siunattu. Vanha sielu taas on reinkarnaatiossa tiensä lopulla. Eli hänellä ei ole enään tarvetta syntyä uudelleen maan päälle, ainakaan montaa kertaa. Mitä vanhempi sielu, sitä viisaampi. Lopulta sielu on niin viisas, ettei paljoakaan kaipaa maallisia asioita.
Karkeasti sanottuna, mitä enemmän ihminen dokaa, harrastaa irtosuhteita tai käyttäytyy typerästi, sitä todennäköisemmin kyseessä on hyvin nuori sielu, joka ei ole inkarnaatiokierroksellaan oppinut yhtikäs mitään.
Todella vanha sielu elää kovin askeettisesti, ei käytä päihteitä ja kieltäytyy seksistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
"hihihi"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26270708:
Mennään sinne jälleensyntymisopin puolelle. Nuori sielu on vasta kiertonsa alussa. Eli ei kovin viisaudella siunattu. Vanha sielu taas on reinkarnaatiossa tiensä lopulla. Eli hänellä ei ole enään tarvetta syntyä uudelleen maan päälle, ainakaan montaa kertaa. Mitä vanhempi sielu, sitä viisaampi. Lopulta sielu on niin viisas, ettei paljoakaan kaipaa maallisia asioita.
Karkeasti sanottuna, mitä enemmän ihminen dokaa, harrastaa irtosuhteita tai käyttäytyy typerästi, sitä todennäköisemmin kyseessä on hyvin nuori sielu, joka ei ole inkarnaatiokierroksellaan oppinut yhtikäs mitään.
Todella vanha sielu elää kovin askeettisesti, ei käytä päihteitä ja kieltäytyy seksistä.
Ei helevetti mitä huuhaata! :D
Miten olis puhtaasti luonne-erot vaan.
Tolla määritelmällä olet hyvin nuori sielu. :O :D
 
"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26270708:
Mennään sinne jälleensyntymisopin puolelle. Nuori sielu on vasta kiertonsa alussa. Eli ei kovin viisaudella siunattu. Vanha sielu taas on reinkarnaatiossa tiensä lopulla. Eli hänellä ei ole enään tarvetta syntyä uudelleen maan päälle, ainakaan montaa kertaa. Mitä vanhempi sielu, sitä viisaampi. Lopulta sielu on niin viisas, ettei paljoakaan kaipaa maallisia asioita.
Karkeasti sanottuna, mitä enemmän ihminen dokaa, harrastaa irtosuhteita tai käyttäytyy typerästi, sitä todennäköisemmin kyseessä on hyvin nuori sielu, joka ei ole inkarnaatiokierroksellaan oppinut yhtikäs mitään.
Todella vanha sielu elää kovin askeettisesti, ei käytä päihteitä ja kieltäytyy seksistä.
Eli kaikki jotka mun mielestä kivoja tyyppejä ja peesailee ja palvoo mua, on vanhoja sieluja ja ne ärsyttävät on nuoria sieluja, sen huomasi jo aloituksestakin. ;)
 
Enemmistöä ei vois vähempää kiinnostaa tällaset hölynpölyt.
Kuulostaa ihan teiniketjulta jossa annetaan jokaiselle joku tietty indigo ja kristallilapsimääritelmä. :D
Niin enemmistöä kiinnostaa ennemmin kristinuskon hölynpöly, jossa nostetaan joku ristiinnaulittu jalustalle.

Toisaalta olen kyllä samaa mieltä siitä, että on hieman kyseenalaista tehdä ketjuja, joissa lokeroidaan palstalaisia sitten sielullisilta ominaisuuksilta tai fyysisiltä.
 
[QUOTE="sama";26270738]Eli kaikki jotka mun mielestä kivoja tyyppejä ja peesailee ja palvoo mua, on vanhoja sieluja ja ne ärsyttävät on nuoria sieluja, sen huomasi jo aloituksestakin. ;)[/QUOTE]

Mä en kyllä itse usko yhdenkään vanhan sielun eksyvän koko palstalle...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26270708:
Mennään sinne jälleensyntymisopin puolelle. Nuori sielu on vasta kiertonsa alussa. Eli ei kovin viisaudella siunattu. Vanha sielu taas on reinkarnaatiossa tiensä lopulla. Eli hänellä ei ole enään tarvetta syntyä uudelleen maan päälle, ainakaan montaa kertaa. Mitä vanhempi sielu, sitä viisaampi. Lopulta sielu on niin viisas, ettei paljoakaan kaipaa maallisia asioita.
Karkeasti sanottuna, mitä enemmän ihminen dokaa, harrastaa irtosuhteita tai käyttäytyy typerästi, sitä todennäköisemmin kyseessä on hyvin nuori sielu, joka ei ole inkarnaatiokierroksellaan oppinut yhtikäs mitään.
Todella vanha sielu elää kovin askeettisesti, ei käytä päihteitä ja kieltäytyy seksistä.
Eli kun ihminen dokailee, pokailee ja paneskelee ympäriinsä, ei se oikeastaan voi sille mitään, koska on niin nuori sielu, jonka vähän niinkuin kuuluukin tehdä niin? "Emmää voi tälle mitään, kun mää olen niin nuori sielu, enkä sillee viisas vielä. Seuraavassa elämässä sitten, hei"
 
[QUOTE="vieras";26270753]Eli kun ihminen dokailee, pokailee ja paneskelee ympäriinsä, ei se oikeastaan voi sille mitään, koska on niin nuori sielu, jonka vähän niinkuin kuuluukin tehdä niin? "Emmää voi tälle mitään, kun mää olen niin nuori sielu, enkä sillee viisas vielä. Seuraavassa elämässä sitten, hei"[/QUOTE]

Ei kun se perustuu siihen, ettei henkisesti epäkypsä ihminen itse edes tiedosta sitä ettei hänen sielunsa ole kovinkaan korkealle kehittynyt.
 
[QUOTE="hihihi";26270720]Ei helevetti mitä huuhaata! :D
Miten olis puhtaasti luonne-erot vaan.
Tolla määritelmällä olet hyvin nuori sielu. :O :D[/QUOTE]

Kiitos mielipiteestäsi. Itse en kyllä edes allekirjoita koko vanha/nuorisielu luokittelua. Mutta toki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Myönnän käyttäytyväni typerästi, mutta haluan korostaa, etten kuulu niihin jotka humalassa jakavat väliviivaansa holtittomasti. oikeastaan musta löytyy iso liuta piirteitä, joita pidettään hyveinä monessa jälleensyntymään uskovassa maassa.
 
"Riku"
Tuota, mikä on määritys vanhalle ja nuorelle sielulle? *on ulalla*
Nuorilla ei ole sielua ollenkaan, sillä ne on täysin vietävissä hormonihuuruissaan ja besserwisseydessään. Vanha sielu on taas kaavoihinsa kangistunut kurppa, joka luulee olevansa suurta viisautta täynnä ja auliisti sitä jakamassa. =)

Se mitä sitten tähän väliin jää, on jo vähän onkeensa ottanut, mutta haavi sopivasti auki...
 
Kepsis
yöx, ihan alkoi puistattamaan ajatus että joku pikkupoika jolla on korvantauksetkin vielä märät pitäs ottaa miehekseen.... tai edes että sen kanssa pitäs mennä sänkyyn,, sohvalle, pöydälle, autoon tai minne vain harrastamaan seksie.... puistatus...
No ei ny kehdon ryöstäjäksi tarvi alkaa :D Mutta ihan siinä missä äijät ottaa nuoria naisia niin sama minun mielestä toimii toisinpäinkin.
 

Yhteistyössä