kuparikierukka ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen äippä"

Vieras
moikka!

mulla on ollut kuparikierukka reilun vuoden ja nyt ihmettelen rintojen arkuutta ja sitä, kun toisesta rinnasta tuli maitoa! edellisen imetyksen lopetuksesta on aikaa jo 9 kk, voiko vieläki maitoa tulla?

viime raskaudesta tunsin oireet ennen kuin menkkojen olisi pitänyt edes alkaa. nyt mietin, voiko tämä olla mahdollista kierukasta huolimatta??? menkat pitäs alkaa varmaan tässä viiden päivän sisällä...

tunteet ristiriitaiset, kun olen aina ajatellut et abortti on yhtä kuin lapsen tappaminen. toisaalta, mikäli raskaana olisin, lapsi ei olisi suunniteltu, vaan vahinko

Tunnen useamman, joka on tullut kuparikierukan kanssa raskaaksi, eihän se ole täysin varma ehkäisy. Tee raskaustesti, jos se on positiivinen niin ota yhteys neuvolaan niin ultraavat vielä varmuuden vuoksi ja poistavat kierukan mikäli se on mahdollista turvallisesti.

Vahinkolapsia on tässä maassa valtavan paljon, ja yleensä kun ajatukseen tottuu niin ne muuttuu iloisesti odotetuksi =)

olin kolmannen raskauden niin rikki et päätin että saa jäädä viimeiseksi.

lapset on 5, 3 ja 1,5vee. jotenkin tuntuu et ei kerkeä lasten kanssa muutenkaan tehdä kaikkia asioita, mitä haluais....isäntä on abortin kannalla, jos satun taas raskaana olemaan...

Kysyn vaan, ihan ystävällisesti, että miten kukaan uskaltaa luottaa kuparikierukkaan? Hormonikierukka on käsittääkseni hyvin varma ehkäisykeino, mutta kuparikierukkahan sitä ei oo? Nyt kolmannen lapsen jälkeen en todellakaan halua enää tulla raskaaksi, joten mikään kuparikierukka ei kyllä tule mulle kysymykseenkään sitten. Minullakin on sisarus, joka syntyi kuparikierukasta huolimatta.

Kysyn vaan, ihan ystävällisesti, että miten kukaan uskaltaa luottaa kuparikierukkaan? Hormonikierukka on käsittääkseni hyvin varma ehkäisykeino, mutta kuparikierukkahan sitä ei oo? Nyt kolmannen lapsen jälkeen en todellakaan halua enää tulla raskaaksi, joten mikään kuparikierukka ei kyllä tule mulle kysymykseenkään sitten. Minullakin on sisarus, joka syntyi kuparikierukasta huolimatta.

kaikki kun ei voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, siksi kuparikierukka on hyvä vaihtoehto kondomin tilalle :)

terveisin kuparikierukka terveydellisistä syistä :)

[QUOTE="jeps";26267812]kaikki kun ei voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, siksi kuparikierukka on hyvä vaihtoehto kondomin tilalle :)

terveisin kuparikierukka terveydellisistä syistä :)[/QUOTE]

Ymmärrän tämän tietty, hormonaaliset ei kaikille tosiaan sovi, mutta en silti itse uskaltaisi siihen luottaa, jos en todellakaan haluaisi tulla raskaaksi. Terveisin erittäin helposti raskautuva, kierukkavauvelin sisko.

Olen vaan tätä pohtinut, kun tosiaan tämän kolmannen raskauden jälkeen en halua enää tulla raskaaksi ja olen miettinyt varminta ehkäisykeinoa. Kun sterilointikaan ei välttis oo ihan varma kuitenkaan. Ja mulla on aika inhottavat menkat joten oon miettinyt hormonikierukkaa, mutta en vaan tiedä uskallanko siihen sit täysin luottaa, kun en mitään aborttia koskaan haluaisi.

Kuparikierukan ehkäisyteho on 98-99%. Ymmärrän erittäin hyvin, miksi moni uskaltaa siihen luottaa. Lisäksi se on hormoniton vaihtoehto mikä on monelle suurensuuri plussa.

Kierukkaraskaus ylittää niinsanotusti uutiskynnyksen. Se ei ylitä, että kierukka tekee mitä kuuluukin, eli ehkäisee raskauden. Siksi syntyy harha siitä, että "todella moni" tulisi raskaaksi kierukasta huolimatta.

[QUOTE="jep";26267843]itse raskaudun myös helposti, silti kuparikierukka on toiminut ehkäisynä kohta viiden vuoden ajan ilman vauvoja :)[/QUOTE]
Mä raskaudun myös tosi helposti.

Kierukka toimi loistavasti 5,5 v ajan suunnilleen. Ja kun se poistettiin, tulin raskaaksi 1-2 päivän kuluttua :)

Yhteistyössä