Kuinka pian olette huomanneet raskaudenmerkit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minzki84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minzki84

Jäsen
21.02.2007
73
0
6
Minulla olisi vielä aikaa menkkojen alkamiseen n. 11 päivää. Elikkäs tässä on juuri mennyt ohi ns. "varmat päivät". Toki toivon, että vauvantekoyritykset olisivat tuottaneet tulosta ja menkkoja ei tulisikaan :heart: :heart: .
Yleensä en puhu seksi tms kokemuksistani kovinkaan mielelläni, mutta nyt on pakko kysyä... Eilen seksin aikana ja sen jälkeen huomasin, että kummastakin rinnasta tihkutti maitoa ja kuitenkin esikoisen imetyksen lopettamisesta on kulunut aikaa jo melkein 11kk!! Eikä rinnoistani ole tullut maitoa yhtään tippaan viime syksyn jälkeen, ei missään tilanteessa. Voiko siis eilinen olla merkki jo alkaneesta raskaudesta, vaikkei sitä nyt vielä ilmeisesti voikaan millään raskaustestillä todistaa??

Nyt rv 17 ja vieläkään ei tunnu missään :D

Mut, oikeesti rinnat tuli vähän kipeemmiksi pari päivää ennen menkkojen alkua.
Joillakin voi olla hyvinkin aikaisin merkkejä, ei kun testaamaan kun siltä tuntuu.Toisaalta jos sulla on mekkojen alkuun vielä noin monta päivää niin alkio on tuskin edes kiinnittynyt eikä raskaushormonia pitäisi vielä kehittyä. Voihan tietty olla että sulla on ollut tosi aikainen ovulaatio. Tsemppiä sinne!

Mulla on ollut joka kerta ennen raskautumista mitä tyypillisimpiä raskausoireita, olematta silti sitä. Mutta heti seuraavalla kierroksella olenkin sitten tullut raskaaksi - ilman mitään symptoomeja. Eli vasta kun menkat myöhässä olen testannut plussan, eikä mitään tuntemuksia ollut? Sitten vasta plussan jälkeen tuli tällä toisella vatsanturvotusta samalla viikolla kun plussasin (eli oisko vko 5).

Kyllä minä ounastelin olevani raskaana jo ennen kuin menkat jäi pois, eli käytännössä ehkä viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Oli jotenkin outo olo, ja rinnat arastivat. En tietenkään voinut olla asiasta varma, eikä minulla ole aikaisempaa kokemusta asiasta, mutta kun sitten menkat jäivät pois olin asiasta jo 99% varma. Testin tein 2 pvä:ä sen jälkeen, kun odotin menkkojen alkavan. Ja kaksi viivaa tuli =)

viikko ennenkuin menkkojen piti alkaa kävin jo halaileen pönttöä ja tissit kipeet ku pirut. testin tein jo hätäiseen ennenkuin menkkojen piti alkaa ja nega pamahti mutta oikeana päivänä kun teki en ehtinyt nostaa testiä pyykkärin päälle kun jo kaksi viivaa sieläl nökötti.
jo pojasta oli samat oireet eli oksu lensi ennekuin menkkojen piti edes alkaa

B) Tiedä sitten, onko mielikuvituksella sormensa pelissä, mutta menkkojen ollessa päivän myöhässä, alkoi ruoka maistumaan eri tavalla, hajut kävi nenään ja maha alkoi möhöttämään (todennäköisesti siitä ylensyömisestä :laugh: )

Tissit on olleet kipeät, mutta kipeät ne on ollee menkkojenkin aikana, samoin vihlaisut alavatsassa :$ Nii-in, mikä on nyt sitten mitäkin?

Kiitos kaikille vastauksista :D Nämä oireet vaan lisääntyy koko ajan.. jos en ole nyt raskaana, niin tämä on joku tosi kumma hormonioikku!! Mut aion tehdä testin nyt ylihuomenna, kun jostaisn luin, että testi voi hyvin näyttää jo plussaa 9-10 päivää heldelmöityksen jälkeen. Pitää siis testata :p :p Mut jos sitten neg, niin eiköhän tämä asia nyt varmistu viimeistään ensi viikon alussa, jos menkat jäävät pois.

Voi että, aloin jo epäilee että tulen hulluks.. olen siis mahdollisesti raskaana, ja jos näin on hedelmöityksestä aikaa 11 päivää. Ja mulla myös vasemmasta rinnasta tihkuu myös ja oikein kermaa!!! On tietty muitakin oireita joista epäilen mutta tätä kyllä ihmettelen niin paljon! Voiko tätä esiintyä jo näin alussa?

Ja siis tämä olisi ensimmäinen raskaus kohdallani.

olen kuullut että esim. valeraskaus saa tälläisiä aikaan, mutta kun emme ole eds yritämällä yrittäneet saada lapsia, vaan tämä mahdollinen raskaus on "yllätys" mutta toki oikein oikein ihana sellainen. Eli siis etten ole ollut niin hormoonihöyryissäkään että tämä tuskin mielen tekemä kepponen...Vai?? :whistle:

Itselläni nyt 3v. ihana tyttö ja hänen kohdallaan ei muita oireita tullut ennen menkkoja kuin rintojen arkuus ja kaiken lisäksi mulla tuli vielä kahdet menkatkin vaikka olin koko ajan raskaana ja testit niin apteekin kuin verikoekkin näytti negaa kunnes olin kolmannella kuulla lopussa. Outoa kyllä oli.
Mutta nyt minullakin on samanlaiset ajatukset/toiveet kuin teilläkin, että jos olisinkin raskaana. Olin mieheni kanssa yhdessä juuri sinä päivänä kun hedelmöitys olisi ihanteellisinta (sattumalta) ja jo kolmen päivän kuluttua siitä mulle tuli outoja rinta "kipuja" ja turvoksissa ovat myös. Huimausta ja päänsärkyä on ollut kokoajan sekä närästää. Nyt on menossa vasta 26/29 ja menkkoja tässä odottelen, mutta silti mietin ovatko oireet merkki raskaudesta ja voivatko oireet tulla jo noin pian? Kun ei ole edellisestä oireiden suhteen kokemusta. Nyt olen myös alkanut juomaan ihmeen paljon ja vessassa juoksen (tosin saattaa johtua siitä juomisesta:) ja lämpö on koholla 37c´.

Ehkä minä vain kuvittelen ja toivon, ettei menkat myöhästyisi tämän odottelun takia. Yritän ottaa iisisti ja testata vasta ajallaan, tosin sekin hirvittää jos onkin niinkuin ensimmäisen kohdalla ja antaa negaa aina vaan:)

Vielä 3päivää:) Tsemppiä teille ja toivottavasti plussaa tulee:)

Esikon ajasta en muista enään mitään tarkkoja aikoja, mutta muistelisin että tuhrutteli n. viikko ennen menkkoja ja olin ihan raivoissani, että noniin, nyt tämä kiertokin sitten alkaa heittää häränpyllyä ja menkat alkaa liian aikaisin, mutta eipä alkanutkaan ja kun menkat oli 5pv myöhässä uskalsin tehdä testin ja oli positiivinen.

Tässä toisessa raskaudessa, oireet alkoi tosi aikaisin. Vajaa viikko oviksesta alkoi tulla pieniä vilun väristyksiä ja lämmöt oli korkeammalla kuin normaalisti. Sitten reilu viikko oviksesta tuli hajuherkkyys, rinnoista tiputteli maitoa, vaikka pojan imetyksestä jo melkein vuosi, säväreitä alavatsalla.

Tuommoisia oli.

Haamuni tstasin muistaakseni n.3pv ennen menkkojen oletettua alkamispäivää ja sitten tarkoituksella venytin viimeisen testauksen kun menkat olivat päivän myöhässä ja vahva plussa tuli.

paapelo 27+5

Meillä mies kuulemma tiesi että olen raskaana jo melkein heti hedelmäityksen jälkeen.
Itse sitkeästi väitin että olen varmaan sairastumassa vatsatautiin, mutta kuitenkin testin kävin ostamassa jo muutama päivä ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Itsekin vähän aloin epäillä jos vaikka olisin raskaana päivää ennen menkkojen alkamis ajankohtaa kun melkein oksensin juotuani kahvia, mutta edelleen väitin miehelle etten varmasti ole raskaana.
Seuraavana aamuna sitten tein testin ja plussaahan se näytti.
Sen jälkeen en sitten muutamaan kuukauteen pystynyt kahvia juomaan oksentamatta :D

Hihh, jo samalla viikolla hedelmöittymisestä rinnat tosi tosi tosi arat (ja on vieläkin...) ja samalla viikolla jo alkoi pikkuhiljaa öiset pissalla käynnit =D
Toisella viikolla alkoi tuntumaan jo vatsassa, pingottunut ja kiitettävästi turvonnut. Ja sitten alkoikin nämä ihanat itkukohtaukset :D (itkin äskön näitäkin kirjoituksia lukiessani)
Noh tein sitten mielestäni vähän liian aikaisin testin ja en ollut varma onko tulos oikea vai ei kun näytti toinen viiva tosi tosi haalee ja toinen tosi tumma. Joten odotin melkein viikon kunnes menkkojen kuuluisi jo olla alkanut. Vähän ennen sitä olikin sukulaisen rippijuhlat joissa meinasinkin sitten pyörtyä ja oksennus meinas lentää kaaressa :D :D Ja seur. aamuna teinkin testin ja näytti kahta niin tummaa viivaa kuin vaan voi olla :)

Yhteistyössä