Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
rietas
Itse asiassa minulla olisi luksusautoon varaa jos säästäisin. Jos maksaisin osamaksulla niin se onnistuisi. Mutta en autoa tarvitse, niin en osta. jos tarvitsisin enkä silti ostaisi, niin se kuulostaisi oudolta jos valittaisin, että haluan luksusauton, mutta en suostu säästämään siihen rahaa. Ja saisin myös matkoja + luksusauton, tietenkin matkasäästäminen veisi siinä tapauksessa enemmän rahaa kuin ilman luksusautoa.
Määrittele valittaminen? Toki jos jaksaisin selata koko ketjun läpi nniin ehkä se selviäisi mutta olen liian laiska. Onko siis nyt ihan oikeasti valitettu, ettei ole varaa? Jos on, niin onko kyseessä kuitenkin joku, jolla ei ihan oikeasti ole varaa? Vai onko vain todettu, ettei ole varaa, tarkoittaen, että ei ole sitä halua ja tarvetta juuri matkaa varten säästääkään? Vai onko valittaminen ollut lähinnä sitä, että kaksi palstalaista valittaa muille, että kyllä teillä on varaa, jos vain säästätte?
 
"Minna"
Lapsilisä 100 euroa + yh-korutus 40 euroa
2. lapsen lapsilisä 100 euroa (todellisuudessa enemmän, mutta en nyt jaksa tarkistaa Kelan sivuilta) + yh-korotus 40 euroa

Nämä yhteensä 280 euroa.

Minimielatustuki on yleensä noin 130 euroa/lapsi, voi olla jossain kunnissa enemmäkin. eli yhteensä ainakin 260 euroa kahdesta lapsesta. Näistä tulee yhteensä jo 540 euroa (enemmän jos todellinen lapsilisä toisen lapsen kohdalta) + saisin vielä asumistukea yli 130 euroa kahden lapsen kanssa.
Kelan maksama elatustuki on kaikille max. 147,96. Joskus Kela maksaa sen kokonaan, joskus osan ja joskus etävanhempi maksaa kaiken (laskettu sitten tulojen mukaan).

Mutta älä silti tule noiden laskelmien kanssa väittämään OIKEALLE yh-äidille miten yh:na on rahaa vaikka kuinka. Mä TIEDÄN mitä se on niin opiskelijana kuin töissäkäyvänä. Joten voisitko mitenkään jo olla hiljaa asiasta josta et mitään todellisuudessa tiedä.
 
4x
Lapsilisä 100 euroa + yh-korutus 40 euroa
2. lapsen lapsilisä 100 euroa (todellisuudessa enemmän, mutta en nyt jaksa tarkistaa Kelan sivuilta) + yh-korotus 40 euroa

Nämä yhteensä 280 euroa.

Minimielatustuki on yleensä noin 130 euroa/lapsi, voi olla jossain kunnissa enemmäkin. eli yhteensä ainakin 260 euroa kahdesta lapsesta. Näistä tulee yhteensä jo 540 euroa (enemmän jos todellinen lapsilisä toisen lapsen kohdalta) + saisin vielä asumistukea yli 130 euroa kahden lapsen kanssa.
Aika hyvin mä arvasin vastauksen... ;)

Akaatti vois perustaa lapsiperheiden talousneuvontabisneksen! :D :D ;)
 
Minä en vaan yhtään ihmettele niitä teidän kuluja jos aina täytyy ostaa "parasta". Minä olen joskus saanut niitä kampaamotuotteita näytteinä tai muuten, ja en kyllä mitään muuta eroa huomannut kuin sen, että hinta olisi oikeasti ollut suurempi ja purkit oli pienempiä.
Sen kalleimman ja halvimman väliin mahtuu vaihtoehtoja, oli kyse sitten kosmetiikasta, autoista tai elektroniikasta. Aina se halvin ei ole edes se taloudellisin vaihtoehto.

Mitä shampoisiin ja hiustenhoitotuotteisiin tulee, kalleimmista ei ole kokemusta mutta todella selkeä ero on kampaajani suositteleman kampaamo-shampoon ja markettiversion välillä.
 
rietas
Minä en vaan yhtään ihmettele niitä teidän kuluja jos aina täytyy ostaa "parasta". Minä olen joskus saanut niitä kampaamotuotteita näytteinä tai muuten, ja en kyllä mitään muuta eroa huomannut kuin sen, että hinta olisi oikeasti ollut suurempi ja purkit oli pienempiä.
Niin. Kun SINUSTA ne ei ole kummempia niin silloinhan sekin on totuus.

Tuo juuri on se ongelmasi.

Sinä et tartte kalliimpaa puhelinta niin ei sitten kukaan muukaan. Sinulle riittää vaatteisiin pari kymppiä vuodessa niin silloin se riittää muillekin.

Huh huh.
 
[QUOTE="Minna";26250062]Kelan maksama elatustuki on kaikille max. 147,96. Joskus Kela maksaa sen kokonaan, joskus osan ja joskus etävanhempi maksaa kaiken (laskettu sitten tulojen mukaan).

Mutta älä silti tule noiden laskelmien kanssa väittämään OIKEALLE yh-äidille miten yh:na on rahaa vaikka kuinka. Mä TIEDÄN mitä se on niin opiskelijana kuin töissäkäyvänä. Joten voisitko mitenkään jo olla hiljaa asiasta josta et mitään todellisuudessa tiedä.[/QUOTE]

paitsi jos oikeus on joutunut tekemään päätöksen elareiden summasta ( kuten mun esikoisen suhteen ) niin se voi olla pienempi,kuten meillä on..eli saan noin 10€ vähemmän,mitä tuo kelan minimi on..
 
paitsi jos oikeus on joutunut tekemään päätöksen elareiden summasta ( kuten mun esikoisen suhteen ) niin se voi olla pienempi,kuten meillä on..eli saan noin 10€ vähemmän,mitä tuo kelan minimi on..
Kaveri saa 50 euroa elareita yhdestä lapsestaan. Ou jee. On kyllä nyt todennut että se ei riitä, ja riitauttaa asian - mistä on tiedossa hitonmoinen tappelu exän kanssa.
 
[QUOTE="Minna";26250071]Joo on kyllä niin huvittavaa, että muiden tekemisiä kyllä ihmetellään sivutolkulla, mutta itse ei tutustuta siihen isän sukuun. :D[/QUOTE]

Ihmettelyä on herättänyt se, että Diandran perheeseen näköjään kuuluu se isä. Taisi muuten olla yhdessä jaksossa paikan päällä Idolsiakin katsomassa mutta siltikään ei siellä isän kotimaassa vierailla. Isä ei ole opettanut lapsille omaa kieltänsä ja nyt tyttö harmittelee kun ei ole yhteistä kieltä isovanhempien kanssa.
 
"Minna"
Ihmettelyä on herättänyt se, että Diandran perheeseen näköjään kuuluu se isä. Taisi muuten olla yhdessä jaksossa paikan päällä Idolsiakin katsomassa mutta siltikään ei siellä isän kotimaassa vierailla. Isä ei ole opettanut lapsille omaa kieltänsä ja nyt tyttö harmittelee kun ei ole yhteistä kieltä isovanhempien kanssa.
Ja tämä asia kuuluu sulle syystä että...?
 
"vieras"
Ihmettelyä on herättänyt se, että Diandran perheeseen näköjään kuuluu se isä. Taisi muuten olla yhdessä jaksossa paikan päällä Idolsiakin katsomassa mutta siltikään ei siellä isän kotimaassa vierailla. Isä ei ole opettanut lapsille omaa kieltänsä ja nyt tyttö harmittelee kun ei ole yhteistä kieltä isovanhempien kanssa.
Anna nyt olla, please. Nuori tyttö julkisuuden pyörteissä, onko hän ihan joka sananasettelun ehtinyt miettiä? Jos joku on outo ja kummallinen, niin sinä ja sisaresi, jotka jaksatte tuollaista ihmetellä ja paheksua. Äläkä väitä, ettet paheksu, sillä sitä ei kukaan ihminen usko. Tai paheksu vaan, minkä sillekään voi, mutta paheksu vaikka siellä siskosi kummallisen muotoisessa yksiössä ihan keskenämme.
 
Tiedän mistä olen kotoisin, tunnen oman kulttuurini, osaan myös puhua vanhempieni kieltä.
Miten voit tietää, mistä oikeasti olet kotoisin, jos et tunne ollenkaan isän puoleista sukuasi?
Sitä ihmettelen, ettet halua heihin edes tutustua. En sitä, ettet ole heitä lapsena tuntenut; nämä asiat ei ole lasten päätettävissä. Mutta te olette aikuisia jo.
 
[QUOTE="vieras";26250126]Anna nyt olla, please. Nuori tyttö julkisuuden pyörteissä, onko hän ihan joka sananasettelun ehtinyt miettiä? Jos joku on outo ja kummallinen, niin sinä ja sisaresi, jotka jaksatte tuollaista ihmetellä ja paheksua. Äläkä väitä, ettet paheksu, sillä sitä ei kukaan ihminen usko. Tai paheksu vaan, minkä sillekään voi, mutta paheksu vaikka siellä siskosi kummallisen muotoisessa yksiössä ihan keskenämme.[/QUOTE]

Jos tänne palstalle joku laittaa viestin että ei aio opettaa lapsilleen suomen kieltä (ulkomailla asuva suomalainen) niin johan sellainen tuomitaan heti.
 
Kaikilla yh:lla ei ole niin ISO palkka kuin sinulla ja kuten tässä on jo moni listannut, menoja on yllättävän paljon ilman näitä sinun mainostamia luksustuotteita!

Sinun nuoruudessasi, äitisi ollessa yh, KAIKKI oli hieman halvempaa! :D Oli minunkin isäni palkka siihen aikaan huippuhyvä, mutta nykypäivänä se olisi ihan normaalitasoa.
Olenko väittänyt, että kaikilla yh:lla on sama palkka kuin minulla? En ole. Lisäksi esimerkiksi matkustaminen oli paljon kalliimpaa silloin kuin nykyisin. Ei ollut myöskään internetiä, josta olisi voinut tehdä edullisia ostoksia. Osa tuotteista oli tietenkin edullisempia.

Äitini palkka oli noin 5500 - 6000 markkaa kuukaudessa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä