Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Tähän voisi lisätä myös sen, että autonvuokraus ja bensiini maksaa saman verran oli autossa 1 tai 2 henkilöä jne. Iso perhe joutuu toki vuokraamaan isomman auton (ainakin jos on yli 5-henkinen perhe) mutta silloinkin auton vuokra henkeä kohti on pienempi kuin yksinäisellä autonvuokraajalla. Laivamatkan hytissä on yleensä hyttikohtainen maksu oli siellä 1 tai 4 henkilöä.
Siis mita ihmeen merkitysta silla on etta rupeaa jakamaan auton vuokraa per henki (sanotaan etta on nuo sinun mainitsemat 5 henkea)?? Luuletko etta ne lapset maksaa oman osuutensa auton vuokrasta?? Voin kertoa etta eivat maksa. Sen maksaa just tasan vanhemmat - matkabudjetistaan. Voi pyha yksinkertaisuus sentaan!!
 
"Argh"
Minä ihmettelen, miten joku kaukainen maa voi olla lapsen kotimaa vain sillä perusteella, että esi-isät ja äidit ovat sieltä kotoisin. Eikö kotiin pitäisi olla jotain tunnesiteitä tai muuta, vaikka omakohtaista kokemusta?

(lapsi ei ole käynyt toisessa kotimaassaan vauva-iän jälkeen jne)
 
En ole koskaan tormannyt minkaan valtakunnan alennuksiin lasten lentolippuihin!!! Mika lentoyhtio??? Kerro kerro jotta voin tilata halvempia lippuja!!!!! Perhana nyt ottaa paahan!! Siis erityisesti Atlantin ylittavilla lennoilla pliis!!!!
Ihmettelen suuresti kokemuksiasi. Hain nyt Supersaverista sattumanvaraisille päiville lennon.

Tässä sinulle tuloksia, esimerkkinä SAS:n lento Helsinki - New York - Helsinki:

1 Aikuinen 233,66 € 357,34 € 591,00 €, aikuiselta siis tuo 591 euroa kokonaissumma

2 Lapsia 178,66 € 357,34 € 1 072,00 €, kaksi lasta, olivat 7- ja 11-vuotiaita, yhdeltä lapselta lento veroineen 536 euroa

1 Vauvoja 35,66 € 40,99 € 76,65 €, tässä 1-vuotiaan lapsen hinta, 76,65 euroa.

Tässä Finnair, lento New York - Helsinki - New York

1 Aikuinen 761,66 € 307,58 € 1 069,24 €, yhdeltä aikuiselta 1069,24 euroa

2 Lapsia 577,66 € 307,58 € 1 770,48 €, kaksi lasta 7- ja 11-vuotiaat, yhden lapsen hinta 885,24 euroa

1 Vauvoja 98,66 € 40,99 € 139,65 €, 1-vuotias lapsi, hinta 139,65 euroa

Siinä sinulle esimerkkiä. Ja nyt ihmettelen tosiaan sitä, ettet asiasta ole aikaisemmin tiennyt. :O

Hinnat on tuossa sattumanvaraisille päiville, ei ole tehty vielä hintavertailua eri sivustojen ja edullisten matkapäivien suhteen, joten ei tarvitse siihen puuttua, että onpas kalliit hinnat. =)
 
Ihan kaikkea ei tarvikaan ostaa kalleimpana versiona, mutta ymmärrettävää myös että nuorella on paljon toiveita ja asioita mitä hön oikeasti tarvitsee. Jos lapsilisää saa about sen 100€/kk ja miettii että osa siitä menee jo isompiin asumiskustannuksiin ja ruokaan (mihin sinulla säästäväisenä menee itselläsi jo se 100€/kk), siihen päälle nuoren harrastuskulut, vaatteet, mahdolliset meikit yms, kännykkä, puhelinlasku, läppäri/tietokone, bussikortti, taskurahaa jne.

En vaan ymmärrä miten tuossa pääsee tienaamaan verrattuna siihen että olisit sinkku tai parisuhteessa oleva lapseton. Huomioon kannattaa ottaa myös että peruskoulun jälkeisissä opinnoissa täytyy hankkia lapselle opiskelumateriaalit itse, pitää pystyä tukenaan lasta kotoa pois muuttamusessa jne.
Olen kirjoittanut vaikka kuinka moneen kertaan, että jos olisin yh, niin myös rahaa tulisi enemmän kuin se pelkkä 100 euroa kuukaudessa.

Olen myös kirjoittanut, että jos asuisin niin, että olisi minä, mies ja lapset, niin rahallinen tilanteeni olisi parempi kuin mitä se on nyt yksin.

Puhelimen ei tarvitse olla kallis, en näe kalliilla puhelimella mitään lisäarvoa ns. halpaan puhelimeen verrattuna. Kallis puhelin on vain nykyajan hintasokeutta, pitää olla hienoa, vaikkei niitä ominaisuuksia koskaan käyttäisi. Itse myös ajattelen niin, että lapselle saa riittää "peruspuhelin" ja jos haluaa itse hienoimman mallin, niin sitten siihen täytyy hankkia rahat itse. Ei aikaisemmin olisi tosiaankaan tullut kuuloonkaan, että lapsille ostetaan satasten puhelimia, mutta nykyaikana ostellaan vaan välittämättä hintalapusta.

Puhelinlaskun ei myöskään tarvitse olla liian suuri. Puhelimiin saa perheiden kesken edullisia liittymiä ja vaikka soittaisi ulkopuolisille, niin aika paljon saa soitella, että lasku olisi monia kymppejä kukaudessa. Vaatteita ei lapsille tarvitse ostaa joka kuukausi, eikä nuoren kaikkiin valituksiin uusista vaatteista tarvitse aina suostua. Tosin nuorten suosimista liikkeistä saa usein ihan edullisesti vaatteita, esimerkiksi H&M.

Ei ne nuoren kulutkaan ole satoja euroja kuukaudessa ellei sitten mene siihen hintasokeuteen mukaan, että ostetaan kaikkea vain siksi, että nuori tahtoo.
 
[QUOTE="ninni";26249046]Tämä juuri kertoo ylimielisyydestäsi. Aika moni muu asia voi vähentää perheen tuloja ja Suomi on maa, jonka sosiaalituet perustuvat kahden työssäkäyvän aikuisen mallille. Siinä ei paljon hyvätuloinen isä auta.

Ja vaikka jo pariin kertaan vihjailit, että hyvätuloiselle voi olla monta määritelmää jne., niin isäni tosiaan oli hyvätuloinen. Oli valtiolla töissä, joten liksa ei tähtiä hiponut, mutta esimiesasemassa ja alaisia oli useita kymmeniä ellei yli sata.[/QUOTE]

Olet kirjoittanut, ettei teillä ollut varaa käydä Ruotsissa. Ruotsin risteilyjä saa ja on saanut ennenkin ihan pilkkarahalla tarjouksista ym. Olen melk varma, että teillä olisi ollut halutessaan varaa käydä Ruotsissa edes risteilyllä edes yhden kerran.
 
[QUOTE="Argh";26249069]Minä ihmettelen, miten joku kaukainen maa voi olla lapsen kotimaa vain sillä perusteella, että esi-isät ja äidit ovat sieltä kotoisin. Eikö kotiin pitäisi olla jotain tunnesiteitä tai muuta, vaikka omakohtaista kokemusta?

(lapsi ei ole käynyt toisessa kotimaassaan vauva-iän jälkeen jne)[/QUOTE]

Tässä tarkoitetaankin niitä tapauksia, jotka puhuvat, että ovat puoliksi sen ja sen maalaisia, on se kyseisen maan vanhempi elämässä mukana, ja vanhempi on itse yhteydessä kotimaahansa, mutta sitten lapsi "eristetään" kokonaan siitä toisesta kotimaasta. Ei viedä vierailulle sinne, se kyseisen maan vanhempi ei opeta kieltä hänelle jne.
 
[QUOTE="ninni";26249049]Suhteellisesti kalliimpaa on aika älyttömästi ajateltu. Joo, lapsettomiin pariskuntiin verratessa se toimii. Mutta ei lapsiperheisiin. Miksi? Yksin- tai kaksinelävien taloudessa kuluttajien määrä on sama kuin tienaajien. Lapsiperheessä kuluttajien määrä on suurempi kuin tienaajien.

Eli jos mennään tolle linjalle, että kaikki on suhteellisesti halvempaa, niin täytyy myös muistaa, että suhteessa kuluttajien määrään taloudessasi sinä tienaat enemmän kuin perheelliset...[/QUOTE]

Minä olen koko ajan kirjoittanut, että olisin varakkaampi kuin nyt jos minulla olisi mies, pari lasta ja minä. Tai jos olisin yksinhuoltaja.

Lisäksi olen siitä kirjoittanut, että moni rahasta valittava lapsiperhe on parempituloinen ja saavat rahaa enemmän käyttöönsä/henkilö kuin minä senkin jälkeen, kun kaikki ruokakulut, asumiskulut, muut kulut on maksettu.

Alunperinhän tämä lähti siitä, kun moni niin suureen ääneen ihmetteli, ettei lapsiperheellä voi jäädä yhtään rahaa säästöön, ei vaikka koko perheen nettotulot olisivat 4000-5000 euroa kuukaudessa ja asumiskulut noin 1000 euroa tuosta.
 
Siis mita ihmeen merkitysta silla on etta rupeaa jakamaan auton vuokraa per henki (sanotaan etta on nuo sinun mainitsemat 5 henkea)?? Luuletko etta ne lapset maksaa oman osuutensa auton vuokrasta?? Voin kertoa etta eivat maksa. Sen maksaa just tasan vanhemmat - matkabudjetistaan. Voi pyha yksinkertaisuus sentaan!!
Se auton vuokra + bensakulut on aika lailla sama onko siinä yksi aikuinen, kaksi aikuista vai kaksi aikuista ja kaksi lasta. Jonkin verran vie isommalla painolla enemmän polttoainetta, mutta ero ei rahallisesti ole juuri mitään. Eli toisin sanoen, se yksin autoileva maksaa taas enemmän autokulujakin vuokra-autolla liikkuessa kuin se lapsiperhe, jossa kaksi vanhempaa ja auton kulut voidaan jakaa heidän kesken.
 
Minua myös kiinnostaisi näiden "meillä ei ikinä eikä koskaan ole varaa matkustaa minnekään, vaika molemmat vanhemmat töissä" -perheiden rahalliset tulot ja -menot. Olisi mielenkiintoista tietää.
 
"ihme"
Siis tää ei ole totta. Ei vaan ole :O
Se on niin helppo lapsettomana kertoa, kuinka niitten kanssa toimitaan, kun ei oikeesti ole mitään käsitystä.
Ja vaikka ois lapsiakin, niin jokaisen tilanne on silti erilainen.
Mä olen yhden lapsen yh. Saan kuussa käteen palkkaa ja niitä tukia joita itsellesikin laskit, noin 1400. Josta menee jo vuokraan 800.
Ja se on halpa tällä seudulla. Siitä jää 600, jolla maksan KAIKEN muun.
Jos asuisin yksin, voisin asua pienemmässä asunnossa, jolloin vuokra tippuisi ainakin 200, voisin tehdä kokopäiväistä työtä jne jne.
Että olen nyt kyllä tainnut olla väärässä jonossa, kun niitä tienestejä lapsista jaettiin.
 
rietas
Ristus kuinka pitkä ketju... en jaksa kokonaan laavata läpi, joten kysyn, mikä tässä on pointti? Siis joka perheen pitää käydä ulkomailla, sekö? Että rahaa kyllä löytyy, menkää?

Mitä jos ne rahat laittaa mielummin vaikka hienoihin puhelimiin? Jos vaikka ennemmin haluaa ostella vaatteita kuin matkustaa?

Anteeksi, jos olen ihan pihalla :ashamed:
 
Minä olen koko ajan kirjoittanut, että olisin varakkaampi kuin nyt jos minulla olisi mies, pari lasta ja minä. Tai jos olisin yksinhuoltaja.

Lisäksi olen siitä kirjoittanut, että moni rahasta valittava lapsiperhe on parempituloinen ja saavat rahaa enemmän käyttöönsä/henkilö kuin minä senkin jälkeen, kun kaikki ruokakulut, asumiskulut, muut kulut on maksettu.

Alunperinhän tämä lähti siitä, kun moni niin suureen ääneen ihmetteli, ettei lapsiperheellä voi jäädä yhtään rahaa säästöön, ei vaikka koko perheen nettotulot olisivat 4000-5000 euroa kuukaudessa ja asumiskulut noin 1000 euroa tuosta.
anteeks nyt vaan,mutta meinaatko sä ruokkia ja vaatettaa ne lapset ( sekä kenties sen miehen ) pyhällä hengellä?jos teitä on enemmän kuin sinä,niin kyllä se kulutuskin kasvaa sitä mukaa,tulot välttämättä taas ei tee sitä.mutta,tokihan sinä lapsettomana sinkkuna tiedät lapsiperheen tulot ja menot paremmin kuin itse perheelliset.
 
rietas
[QUOTE="vieras";26249189]Jälleen kerran kaikkien pitäisi tehdä niinkuin Akaatti haluaa.[/QUOTE]

Jokainen perhe on erilainen, miten siihen voi kukaan mitään yleispätevää ohjetta antaa?
 
rietas
Onko akaatti huomioinut, että harrastuksetkin maksaa? Seuran jäsenmaksut, varusteet, kisamatkat ja niin edelleen. Vai onko nekin mielestäsi sellainen asia, josta pitää tinkiä, harrastaa vain jotain ilmaista; muu on turhaa vouhotusta?
 
anteeks nyt vaan,mutta meinaatko sä ruokkia ja vaatettaa ne lapset ( sekä kenties sen miehen ) pyhällä hengellä?jos teitä on enemmän kuin sinä,niin kyllä se kulutuskin kasvaa sitä mukaa,tulot välttämättä taas ei tee sitä.mutta,tokihan sinä lapsettomana sinkkuna tiedät lapsiperheen tulot ja menot paremmin kuin itse perheelliset.
Kiitos kysymästä, mutta ihan rahalla. Kirjoitin jo, että jos olisin yh ja työssä, niin tuloni olisivat huomattavasti suuremmat. Kyllä siitä riittäisi rahat ihan hyvin tarvittaviin ruokiin, harrastuksiin, vaatteisiin jne.

Lisäksi jos olisi se tilanne, että kaksi vanhempaa töissä, niin siinähän sitä rahaa vasta riittäisikin.
 
Ristus kuinka pitkä ketju... en jaksa kokonaan laavata läpi, joten kysyn, mikä tässä on pointti? Siis joka perheen pitää käydä ulkomailla, sekö? Että rahaa kyllä löytyy, menkää?

Mitä jos ne rahat laittaa mielummin vaikka hienoihin puhelimiin? Jos vaikka ennemmin haluaa ostella vaatteita kuin matkustaa?

Anteeksi, jos olen ihan pihalla :ashamed:
Ei ole kiellettyä ostaa hienoja puhelimia. Mutta jos ostaa paljon luksustuotteita, niin mielestäni on sitten turha valittaa, "ettei rahat riitä mihinkään".
 
[QUOTE="ihme";26249180]Siis tää ei ole totta. Ei vaan ole :O
Se on niin helppo lapsettomana kertoa, kuinka niitten kanssa toimitaan, kun ei oikeesti ole mitään käsitystä.
Ja vaikka ois lapsiakin, niin jokaisen tilanne on silti erilainen.
Mä olen yhden lapsen yh. Saan kuussa käteen palkkaa ja niitä tukia joita itsellesikin laskit, noin 1400. Josta menee jo vuokraan 800.
Ja se on halpa tällä seudulla. Siitä jää 600, jolla maksan KAIKEN muun.
Jos asuisin yksin, voisin asua pienemmässä asunnossa, jolloin vuokra tippuisi ainakin 200, voisin tehdä kokopäiväistä työtä jne jne.
Että olen nyt kyllä tainnut olla väärässä jonossa, kun niitä tienestejä lapsista jaettiin.[/QUOTE]

Jos huomasit niin kirjoitin omasta tilanteestani. En missään ole väittänyt, että kaikilla yh-äideillä olisi sama tilanne. Huomion arvoista on kuitenkin se, että sinäkin kirjoitat, että 600 eurolla maksat KAIKEN MUUN. =) Tässä ketjussahan on moni kirjoittanut, ettei tuo ole missään tapauksessa mahdollista. Lasten vaatteisiin, harrastuksiin, kaikkeen menee ihan mieletön määrä rahaa PALSTAN mukaan. Sinä olet kuitenkin elävä esimerkki, että tuolla rahalla voi hyvin elää. Tätähän minä olen koko ajan yrittänyt palstallakin selittää, että ne lapsista yh-tukien ollessa tulevat ylimääräiset rahat riittäisivät minulla itseni ja lasten elämiseen.
 
Ei sille lasten kasvulle kuule voi mitään. Niitä vaatteita menee kunvanhat jää pieneksi, ne sotkeentuu, niitä pestään, ne kuluu, ja ajatella: ne myös menevät rikki ja taas ostetaan uusia.
Eikä niihin vaatteisiin silti mene satasia kuukaudessa. Tässäkin ketjussa on jo ainakin yksi yksinhuoltaja kertonut itse, että heillä riittää 600 euroa kuukaudessa kaikkeen muuhun vuokran maksamisen jälkeen.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä