Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Akaatti ja Tuulipuku, mä toistan tämän vielä: on todella, todella ärsyttävää, kun lapsettomat neuvovat lapsia saaneita asioissa, joista heillä ei ole kokemusta, kuten tässä tapauksessa matkustamisesta lasten kanssa. Uskokaa jo, neuvominen ärsyttää, koska te ette voi tietää, minkälaista se on. Se huvittaa myös.

Minä olen aikanaan matkustanut paljon yksin ja olen matkustanut nyt myös perheenä kahden pienen lapsen kanssa. Ero matkanteossa on VALTAVA.
En ole kirjoittanutkaan että matkanteko olisi samanlaista lasten kanssa kuin se on yksin. Olen kirjoittanut että matkustaminen on mahdollista myös lapsiperheelle. Täällähän osa kirjoittaa että lasten kanssa ei voi matkustaa metrolla kun on laukutkin, lapset ei jaksa matkustaa vaan kyselevät milloin ollaan perillä jne.
 
En ole missään väittänyt, että olisi sama asia matkustaa ilman lasta kuin lapsen kanssa. Mutta alunperin oli kai siitä kyse, että se on kuitenkin ihan mahdollista. Itse ainakin tiedän lapsiperheitä, joissa matkustettu lapsen kanssa. Ei tietenkään tarvitse matkustaa jos ei halua tai on mikä tahansa syy. Mutta siis mahdollista se on. =)
Tästä olette sitten vääntäneet 22 sivua?? Tottakai se on mahdollista - ei sitä kukaan ole kiistänyt. Siis sinä (ja siskosi) saatte minutkin sanattomaksi.

Että pointsit siitä.
 
Sivusta seurannut
En ole missään väittänyt, että olisi sama asia matkustaa ilman lasta kuin lapsen kanssa. Mutta alunperin oli kai siitä kyse, että se on kuitenkin ihan mahdollista. Itse ainakin tiedän lapsiperheitä, joissa matkustettu lapsen kanssa. Ei tietenkään tarvitse matkustaa jos ei halua tai on mikä tahansa syy. Mutta siis mahdollista se on. =)
Me olemme matkustaneet paljon, asuneetkin ulkomailla ja ajaneet halki Euroopan monta päivää, matkustaneet laivalla, junalla ja tietenkin lentokoneella. Olosuhteisiin nähden kaikki on mennyt hyvin.

Pointti olikin juuri esim. nuo metroihin liittyvät neuvot. Lasten kanssa asiat on suunniteltava niin, että matkustaminen sujuu mahdollisimman kivuttomasti ja vaivattomasti, koska sitä "milloin ollaan perillä" sun muuta saa tosiaan kuulla, vaikka matkaa olisi taitettu vasta puoli tuntia. Siksi kaikki neuvonne ovat jokseenkin turhia, koska jokainen tietää, mitä oma lapsi/omat lapset jaksavat ja mitä eivät, ja ainakin tässä ketjussa kirjoittaneet ovat kaikki kokeneita matkustajia. He tietävät parhaiten, ei toinen äiti tai isä tai täti eikä varsinkaan lapseton henkilö.
 
Sivusta seurannut
En ole kirjoittanutkaan että matkanteko olisi samanlaista lasten kanssa kuin se on yksin. Olen kirjoittanut että matkustaminen on mahdollista myös lapsiperheelle. Täällähän osa kirjoittaa että lasten kanssa ei voi matkustaa metrolla kun on laukutkin, lapset ei jaksa matkustaa vaan kyselevät milloin ollaan perillä jne.
Totta kai on "mahdollista", mutta kuten sanoin jo, jokainen haluaa valita ne vaihtoehdot, jotka tekevät matkanteosta mahdollisimman kivuttoman - metromatka ei ole välttämättä mikään hupireissu pitkän lentomatkan jälkeen, minä olen matkustanut metrolla pienten matkatavaroiden kanssa Tukholmassa mieheni ja lapseni kanssa, mutta kuten kolmen pojan äiti kirjoitti, minäkään en varmasti hänen asemassaan valitsisi pitkällä reissulla metroa, kun tavaraa on paljon.
 
Ei saakeli, taitaa Linkittäjä kohta jäädä kakkoseksi tai kolmoseksi :D
Eijei. Sen kanssa en jää sanattomaksi. ;)

Akaatti (ja Tuulipuku) on vaan jotenkin aivan omaa luokkaansa, mikään ei horjuta hänen kantaansa, eikä mikään ilmeisesti koskaan voi muuttaa hänen mielipidettään. Ehkä hän ei koskaan ole väärässä. Mikään ei tunnu missään, näy missään eikä vaikuta mihinkään. Sama tyyni "yksinkertaisuus" viestistä toiseen. Kadehdittavaakin.

Akaatti: ärsyynnytkö koskaan täällä palstalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26240326:
Eijei. Sen kanssa en jää sanattomaksi. ;)

Akaatti (ja Tuulipuku) on vaan jotenkin aivan omaa luokkaansa, mikään ei horjuta hänen kantaansa, eikä mikään ilmeisesti koskaan voi muuttaa hänen mielipidettään. Ehkä hän ei koskaan ole väärässä. Mikään ei tunnu missään, näy missään eikä vaikuta mihinkään. Sama tyyni "yksinkertaisuus" viestistä toiseen. Kadehdittavaakin.

Akaatti: ärsyynnytkö koskaan täällä palstalla?
Harvemmin. Mutta en missään nimessä ole aina oikeassa.
 
"poikia3"
Aivan varmasti saa halvempia lentoja kuin 2000 €. Pitää vain olla ajoissa ostamassa ja teillähän taisi olla jo hyvissä ajoin loman ajankohta tiedossa, joten voi ostaa lentomatkat kun halpoja lentoja on tarjolla.
Minä olen katsonut heinäkuun Norwegianin lennot heti, kun ne tulivat myyntiin. Jos joku lento olikin vaikka toiseen suuntaan 159 euroa, paluusta joutui maksamaan sitten 259 euroa. Eli todellakaan suoria lentoja ei saa heinäkuussa alle 2000 euron. Muuhun ajankohtaan lentoja on tarjolla 89 euroa suunta, mutta heti kun on esim. koulujen syyslomia tms. hinnat pomppaavat pilviin. Ja Norwegian ei lokakuussa enää Kreetalle lennä.

Lomat meillä on vahvistettu maaliskuun lopulla, eli ennen sitä ei voi mistään olla varma. Toki molempien toivomus on, että saadaan lomat järjestymään siten, että toinen on lomalla 5 viikkoa juhannuksesta ja toinen 4 viikkoa heinäkuun puolivälistä. Tasan 2 viikkoa yhteistä lomaa, johon pitää mahtua myös kotimaan sukulaisvierailut.
 
"poikia3"
Totta kai on "mahdollista", mutta kuten sanoin jo, jokainen haluaa valita ne vaihtoehdot, jotka tekevät matkanteosta mahdollisimman kivuttoman - metromatka ei ole välttämättä mikään hupireissu pitkän lentomatkan jälkeen, minä olen matkustanut metrolla pienten matkatavaroiden kanssa Tukholmassa mieheni ja lapseni kanssa, mutta kuten kolmen pojan äiti kirjoitti, minäkään en varmasti hänen asemassaan valitsisi pitkällä reissulla metroa, kun tavaraa on paljon.
Nimenomaan näin, ja kun se matkustaminen ei lopu siihen, että roudataan itsemme sillä metrolla satamaan. Sielläkin on tiedettävä, mistä se juuri oikea laiva lähtee. Kreikkalaiset ovat ystävällisiä, ja kysymyksistä huolimatta saattavat neuvoa väärin, kuten on tullut huomatuksi, kun vahingossa olen joutunut jäämään Zakinthokselle yöksi, kun tietty lautta lähtikin eri satamasta. Pireuksen satama on melkoisen suuri. Esimerkiksi jos suuntaa Kreetalle, laivat lähtevät kerran vuorokaudessa, yleensä iltaisin. Ja tuolloin jos on tullut aamulennolla, joutuu palloilemaan tunteja joko Ateenassa tai satamassa matkatavaroineen. Tai jos lento tulee liian myöhään, joutuu vielä yöpymään Ateenassa, mikä ei todellakaan laske matkan hintaa.

Oikeasti pitää miettiä mikä on järkevää, ja minkä itse kukin jaksaa.

Tunnistaako kukaan loman alku riitaa? Itse nimittäin otan usein loman alussa rajusti yhteen mieheni kanssa. Minkähänlainen mahtaisi olla tuo riitä, kun on paimentanut väsyneitä ja nälkäisiä lapsia paikasta toiseen ja vihdoin pitää vielä Pireuksen satamassa odottaa laivan lähtöä tunteja.
 
Sivusta seurannut
[QUOTE="poikia3";26240616] Minkähänlainen mahtaisi olla tuo riitä, kun on paimentanut väsyneitä ja nälkäisiä lapsia paikasta toiseen ja vihdoin pitää vielä Pireuksen satamassa odottaa laivan lähtöä tunteja.[/QUOTE]

Parempi on, kun et edes ajattele moista vaihtoehtoa :D

Heh, tuli mieleen, kun me käymme usein autolla Helsingissä, jonne meiltä on matkaa - noh, parisen tuntia, jos kaikki menee hyvin. Mies ihmettelee aina, mikä ihme siinä on, ettemme pääse lähtemään juuri sillä kellonlyömällä liikkelle, kun hän haluaisi, meillä siis kaksi alle kouluikäistä laste. Kun sitten olen jonkun kerran lähtenyt ihan YKSIN niin, että saattavat mut linja-autoasemalle, oikein päivitteli ja ihasteli, miten nopeasti sain itseni kuntoon :D
 
Siitä Pireuksen satamasta, ne laivojen "lähtölaiturit" löytyy myös netistä ja voi katsoa sieltä ennakkoon. Lisäksi Kreetalle taitaa kesäaikaan mennä myös päivävuoro Pireuksesta.
 
"poikia3"
Akaatti, minä suutun, koska sinä yksinkertaisesti kuvittelet tietäväsi paremmin. Ja toisenlaisista väitteistäsi huolimatta, kuvittelet tietäväsi ainoan oikean totuuden.

Olen matkustanut paljon, ennen lapsia ja myös lasten kanssa. Mutta lasten kanssa pyrin valitsemaan matkustustavan joka on koko perheelle mahdollisimman helppo. Ja samalla matkustamme myös edullisesti. Esim. Legolandin reissu on tehty 1200 eurolla. Samaa reissua voi ostaa lentomatkana ja hintaa onkin 500 euroa per naama. Myös minä osaan etsiä edullisia matkoja, ja tehdä sellaisia valintoja, jotka lasten kanssa ovat järkeviä. Osaan siis välttää ne ongelmat etukäteen. Ehkä sinäkin sitten, jos sinulla joskus on lapsia ymmärrät mitä tarkoitan. Ja sanot, että samoilla reiteillä on ollut lapsia. Mutta ovatko he kulkeneet koko matkan alusta loppuun kanssasi, tätä isosti epäilen!

Ja tosiaankin on helppo matkustaa, kun huolehdittavanasi on pelkät matkatavarat. Kun sinun pitää huolehtia, ettei ruuhkaisella lentokentällä katoa pieniä lapsia, tilanne on ihan toinen. Yksi käsi on varattu molemmilta vanhemmilta siihen, että pidetään niiden pienten lasten kädestä kiinni. Ja kyllä 7- ja jopa 10-vuotias on niin pieni, että kiinni on pidettävä. Minulla on vaaleat pojat, jotka todellakin kelpaisivat esim. pedofiileille.

Sinä toki tunnet miehesi paremmin kuin minä, mutta sinä et tunne häntä siten, kun kumppanin kanssa eläessä tunnetaan. Minä yritän palauttaa sinut maantasalle. Edelleen miehesi voi luvata sinulle vaikka kuun taivaalta, mutta tosi asiat eivät paljastu kuin vasta sitten, kun olet niiden edessä. Liki 100 prosenttia islamin uskoisista poikalapsista ympärileikataan, ja pojat itse ovat operaatiosta ylpeitä. Myös siskoni 4 poikaa on kaikki ympärileikattu ja ympärileikkaus on käyty tekemässä arabimaassa. Jos olet niin varma, ettei tätä tule tapahtumaan, niin oletko keskustellut asiasta miehesi kanssa? Sama koskee niitä matkoja, olet vapaaehtoisesti laittamassa itseäsi tilanteeseen, jossa sinulla ei ole omaa rahaa. Jolloin voit itse päättää matkustatko vaiko etkö. Ja se on oikeasti tilanne, jossa en ikinä halua olla. Suomessa on helppo olla tilanteessa, jossa ei omaa rahaa ole, poispääsy avioliitosta järjestyy aina. Tilanne on aivan toinen maassa johon olet lähdössä.
 
[QUOTE="poikia3";26240782]Akaatti, minä suutun, koska sinä yksinkertaisesti kuvittelet tietäväsi paremmin. Ja toisenlaisista väitteistäsi huolimatta, kuvittelet tietäväsi ainoan oikean totuuden.

Olen matkustanut paljon, ennen lapsia ja myös lasten kanssa. Mutta lasten kanssa pyrin valitsemaan matkustustavan joka on koko perheelle mahdollisimman helppo. Ja samalla matkustamme myös edullisesti. Esim. Legolandin reissu on tehty 1200 eurolla. Samaa reissua voi ostaa lentomatkana ja hintaa onkin 500 euroa per naama. Myös minä osaan etsiä edullisia matkoja, ja tehdä sellaisia valintoja, jotka lasten kanssa ovat järkeviä. Osaan siis välttää ne ongelmat etukäteen. Ehkä sinäkin sitten, jos sinulla joskus on lapsia ymmärrät mitä tarkoitan. Ja sanot, että samoilla reiteillä on ollut lapsia. Mutta ovatko he kulkeneet koko matkan alusta loppuun kanssasi, tätä isosti epäilen!

Ja tosiaankin on helppo matkustaa, kun huolehdittavanasi on pelkät matkatavarat. Kun sinun pitää huolehtia, ettei ruuhkaisella lentokentällä katoa pieniä lapsia, tilanne on ihan toinen. Yksi käsi on varattu molemmilta vanhemmilta siihen, että pidetään niiden pienten lasten kädestä kiinni. Ja kyllä 7- ja jopa 10-vuotias on niin pieni, että kiinni on pidettävä. Minulla on vaaleat pojat, jotka todellakin kelpaisivat esim. pedofiileille.

Sinä toki tunnet miehesi paremmin kuin minä, mutta sinä et tunne häntä siten, kun kumppanin kanssa eläessä tunnetaan. Minä yritän palauttaa sinut maantasalle. Edelleen miehesi voi luvata sinulle vaikka kuun taivaalta, mutta tosi asiat eivät paljastu kuin vasta sitten, kun olet niiden edessä. Liki 100 prosenttia islamin uskoisista poikalapsista ympärileikataan, ja pojat itse ovat operaatiosta ylpeitä. Myös siskoni 4 poikaa on kaikki ympärileikattu ja ympärileikkaus on käyty tekemässä arabimaassa. Jos olet niin varma, ettei tätä tule tapahtumaan, niin oletko keskustellut asiasta miehesi kanssa? Sama koskee niitä matkoja, olet vapaaehtoisesti laittamassa itseäsi tilanteeseen, jossa sinulla ei ole omaa rahaa. Jolloin voit itse päättää matkustatko vaiko etkö. Ja se on oikeasti tilanne, jossa en ikinä halua olla. Suomessa on helppo olla tilanteessa, jossa ei omaa rahaa ole, poispääsy avioliitosta järjestyy aina. Tilanne on aivan toinen maassa johon olet lähdössä.[/QUOTE]

Ei tarvittu kuin muutaman ympärileikkaussivuston näyttäminen ja paasaus leikkauksen vaaroista, niin jo muuttui herran mielipide jopa vieläkin ympärileikkausvastaisemmaksi kuin mitä oma mielipiteeni on. =) Minä henkilökohtaisesti hieman ihmettelen sitä miksi niin moni suomalainen äiti (usein se on juuri se äiti se suomalainen osapuoli) alistuu miehen edessä, vaikka mitään terveydellistä pakottavaa syytä ympärileikkaukseen ei ole. Alistutaan joka asiassa miehen tahtoo vain, koska sehän on mies. Ihan kuin suomalainen nainen olisi joku munaton kynnysmatto, joka ei saa päättää mistään. Nainen uhriutetaan ja alistetaan jo naisten taholta.

Lisäksi ihmettelen sitä, kun moni perustelee poikien ympärileikkauksen sillä, että se vaan kuuluu kulttuuriin ja voisi tulla sanomista jos ei niin tee. Kuka niitä poikien sukupuolielimiä katselee? Noissa maissahan ei ole samanlaista alastomuuskulttuuria kuin Suomessa. Kouluissa ei käydä yhteissuihkuissa ja ei ole samanlaista kulttuuria. En näe mitään syytä miten lasta voitaisiin esimerkiksi tällaisesta asiassta kiusata koulussa, kun ei lapsen tarvitse esitellä muille itseään.
 
voi tavaton
Kyllä vetää sanattomaksi :O
Ensinnäkin.
Miten sulle muka jäis enempi rahaa, jos olisit 2 lapsen yh?
En ymmärrä? Jos sä hoidat niitä kotona, ei sulla ole palkkatuloja.
Jos taas et hoida, sulla on enempi menoja.
Ylipäätänsä niistä lapsista on paljon menoja.
Koko ajan vastaillessas, sä nappaat vuorotellen vertauskohteita suomesta tai arabeista.
Eihän se niin päde.
Pari seikkaa jotka erityisesti jäi kaivertamaan oli, että autovakuutukset ois 200 vuodessa. Salli mun nauraa.
Ne on, toki autosta riippuen, noin 100 kuukaudessa.
Eikä todellakaan tartte kauheasti ajalla, kun bensaa menee aikas paljon enempi kun sen 50.
Mä olen töissä 50km päässä kotoa, mulla menee bensaan noin 400 euroa kuussa.
Enkä saa verovähenyksiä, koska julkisillä työmatka olisi alle 1,5h / sivu (niillä matka menis noin 75min).
Että voihan niitä laskelmia tehdä, eriasia vaan, kuinka todenmukaisia ne on.

Ja tosiaan, jos säästää sen 10 vuotta Chilen reissuun, niin eipä kauhiasti lapset rellestä kotimaan matkakohteissa.
Sä et osaa arvatakaan paljonko ne vie rahaa.
Nyt jos sä menet yksin esim kylpylälomalle, vaikka Holidayclub saimaalle, maksat yhden hengen huoneesta noin 100.
Jos menet kahden lapsen kanssa, sinä maksat 69, yksi lapsi maksaa 69, ja toinen lisävuodehinnan 25. Että on se aika paljon enempi.
Lisäksi sä ruokit siellä ittes lisäksi ne kaksi lasta.
Sä ostat niille uimapuvut ja muut uimatarvikkeet, se on äkkiä 50 lisää.

Toisaalta, mitä ihmettä mä sulle selitän, sä olet niin täys omaa tietämystäsi, että poksahdat kohta omahyväisyyteen.
 
Kyllä vetää sanattomaksi :O
Ensinnäkin.
Miten sulle muka jäis enempi rahaa, jos olisit 2 lapsen yh?
En ymmärrä? Jos sä hoidat niitä kotona, ei sulla ole palkkatuloja.
Jos taas et hoida, sulla on enempi menoja.
Ylipäätänsä niistä lapsista on paljon menoja.
Koko ajan vastaillessas, sä nappaat vuorotellen vertauskohteita suomesta tai arabeista.
Eihän se niin päde.
Pari seikkaa jotka erityisesti jäi kaivertamaan oli, että autovakuutukset ois 200 vuodessa. Salli mun nauraa.
Ne on, toki autosta riippuen, noin 100 kuukaudessa.
Eikä todellakaan tartte kauheasti ajalla, kun bensaa menee aikas paljon enempi kun sen 50.
Mä olen töissä 50km päässä kotoa, mulla menee bensaan noin 400 euroa kuussa.
Enkä saa verovähenyksiä, koska julkisillä työmatka olisi alle 1,5h / sivu (niillä matka menis noin 75min).
Että voihan niitä laskelmia tehdä, eriasia vaan, kuinka todenmukaisia ne on.

Ja tosiaan, jos säästää sen 10 vuotta Chilen reissuun, niin eipä kauhiasti lapset rellestä kotimaan matkakohteissa.
Sä et osaa arvatakaan paljonko ne vie rahaa.
Nyt jos sä menet yksin esim kylpylälomalle, vaikka Holidayclub saimaalle, maksat yhden hengen huoneesta noin 100.
Jos menet kahden lapsen kanssa, sinä maksat 69, yksi lapsi maksaa 69, ja toinen lisävuodehinnan 25. Että on se aika paljon enempi.
Lisäksi sä ruokit siellä ittes lisäksi ne kaksi lasta.
Sä ostat niille uimapuvut ja muut uimatarvikkeet, se on äkkiä 50 lisää.

Toisaalta, mitä ihmettä mä sulle selitän, sä olet niin täys omaa tietämystäsi, että poksahdat kohta omahyväisyyteen.
Taas meni sinulla taas muiden haukkumiseksi. Kukakohan se on täynnä omaa tietämystään jos pitää vaan haukkua vastapuolta??

Olen asian jo ties kuinka moneen kertaan tässäkin ketjussa selittänyt.

Olen laskenut, että jos olisin kahden lapsen yh-äiti, niin rahaa saisimme melkein 700 euroa enemmän kuukaudessa. Teillä voi tietysti yksi lapsi kuluttaa 500000 euroa kuukaudessa, mutta minä en millään saisi kahteen lapseen menemään 700 euroa kuukaudessa.

Mutta on toki huomattu muutenkin, että ihmiset elävät yli varojensa. Kai se sitten ihmetyttää jos joku pärjäisi pienemmilläkin tuloilla.

On se vaan kumma juttu, että itse tiedän lapsiperheitä, joilla jää rahaa hyvin säästöön, vaikka tulot eivät ole isot. Tämän palstan mukaan kuitenkin kenelläkään lapsiperheellä ei voi jäädä rahaa säästöön, lapsilla on satasten lääkekulut ja lapset sairastaa aina ja vaatteita ei saa pienellä rahalla, leluihin menee satasia kuukaudessa. Kävinpä muuten tänää Citymarketissa ja Barbie-nukkeja oli 8 eurolla, muita leluja myös edullisesti. Mutta tottakai, palstan mukaan menee satasia leluihinkin.

Jos asuisimme Suomessa molemmat ja meillä olisi tällainen tilastojen mukaan pieni palkka, jolla saisimme molemmat esimerkiksi 1800 euroa tilille, eli yhteensä 3600 euroa kuukaudessa. Ja nuo yhteistulot on muuten reilusti alle pariskuntien keskiarvon Suomessa. Niin tuosta rahasta saisimme silloinkin vaikka miten paljon säästöön, vaikka asumiskulut olisivatkin esimerkiksi 1000 euroa. Sen jälkeen jäisi 2600 euroa. Ruokiin ei mene 600 euroa kuukaudessa mitenkää. Ruokien ja päivittäistavaroiden jälkeen jäisi yli 2000 euroa kaikkeen muuhun. Helposti saisi tuhat euroa säästöön.

Mutta näköjään on teille niin mielettömän vaikea tajuta, että kaikkien elämä ei pyöri jatkuvan ostelun ympärillä. Ei se rahan määrä vaan se miten sen käyttää.
 
[QUOTE="vieras";26241499]Sekö on mielestäsi paljon? Tiedätkö yhtään mitä kaikkia kuluja lapsiperheissä on?
Miksi muuten kirjoitat että jos olisit yh, kun eikö sinulla ole se mies jonka olet tavannut 10 vuoden aikana 6 kertaa?[/QUOTE]

On mielestäni paljon rahaa. Kirjoitin esimerkkinä jos olisin yh-äiti. Olen kirjoittanut myös toisenlaisista vaihtoehdoista.
 
[QUOTE="Minna";26241546]Koska sä ap tajuat, että meillä perheellisellä on huomattavasti enemmän tietoa lasten kustannuksista kuin sulla?[/QUOTE]

Ja te samat perheelliset olette tässäkin ketjussa väittäneet, ettei yh-äidillä jää mitään säästöön ja että yh-perheissä ei ole varaa matkustaa.
 
"mmmm"
Jos Jos Jos..

Tajuatko ap että me muut ei perusteta meidän mielipiteitä jossitteluihin tai kelan sivuihin vaan tämä on ihan sitä meidän jokapäiväistä elämää lapsiperheenä. Sä tiedät paljon sulla menee asioihin nyt rahaa yksin sinkkuna ja me tiedetään paljon meillä menee lapsiperheenä. En tajua miten voit kyseenalaistaa tämän.
 
[QUOTE="mmmm";26241672]Jos Jos Jos..

Tajuatko ap että me muut ei perusteta meidän mielipiteitä jossitteluihin tai kelan sivuihin vaan tämä on ihan sitä meidän jokapäiväistä elämää lapsiperheenä. Sä tiedät paljon sulla menee asioihin nyt rahaa yksin sinkkuna ja me tiedetään paljon meillä menee lapsiperheenä. En tajua miten voit kyseenalaistaa tämän.[/QUOTE]

Luulen, että minulla menee rahaa nytkin keskimääräistä vähemmän. Moni yksineläjä käyttää hirveät määrät rahaa, ei siinä tietenkään mitään väärää ole. Minä tiedän myös lapsiperheitä, kummastipa jää rahaa muuhunkin kuin lasten lääkkeisiin ja leluihin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä