Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
"poikia3"
Minä olen ollut monta kuukautta Kreikassa ja luulisin siitä jotain tietävän. Ateena - Kreeta -hytti maksaa muistaakseni noin 100 euroa yhteen suuntaan. Ateenan lentokentältä pääsee suoraan Pireuksen satamaan esimerkiksi bussilla, metrolla pääsee myös, nyt en jaksa tarkistaa pitikö siinä vaihtaa metrolinjaa, mutta korkeintaan yksi vaihto tulee.
Niin ja sitten puhut edelleen asiasta, mistä et mitään tiedä. Miten pärjäät ruuhkaisessa metrossa 5:n ihmisen matkatavaroiden kanssa? Ja paimennat vielä ne lapset? Me matkustamme yleensä kevyesti, silti meillä on 2 matkalaukkua, plus käsimatkatavarat ja vilkkaita poikia.

Kuinka monta tuntia kuvittelet pienten lasten voivan matkustaa?

Ai hytti maksaa vain 100 euroa, se on per suunta, ja taas lisää siihen matkabudjettiin. Reissu kun ei maksanut yhtään mitään mielestäsi.

Hanki oikeasti ensin ne lapset ja viisastele sitten.

Tosin olen sitä mieltä, että olet tekemässä aivan idioottimaisia asioita. Unelmoit elämästä ja lapsista miehen kanssa jota et oikeasti tunne. Et ole seurustellut hänen kanssaan päivittäin edes kuukausia, ja et tiedä miten teidän yhteiselonne ja arki sujuu, sitten kun se on päivittäistä. Olet vapaaehtoisesti asettamassa itsesi asemaan johon en itse haluaisi ikinä joutua. Unelmoit kotiäidin roolista arabiemiraateissa, missä naisen asema on heikko. Unelmoit vangin asemasta omassa unelmapuutarhassasi. Jos olisit tosissasi, opiskelisit jo kiireesti sitä kieltä, koska ilman kielitaitoa selkäsi takana voidaan tehdä ihan mitä tahansa. Oma siskoni on lähtenyt arabimaahan 18-vuotiaana ja opiskellut kielen, asunutkin maassa parin vuoden ajan. Joten tiedän tavoista ja kulttuurista jonkin verran, samoin ihan käytännön islamin uskosta. Oletko miettinyt ympärileikataanko poikasi, ja ellei niin miten aiot sen perustella? Ja menevätkö perustelusi läpi. Oletko ajatellut käytännössä, miten pidät lapsesi kielitaitoa yllä maassa, jossa kaikki muut puhuvat jotakin muuta kieltä, jossa puhut miehesi kanssa todennäköisesti englantia. Varsinkin kun lapset ovat kouluiässä voi lasten kielitaito kadota tyystin, jos sinä yksin olet sen ainoa puhuja. Miten pidät yhteyttä lastesi isovanhempiin Suomessa? Kuinka usein lomailette puolin ja toisin? Onko lomasi lapsinesi Suomessa automaattisesti mahdollista, päästääkö miehesi sinua, entä lapsia? Sisareni lapset ovat meinanneet jäädä isänsä kotimaahan, kun sisko matkusti yksin ilman miehen lupaa viedä lapset maasta. Ja lasten isä oli tuolloin maassa, johon muu perhe oli matkustamassa. Oletko miettinyt sitä, minkälainen valta tulevan puolisosi vanhemmilla on puolisoosi. Miten heidän tekonsa vaikuttavat sinuun. Vanhempia tuolla alueella kunnioitetaan todella paljon, ja esim. heidän tahtonsa ympärileikkausasiassa vaikuttaa varmasti. Oikea vastaus ei ole, mieheni sanoo toimivansa näin ja näin - koska oikeasti et voi vielä tietää, miten hän tulee toimimaan. Sinulla on kovin ruusuiset kuvitelmat, minä jotenkin toivon, ettei niistä koskaan tule totta.
 
[QUOTE="poikia3";26239709]Niin ja sitten puhut edelleen asiasta, mistä et mitään tiedä. Miten pärjäät ruuhkaisessa metrossa 5:n ihmisen matkatavaroiden kanssa? Ja paimennat vielä ne lapset? Me matkustamme yleensä kevyesti, silti meillä on 2 matkalaukkua, plus käsimatkatavarat ja vilkkaita poikia.

Kuinka monta tuntia kuvittelet pienten lasten voivan matkustaa?
[/QUOTE]

7-15-vuotiaat varmasti jaksavat useammankin tunnin matkustaa. Matkahan on lapsille oikea seikkailu. Lentokentältä tyhjään metroon, laukut laukkuhyllylle ja istumaan siihen lähelle. Siinä vastapäätä on istumapaikkojakin.
 
"poikia3"
Kreetan saarelle saa edulliset lennot mm. Norwegianilta, heillä suora lento Haniaan noin 4 tuntia. Vuokra-auto noin 30 €/vrk, sillä voi matkustaa lentokentältä hotelliin.
Majoitus esimerkiksi tämä Paleohoran keskustassa: Booking.com: Hotelli Stelios Rooms, Palaiochóra, Kreikka. Varaa hotellisi nyt! 5-henkisen perheen viikon majoitus heinäkuussa 630 €.
Paitsi että heinäkuun Norwegianin lennot on myyty jo kuukausia sitten. Lisäksi hinnat Norwegianillakin nousevat heinäkuuksi. Muistaakseni ne olivat parin sadan euron luokkaa per suunta. Juu ja paluulento heinäkuun viimeisenä maksaa peräti 450 euroa per henkilö. 200*2*5 = 2000 euroa.

Ja joo, olen käynyt Paleohorassa, ei todellakaan ole meidän lomakohteemme. Olen siis käynyt Kreetalla useasti ja ajanut saaren melkoisen tarkkaan ristiin rastiin. Mutta loma nyt sitten vaikka tuolla, ja tuolla sen auton tarvitseekin viikoksi niin summa on jo
Lennot = 2000
Majoitus = 630
Auto 8 * 30 = 240
Yhteensä 2870, ja tuohon päälle lomat, käynnit museoissa jne.

Summa on kevyesti 3500.

Minä olen yleensä laskenut, että reissussa kuluu rahaa n. 100 euroa per päivä. Sillä rahalla syödään ravintoloissa, ostetaan tuliaisia ja maksetaan museoiden sisäänpääsymaksut.
 
"poikia3"
7-15-vuotiaat varmasti jaksavat useammankin tunnin matkustaa. Matkahan on lapsille oikea seikkailu. Lentokentältä tyhjään metroon, laukut laukkuhyllylle ja istumaan siihen lähelle. Siinä vastapäätä on istumapaikkojakin.
Sanotaanko niin, että minä tiedän mitä omat lapseni jaksavat ja mitä eivät!

Olen esimerkiksi ajanut tuon lapsiköörin kanssa Tukholmasta Tanskan Legolandiin ja silloin ei ole tarvinnut vaihtaa kulkuvälinettä välissä ja on voitu pysähdellä tarpeen mukaan.

Toisekseen, jos lähden viikon lomalle, en halua käyttää siitä kahta päivää matkustamiseen, mutta kuten sanottu, kukin tyylillään.
 
[QUOTE="poikia3";26239858]Paitsi että heinäkuun Norwegianin lennot on myyty jo kuukausia sitten. Lisäksi hinnat Norwegianillakin nousevat heinäkuuksi. Muistaakseni ne olivat parin sadan euron luokkaa per suunta. Juu ja paluulento heinäkuun viimeisenä maksaa peräti 450 euroa per henkilö. 200*2*5 = 2000 euroa.

Ja joo, olen käynyt Paleohorassa, ei todellakaan ole meidän lomakohteemme. Olen siis käynyt Kreetalla useasti ja ajanut saaren melkoisen tarkkaan ristiin rastiin. Mutta loma nyt sitten vaikka tuolla, ja tuolla sen auton tarvitseekin viikoksi niin summa on jo
Lennot = 2000
Majoitus = 630
Auto 8 * 30 = 240
Yhteensä 2870, ja tuohon päälle lomat, käynnit museoissa jne.

Summa on kevyesti 3500.

Minä olen yleensä laskenut, että reissussa kuluu rahaa n. 100 euroa per päivä. Sillä rahalla syödään ravintoloissa, ostetaan tuliaisia ja maksetaan museoiden sisäänpääsymaksut.[/QUOTE]

Aivan varmasti saa halvempia lentoja kuin 2000 €. Pitää vain olla ajoissa ostamassa ja teillähän taisi olla jo hyvissä ajoin loman ajankohta tiedossa, joten voi ostaa lentomatkat kun halpoja lentoja on tarjolla.
 
"Minna"
Tuulipuku on yhtä yksinkertainen kuin siskonsa.

Näyttäkää mulle muuten ala-asteikäinen lapsi joka ei kysele vähän väliä koska ollaan perillä, onko vielä pitkä matka jne. Huokaillaan kun kestää, on tylsää, ei mitään tekemistä, mikään ehdotettu tekeminen ei kelpaa. Jopa vain tunnin kestävällä lennolla lapsi ehti kysyä kauanko vielä kestää, että ollaan perillä.
 
...tietää toinen lapseton :xmas:
Itse kyllä ainakin jaksoin tuon ikäisenä matkustaa. Tätinikin matkusti yksin pienten lasten kanssa aikoinaan Thaimaahan, lennot olivat Puolan kautta ja Puolassa tuntikausien odotus. Lentokentältä oli heillä vielä tuntien automatka ennen kuin pääsivät hotelliin. Hyvin jaksoivat matkan ja lähtivät seuraavana vuonna uudestaankin Thaimaahan.
 
[QUOTE="Minna";26239914]Tuulipuku on yhtä yksinkertainen kuin siskonsa.

Näyttäkää mulle muuten ala-asteikäinen lapsi joka ei kysele vähän väliä koska ollaan perillä, onko vielä pitkä matka jne. Huokaillaan kun kestää, on tylsää, ei mitään tekemistä, mikään ehdotettu tekeminen ei kelpaa. Jopa vain tunnin kestävällä lennolla lapsi ehti kysyä kauanko vielä kestää, että ollaan perillä.[/QUOTE]

No kummasti ne ala-asteikäiset lapset perheineen kuitenkin matkustelevat. Ei kai lapsen tylsyys saa olla este perheen matkailulle? Juhliin tms. pitkän matkan päähän ei voida lähteä kun lapset pitkästyvät matkalla?
 
[QUOTE="poikia3";26239878]
Toisekseen, jos lähden viikon lomalle, en halua käyttää siitä kahta päivää matkustamiseen, mutta kuten sanottu, kukin tyylillään.[/QUOTE]

Entä sitten lento Ateenaan ja sieltä vaikka Loutrakiin tai Korinttiin tai jonnekin muualle lähiseudulle, Saronikoslahden saarille tms.
 
"Minna"
No kummasti ne ala-asteikäiset lapset perheineen kuitenkin matkustelevat. Ei kai lapsen tylsyys saa olla este perheen matkailulle? Juhliin tms. pitkän matkan päähän ei voida lähteä kun lapset pitkästyvät matkalla?
Kuka tässä on väittänyt, että matkustelu jätetään väliin lasten takia. Mä ja moni muu perheellinen kuitenkin TIEDETÄÄN se, että lapset ei todellakaan nauti pitkistä lennoista yms. vaan he nauttivat siitä, että ollaan siellä kohteessa.

Harvassa taitaa olla aikuisetkin jotka nauttisivat pitkästä matkustamisesta lomakohteeseen.
 
[QUOTE="poikia3";26239709]Niin ja sitten puhut edelleen asiasta, mistä et mitään tiedä. Miten pärjäät ruuhkaisessa metrossa 5:n ihmisen matkatavaroiden kanssa? Ja paimennat vielä ne lapset? Me matkustamme yleensä kevyesti, silti meillä on 2 matkalaukkua, plus käsimatkatavarat ja vilkkaita poikia.

Kuinka monta tuntia kuvittelet pienten lasten voivan matkustaa?

Ai hytti maksaa vain 100 euroa, se on per suunta, ja taas lisää siihen matkabudjettiin. Reissu kun ei maksanut yhtään mitään mielestäsi.

Hanki oikeasti ensin ne lapset ja viisastele sitten.

Tosin olen sitä mieltä, että olet tekemässä aivan idioottimaisia asioita. Unelmoit elämästä ja lapsista miehen kanssa jota et oikeasti tunne. Et ole seurustellut hänen kanssaan päivittäin edes kuukausia, ja et tiedä miten teidän yhteiselonne ja arki sujuu, sitten kun se on päivittäistä. Olet vapaaehtoisesti asettamassa itsesi asemaan johon en itse haluaisi ikinä joutua. Unelmoit kotiäidin roolista arabiemiraateissa, missä naisen asema on heikko. Unelmoit vangin asemasta omassa unelmapuutarhassasi. Jos olisit tosissasi, opiskelisit jo kiireesti sitä kieltä, koska ilman kielitaitoa selkäsi takana voidaan tehdä ihan mitä tahansa. Oma siskoni on lähtenyt arabimaahan 18-vuotiaana ja opiskellut kielen, asunutkin maassa parin vuoden ajan. Joten tiedän tavoista ja kulttuurista jonkin verran, samoin ihan käytännön islamin uskosta. Oletko miettinyt ympärileikataanko poikasi, ja ellei niin miten aiot sen perustella? Ja menevätkö perustelusi läpi. Oletko ajatellut käytännössä, miten pidät lapsesi kielitaitoa yllä maassa, jossa kaikki muut puhuvat jotakin muuta kieltä, jossa puhut miehesi kanssa todennäköisesti englantia. Varsinkin kun lapset ovat kouluiässä voi lasten kielitaito kadota tyystin, jos sinä yksin olet sen ainoa puhuja. Miten pidät yhteyttä lastesi isovanhempiin Suomessa? Kuinka usein lomailette puolin ja toisin? Onko lomasi lapsinesi Suomessa automaattisesti mahdollista, päästääkö miehesi sinua, entä lapsia? Sisareni lapset ovat meinanneet jäädä isänsä kotimaahan, kun sisko matkusti yksin ilman miehen lupaa viedä lapset maasta. Ja lasten isä oli tuolloin maassa, johon muu perhe oli matkustamassa. Oletko miettinyt sitä, minkälainen valta tulevan puolisosi vanhemmilla on puolisoosi. Miten heidän tekonsa vaikuttavat sinuun. Vanhempia tuolla alueella kunnioitetaan todella paljon, ja esim. heidän tahtonsa ympärileikkausasiassa vaikuttaa varmasti. Oikea vastaus ei ole, mieheni sanoo toimivansa näin ja näin - koska oikeasti et voi vielä tietää, miten hän tulee toimimaan. Sinulla on kovin ruusuiset kuvitelmat, minä jotenkin toivon, ettei niistä koskaan tule totta.[/QUOTE]

Ensiksi täytyy todeta, että miksi sinulla on tuollainen hyökkäävä vastaustyyli? Viesteistäsi tulee kuva kuin huutaisit siellä tietokoneesi edessä.

Minulla oli Ateenan metrossa kaksi isoa matkalaukkua, kaksi täynnä olevaa vetolaukkua, muovipusseja, takki, joka ei mahtunut mihinkään piti pitää siinä laukkujen päällä. Kyllä, ei ollut lapsia, mutta tiedän monia, jotka ovat matkustaneet lasten kanssa. Minulla herää kysymys, miksi sitten matkustat kun tunnut tekevän joka asiasta ongelman?

Minusta tuntuu, että sinä oikein suutuit, kun kirjoitin aiemmin, että lasten kanssa voi matkustaa myös edullisesti. Minä olen tehnyt edullisia matkoja, enkä kyllä näe syytä, etteikö niitä samoja matkoja voisi tehdä myös lasten kanssa. Ja ei edelleenkään ole niitä lapsia, mutta kummastipa vaan samoissa lentokoneissa, metroissa, busseissa, junissa on myös lapsia matkustanut. Sinä saat maksaa matkoistasi vaikka 20 000 euroa, ei ole minulta pois. Minä osaan etsiä myös niitä edullisia matkoja enkä tehdä joka asiasta ongelmaa.

Minun lapsiani ei tulla ympärileikkaamaan. Itse väität, etten tunne häntä, mutta kyllä tunnen paremmin kuin sinä, joka olet heti vaikka mitä valheellista kirjoittamassa. Saat ihan rauhassa toivoa muille epäonnea. Ihmettelen vain mistä tuollainen ihmeellinen katkeruus ja pahansuopaisuus muita palstailijoita kohtaan?

Jos lapsia saan, niin minun lapsillani oli tulee olemaan vain yksi isovanhempi Suomessa. Ja yhteydenpito onnistuu samoin kuten nytkin, internet on keksitty ja voin matkustaa Suomeen, pyytää vieraita sinne jne. Ei se ole kovin vaikeaa, mutta myönnän kyllä, että perheeni on pieni, niin sikäli helpompaa ja halvempaa.
Hän on sitä paitsi vaatimalla vaatinut, että minun pitää vähintään 3 kuukauden välein käydä Suomessa, kun pyysi jo minua sinne muuttamaan ja kertoi noista matkoista ym. Enpä usko, että noin tiheä matkustaminen tulee toteutumaan, mutta ainakin 2 kertaa vuodessa.

Mutta edelleenkin ihmettelen tuota hyökkäävää ja katkeraa sävyäsi minua kohtaan. Kuulostaa tosi oudolta.
 
[QUOTE="Minna";26239914]Tuulipuku on yhtä yksinkertainen kuin siskonsa.

Näyttäkää mulle muuten ala-asteikäinen lapsi joka ei kysele vähän väliä koska ollaan perillä, onko vielä pitkä matka jne. Huokaillaan kun kestää, on tylsää, ei mitään tekemistä, mikään ehdotettu tekeminen ei kelpaa. Jopa vain tunnin kestävällä lennolla lapsi ehti kysyä kauanko vielä kestää, että ollaan perillä.[/QUOTE]

Minusta taas tuntuu siltä, että lapsi kyselee joka tapauksessa "Milloin ollaan perillä?" oli se matka 30 minuuttia tai 30 tuntia.
 
[QUOTE="Minna";26240035]

Harvassa taitaa olla aikuisetkin jotka nauttisivat pitkästä matkustamisesta lomakohteeseen.[/QUOTE]

Niinpa!!! Kylla se varsinainen 'matkustaminen' on niin karmeeta - mutta onneksi perillaolo on sen vaivan vaartti.

Ensin seisotaan lentokentalla lahtoselvityksessa, sitten seisotaan turvatarkastuksessa (jonkun lapsen pitaa tietty just silloin paasta vessaan vaikka JUST on kayty). Sitten istutaan odottamassa konetta, sen jalkeen istutaan koneessa odottamassa jospa kone vaikka lahtis. Lento. Ja taas seistaan odottamassa passintarkastusta. Ja odotetaan kamoja - jotka tulee tai sitten ei. Ja odotetaan metroa/taksia/bussia. Samalla raadetaan 6 matkalaukkua ja paimennetaan 4 lasta. Itku/hysteerinen nauru kylla tullut niin monenmonta kertaa. :D
 
[QUOTE="Minna";26240124]Ai sun suunnittelema lapsi jota ei edes vielä ole eikä tuolla sun tyylillä tule koskaan olemaankaan.[/QUOTE]

En kyllä missään väittänyt, että olisi omasta lapsesta kyse. Joka asiasta pitää teidän vaan päästä nälvimään. Tulee ihan mieleen joku koulukiusaus. Tarkennan nyt sinullekin, kirjoitin LAPSESTA, en OMASTA LAPSESTA. Kaikki alle 18-vuotiaat ovat lapsia.
 
Sivusta seurannut
Akaatti ja Tuulipuku, mä toistan tämän vielä: on todella, todella ärsyttävää, kun lapsettomat neuvovat lapsia saaneita asioissa, joista heillä ei ole kokemusta, kuten tässä tapauksessa matkustamisesta lasten kanssa. Uskokaa jo, neuvominen ärsyttää, koska te ette voi tietää, minkälaista se on. Se huvittaa myös.

Minä olen aikanaan matkustanut paljon yksin ja olen matkustanut nyt myös perheenä kahden pienen lapsen kanssa. Ero matkanteossa on VALTAVA.
 
Akaatti ja Tuulipuku, mä toistan tämän vielä: on todella, todella ärsyttävää, kun lapsettomat neuvovat lapsia saaneita asioissa, joista heillä ei ole kokemusta, kuten tässä tapauksessa matkustamisesta lasten kanssa. Uskokaa jo, neuvominen ärsyttää, koska te ette voi tietää, minkälaista se on. Se huvittaa myös.

Minä olen aikanaan matkustanut paljon yksin ja olen matkustanut nyt myös perheenä kahden pienen lapsen kanssa. Ero matkanteossa on VALTAVA.
En ole missään väittänyt, että olisi sama asia matkustaa ilman lasta kuin lapsen kanssa. Mutta alunperin oli kai siitä kyse, että se on kuitenkin ihan mahdollista. Itse ainakin tiedän lapsiperheitä, joissa matkustettu lapsen kanssa. Ei tietenkään tarvitse matkustaa jos ei halua tai on mikä tahansa syy. Mutta siis mahdollista se on. =)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä