Onko tuo HPV niin vaarallinen kun VENAKKO antaa ymmärtää?

  • Viestiketjun aloittaja "Pikan"
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Miks tarvi olla huolissaan? No mullakin aina oli luokka 1 ja raskauden aikana yhtäkkiä 2-3 ja nyt taas yhtäkkiä ei mitään erikoista, jotain a typpeja vaan. Silti mä nyt tiedän mulla on Hpv mä haluan sen paskan pois, koska en halua mietiä syöpiä
 
No haloo
Miks tarvi olla huolissaan? No mullakin aina oli luokka 1 ja raskauden aikana yhtäkkiä 2-3 ja nyt taas yhtäkkiä ei mitään erikoista, jotain a typpeja vaan. Silti mä nyt tiedän mulla on Hpv mä haluan sen paskan pois, koska en halua mietiä syöpiä
Aina voit saada vaikka rintasyövän, keuhkosyövän tai vaikka suolistosyövän. Yhdellä rokotteella suljeta pois muita syöpiä!!!
 
"vieras"
Mitä se ketään sivullista hiertää, jos Milanna haluaa hoitaa hpv:nsä pois. En vaan tajua.
Olisiko niin, että kommentoijien (en nyt tarkoita varsinaisesti tätä, vaan tuota meksikonmatkaketjua) pitää "ääneen" vakuutella itselleen, että ei mulla mitään hätää, ihan harmiton se hpv on.
 
Venakko Milanna
Aina voit saada vaikka rintasyövän, keuhkosyövän tai vaikka suolistosyövän. Yhdellä rokotteella suljeta pois muita syöpiä!!!
tietysti voin, kuka sanoi että ei voi? Mä en vaan halua siitä paska elimistössä, mua ei kiinnosta että se on yleinen vaiva, mä en halua, kerran se raskauden aikana aiheutti mulle jotain muutoksia niin se riitä mulle, nyt haluan sen pois ja äkkiä. Koska sitten ainakin kohdunkaulan syöpä että saan riski on melko olematon, sekä muut naisten syövät kun emätin esim.... sekä ei mun oikeastaan tarvi sen jälkeen pelkä joka käynti gynellä ja odottaa vastauksia ja itkeä ja täriseä
 
Venakko Milanna
Mulla on tosi hyvää ystävä joka sai Mel-1 rokoten, sillä oli Cin 3, 4kk päästä rokotteesta, papa puhdas, koepaloissa ei mitään, HPV eliminoitu. Hänen tutulla carsinoma in situ, se on jo periateessa syöpä, 6kk päästä ei mitään, siisti kohdunkaula. Jos on agressivinen Hpv, ei siitä kiva kantaa
 
djlo
Mulla on tosi hyvää ystävä joka sai Mel-1 rokoten, sillä oli Cin 3, 4kk päästä rokotteesta, papa puhdas, koepaloissa ei mitään, HPV eliminoitu. Hänen tutulla carsinoma in situ, se on jo periateessa syöpä, 6kk päästä ei mitään, siisti kohdunkaula. Jos on agressivinen Hpv, ei siitä kiva kantaa
Aika hauskaa että oot noin hysteerinen, silti muille sanot ettei kannata olla sellainen ja huolehtia turhista...
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Rikkupilli";26241107]Saako nainen tän yhdynnässä?[/QUOTE]

yleensä joo, mutta ei vältämättä, 80-90% aikuisista ovat hpv kantaajija. Ei voi ikinä tiedä mistä se tulee, eik siitä tutkitaan erikseen jos ei ole poikkeava papa
 
"niin"
jos käy säännöllisesti papassa ja seksikumppani ei muutu (eikä petä) niin aika hyvin on asiat. eri asia jos sekstaa monen kanssa ja laiminlyö kokeet.
eihän papa-kokeessa käyminen suojaa hpv:lta tai poista sitä. Mä en ainakaan halua joutua edes mihinkään koepalojen ottoon tai sähkösilmukka hoitoihin. Se että ravaa kerran vuodessa papa-kokeessa ei poista hpv riskiä. Ei edes se vaikka olis vaan 1 seksikumppani koko elämän aikana. Sillä mieskin voi kantaa hpv:tä jonka se on saanut vaikka joltain exältä.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="niin";26241157]eihän papa-kokeessa käyminen suojaa hpv:lta tai poista sitä. Mä en ainakaan halua joutua edes mihinkään koepalojen ottoon tai sähkösilmukka hoitoihin. Se että ravaa kerran vuodessa papa-kokeessa ei poista hpv riskiä. Ei edes se vaikka olis vaan 1 seksikumppani koko elämän aikana. Sillä mieskin voi kantaa hpv:tä jonka se on saanut vaikka joltain exältä.[/QUOTE]
mulla oli vain 2 seksikumpaania ja jokainen testattu ennen seksiä, silti BAM ja on hpv ja siks kun ei siitä tutkitaan, kun kaikki tietä se on niin yleinen, että testaminen ei edes auttaa
 
[QUOTE="niin";26241157]eihän papa-kokeessa käyminen suojaa hpv:lta tai poista sitä. Mä en ainakaan halua joutua edes mihinkään koepalojen ottoon tai sähkösilmukka hoitoihin. Se että ravaa kerran vuodessa papa-kokeessa ei poista hpv riskiä. Ei edes se vaikka olis vaan 1 seksikumppani koko elämän aikana. Sillä mieskin voi kantaa hpv:tä jonka se on saanut vaikka joltain exältä.[/QUOTE]

Eihän se siltä suojaakaan, vaan on nimenomaa vakavien seurausten ennaltaehkäisyssä tärkeä. Mitä useampi kumppani, suojaamattomat yhdynnät ja välinpitämättömyys esimerkiksi papan suhteen lisäävät tietysti riskiä yleisestikin erilaisten tautien suhteen. HPV -viruksiakin on useampia.

Papan tärkeys tulee esiin siinä, että sen avulla ennätetään yleensä ehkäistä syövän synty, koska hoito päästään aloittamaan yleensä ennen kuin muutokset ennättävät muuttua vakaviksi. Se on siis syöpää ennaltaehkäisevä tässä mielessä. Siksi säännölliset papat kuuluvat suomalaisnaisten elämään ja kutsut tulevat tietyn iän jälkeen ihan jokaiselle kotiin asti kannettuna.
 

Yhteistyössä