Onko tuo HPV niin vaarallinen kun VENAKKO antaa ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja "Pikan"
  • Ensimmäinen viesti
Hmm...
Eivätkös nämä ensimmäiset rokotetut ala olla hyvinkin aikuisiässä, mikä toivottavasti vähentää viruksen esiintyvyyttä...?

Jos HPV-rokotus saataisiin yleiseen rokotusohjelmaan, voisi kohdunkaulasyöpä vähentyä lähes olemattomiin.

"vieras"
Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella sinulla on Suomen paras gynekologi. Onko olemassa joku lista, jossa lääkärit on laitettu paremmuusjärjestykseen. En siis halua riidellä asiasta, mutta olishan tollanen lista kätevä...

Venakko Milanna
[QUOTE="nainen";26241600]Mikään tutkius ei ole näin osoittanut. Laita toki linkkiä tutkimukseen, jos se muka on olemassa.[/QUOTE]

Täm lääkäri ota alkuun kaikki kokeet että saa tietä virustyypit, kun se halua myös ne tutkia senkin jälkeen. Mun ystävällä oli 5 tai 6 eri hpv:ta. Kellä oli Carsinoma in citu sillä oli pelkästään yks 16 virustyyppi. Mä puhuin Ricardo Rosalesin kanssa, mulla on jopa hänen Skype. Mä tiedän kaikki rokotteesta, sekä tiedän sen mun ystävän kautta, sekä netistä keskustelimme kellä oli otettu tää rokote. Myös Suomalaisten lääkäreiden kanssa mä puhuin, ehkä siks kun olen niin kuin mua kustutaan hysteerikko, siks haluan kaikki tiedot ennen kun menen jotain sellaista hakemaan itselle

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26241620]Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella sinulla on Suomen paras gynekologi. Onko olemassa joku lista, jossa lääkärit on laitettu paremmuusjärjestykseen. En siis halua riidellä asiasta, mutta olishan tollanen lista kätevä...[/QUOTE]
yks on puhenjohtaja ja toinen on tutkija, vain ne 2 tietä kaikist eniteen papilloomaviruksesta:)ja myös kaikki tutkimukset ja kirjoitukset mitä netistä löytyy on heidän

"vieras"
yks on puhenjohtaja ja toinen on tutkija, vain ne 2 tietä kaikist eniteen papilloomaviruksesta:)ja myös kaikki tutkimukset ja kirjoitukset mitä netistä löytyy on heidän
Löysin heti kättelyssä ainakin seitsemän eri suomalaista lääkäriä, joiden tutkimuksia hpv:stä netissä.
Siis mikä puheenjohtaja, gynekologiyhdistyksen? gynekologisen kirurgian seuran?

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26241678]Löysin heti kättelyssä ainakin seitsemän eri suomalaista lääkäriä, joiden tutkimuksia hpv:stä netissä.
Siis mikä puheenjohtaja, gynekologiyhdistyksen? gynekologisen kirurgian seuran?[/QUOTE]

kuulema ei täällä saa nimeä kertoa, mutta tosissaan vain 2 on Suomessa jotka ovat parhaita ja kaikist eniteen ne kirjoittaa tai heidän juttuja ja tutkimuksia löydät netistä, jos sulla on yv niin laitan nimet:)

Eihän se siltä suojaakaan, vaan on nimenomaa vakavien seurausten ennaltaehkäisyssä tärkeä. Mitä useampi kumppani, suojaamattomat yhdynnät ja välinpitämättömyys esimerkiksi papan suhteen lisäävät tietysti riskiä yleisestikin erilaisten tautien suhteen. HPV -viruksiakin on useampia.

Papan tärkeys tulee esiin siinä, että sen avulla ennätetään yleensä ehkäistä syövän synty, koska hoito päästään aloittamaan yleensä ennen kuin muutokset ennättävät muuttua vakaviksi. Se on siis syöpää ennaltaehkäisevä tässä mielessä. Siksi säännölliset papat kuuluvat suomalaisnaisten elämään ja kutsut tulevat tietyn iän jälkeen ihan jokaiselle kotiin asti kannettuna.
Mä en ole vielä koskaan käynyt gynellä ja täytän ens kuussa 23v. Tuntuu jakavan mielipiteitä, kannattaako siellä käydä ennen kuin aloittaa seksielämän.

"Niin"
Tuolla virallista tietoa, kuten myös se että valtaosa HPV-viruksista katoaa itsestään kahdessa vuodessa: http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/khp00061

Venakko Milanna
[QUOTE="Kysyn";26241735]Oletko saanut tuon taudin mie he ltä, jonka kanssa olet ollut yhdynnässä? Ei kai vastasyntyneellä lapsella tuota voi olla? Vai voiko?[/QUOTE]

siitä ei voi ikinä tiedä keneltä sain sen:). Vauvalle että tartua on 1-2% mahdollisuutta ja vaikka jos olis, ei se varallista oo, kun pienillä se menee pois, muuten se taas olisi jokaisella vauvalla melkein. Niin kuin gyne sanoi mitä enemmän jopa vauva saa siitä enemmän todenäköisyyttä että kehitty jotain tulevaisuudessa, koska on jo vastustuskyky siihen

"nainen"
Täm lääkäri ota alkuun kaikki kokeet että saa tietä virustyypit, kun se halua myös ne tutkia senkin jälkeen. Mun ystävällä oli 5 tai 6 eri hpv:ta. Kellä oli Carsinoma in citu sillä oli pelkästään yks 16 virustyyppi. Mä puhuin Ricardo Rosalesin kanssa, mulla on jopa hänen Skype. Mä tiedän kaikki rokotteesta, sekä tiedän sen mun ystävän kautta, sekä netistä keskustelimme kellä oli otettu tää rokote. Myös Suomalaisten lääkäreiden kanssa mä puhuin, ehkä siks kun olen niin kuin mua kustutaan hysteerikko, siks haluan kaikki tiedot ennen kun menen jotain sellaista hakemaan itselle
Et vastannut kysyykseen vieläkään. Rokotteen tieteellistä tehoa ei osoiteta Skypessä.

Yhteistyössä