Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="Minna";26235043]Edelleen omaa noloutta jos ei osaa tehdä asuinpaikastaan kotia.[/QUOTE]

Voihan asunto olla koti olematta kodikas. Akaatin asunto on todella typerän mallinen. Yksi seinä on sellainen ettei siihen voi laittaa mitään koska ikkunan edessä kaksinkertainen lämmityspatteri, vie siis seinästä mitattuna noin 20 cm tilaa. Toinen ikkuna on avattava (lähes lattiaan asti) eli siihenkään ei voi laittaa mitään koska ikkuna on saatava auki, muuten asunto on kuin sauna.

Tätä ikkunaseinää vastapäätä on keittiön kaapit ja eteiskäytävä eli siihenkään ei saa yhtään mitään. Kylpyhuone ja eteinen ovat kohtuuttoman isoja (nykyajan invavaatimukset), jäljelle jää kaksi seinää. Toisesta seinästä vie ruokapöytä ison tilan ja toisesta vaatekaapit. Ei ole minkäänlaista makuualkovia, ainoat sisustusvaihtoehdot ovat joko sänky/sohva toisella seinälle ja televisio ym. lipastot ja kaapit toiselle seinälle. Olen näitä eri vaihtoehtoja paljon miettinyt koska asunto on todellakin typerän mallinen.
 
"www"
Jos asuisit yksin yksiössä, niin maksaisit todella huonosta asumisen laadusta melkein yhtä isoja asumiskuluja. Sinä myös säästät siinä, että asutte omistustalossa (jää koko ajan omaisuutta itselle).
Mä en ymmärrä Akaatti, että miksi sinä kadehdit omakotiasujien samoja asumiskuluja (lainanlyhennykset) verrattuna sinun korkeaan vuokraasi yksiössä? Kirjoitat asumisen laadusta tilavassa omakotitalossa samoilla kustannuksilla kuin nyt maksat...MIKÄ ESTÄÄ SINUA OSTAMASTA TILAVAMMAN OMAKOTITALON JA MAKSAMALLA NIITÄ LAINANLYHENNYKSIÄ SEN VUOKRASI VERRAN???Saat sitä kaipaamaasi laatua, tilaa ja oman pihan.
 
[QUOTE="www";26235121]Mä en ymmärrä Akaatti, että miksi sinä kadehdit omakotiasujien samoja asumiskuluja (lainanlyhennykset) verrattuna sinun korkeaan vuokraasi yksiössä? Kirjoitat asumisen laadusta tilavassa omakotitalossa samoilla kustannuksilla kuin nyt maksat...MIKÄ ESTÄÄ SINUA OSTAMASTA TILAVAMMAN OMAKOTITALON JA MAKSAMALLA NIITÄ LAINANLYHENNYKSIÄ SEN VUOKRASI VERRAN???Saat sitä kaipaamaasi laatua, tilaa ja oman pihan.[/QUOTE]

Esteenä on se, ettei saa asuntolainaa määräaikaisen työsuhteen takia.
 
Kylläh!
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26234868:
Minä olen aidosti pahoillani, jos olen jotenkin kysymyksilläni ja kommenteillani loukannut sinua. Sinä olet mielestäni yksi asiallisimmista palstalaisista ja sinun kanssasi on mukava keskustella, vaikka sinun mielipiteesi joissakin asioissa eroavatkin melko paljon omistani. :)
Olen ihan samaa mieltä. :flower: Akaatilla on välillä omaperäisiä juttuja, mutta hän perustelee aina mielipiteensä ja osaa ilmaista ne räkyttämättä. Mielenkiintoinen ihminen, paljon mielenkiintoisempi kuin monet "palstajulkkikset".
 
"Monna"
Meidän kulut jos mies töissä ja kolme lasta, minä kotona.

Miehen palkka noin 3000 euroa tilille.
- lapsilisät noin 300 euroa

- asumiskulut noin 750 euroa (laskin tähän sähkön mukaan, vesi ilmaista)
- velaton auto (bensakulut ehkä 50 euroa)
- internet (30 euroa)
- ruokakulut (400 euroa, laskin reilusti yläkanttiin tämän)
- lasten hoitokulut (0 euroa, minä kotiäitinä)
- lasten vaatteet (100 euroa, luultavasti yläkanttiin)
- lasten koulu (ilmainen)
- perheen harrastukset (200 euroa, jälleen luultavasti yläkanttiin)

Yhteensä: 1770 euroa jää siis kaikkeen muuhun. Ja asuminen luksusluokkaa tähän koirankoppiin verrattuna.

Osa kuluista laskettu todella reilusti ylöspäin.
:D Jos ihmiset oikeesti suunnittelevat tulevaisuutta ja talouttaan tämänsuuntaisilla laskelmilla, niin en ihmettele enää miksi tältä palstalta saa vähän väliä lukea miten juostaan sossun luukulla, asunto lähtee alta jne. Kun ei ole päätä eikä häntää laskelmissa. 400 eurolla 5 henkilön ruuat? Tilava omakotitalo mm. uima-altaalla, vesi ilmaista, ihan kaikki asumiskulut yhteensä 750 euroa kuussa??? Auton kulut 50 euroa kuussa????? Ja vielä yläkanttiin laskettu...
 
  • Tykkää
Reactions: Gloria Mundi
[QUOTE="www";26235121]Mä en ymmärrä Akaatti, että miksi sinä kadehdit omakotiasujien samoja asumiskuluja (lainanlyhennykset) verrattuna sinun korkeaan vuokraasi yksiössä? Kirjoitat asumisen laadusta tilavassa omakotitalossa samoilla kustannuksilla kuin nyt maksat...MIKÄ ESTÄÄ SINUA OSTAMASTA TILAVAMMAN OMAKOTITALON JA MAKSAMALLA NIITÄ LAINANLYHENNYKSIÄ SEN VUOKRASI VERRAN???Saat sitä kaipaamaasi laatua, tilaa ja oman pihan.[/QUOTE]

Ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta ostaa asuntoa, enkä KADEHDI omakotitaloasujien kuluja.
 
[QUOTE="Monna";26235208]:D Jos ihmiset oikeesti suunnittelevat tulevaisuutta ja talouttaan tämänsuuntaisilla laskelmilla, niin en ihmettele enää miksi tältä palstalta saa vähän väliä lukea miten juostaan sossun luukulla, asunto lähtee alta jne. Kun ei ole päätä eikä häntää laskelmissa. 400 eurolla 5 henkilön ruuat? Tilava omakotitalo mm. uima-altaalla, vesi ilmaista, ihan kaikki asumiskulut yhteensä 750 euroa kuussa??? Auton kulut 50 euroa kuussa????? Ja vielä yläkanttiin laskettu...[/QUOTE]

Tiedät varmaan, että kaikissa maissa ei kulut ole samat kuin Suomessa? Vai oliko ihan uutta tietoa? Miehen kotimaassa bensiini maksaa muistaakseni noin 0,30 snt/litra eikä hän aja autollaan pitkiä matkoja. Vesi on hänelle ilmaista ja sähkö tulee alennetulla laskulla. Lainan kulut noin 550 euroa/kk tai menee noin 700 euroon kuukaudessa jos asunto maksaa yli 170 000 euroa. Viiden huoneen talon saamme sieltä kuitenkin alle/noin 200 000 eurolla, joten ei pitäisi paljoa yli tuon 550 euron mennä.

Ja minusta 400 euroa on ihan riittävä määrä ruokaan perheelle SuomessaKIN.

Jotain 200-300?/kk, ja meitä on kolme.

Minä ja mies ja kaksi leikki-ikäistä lasta jotka kotihoidossa. Mies vääntää gradua (osa-aikahommia tekee ohella) joten me kaikki siis syödään kaikki ruokamme kotona.

Ruokaan menee kuussa 200-250e. 200e:lla pärjää jos on pakko, mutta jos ostelee herkkujakin ja limpparia niin sitten kipuaa tuohon 250e:eek:n. Mutta 250e on meillä ehdoton katto. Sillä saa terveellistä ruokaa tälle poppoolle.


Minä ja mies ja kaksi leikki-ikäistä lasta jotka kotihoidossa. Mies vääntää gradua (osa-aikahommia tekee ohella) joten me kaikki siis syödään kaikki ruokamme kotona.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1431530-gallup-kuinka-paljon-menee-rahaa-kuukaudessa-ruokaan/

tyyliin alta 500€/kk..hyvin saadaan mahat täyteen ja monipuolista ruokaa sekä herkkujakin tarvittaessa..2 aikuista ja yksi murkkuikäinen

n 300-400e kk

500e suunnilleen 5henk.

4-600 euroa kuussa, vähän vaihdellen menee ja meitä on 2+3. Koululaiset syö koulussa, ja tosi harvoin syödään ravintolassa, ei ole aikaa sellaiseen, mäkkärissä joskus. Tosin itse olen niihin ruokiin ihan kyllästynyt, että lähinnä lapset syö.

Meillä kaksi aikuista ja yksi 1,5 wee menee noin 350e kuussa ruokaan. Kaikki syövät kotiruokaa joka päivä, perjantaisin tosin tilataan pizzat meille. Meillä kulut on alkaneet laskea nyt, kun ollaan saatu hommattua kaikki perustarvikkeet kaappiin.


Me syödään miehen kanssa kahdestaan kuin porvarisiat ja rahaa menee ruokaan joku 400 e kuussa, sisältää ulkonasyömiset, kotiruoan ja herkut.

MITEN saa ruokaan menemään noin paljon? Syötkö aamupuuron tilalla saman verran belugaa?


http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2083198-rehellisesti-miten-paljon-teilla-menee-ruokaan-joka-kk-tuli-mieleen-parjaamisesta/
 
Viimeksi muokattu:
"Minna"
Miksi hemmetissä sä jankutat miehesi kotimaan kuluista koska me ollaan nyt SUOMESSA ja me maksetaan kuluista SUOMEN hintojen mukaan. Ei me asuta siellä miehesi kotimaassa.
 
[QUOTE="Minna";26235403]Miksi hemmetissä sä jankutat miehesi kotimaan kuluista koska me ollaan nyt SUOMESSA ja me maksetaan kuluista SUOMEN hintojen mukaan. Ei me asuta siellä miehesi kotimaassa.[/QUOTE]

Ette asu, mutta olet varmaan huomannut, että olen kirjoittanut, että minulla jäisi silti ainakin saman verran rahaa jos olisin yh tai jos asuisimme täällä, ja maksaisimme kulut sen mukaan. Siis jos olisi ihan perhe, vaikka 2 tai 3 lasta.
 
"Minna"
Ette asu, mutta olet varmaan huomannut, että olen kirjoittanut, että minulla jäisi silti ainakin saman verran rahaa jos olisin yh tai jos asuisimme täällä, ja maksaisimme kulut sen mukaan. Siis jos olisi ihan perhe, vaikka 2 tai 3 lasta.
Jos sä joskus saat lapsia, niin kyllä sulle tulee todella karu todellisuus vastaan. Kannattaisi uskoa meitä joilla on OIKEASTI kokemusta asiasta. Mä olen ollut opiskeleva yh ja todella köyhästi elettiin eikä mitään jäänyt säästöön. Joten pidä jo se turpasi kiinni asioista joista sulla ei ole mitään käsitystä. Sun huvittavat harhaiset laskelmat on aivan eri asia kuin TODELLINEN elämä.
 
Asun siis yksiössä, mutta jos minulla olisi ne lapset, niin saisin kaksion edullisemmin kuin tämän yksiön. Menisin yh-äitinä lasten kanssa niiden asumisjonojen kärkeen. =)

minkä asuntojonon??kaupungin asunnossa asuvana lapsellisena voin kertoa,että ei niitä asuntoja sieltä lasten takia ihan noin vaan saa..jos teillä on katto pään päällä,ei heillä ole mikään kiire etsiä teille asuntoa..me asuttiin 2 aikuista ja 1 lapsi 50,5 neliön kaksiossa ja oltiin asuntojonossa kolmioon 4 vuotta..lain mukaanhan meidän asunto oli liian pieni meille.
 
"Minna"
minkä asuntojonon??kaupungin asunnossa asuvana lapsellisena voin kertoa,että ei niitä asuntoja sieltä lasten takia ihan noin vaan saa..jos teillä on katto pään päällä,ei heillä ole mikään kiire etsiä teille asuntoa..me asuttiin 2 aikuista ja 1 lapsi 50,5 neliön kaksiossa ja oltiin asuntojonossa kolmioon 4 vuotta..lain mukaanhan meidän asunto oli liian pieni meille.
Akatiin logiikan mukaan tuo kaksio oli teille täysin sopivan kokoinen.
 
[QUOTE="Minna";26235433]Jos sä joskus saat lapsia, niin kyllä sulle tulee todella karu todellisuus vastaan. Kannattaisi uskoa meitä joilla on OIKEASTI kokemusta asiasta. Mä olen ollut opiskeleva yh ja todella köyhästi elettiin eikä mitään jäänyt säästöön. Joten pidä jo se turpasi kiinni asioista joista sulla ei ole mitään käsitystä. Sun huvittavat harhaiset laskelmat on aivan eri asia kuin TODELLINEN elämä.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä, että opiskelevalla yh-äidillä ei sitä rahaa tule ovista ja ikkunoista. Mutta en ole missään väittänyt, että opiskelijoilla nyt olisi niin hyvä rahatilanne, varsinkan perheellisillä sellaisilla. Mutta minä en noita laskelmia kirjoittanut niin, että olisin opiskelija. Eihän se tokikaan poislaskettua ole, mutta kirjoitin niissä aina, että jos olisi tämä tietty tilanne jne.
 
minkä asuntojonon??kaupungin asunnossa asuvana lapsellisena voin kertoa,että ei niitä asuntoja sieltä lasten takia ihan noin vaan saa..jos teillä on katto pään päällä,ei heillä ole mikään kiire etsiä teille asuntoa..me asuttiin 2 aikuista ja 1 lapsi 50,5 neliön kaksiossa ja oltiin asuntojonossa kolmioon 4 vuotta..lain mukaanhan meidän asunto oli liian pieni meille.
Asuitte kuitenkin kaksiossa, 50-neliöisessä. Jos olisitte asuneet yksiössä, niin varmasti olisitte saaneet asunnon nopeammin. Minulle (ja 1-2 lapselle) jo tuo 50 neliötä olisi iso asunto. Jos minulla olisi nyt kaksi lasta tässä yksiössä, niin uskoisin olevan melko varmaa, että tarjottaisiin pian isompaa asuntoa.
 
Asuitte kuitenkin kaksiossa, 50-neliöisessä. Jos olisitte asuneet yksiössä, niin varmasti olisitte saaneet asunnon nopeammin. Minulle (ja 1-2 lapselle) jo tuo 50 neliötä olisi iso asunto. Jos minulla olisi nyt kaksi lasta tässä yksiössä, niin uskoisin olevan melko varmaa, että tarjottaisiin pian isompaa asuntoa.
edellleen,kun sulla on katto pään päällä,niin ei niitä asuntoja siltikään saa niin vaan..varsinkin,jos on tarkat kriteerit,mistä ja millainen asunto pitää olla..meillä ei ollut mitään kriteereitä,mutta silti vei vuosia..
 
edellleen,kun sulla on katto pään päällä,niin ei niitä asuntoja siltikään saa niin vaan..varsinkin,jos on tarkat kriteerit,mistä ja millainen asunto pitää olla..meillä ei ollut mitään kriteereitä,mutta silti vei vuosia..
Minä taas olen kuullut, että heti kun lapsi tullut, niin saaneet isomman asunnon, ja yksikin tapaus kun tuli mies + lapsi hetken päästä, niin saivat nopeasti isomman asunnon.
 
"Monna"
Akaatti, sun pitää nyt tehdä sun laskelmissa selväksi kumman maan kuluista oikein puhut. Kun välillä puhut 750 euron asumiskuluista Etelä-Karjalassa, sama summa on nyt ylhäällä mutta nyt sitten ollaankin Aasiassa. Ne kaikki tulo-meno-laskelmat pitää olla samasta maasta.

400 euroa voi riittää ruokaan pienten lasten kanssa, mutta teinien kanssa en usko riittävän. Etenkään kun heillä on vielä tosi reilusti muista kuluja (joita ei näy myöskään sun laskelmissa). Enkä suoraan sanoen kyllä käyttäisi talouteni laskelmien perusteena tämän palstan ketjuja. :D

Sä heittelet summia ja sitten haet niihin yksittäisiä perusteluita sen mukaan mikä sattuu olemaan halvin peruste. Joten kokonaisuutena tuo sinun palapelisi ei vaan toimi. Vaikka miten haluaisit. Se nyt vaan on niin. Sori.
 
"jees"
Olisiko mukavaa, jos sinusta tehtäisiin aloitus samaan tyyliin?
Vaikka että miksihän se ei opiskele, jos se kerran on niin kauhean kateellinen muille ja valittaa olevansa pienituloinen (vaikka ei kyllä edes ole, monet nuoret tekevät ilmaiseksi töitä harjoittelijoina tai tukityöllistettyinä).
KAIKKI voivat opiskella jos vain haluavat, se ei ole rahasta kiinni eikä älystä. ja niin pois päin.

tai miksi se ei osta asuntoa, jos käy töissä. Kyllä muutkin saavat lainaa vaikka olisivat määräaikaisia.
 
"xXx"
Akaatti ei ole laskenut mehdollisiin kuluihinsa edes vakuutuksia. Entäs terveydenhoitokulut, lääkkeet? Ruokaan 400€ neljälle hengelle, entäs taloustavarat, pyykinpesuaineet, vaipat yms? Niihin ei mene rahaa?

Tässä meidän laskelmat, mulla tosin ei ole sitä rikasta miestä:

Tulot/netto: 3100+100€ (kaksi palkkaa ja lapsilisä)

Menot:
- Asuminen (laina ja vastike): 560+240€= 800€
- Ruoka ja päivittäis/taloustavarakulut: 600-650€
- Auto velaton, mutta lasketaan tähän kk-kuluiksi bensa 200€, vakuutukset 50€/kk --> plus renkaat, huollot, mahd korjaukset!!!
- Opintolainalyhennykset 200€/kk
- Hoitomaksu 110€/kk, puolikas hoitoaika eli max 10pv/kk
- Laskut, eli pakolliset puhelin, netti, joskus lehtiä: 150€/kk
- Sähkö n. 60€/kk
- Vakuutukset siinä 80€/kk (auto, asunto, lapsi, isä ja äiti)

Tuossa päästään jo yli kahden tonnin paikkeille meno-puolella pelkästään vakiomenoissa. Sitten lisätään vaatekulut, auton huollot yms. Joskus on ihan kiva käydä jossain ja kyllä ylimääräisiä menoja tulee, kun ostaa esim syntymäpäivälahjoja ja muita muistamisia, esim vaikka äitienpäiväkukkia yms, mitä nyt vuoden aikana tulee. Meni just lapsen synttäreihin rahaa 150€, kun laski mukaan tarjottavat, lahjan, koristeet, juhlavaatteet. Toisinaan hajoaa joku kodinkone, kas sinne meni taas 500€ niin että vihellys kävi. Auton huollossa paljastuu joku vika, katsastus maksaa yms. Ensi vuonna ostettava kahdet renkaat, kas menee tonni. Ja lapsi sairastuu, on oltava rahaa mahd. lääkekuuriin yms.

Eli säästöön meillä rahaa kyllä saa, mutta tuppaa uppoamaan ihan päivittäiseen elämään nekin. Ei ole paljon rahaa matkustella. Säästössä pidetään aina väh. 2000€, sekin on liian vähän mutta edes pieni puskuri on oltava. Lisäksi meillä on toinen ollut lomautettuna vähän väliä, uutta duunia ei löydy. Nekin tulonmenetykset syö pohjaa ettei saa säästöön, se taas vaikuttaa hankintoihin, elämiseen.
 
[QUOTE="vieras";26234501]NO ENTÄ SITTEN? Onko se yhtään sen oudompaa kuin sekään, ettet sinä olet tavannut miehesi sukua eikä miehesi sinun sukuasi?[/QUOTE]
+ hän ei myöskään ole tavannut oman isänsä sukua ollenkaan.

Ja silti kantaa stressiä siitä, tapaako joku Diandra sukulaisiaan vaiko ei (ja on mm. kovin huolissaan ollut siitäkin, miksi minä en ole vienyt lapsiani sukulaisiaan tapaamaan, vaan menimme mielummin rantalomalle :D).

Luulisi, että oman elämän sukulaisuussotkuissa olisi setvimistä ekana.
 
[QUOTE="Minna";26235403]Miksi hemmetissä sä jankutat miehesi kotimaan kuluista koska me ollaan nyt SUOMESSA ja me maksetaan kuluista SUOMEN hintojen mukaan. Ei me asuta siellä miehesi kotimaassa.[/QUOTE]
Aamen, hitto vie.

Eikä Diandrakaan tietääkseni ole Dubaissa syntynyt & kasvanut :xmas: vaan Suomessa.

Tämä on hulvattomin ketju aikoihin. Täynnä jossittelua ja sitkuttelua: sitku on lapsia, jos olisin yh, jos sitä ja jos tätä. Niin, JOS. Helppo sitä on etukäteen kuvitella vaikka mitä, maalailla tulevaisuudenkuvia nettitutun puheiden perusteella, etukäteen "tietää" miten elämä tulee menemään. Totuus voi olla toinen.

Kaksi kohtaa sai mut nauramaan oikein ääneen;
- Lastenvaatteilla voi tienata (niihin siis ei mene rahaa, vaan päinvastoin, lasten vaatettamisella tienaa!)
- Jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa (kuten kaikki lapsiperheet ui, tottakai - lapsistahan ei ole kuluja, iso perhe ei mitään kuluta).

No joo. Tavallaan suloista, että joku on vielä liki kolmekymppisenäkin niin naiivi ja viaton. Tavallaan kuitenkin surullista, jos elämän realiteetit on niin hukassa.
 
"mmmm"
Minä olen laskenut, että jos olisin kahden lapsen yh, niin rahaa jäisi ainakin yhtä paljon kuin nyt. Olettaen tietysti, ettei lapsilla ole mitään sairautta/allergiaa ym. jossa pitäisi ostaa jotain kalliita erikoisruokia ym. Samoin jos olisin ns. ydinperhe, niin rahaa jäisi näillä tuloilla enemmän "ylimääräistä" kuin nyt yksinään jää, kun kaikki pitää maksaa itse.
Niin sitä rahaa ehkä tulisi jonkun verran enemmän sinun ajatustavallasi, mutta entäs sitten ne menot?

Lapselle kosteussuojattu välikausihaalari 100 euroa (käytettynä ehkä 30-50 euroa)
Lapselle kosteussuojattu talvihaalari 100 euroa (käytettynä ehkä 30-50 euroa)
Lapsen päivähoito 254 euroa/kk
Lapsen ruuat
Muut vaatteet
Harrastukset

ym. ym.

Lisäksi todella ihmettelen että aiot asua siellä Arabiemiraateissa miehesi kanssa mutta lasket tuloiksesi Suomen lapsilisän yh-korotuksella.. Ja onko siellä tosiaan niin hyvät palkat että sinä tienaisit tuon 2200 euroa bruttona ja miehesi (joka kertomasi mukaan asuu kotona ja pelaa pleikkarilla) tienaisi 3000 euroa/kk.

Lapsilla ei tosiaan tienaa. Se on ihan minimaalista siihen koko pottiin nähden jos joskus saa huutiksessa haalarin myytyä kalliimmalla kuin mitä itse oli siitä maksanut.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä